وبلاگ نویسی و تولید محتوا، یکی از مباحث مهم در دنیای وب می باشد. امروزه بسیاری از افراد به عنوان نویسنده اقدام به وبلاگ نویسی و تولید محتوا در سایت های معروف می نمایند. HUFFPOST یکی از این پلتفرم ها می باشد. اما به تازگی HuffPostتصمیم گرفته است که تمام پلتفرم های وبلاگ نویسی و تولید محتوا مشارکت کنندگان خود را تعطیل کند. آیا این آغاز عصر جدیدی از وبلاگ نویسی و استراتژی محتوا است؟
وبلاگ نویسی و تولید محتوا در HuffPost
شرکت HuffPost معروف به هافینگتون پست به تازگی تصمیم گرفته است تمام پلتفرم های وبلاگ نویسی و تولید محتوای مشارکت کنندگان خود را که از ماه مه 2005 راه اندازی شد، تعطیل کند. این پلتفرم محل زندگی حدود 100000 مشارکت کننده بوده که همه چیز را از امور مالی تا روابط بین مطالب تحت پوشش قرار می دهد.در زیر بخشی از ایمیل هایی که جهت وبلاگ نویسی و تولید محتوا برای اعضا، ارسال شده است را مشاهده می نمایید:
وبلاگ نویسی و تولید محتوا
ما تصمیم گرفته ایم که بستر مشارکت کنندگان وبلاگ نویسی و تولید محتوا را در سایت ایالات متحده خود ببندیم. GBH، وقتی وارد پورتال به نشانی contributors.huffingtonpost.com می شوید، خواهید دید که می توانید به پیش نویس ها و پست های منتشر شده قبلی خود دسترسی داشته باشید. ما خودمان تغییراتی را در محتوای منتشر شده قبلی ایجاد نمی کنیم….
ترافیک سایت
HuffPost تصمیم گرفته است محتوای مشارکت کننده را با دو بخش جدید جایگزین کند: Opinion و Personal که در زیر کاملاً توضیح داده می شوند. نیویورک تایمز گزارش می دهد که پلت فرم مشارکت کننده تنها حدود 10 تا 15 درصد از ترافیک سایت خود را به خود اختصاص داده است، بنابراین HuffPost حجم قابل توجهی از ترافیک را از دست نمی دهد.
تلاش های بازاریابی شما
با این حال، این تغییر برای بسیاری از همکاران که برای افزایش دید و بازدید از وب سایت خود به HuffPost کمک کرده اند، ناراحت کننده می باشد. اما همه چیز از دست نرفته است. فقط زمان شما برای وبلاگ نویسی و تولید محتوا برای HuffPost به پایان رسیده است، این بدان معنا نیست که تمام تلاش های بازاریابی شما از بین رفته است. بهترین بازاریابی محتوا معمولاً از طریق دیدگاه ها در یک وب سایت انجام می شود، به این معنی که قرار دادن همه تخم مرغ ها در یک سبد (به قول معروف) بهترین استراتژی نیست.
پیوندهای وبلاگ نویسی
تصمیم HuffPost برای بستن بستر وبلاگ نویسی و تولید محتوا آنها می تواند نشانه این باشد که دوران جدیدی از وبلاگ نویسی مهمانان و استراتژی محتوا در راه است. مدتهاست که در صنعت بیان شده که سیستم عامل هایی مانند HuffPost و Forbes گاهی اوقات در سیاست های بک لینک خود سست عمل می نمایند که منجر به راه اندازی شرکت ها شده است که تنها بر ارائه پیوندهای وبلاگ نویسی به مشتریان تمرکز می کنند.
شهرت یک سایت
مشهود است که این روش پرداخت بک لینک (صرف نظر از خروجی) در درازمدت جواب نمی دهد زیرا پیوندها می توانند ناپدید شوند و کیفیت بالایی نداشته باشند. علاوه بر این، گری ایلیز از گوگل اظهار داشته است که گوگل استراتژی بسیار خوبی برای نادیده گرفتن پیوندها در صورتی که معتبر یا ارزشمند نباشند صرف نظر از شهرت یک سایت، دارد.
