مقالات آموزشی

نکاتی درباره نمونه‌های رپرتاژ آگهی و نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد

مفید بود؟

نمونه‌های رپرتاژ آگهی

همه‌ی انسان‌ها همیشه به دنبال راحتی و آسایش برای زندگی خود هستند به همین دلیل است که ماشین‌ها و هواپیماها و گوشی‌های هوشمند و اینترنت و فضای مجازی و … به وجود آمدند . همه‌ی این اختراعات برای راحت‌تر کردن زندگی است مثلا زمانی که شما بیمار هستید و نیاز دارید خیلی سریع خودتان را به دکتر نشان دهید در این زمان اگر شما خودرو داشته باشید سریع خودتان به مطب پزشک می‌رسانید اما اگر نباشد احتمال این وجود دارد که اتفاق بسیار بدی برای شما پیش بیاید و یا تصور کنید شما از طرف دانشگاه بورسیه تحصیلی شده‌اید برای کشور کانادا زمانی که مدتی در آنجا مستقر شدید دلتنگ خانواده می‌شوید و قطعا نمی‌توانید هر ماه برای سرزدن به خانواده خود به ایران برگردید در این وقت اینترنت و فضای مجازی خیلی کمک کننده است به راحتی در شبکه‌های اجتماعی مانند : واتساپ و ایمو و … هم دیگر را ببینید و تقریبا دلتنگی خود را برطرف کنید .

فضای مجازی بسیار بستری بزرگ است که بیشتر بخش‌های زندگی انسان را دربر می‌گیرد مانند : خرید کردن و ارتباط برقرار کردن و ایجاد شغل‌های متفاوت و کسب درآمد از این فضا است . فضای مجازی باعث ایجاد بستر بزرگ برای خریداران محصولات و فروشندگان محصولات است . خریداران به راحتی در هر زمان و مکان محصولاتی را که مورد نظرشان است را با تمامی تنوع‌ها و قیمت‌های متفاوت نگاه کرده بعد خرید می‌نمایند .

رپورتاژ آگهی چیست؟

فضای مجازی همان طور که گفته شد فضای بسیار بزرگی است که بیشتر مردم جهان امروزه از آن استفاده می‌نمایند شما به راحتی می‌توانید از این فضا استفاده کرده و محصولات و برند خود را به تمام مردم دنیا نشان دهید و فروشی بی‌سابقه را تجربه نمایید اما برای استفاده از این فضا باید محصولات و برند خودتان را معرفی کنید این کار تبلیغات نام دارد که انواع بسیاری دارد شما با توجه به علاقه‌ی شخصی خود و شرایطتان هر کدام را که بخواهید انتخاب نمایید .

ما در این متن به صورت کامل در مورد هزینه رپورتاژ آگهی و چگونه نوشتن رپورتاژ آگهی و نمونه‌‌های رپرتاژ آگهی برای آشنایی شما با چگونگی این روش تبلیغاتی تا اخر با ما همراه باشید .
رپورتاژ آگهی چیست ؟ نوعی مقاله است که به صورت بی‌طرفانه‌ای درباره‌ی محصول و یا برندی آماده می‌شود و به صورت خبر برای مخاطبان خوانده می‌شود تا او را درگیر کالای معرفی شده نماید . در رپورتاژ آگهی هم مزایا و هم معایب گفته می‌شود و اغراقی در خوب جلوه دادن محصول مورد نظر انجام نمی‌گیرد .

نکات رپورتاژ نویسی

برای نوشتن رپورتاژ آگهی نکاتی وجود دارد که باید در متن آگهی رعایت شوند تا رپورتاژ آگهی بازخورد خوبی داشته باشد . در این اینجا ما تمام نکات را همراه با نمونه‌های رپرتاژ برای شما توضیح می‌دهیم .
متن محتوای شما باید در درجه اول کیفیت خوبی داشته باشد در درجه دوم باید کنجکاوی مخاطبانی که آگهی شما را می‌خوانند را تحریک نماید این کار باعث می‌شود که خواننده به خواندن آگهی ترغیب بشه تا آخر متن را بخواند . در ابتدای متن خلاصه ای از موضوعی که درباره‌ی آن متن قرار است بنویسید بیاورید خلاصه‌ای کوتاه و کاربردی باشد تا مخاطب را به خواندن بقیه‌ی متن وادار نماید .

در نوشتن بخش اصلی همان طور که در توضیح رپورتاژ آگهی اعلام کردیم نباید در نوشتن تبلیغات زیاده روی انجام دهید در نوشتن هم از مزایا و هم از معایب محصول مورد نظر نام ببرید اگر کل متن را تبلیغ انجام دهید هیچ مخاطبی جذب آگهی شما نمی‌شود در متن از اعداد و سخنان افراد بزرگ بهره بگیرید از کلمات کلیدی مناسب استفاده نمایید. در انتها نمونه‌های رپرتاژ آگهی براتان می‌نویسیم تا با نحوه نوشتن رپورتاژهای آگهی آشنا شوید .

