صفحات شهر نوعی از صفحات فرود محلی هستند. این صفحات فرود محتوای محلی را در سایت شما ارائه میدهند که در نتیجه باعث افزایش رتبه شما در جستجوی محلی میشود و مکانی با کیفیت برای ترافیک مربوط به موقعیت جغرافیایی شما را تضمین میکند.
زمینداران محلی را میتوان بر اساس کشور، ایالت، شهرستان، شهر یا حتی محله در برخی مواقع سازماندهی کرد و بسیاری از فعالیتهای SEO در سطح صفحات فرود ایجاد میشوند. تا کنون صفحات شهرها محبوبترین و ارزشمندترین نوع صفحه فرود محلی به دلیل حجم زیاد ترافیک جستجو برای خدمات شهری است.
مخاطبین گرامی پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه محتوا زیر مقاله سئو محلی چیست؟ را مطالعه نمایید
انواع صفحات فرود محلی
صفحات شهری خوب، خدمات و کالاهای شما را در یک منطقه مشخص از شهر یا محله معرفی و پیشنهاد میکنند. صفحات شهر فرصتی برای رتبهبندی به صورت ارگانیک و با کلمات کلیدی با ارزش در بازار برای شما ایجاد میکند
اما آیا Google My Business این کار را برای شما انجام نمی دهد؟ چرا برای محتوا برای سایتم سرمایه گذاری کنم؟
اکثر مشاغل محلی برای رتبه گرفتن محلی به ندرت از Google My Business استفاده میکنند و در حالی که برای برندهای سیگنالهای خدماتی دارند بهتر و عالیتر عمل میکند. این موضوع محدودیت زمانی پیدا میکند زمانی که به دهها یا صدها شهر خدمات ارائه میدهید مخصوصا اگر در هر منطقهای مکان فیزیکی نداشته باشید.
همانطور که قبلا اشاره شد، فقط میتوانید یک لیستGoogle My Business برای هر موقعیت فیزیکی ایجاد کنید.اگر یک ویترین نداشتهباشید، این مسئله قطعا کمکی برای پیدا شدن در یک بازار محلی قوی به شما نمی کند.
برای حل این مشکل، برخی از مشاغل سعی کردهاند پروفایل GMB را برای شهرهایی که دارای P.O جعبه یا آدرس منزل کارمند هستند ایجاد کنند. بسیار واضح است که گوگل اجازه این کار را نمیدهد. این موضوع بسیار سخت است که تمامی این لیستها را در جایگاه اول قرار داد همچنین اگر گوگل متوجه این صفحات جعلی شود آنها را برای همیشه حذف میکند.
این مثال را در نظر بگیرید: یک شرکت خدمات تهویه مطبوع که به چندین حومه خدمات رسانی میکند ممکن است فقط یک واحد فیزیکی داشته باشد که شاید در لافایت ، لوئیزیانا واقع شده باشد، اما به شهرهای کوچک مانند یانگسویل و بروسارد نیز خدماتی را ارائه میدهد. این شرکت نمیتواند چندین فهرست Google My Business بدون داشتن چند مکان فیزیکی داشته باشد،اما میتواند صفحات شهر را برای بازاریابی هدفمند در مناطق کوچکتر ایجاد کند
در شهرهای بزرگتر، به احتمال زیاد رقبای شما در هر بازار خاصی مکانهای فیزیکی برای هدف قراردادن ندارند. این بدان معنا است که آنها برای هر منطقه صفحهMy Business Google نخواهند داشت و به احتمال زیاد برای جذب ترافیک ارگانیک محلی به صفحات شهر تکیه میکنند. اگر از این ابزار بازاریابی محلی استفاده نمیکنید، شما در رقابت با این رویکرد شکست خواهید خورد.
