در زمانهای نه چندان دور، طول محتوایی با 250 کلمه یا کمتر، عادی بود. سپس نویسندگان محتوا شروع به ایجاد حجم زیادی از صفحات کم ارزش و حتی بدون ارزش برای کاربران کردند. سپس Google به روز رسانی Panda را برای کاهش گسترش چنین صفحات بیکیفیتی در SERP ها ارائه داد؛ بنابراین در حال حاضر امتیازها به محتوای خاصتر و جذابتر و مفید داده میشود.
درنتیجه، تعداد زیادی از وبلاگ نویسان در سالهای اخیر پستهای طولانیتری را مینویسند و کسانی که پستهای طولانیتری مینویسند نیز نتایج بهتر و ROI بالاتری را دریافت میکنند. این نتایج باعث شد تا در این مقاله به دنبال این باشیم که آیا همین روند در حوزه بازاریابی و بازاریابی دیجیتال هم صدق میکند؛ بنابراین از فالوورهای توییتر سایت SEJ سؤال کردیم طول محتوا برای یک پست باید چه اندازه باشد تا رتبه خوبی کسب در نتایج جستجو کسب کند؟
نظر مخاطبان محتوا در مورد طول محتوای وبلاگها
اگر میخواهید پستهای وبلاگ رتبه خوبی داشته باشند، معمولاً توصیه میشود طول محتوا چقدر باشد؟ در این بخش از این مقاله نتایج نظرسنجی SEJSurveySays poll question # آمده است.
مخاطبان گرامی خوب است جهت اطلاعات بیشتر معرفی 25 نمونه عالی از صفحه درباره ما را مطالعه نمایید.
نظرات با توجه به مخاطبان SEJ توییتر به شرح زیر است:
• 33 درصد از پاسخ دهندگان توصیه میکنند، اگر میخواهید محتوای شما رتبه خوبی داشته باشد، طول یک پست وبلاگ باید بین 1000 تا 2000 کلمه باشد.
• 32 درصد از پاسخ دهندگان وقتی از آنها در مورد طول محتوای سؤال شد پاسخ دادند، “بستگی دارد “.
• 24 درصد، محتوای 1000 کلمه ای یا کمتر را به عنوان یک معیار مناسب برای طول محتوای در پستهای وبلاگ در نظر گرفتند.
• 11 درصد از مخاطبان هم توصیه کردند که بهترین حالت نوشتن پستهای وبلاگ با بیش از 2000 کلمه برای دستیابی به اهداف رتبه بندی است.
به این نکته توجه کنید که آمار مربوط به پاسخ “بستگی دارد ” به این دلیل ارائه شد که هنگام ایجاد محتوا، آنچه اهمیت دارد این است که این دسته از افراد معتقدند به جای پیروی از قوانین تغییر ناپذیر، محتوا باید طبق نظر مخاطبان آنها تهیه شود؛ یعنی طول محتوا از یک صنعت به صنعت دیگر و از یک حوزه کسب و کار به حوزه کسب و کار دیگر متفاوت است.
هر وبسایت شرایط منحصر به فرد خود را دارد؛ بنابراین استفاده از توصیه های کلی و ثابت در مورد سئو یا محتوا میتواند خطرناک باشد و به کسب و کار شما آسیب بزند.
در ادامه این بخش چند مورد دیگر از نظرات فالوورهای توییتر وبسایت SEJ ارائه شده است:
عبارت ” بستگی دارد ” برای افرادی است که در نوشتن ضعیف هستند … علاوه بر تمرکز روی کاربران خود، باید داده هایی را برای پشتیبانی از یافته های خود داشته باشید. این امر باعث میشود از عبارت “بستگی به این دارد ” استفاده نکنید. من بعد از بیش از 15 سال هنوز در حال یادگیری در مورد #سئو هستم.
– Gabriella Sannino (@EOcopy) 21 آگوست 2018
• هیچ گاه برای #طول محتوا معیار واقعی وجود ندارد، فقط محتوایی خوبی که موضوع را توضیح میدهد یا برای اثبات یک نکته، نوشته شده است، باید مورد توجه قرار گیرد.
– WordPRress Course Club (WPCourseClub @) 22 آگوست 2018
• من عبارت “بستگی به این دارد که ” را انتخاب میکنم، زیرا چنین چیزی واقعاً برای انتخاب طول محتوا وجود دارد، اگر بخواهم یک راهنمای کلی ارائه دهم، بیش از 1000 کلمه باید نوشته شود. به نظر میرسد اکثر مشاغل به دنبال محتوای بیش از 500 کلمه هستند. افزودن مطالب زمینه ای بیشتر به محتوا به بازاریابان محتوا کمک میکند تا محتوای عمیقتر و مفیدتری را ایجاد کنند.
-Blog Hands (bloghandsseo @) 21 آگوست 2018
https://t.co/cjMpYXNXRK
– Nirmal(@nirmalseo) 21آگوست 2018
• جمله بستگی دارد یک راه آسان برای فرار از توضیح دادن است.
– The Sargent (TheSargentPPC) 22آگوست 2018
نکته اصلی این است که کیفیت محتوا بیش از کمیت مهم است. نتایج این نظرسنجی منعکس کننده توصیه های جامعه توییتر این وبسایت است. پاسخهای آنها نشان میدهد که طول محتوایی که بیشتر است در نتایج جستجو رتبه بندی خوبی کسب میکند.
به خاطر داشته باشید که درست مثل این موضوع که تعداد تکرار انتشار ایده آل وجود ندارد، طول محتوای ایده آلی هم وجود ندارد. پستهای طولانیتر وبلاگ لزوماً به معنای وجود محتوای باکیفیت و کسب نتایج بهتر سئو نیست. اگر میخواهید در مورد تعداد کلمات محتوای خود نگران باشید؛ باید آگاه باشید این نگرانی بی مورد است، زیرا طول محتوا تأثیری بر روی عملکرد وبسایت شما ندارد. بر روی کیفیت محتوای خود تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بیشترین ارزش را برای مخاطبان فراهم میکند؛ زیرا توجه به این نکات برای سئو اهمیت دارد.