نکات مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی

نکته‌ی اول : در محتوای خود فقط تبلیغات انجام ندهید . در تولید محتوا باید 70 به 30 باشد یعنی چی ؟ یعنی 70 درصد متن محتوای آموزشی و مفید برای مخاطب بنویسید و 30 درصد تبلیغ مورد نظر را بنویسید در غیر این صورت مخاطب جذب آگهی شما نمی‌شود چرا ؟ چون از نظر مخاطب این سایت برای او هیچ سودی ندارد .
نکته‌ی دوم : در مورد موضوعی که می‌نویسید حتما تحقیق انجام دهید و به صورت کاملا تخصصی بنویسید اما در عین حال به زبانی ساده و روان باشد . در نوشتن صادق باشید تا مخاطبان به شما اعتماد کنند .
نکته‌ی سوم : از همه چیز در آگهی خود استفاده کنید مانند : عکس‌ها و اعداد و نقل قول‌ها و ویدیوها با این کار شما متن را از یکنواختی در می‌آورید و جذابیت محتوای خود را بالاتر می‌برید
نکته‌ی چهارم : زمان چیز بسیار با ارزشی در زندگی انسان است و به همین دلیل اگر متن شما بسیار با جزئیات و طولانی باشد مخاطب از خود خواهد پرسید چه سودی برای من دارد که این متن را تا آخر بخوانم پس در نوشتن به این موضوع دقت کافی را داشته باشید در غیر این صورت بازخورد خوبی از رپورتاژ آگهی خود دریافت نمی‌کنید .
نکته‌ی پنجم : در نوشتن رپورتاژ آگهی خود به این موضوع دقت داشته باشید که انسان‌ها علاقه‌ی بسیاری به داستان دارند و شما می‌توانید متن خود را به حالت داستانی و منسجم برای مخاطب بنویسید تا او را جذب آگهی خود نمایید .
نکته‌ی ششم : زمانی که نوشتن رپورتاژ آگهی شما به پایان رسید و خواستید در سایت مورد نظر منتشر نمایید به این نکته دقت داشته باشید که سایتی که انتخاب می‌‌کنید حتما با موضوع آگهی شما مرتبط باشند تا بازخورد خوبی را دریافت کنید و درمورد این که سایت مورد نظر مناسب با فضای سایت انتخابی بنویسید چون امکان این وجود دارد که متن شما نیاز به اصلاح کردن داشته باشد شما با این کار از تلف کردن وقت خود خودداری می‌نمایید .
نکته‌ی هفتم : شما با استفاده از یک سری از کارها می‌توانید آگهی خود را جذاب‌تر کنید برای مخاطبان مثلا : تخفیف 20 درصدی برای مدت 10 روز این کار بازخورد شما را بالاتر می‌برد .

نمونه‌های رپرتاژ

در این بخش برای آشنایی شما عزیزان با رپورتاژ آگهی نمونه‌های رپرتاژ آگهی را برای شما می‌آوریم .
مثال :
بهترین گوشی میان رده کدام است ؟
بازار گوشی امروزه تنوع زیادی را به خود دیده است از پرچم دارانی چون : سامسونگ و آیفون و هواوی و شیائومی و … تا نوکیا و گوشی‌های فیک وجود دارند . همه‌ی این شرکت‌ها در همه نوع قیمتی گوشی ارائه داده‌اند که شما بر اساس علاقه و قیمت می‌توانید انتخاب نمایید ما اینجا هستیم تا یه شما کمک کنیم در هر رنج قیمتی کدام گوشی بهتر است .

برای خرید گوشی دو چیز بسیار اهمیت دارد یک هزینه‌ای که شما می‌توانید پرداخت کنید و دو علاقه و انتظاراتی که از گوشی خود دارد اهمیت دارد به طور مثال فردی دوربین بسیار با کیفیت خوب می‌خواهد با قیمت حدود 7000000 میلیون تومان در این رنج قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 و سامسونگ a31 و هواوی آنر X9 و گوشی نوکیا 7.2 وجود دارند نمی‌توان گفت کدام یکی بر دیگری برتری دارد زیرا هر کدام یک سری از چیزهایی که دارند بالاتر است به طور مثال کوشی آنر دوربین اصلیش 48 مگاپیکسل و گوشی سامسونگ هم 48 و گوشی شیائومی 64 و گوشی نوکیا 48 است و تفاوت‌های بسیار دیگری که شما می‌توانید برای بهتر متوجه شدن تفاوت‌های این پرچم داران و دیگر برند ها به سایت …………. مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

همان طور که می‌دانید زندگی امروزه بشر تحت تاثیر اینترنت و فضای مجازی است و بیشتر کارهای با استفاده از این فضا انجام می‌شود . برای این که شما در این فضای محصولات و یا خدمات خود را بفروشید باید تبلیغات انجام دهید تا مردم با شما آشنا شوند و از سایت شما بازدید نمایند و خرید انجام دهند .

یکی از روش‌های محبوب تبلیغات رپورتاژ آگهی است در قسمت بالا اول خود رپورتاژ آگهی را برای شما توضیح دادیم و بعد از آن چگونه رپورتاژ بنویسیم را برایتان شرح دادیم و نکاتی که حتما باید رعایت شوند را نیز برایتان بازگو نموده‌ایم و برای نمونه‌های رپرتاژ را نیز شرح دادیم تا کاملا متوجه شوید و در آخر فروش رپورتاژ خبری  در هر سایتی متفاوت است و هر کدام بر اساس تفکرات خود به مشتری اعلام هزینه می‌کنند . امیدواریم این متن برای شما مفید بوده باشد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.