روش قدیمی مدرسه برای صفحات شهر، و چرا امروزه کار نمیکند؟
روش قدیمی برای ایجاد صفحات شهر، نوشتن یک صفحه و استفاده از آن به عنوان پایهای برای ایجاد صفحات برش کوکی برای تمامی مکانها بود. معمولا یک برنامه نویس در حین این فرایند حضور داشت که امکان تعویض خودکار بیتهای محتوا یا ادغام چند عنصر مناسب مانند عنوانها، سرتیترهای H1 و موقعیتها را از محتوای اصلی که نام مکانی در آن بود میداد.
و در حالی که قبلا این کار انجام میشد و به روند صفحه شهر سرعت میبخشید، امروزه اثربخشی ندارد. نتیجه یک رویکرد خودکار به صفحات شهر محتوایی است که:
• منحصر به فرد نیست
• ارزش واقعی را برای بازدیدکنندگان محلی ارائه نمیدهد
• صفحات شما را در Google جریمه میکند
صفحات ضعیف میتوانند توسط Google به عنوان صفحات doorway برچسبگذاری شوند، که بسیار برای رتبه گرفتن بد است.
گوگل از آنچه درهای ورودی یا صفحات ورودی نامیده میشود، خوشش نمیآید و موتور جستجو بارها و بارها اعلام کرد چنین صفحاتی را جریمه خواهد کرد. در اینجا برایان وایت گوگل در مورد درگاه و صفحات ورودی در سال 2015 میگوید:
با گذشت زمان، ما دیدیم که سایت ها سعی می کنند “ردپای جستجو” خود را بدون افزودن واضح ارزش منحصر به فرد به حداقل برسانند. این کمپینهای ورودی خود را به صورت صفحات در یک سایت نشان میدهند، به عنوان تعداد دامنهها یا ترکیبی از آنها. برای بهبود کیفیت نتایج جستجو کاربران، ما به زودی اقدام به اضافه کردن یک ابزارهای رتبهبندی برای رسیدگی بهتر به آدرس این نوع صفحات میکنیم. سایتهایی با کمپینهای بزرگ و تثبیت شده در ورودی ممکن است تاثیر گستردهای از این تغییرات داشته باشند
برایان وایت، مدیر برنامه کیفیت جستجو Google
گوگل اطلاعیههایی مانند این را دنبال کرد و صفحات به اصطلاح ورودی را در رتبه بندی جستجو به شدت کاهش داد یا آنها را به طور کامل از نتایج جستجو حذف کرد.
چرا گوگل صفحات ورودی را دوست ندارد؟ زیرا ارزش چندانی برای کاربر ندارند. به اختصار، صفحه ورودی چیزی است که فقط برای جذب ترافیک و جلب رضایت موتورهای جستجو ایجاد میشود، برخلاف ماموریت گوگل برای ارائه نتایج که بهترین جستجوگر است.
گوگل درباره صفحات ورودی بسیار واضح عمل میکند. در اینجا برخی از ویژگیها ذکر شده است که میتواند گوگل را مجبور کند تا صفحات شهر شما را به عنوان صفحات ورودی یا خروجی به جای محتوا مرتبط، مفید معرفی کند.
• شما چندین صفحه شهر در سایت خود (یا در دامنههای دیگر) دارید که فقط برای اشاره به یک صفحه وجود دارد به عبارت دیگر، صفحات شهر شما نباید همه به یک صفحه دقیق در وب سایت شما اشاره کنند.
• صفحات شهرها خود هیچ چیز مرتبط و مفید برای خواننده ارائه نمیدهند و فقط وجود دارند و به عنوان قیف عمل میکنند و افراد را به قسمتهایی از سایت خود که مفید یا مرتبط هستند هدایت میکنند.
• صفحات شهرها محتوای تکراری، از جمله محصولات و مکانهایی را که در سایر صفحات سایت شما وجود دارند و آنها این کار را فقط به منظور ایجاد ترافیک جستجوی اضافی انجام میدهند
• صفحات بخشی از سلسله مراتب عملکردی کلی وب سایت نیستند (یعنی در آنها وجود ندارد همراه با تمام صفحات دیگر به صورت یکپارچه و منطقی)
به طور خلاصه، گوگل صفحاتی را که هیچ چیز ارزشمندی را در اختیار کاربر قرار نمیدهد را دوست ندارد. و قطعا صفحاتی را که صرفا برای رتبه بندی کلمات کلیدی بدون مرتبط و یکپارچه با بقیه سایت شما طراحی شدهاند را دوست ندارد.
