مقالات آموزشی

بهترین اندازه تصویر جهت بازاریابی اینستاگرام و بررسی نکات موثر شبکه اجتماعی اینستاگرام

مفید بود؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از فضاهایی می باشد که این روز ها کاربران استفاده های گوناگونی از آن می کنند. کاربران در این شبکه اجتماعی به انتشار پست هایی با موضوعات مختلف می پردازند که قالباً این پست ها دارای عکس می باشند.

درباره سایز عکس اینستا باید بگوییم که اینستاگرام این امکان را می دهد که تصاویر را با سه سایز مختلف منتشر کنید که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند. بهترین سایز عکس برای پست های شما عکسی است که متناسب با نیاز تان باشد.

اندازه و ابعاد تصویر در اینستاگرام

اگر بخواهیم از نخستین ابعاد و سایز عکس اینستا در تاریخ این شبکه اجتماعی صحبت کنیم باید بگوییم که این پلتفرم تا پیش از سال 2015 ابعاد تصاویر را تنها به شکل مربعی شکل تنظیم می نمود؛ در واقع فقط از تصاویر مربعی شکل پشتیبانی می کرد.

 

این روز ها با افزایش انگیزه ها و سلیقه ها سبب شده که اینستاگرام هم قابلیت های جدیدتری به پلتفرم خود اضافه کند. یکی از این قابلیت ها، پشتیبانی از تصاویر عمودی و افقی (منظره و پرتره) می باشد. سیستم اینستاگرام هوشمند است و برخی تصاویر را در صورت نیاز به ابعاد پیش فرض خود برش می دهد.

اندازه و ابعاد عکس در اینستاگرام چقدر است؟

سایز عکس اینستا در 3 شکل پشتیبانی می شود. در اندازه مربعی با ابعاد 1080 در 1080، اندازه عمودی با ابعاد 1080 در 1350 و در اندازه افقی با ابعاد 1080 در 566. همانگونه که می بینید عرض عکس های instagram بیشتر از 1080 پیکسل نیست.

وقتی که شما یک تصویر با اندازه کوچک در این پلتفرم آپلود می کنید، خود اینستاگرام به صورت اتوماتیک اندازه آن را تغییر می دهد و قطعا تصویرتان کیفیت خود را از دست خواهد داد. در صورتی هم که تصویری را با سایز بزرگ آپلود کنید اینستاگرام آن را به صورت خودکار برش می دهد تا به اندازه پیش فرض خود تبدیل کند.

چگونه می توانیم تصاویر عمودی و افقی را در اینستاگرام آپلود کنیم؟

پس از آن که تصویر مورد نظر خود را از گالری گوشی خود انتخاب کردید در قسمت پایین سمت چپ تصویر، آیکونی با عنوان کراپ ظاهر می شود. در این قسمت است که اینستاگرام به شما می گوید که بهترین حالت برای عکس شما چه حالتی است؛ در واقع اعلام می کند که بهترین حالت برای عکس شما افقی باشد یا عمودی. در صورتی که اندازه تصویر شما برای ابعاد پیش فرض اینستاگرام مناسب نباشد می توانید به صورت دستی آن را تنظیم کنید.

بهترین اندازه تصویر جهت بازاریابی اینستاگرام

در صورتی که می خواهید از طریق اینستاگرام به بازاریابی بپردازید اندازه تصویر باید برایتان بسیار مهم باشد. بهترین ابعاد برای تصاویر مخصوص بازاریابی 1080 در 1080 می باشد. این ابعاد ممکن است در مراحل کار شما اندکی محدودیت ایجاد کند. نکته مهم که باید توجه داشته باشید این است که اینستاگرام تصاویر شما را به صورت پیش فرض به شکل مربعی برش می دهد و شما باید در صورت تمایل، اندازه آنها را به دلخواه تغییر دهید.

 برش تصاویر یا  کراپ شدن

باید توجه داشته باشید که تصاویر کراپ شده توسط اینستاگرام به طور ظریفانه صفحه گوشی را پوشش می دهد ولی تصاویر افقی فضای زیادی را از بالا و پایین صفحه خالی می گذارد.

