درج دقیق مشخصات در پروفایل لینکدین
کاربران سایت لینکدین و شبکه اجتماعی آن می توانند با پروفایل خود مانند یک رزومه حرفه ای برخورد کنند. به همین دلیل به همان اندازه مهم است که اطلاعات دقیق و کامل در پروفایل وارد شوند. تخصص فرد، تجربه های کاری، سوابق کاری و شغل فعلی از مهم ترین این اطلاعات هستند.
مانند پروفایل های دیگر داشتن عکس بسیار مؤثر است. پروفایل بدون عکس جذابیت کمتری دارد. می توان یک پروفایل با عکس را مانند یک رزومه با عکس جذاب تر دانست. اضافه کردن مشخصات و یک تیتر که توصیف شغلی باشد بسیار مهم است. در واقع، این کار منجر می شود که کاربر یک پروفایل حرفه ای داشته باشد.
پروفایل لینکدین با داشتن یک تیتر نشان دهنده حرفه ای بودن صاحب آن است. استفاده از تگ ها و کلید واژه ها در این شرح مختصر شغلی تأثیر زیادی دارد. کلماتی که از شغل گرفته می شوند و می توانند در جست و جوها دیده شوند. یعنی به واسطه آنها افراد می توانند این فرد متخصص را پیدا کنند.
بازنگری مشخصات در پروفایل لینکدین
در سایت لینکدین می توانید اطلاعات کارآمدی درباره داشتن یک پروفایل حرفه ای به دست آورید. یکی دیگر از کارهایی است که کاربران باید به آن توجه کنند بازنگری مشخصات پروفایل است. در بازنگری بسیاری چیزها را می توان اصلاح کرد. رفع اشتباه های تایپی و املایی کارهایی است که در بازنگری می توان انجام داد. در بازنگری می توان نوشته ها را دوباره خواند و از این که کاربران می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند اطمینان حاصل کرد. بهترین کار این است که فرد خودش را جای کاربر بگذارد.
انتخاب تصویر برای پروفایل لینکدین
انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل سایت لینکدین مهم است. افرادی که می خواهند حرفه ای عمل کنند، قطعاً نباید عکس بی ربط روی پروفایل خودشان بگذارند. عکس از حیوان خانگی اصلاً گزینه مناسبی نیست. ممکن است در فیس بوک استفاده از عکس های عالی بی ربط بتواند برای کاربران جذاب باشد. اما این کار هرگز در لینکدین جالب نیست.
یعنی هیچ جذابیتی برای یک پروفایل حرفه ای و کاری به وجود نمی آورد. افراد متخصص دوست دارند یک جلوه خوب و رسمی از فرد مورد نظر را ببینند. عکس شما در محل کارتان شاید گزینه بهتری از شما در لب ساحل باشد. نکته مهم دیگر کیفیت عکس است. عکس باید رزولوشن بالا داشته باشد. عکس بی کیفیت برای این کار نامناسب است و دافعه ایجاد می کند.
کاربرد لوگوی سایت لینکدین
سایت لینکدین از اعتبار بالایی برخوردار است و کاربران بسیار زیادی دارد. از لوگوی لینکدین می توان در جاهای مختلفی استفاده کرد. یکی از آنها در وب سایت های شخصی است. با گذاشتن لینک لینکدین به کاربران وب سایت اعلام می کنید که به پروفایل شما سر بزنند.
برای استفاده از این لوگوها می توان ابتدا وارد تنظیمات شد. بعد لازم است روی لینک Edit your public profile کلیک شود. بعد هم می توان با انتخاب گزینه Create a profile ba یک لوگو برای وب سایت شخصی خود داشته باشید. لوگوهای لینکدین در شکل های مختلفی هستند. می توانید لوگویی که مورد پسندتان است انتخاب کنید. وقتی به لوگو به وب سایت منتقل شود، کاربران با کلیک روی آن به شکل خودکار وارد پروفایل کاربر می شوند.
فعالیت در گروه های لینکدین
با مراجعه به سایت linkedin می توان اطلاعات دقیق تری درباره ساخت پروفایل حرفه ای به دست آورد. یکی از کارهایی که می تواند شما را در این شبکه اجتماعی موفق کند، فعال بودن در گروه ها است. گروه ها با هدف به اشتراک گذاشتن و شرکت کاربران در محیط های حرفه ای مربوط است. یعنی علاقه مندان در یک صنعت یا منطقه خاص می توانند با هم در یک گروه باشند و اطلاعات رد و بدل کنند.
افراد جوینده کار می توانند از این امکان برای پیدا کردن شغل مناسبشان استفاده کنند. کسانی که به دنبال کار در خارج از ایران هستند باید این پروفایل را جدی بگیرند. فعالیت در گروه ها موجب می شود که بتوان با افراد مرتبط با شغل در همه جای دنیا در ارتباط بود.
استفاده از اپلیکیشن لینکدین
در سایت لینکدین اشاره شده است که استفاده از اپلیکیشن این برنامه هم می تواند به کاربران کمک های بیشتری بکند. در اپلیکیشن می توان به روش های مختلف پروفایل خود را به روز رسانی کرد. وبلاگ نویس ها می توانند از برنامه ورد پرس استفاده کنند و اطلاعات را به پروفایل شخصی خود انتقال دهند. می توان پست ها و ارسال وبلاگ را هم زمان با به روز رسانی مشخصات پروفایل پیش برد.
استفاده از برخی از اپلیکیشن ها این امکان را به کاربر می دهد که بتواند در پروفایل خود ویدئو به نمایش بگذارد. تماشای ویدئو همیشه برای کاربران جذاب بوده است. کاربر می تواند ویدئوهایی که خودش درست کرده است و ارتباط با تخصصش است در پروفایلش بگذارد. همه این کارها کمک می کند که پروفایل را افراد بیشتری از همه دنیا ببینند و فرصت های شغلی بیشتری فراهم شود.