آیا میخواهید مطمئن شوید که صفحات شهرها به عنوان صفحات ورودی دیده نمیشوند؟ این سوالات را از گوگل بپرسید.
• آیا هدف بهینه سازی موتورهای جستجو و تبدیل بازدیدکنندگان به منظور استفاده واقعی یا مرتبط بخشی از سایت، یا بخشی جدایی ناپذیر از تجربه کاربری سایت شما هستند؟
• آیا صفحات در نظر گرفته شدهاند که بر اساس شرایط عمومی رتبه بندی شوند، اما محتوای ارائه شده در صفحه بسیار خاص است؟
• آیا صفحات تکراری مجموعههای مفیدی از اقلام (مکانها ، محصولات و غیره) را که قبلا در آنها وجود دارد سایت به منظور جذب بیشتر ترافیک جستجو استفاده میکند؟
• آیا این صفحات صرفا برای جذب ترافیک وابسته و ارسال برای کاربران بدون ایجاد ارزش منحصر به فرد در محتوا یا عملکرد ایجاد شدهاند؟
• آیا این صفحات به عنوان “جزیره” وجود دارند؟ آیا حرکت آنها از قسمتهای دیگر سایت شما دشوار یا غیر ممکن است ؟ آیا لینکهایی به چنین صفحاتی از سایر صفحات داخل سایت یا شبکه سایتها فقط برای موتورهای جستجو ایجاد شدهاند؟
مجازات صفحه Google Doorway تنها دلیل این نیست که صفحات Doorway کار نمیکنند
بریدن گوشهها در صفحات شهرها به راحتی میتواند منجر به ایجاد ناخواسته صفحات ورودی شود، که همچنین میتواند منجر به مشکلات دیگری نیز شود. در اینجا تنها چند مورد رایج در ایجاد صفحات شهر با استفاده از روش قدیمی را بررسی میکنیم.
• آنها نتیجهای در SEO قوی نخواهند داشت. آنها ضعیف هستند و اغلب از محتوای تکراری استفاده میکنند و به این معنی است که آنها محتوایی را که مطابق با هدف کاربری و کسی که جستجوی مربوطه را با قوانین جستجو است. گوگل این مسئله که نمیتواند در نتایج جستجو به شما کمک کند را دوست ندارد.
• به روز رسانی الگوریتم پاندا گوگل به طور خاص به دنبال محتوای ضعیف میرود و حتی صفحات را غیر قابل اجرا میکند.
• Rankbrain که یک سیگنال رتبه بندی مهم در Google است، صفحات را بر اساس معیارهایی مانند نرخ کلیک ارگانیک و زمان کاربر در صفحه رتبه بندی میکند. اگر محتوای صفحه شهر شما برنامهریزی شده است، ارزش چندانی برای کاربران که منجر به تعامل ضعیف کاربر با صفحه سایت میشود ایجاد نمیکند و در نتیجه رتبه Rankbrain کمتری میگیرد.
• به روزرسانی الگوریتم پنگوئن بر صفحاتی تاکید میکند که دارای قوانین محلی یا محلهای ارگانیک و مرتبط هستند استفاده میکند. این چیزی نیست که به راحتی از طریق برنامه نویسی به دست آید.
• کاربران وب امروزی در مورد محتوا انتظارات بالایی دارند و بعید است در صورت مشاهده محتوای ضعیف یا خودکار در صفحات شما بمانند.