قدم بعدی برای وبلاگ نویسی به عنوان مهمان چیست؟
به دست آوردن محتوای منحصر به فرد در پلتفرم های خارجی همیشه راه خوبی برای بازگرداندن بازدیدکنندگان به سایت شما بوده است. آنها اطلاعات، مشاوره و بینش جدیدی را بر اساس آنچه تجربه کرده اند ارائه می دهند که می تواند به دیگران کمک کند تا در کار خود یا رسیدن به اهداف خود بهتر شوند. اما سوال اینجا است که کجا می توانید محتوا منتشر کنید؟
مشارکت کنندگان مهمان
بسیاری از رسانه های دیگر وجود دارد که هنوز مشارکت کنندگان مهمان متخصص را می پذیرند که می تواند گزینه مناسبی برای حرکت به آینده یا تمرکز بر پیشرفت باشد. بسته به صنعت شما، سایت هایی مانند Forbes و Fast Company هنوز همکاران دائمی دارند و حتی ناشران برجسته ای مانند MindBodyGreen که بر زندگی سالم تمرکز دارد، دوست دارند از وبلاگ نویسی و تولید محتوا به صورت مهمان بهره ببرد.
وبلاگ نویسی و تولید محتوا به صورت مهمان
اگر مطمئن نیستید که می خواهید امیدها و رویاهای خود را در پلت فرم دیگری قرار دهید که ممکن است مانند HuffPost بسته شود، مکان های دیگری را که می توانید برای ایجاد و تولید محتوا در نظر بگیرید، لیست نمایید. این لیست می تواند شامل موارد زیر باشد
- پست های دقیق تر در وب سایت خود.
- HuffPo Kills Contributor Program: What’s the Future of Guest Blogging?
- جایگزینی محتوای خود در رسانه های دیگر، مانند پادکست یا مجموعه ویدیویی.
- مبادله وبلاگ نویسی مهمان (نه برای پیوندها) در وب سایت همکاران (به عنوان مثال، شما یک پست وبلاگ برای وب سایت من می نویسید و من یک پست برای وب سایت شما می نویسم).
- همکاری با شرکت ها در زمینه محتوای دارای لوگو.
- ایجاد محتوا به نفع سایر زمینه های فعال که هنوز در حال کار هستند، مانند ایجاد لینک یا کمپین های رسانه های اجتماعی.
محتوای عالی
اگر به دنبال یک تجربه بزرگ شبیه به HuffPost هستید، می توانید به نوشتن های پولی نیز فکر کنید. اگر می خواهید به نوشتن برای یک سایت ادامه دهید، می توانید به دسته های جدید نظرات و شخصی HuffPost مراجعه کنید. پلتفرم هایی مانند Contently از طرف برند ها، مبلغی برای محتوای عالی به نویسندگان پرداخت می کنند زیرا چندین میلیون شرکت می دانند که محتوای نوشته شده توسط متخصصان می تواند منجر به جذب مخاطب و بازگشت بازدیدکنندگان شود.
منابع دیگری مانند ProBlogger یا حتی رسانه های اجتماعی برای جستجوی افرادی که به دنبال محتوای عالی هستند وجود دارد. بسیاری از مارک ها اجازه می دهند بیوگرافی شما شامل وب سایت یا آدرس های رسانه های اجتماعی شما منتشر شود. این پلتفرم ها حتی به شما پول پرداخت می کنند تا نتایج شما در معرض دید همه قرار گیرد.
نتیجه
دنیای بازاریابی دیجیتال هر سال در حال تغییر و تحول است. اگرچه HuffPost به تازگی از 100000 وبلاگ نویسی و تولید محتوا خداحافظی کرده است، اما این بدان معنا نیست که این نویسندگان قرار نیست خوانندگان و بستری دیگری را در جایی دیگر پیدا کنند. انواع مختلف محتوا و بسترهای مختلف را که بر مخاطبان تأثیر می گذارد آزمایش کنید. راه های جدایی با HuffPost ممکن است نقطه پرتاب شما به سوی آینده ای درخشان تر باشد. این کار می تواند حتی در دراز مدت باعث سود بیشتر نیز شود.