 

در صورتی که برش تصاویر یا همان کراپ شدن تصاویر برای شما اهمیتی ندارد می توانید عکس ها را به صورت عمودی آپلود کنید تا جزئیات بیشتری را به مخاطبان نشان دهید. وقتی تصاویر را به صورت عمودی نشان دهید سبب می شود که آن عکس تمام صفحه گوشی را اشغال کند؛ البته در این حالت کامنت ها و کپشن ها معمولا دیده نمی شوند و برای دیدن آن ها باید صفحه گوشی را اسکرول کرد.

اندازه عکس در پروفایل اینستاگرام

سایز عکس اینستا در قسمت پروفایل کاربران به شکل مربعی شکل با نسبت های 1 به 1 می باشد. اینستاگرام تصویر پروفایل را به صورت دایره ای شکل نشان می دهد؛ از این جهت بهتر است که تصویر شما گوشه نداشته باشد چرا که گوشه ها به صورت خودکار محو می شوند.

نکته ای که باید بدانید این است که تصاویر پروفایل در گوشی های هوشمند 110 در 110 پیکسل می باشد و در مرورگر ها 180 در 180 پیکسل در نظر گرفته شده است. به غیر از این ها یک نسخه بند انگشتی از آن عکس با اندازه 40*40 برای نتایج جستجو و … ذخیره می شود.

تفاوت نسبت ابعاد تصویر (Ratio) و وضوح تصویر (Resolution) در اینستاگرام

ممکن است شما هم کلمات Ratio و Resolution را شنیده باشید. اگر بخواهیم درباره معنا و مفهوم این دو واژه صحبت کنیم باید بگوییم که منظور از Ratio نسبت ابعاد تصاویر می باشد که به حاصل تقسیم ضلع افقی به ضلع عمودی عکس گفته می شود. اگر بخواهیم در این زمینه مثالی بزنیم باید بگوییم که تصویری با نسبت های 16:9 داریم.

 تعداد پیکسل ها

حال اگر بخواهیم اندازه ضلع افقی آن را بر ضلع عمودی آن تقسیم کنیم تقریبا برابر با 1.7 می شود.منظور از Resolution همان وضوح تصویر می باشد. وابستگی وضوح تصویر به تعداد پیکسل هایی وابسته است که در تصویر وجود دارد.

 

مثلا وقتی می گوییم وضوح یک تصویر 1080 در 1920 است، بدان معناست که در در طول آن تصویر تعداد 1080 پیکسل وجود دارد. همچنین در عرض آن نیز تعداد 1920 پیکسل موجود است. در هر صورت اگر این اندازه ها را بر همدیگر تقسیم کنیم عددی که به دست می آید بیانگر نسبت تصویر می باشد.

سخن آخر

سایز عکس اینستا از مهم ترین مواردی است که در زمینه پیج داری اینستاگرام جزء اساسی ترین موضوعات به شمار می رود. به طور کلی اگر شما صاحب یک پیج در شبکه اجتماعی اینستا می باشید باید این گزینه را بسیار مهم بدانید.

سیستم اینستاگرام

اینستاگرام به طور پیش فرض، سایز تصاویر را به صورت مربعی در نظر می گیرد. دارنده پیج می تواند به طور دستی سایز آن را تنظیم کند و تصویر خود را با اندازه واقعی به نمایش بگذارد. در صورتی که تصویر افقی باشد یا عمودی فرقی نمی کند، به هر حال سیستم اینستاگرام طوری برنامه ریزی شده که به صورت خودکار تصاویر را برش دهد.

همانطور که گفته شد، در اینستاگرام تصاویر را با ابعاد 1080*1080، 1080*1350 و 1080*566 می توان به اشتراک قرار داد؛ شما باید با توجه به انتظارتان از کار و تصویر مورد نظر خود اندازه دلخواه خود را برای اشتراک گذاری تصویر انتخاب نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.