فرصتی برای برندهایی وجود دارد که مایل به تلاش برای صفحات شهر هستند
Google به سایتهایی که محتوای محلی عالی ارائه میدهند و برای خوانندگان مفید است پاداش میدهد، بنابراین تعداد زیادی فرصت برای رتبه گرفتن شما در برابر رقبایی که صفحات فرود قوی ندارند وجود دارد. اگر آنها چنین کردند، شما هنوز هم میتوانید از این فرصت با ایجاد صفحات شهری بهتر از رقبا استفاده کنید.
طبق گزارش Think With Google، حداقل یک سوم کل جستجوهای تلفن همراه وقتی تو موبایل و دسکتاپ را با هم ترکیب کنید دارای هدف محلی هستند، گزارشات سال 2012 به طور مداوم نشان میدهد که حداکثر نیمی از کل جستجوها مربوط به فعالیتهای محلی است.
نتیجه نهایی این است: بدون محتوای محلی در صفحات خود، موارد جدی زیادی از عملکرد موتورهای جستجو، ترافیک زیاد صفحات و تعداد زیادی تبدیل و فروش را از دست میدهید.
یک صفحه خوب شهری به شما میگوید که کالاها و خدمات شما چگونه نیازهای بازدیدکنندگان را برآورده میکند یا مشکل مصرف کننده را حل میکند. مطمئنا این بازاریابی محتوا 101 است، درست است؟ اما صفحات بزرگ شهر فراتر از این است که با اتصال محصول و محتوا به محل یا شهر مرتبط شود.
معنی آن چیست؟ این به معنی ایجاد یک صفحه منحصر به فرد است که برخی یا همه موارد زیر را انجام میدهد:
• نحوه عملکرد شما در شهر یا محله را شرح میدهد
• شامل مدت زمان فعالیت شما در منطقه است
• در مورد چالشهای مشترکی که مردم آن شهر یا منطقه با آن روبرو هستند (مربوط به صنعت یا محصولات شما) بحث میکند
• نشان میدهد که چگونه کالاها یا خدمات شما این چالشها را حل میکند
نحوه انتقال اطلاعات مربوطه را میتوان به عناصر بسیاری تقسیم کرد. صفحات شهر، مانند دیگر محتوای آنلاین، باید به بخشهای محتوای قابل اسکن با زیرنویسها، پاراگراف ها و لیستهای بولت تقسیم شود. ویدیوها، گرافیکها و سایر رسانهها را برای داشتن صفحه پویاتر اضافه کنید و تجربه کاربری را بهبود ببخشید و با آن آمار تعامل شما مانند زمان ماندن روی صفحه و نرخ برش را بهبود دهید.
برخی از عناصری که ممکن است بخواهید برای صفحات شهر خود در نظر بگیرید عبارتند از:
محتوای مکتوب که شامل کلمات کلیدی محلی، محلهها ، مناظر و اطلاعات است
توضیحات متا که شامل برخی از اطلاعات بالا (شامل کلمات کلیدی محلی) به افزایش نرخ کلیک ارگانیک کمک میکند
ساختار URL متناسب با سایت شما اما مکان را نیز به وضوح مشخص میکند (به عنوان مثال bestpestcontrol.com/
dallastx and bestpestcontrol.com/austintx)
نظرات مشتریان محلی
نقل قولها یا مصاحبه های کارکنان
تصاویری که مکانها یا چیزهایی را نشان میدهد که بازدیدکنندگان محلی آنها را تشخیص میدهند یا برای آنها طنین انداز است
ویدئوهایی که مکانها یا اشیا محلی را نشان میدهد یا عناصر منحصر به فرد نحوه ارائه خدمات به منطقه را نشان میدهد
نقشه هایی که منطقه خدمات را نشان میدهند
اطلاعات تماس محلی
در صورت وجود محتوای پویا مانند مرورها یا فیدهای MLS
شما همیشه نمیتوانید همه این عناصر را وارد کنید و ممکن است قطعات دیگری را که میخواهید در صفحات خود داشته باشید ، اما ترکیبی سالم که برای تجارت شما منطقی به نظر میرسد، عملکرد بهتر را در صفحه شهر شما تضمین میکند.