مقالات آموزشی

آشکار سازی راهکارها و نکات کاربردی برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت

مفید بود؟

افزایش ترافیک ارگانیک سایت هدفی است که تمامی کسب و کارها به دنبال آن هستند تا از این طریق بتوانند بیشتر دیده شوند و درآمد بیشتری کسب کنند. با مطالعه این مطلب نکات کاربردی و بسیار مهمی در رابطه با:

  •  جستجوی کلمات کلیدی و استراتژی محتوا؛
  • مشارکت موفق با شرکت های فعال در زمینه سئو
  •  اصل اولیه برای افزایش ترافیک ارگانیک، جستجوی حرفه ای کلمات کلیدی است:

 

راهکارهای تضمینی افزایش ترافیک ارگانیک سایت

موفقیت تمام کمپین های بازاریابی و استراتژی محتوا بر پایه جستجوی حرفه ای کلمات کلیدی و ساخت استراتژی هدفمند می باشد. برای اینکه جستجوی درستی داشته باشید باید چندین حوزه اصلی مورد ارزیابی قرار بگیرند:

  • ترافیک ارگانیک و رتبه بندی کلمات کلیدی برای وب سایت و محتوا؛
  •  ترافیک ارگانیک و رتبه بندی کلمات کلیدی برای وب سایت و محتوای رقیب اصلی خودتان؛
  •  ترافیک ارگانیک و رتبه بندی کلمات کلیدی برای رقبایی که در زمینه محتوا/ سرچ، حریف سرسخت شما هستند (این نوع شرکت ها، رقبایی هستند که مستقیما با شما وارد رقابت نشده اند بلکه برای دیده شدن در SERP با شما رقابت می کنند)؛
  • Growing Organic Traffic by 50K Monthly Visitors with Award-Winning Content & Collaboration [Case Study]
  •  آنالیز کردن جستجوی کلمات کلیدی توسط رقبا – این کار اقدام بسیار مهمی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود.

 رنکینگ دامنه ها

حتی اگر برخی به سایت ها برخورد کردید که محصول یا خدمات مشابه شما را نمی فروشند یا عرضه نمی کنند ولی برای به دست آوردن جایگاه شما در نتایج سرچ رقابت می کنند، این نوع کسب و کارها رقیب سرچ شما به حساب می آیند و باید به آنها توجه کنید چون شما و این رقیبتان در نتایج جستجو نمایش داده می شوید.

 

کلمات کلیدی

همزمان با آنالیز سایت خودتان و رقیبان باید به دنبال بهترین فرصت هم باشد تا فورا رتبه خود را بهتر کنید. منظور از بهترین فرصت، کلمات کلیدی و عباراتی هستند که رقابت بر سر آنها کم است – از لحاظ تعداد بک لینک و اعتبار رنکینگ دامنه ها – و سرچ زیادی در مورد آنها انجام می شود.

برای جستجوی حرفه ای کلمات کلیدی و در نتیجه افزایش ترافیک ارگانیک سایت توصیه می کنیم از ابزار SERrush استفاده کنید چون اطلاعات مفیدی مثل:

  •  مجموع ترافیک:

  • این معیار به شما نشان می دهد که مجموع کل ترافیک هر یک از کلمات کلیدی که در افزایش بازدید سایت مورد نظر نقش داشته اند چقدر است
  •  مجموع حجم سرچ های انجام شده:

  • این معیار به شما گزارش می دهد که مقدار کل سرچ ماهانه برای هر کلمه کلیدی در رابطه با یک URL یا صفحه خاص چقدر است.
  • میانگین جایگاه یا موقعیت وب سایت در SERP: به کمک این معیار می توان فهمید که میانگین جایگاه یا موقعیت یک URL یا صفحه مشخص در رابطه با یکسری کلمات کلیدی خاص چقدر است.

سپس از این داده ها می توانید داخل اکسل استفاده کنید تا با فیلتر کردن آنها بتوان به درک بیشتر و اقدامات بهتری دست پیدا کرد.

محتوایی که براساس کلمات کلیدی باشد، نتیجه خوبی هم می گیرد:

با انتقال داده ها به درون اکسل می توانید داده های مربوط به کلمات کلیدی رقیبان خود را دسته بندی کنید تا به صفحاتی برسید که در 20 جایگاه برتر صفحه SERP هستند و سپس کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه هر کدام از سایت ها را آنالیز کنید. یعنی چک کنید که هر وب سایت تا رتبه 20، با چه کلمات کلیدی به این جایگاه رسیده است.

افزایش ترافیک ارگانیک

به عنوان مثال وقتی متوجه می شوید که رقیب شما به خاطر داشتن محتواهای با کیفیت از نوع تعریفی (محتواهایی که به توضیح و ارائه راهنمای جامع پیرامون یک موضوع می پردازند)، ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش داده و رتبه بهتری گرفته شما هم باید از این تاکتیک استفاده کنید. این مورد یعنی قدرت کلمات کلیدی در محتوا بسیار بالاست و برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت باید وقت و سرمایه قابل توجهی به آن اختصاص دهید.

تولید محتوا 

در عین حال توجه داشته باشید که بین انتظارات و درک خود از گرفتن رتبه در گوگل باید تعادل و منطق برقرار کنید. تصور نکنید که با چند مورد تولید محتوای یونیک و با کیفیت طبق اصولی که گفته شد، فورا رتبه شما تغییر کند چون سایر رقبا نیز دقیقا در حال انجام چنین کاری هستند و رسیدن به رتبه های بالا به راحتی به دست نمی آید. ضمنا در کنار تولید محتوا باید به فکر لینک سازی و تبلیغات هم باشید.

 

جستجوی کلمات کلیدی، ساختار اصلی استراتژی محتوای شما را تشکیل می دهد و به کمک آن متوجه می شوید که بهترین فرصت ها برای سرمایه گذاری کجا هستند. وقتی متوجه شوید که مخاطبان شما چه سؤالاتی دارند و کدام موضوعات بهترین نتیجه را می گیرد، تولید محتوا کار راحتی خواهد شد.

کار تیمی موفقیت یک کسب و کار را تضمین می کند:

تولید محتوا براساس کلمات کلیدی پرسرچ و طبق هدف مخاطبان از جستجو در اینترنت، باعث رتبه گرفتن صفحه سایت و در نتیجه افزایش ترافیک ارگانیک می گردد.

با این حال این تلاش ها زمانی به موفقیت می انجامد که یک تیم حرفه ای و متخصص روی این موضوع کار کنند و یک هدف مشترک و ارزشمند ترسیم شده باشد. در شرکت ها یا کسب و کارهایی که همکاری و مشارکت واقعی بین تیم های آن برقرار است و به کار و تلاش یکدیگر اعتماد دارند موفقیت استراتژی محتوا

و بازاریابی آنها تضمینی است.

بازاریابی محتوا

تا زمانی که تیم های تشکیل دهنده یک کسب و کار در زمینه های مختلف مثل تولید محتوا، بازاریابی، سئو و بهینه سازی سایت و غیره جدا از هم کار کنند و طبق یک استراتژی مشترک با یکدیگر همکاری نداشته باشند و به سمت یک هدف مشترک حرکت نکنند، موفقیت یک اتفاق دست نیافتنی خواهد بود.ش

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.