مقالات آموزشی

بررسی ۶ راه جهت بهینه سازی پست های وبلاگ برای SEO و بیان توضیحاتی در این خصوص

مفید بود؟

بهینه سازی پست های وبلاگ  و اهمیت آن امروزه بر هیچ شخصی پوشیده نمی باشد. بی شک وقت گذاشتن بر این مبحث موجب می شود تا جایگاه وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو رشد زیادی داشته باشد. اگر شما نیز یک وبلاگ دارید، بدون شک اهمیت وبلاگ نویسی تجاری را برای سئو متوجه شده اید. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بهینه سازی پست های وبلاگ صحبت کرده و روش های کارآمد را خدمتتان شرح دهیم. سوال اینجاست که آیا می دانید چگونه باید پست های وبلاگ خود را بهینه نمایید تا در لیست نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شوند؟

 

بهینه سازی پست های وبلاگ  موجب می شود تا مدیران سایت ها از پتانسیل وب سایت خود استفاده نمایند و در بازاریابی و دیده شدن موفق شوند. مطالعه ای که اخیرا توسط blogger.com انجام شده است، بیان می دارد که هم اکنون در حدود 60 درصد از کسب و کارها و مشاغل وبلاگ دارن ، اما متاسفانه حدود 65 درصد از آنها طی یک سال گذشته مطالب خود را بروز ننموده اند! لذا باید بیان داشت که با بهینه سازی پست های وبلاگ و بروز نمودن آنها می توانید به راحتی با از مزایای مختلفی که برای بهبود وضعیت سایت خود از دید موتورهای جستجو بهره مند شوید.

در زیر شش نکته ساده اما حیاتی برای بهینه سازی سایت از دید موتورهای جستجو ذکر شده است که پیرامون وبلاگ و مطالب مربوط به آن می باشد.

6 نکته مهم برای بهینه سازی پست های وبلاگ برای موتورهای جستجو:

1. تحقیق کنید.

در اولین گام از بهینه سازی پست های وبلاگ، لازم است تا در خصوص پست های وبلاگ خود تحقیق نمایید. کلمات کلیدی شما باید درک آسانی داشته باشند و بتوانند ارزش محتوایی که تولید نموده اید را شرح دهند. کلمات کلید باید جزء موارد پر تکرار و ارزشمند باشند به همین دلیل وقت گذاشتن بر روی آنها ضروری است.

البته توجه به این موضوع نیز ضروری است که در حال حاضر ابزارها و تکنیک های بسیاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی خوب و مناسب با پست های وبلاگ شما به بازار عرضه شده اند که ممکن است حتی نام آنها را نیز نشنیده باشید.. ابزار های جستجوی کلمات کلیدی همانند Google Adwords و semrush.com حزء این موارد می باشند که هر دو ویژگی های عالی را ارائه می دهند که به شما این امکان را می دهد تا کلمات کلیدی مناسب با موضوع پست خود را پیدا کنید. حتی به کمک این ابزار می توانید بررسی نمایید که سایت های رقیب شما از چه کلمات کلیدی استفاده می نمایند. در این صورت به راحتی خواهید توانست که ترافیک مورد نیاز را به دست آورید.

 

2. بسیار مهم می باشد که در کل محتوا و مطالب خود از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

هنگامی که از چندین کلمه کلیدی مناسب و خوب استفاده می نمایید، لازم است تا آنها را در مکان هایی استفاده نمایید که برای خزنده های موتور های جستجو بیشترین تاثیر را دارد. به صورت کلی توصیه می شود تا در بحث بهینه سازی پست های وبلاگ، کلمات کلیدی خود را در بخش های زیر قرار دهید:

• عنوان پست

• عناوین فرعی

• جمله ابتدایی

• پاراگراف پایانی

• عبارات لینکی ( عباراتی که به صفحات دیگر لینک می دهند)

• برچسب های عنوان و توضیحات متا

یک نکته مهم: همواره باید در نظر داشته باشید که از استفاده بی حد کلمات کلیدی در متن خود خودداری کنید.این کار نه تنها بر روی مخاطبان شما هیچ تاثیری نخواهد داشت بلکه منجر می شود تا سایت شما توسط Google نیز جریمه گردد.

3. تصاویر پست های خود را بهینه سازی کنید.

هر زمان که تصویری را در پست های وبلاگ خود قرار می دهید، حتماً سعی کنید تا کلمات کلیدی اصلی را در نام فایل عکس قرار دهید و بخش متن جایگزین را با توضیح مختصر اما کامل که دارای کلمه کلیدی است، پر کنید.

4. به سایت های دیگر از پست های خود پیوند دهید.

وقتی از محتوا یا مقاله دیگری در مقاله و پست خود صحبت می نمایید، لازم است تا پیوندی به اطلاعاتی که در مورد آنها صحبت می نمایید، ایجاد کنید. این کار در وبلاگ نویسی بسیار خوب است. با این کار می توانید موجب شوید تا لینک و پیوند خارجی نیز دریافت نمایید. لینک دهی با کیفیت یک فاکتور مهم برای هر وبلاگی است زیرا با این کار به رتبه بالا در لیست نتایج موتورهای جستجو می رسد.

پیشنهاد می کنیم مقاله

محتوای سئو شده چیست؟ راهنمای ایجاد محتوا برای SEO را مطالعه نمایید

5. برای بازدیدکنندگان وبلاگ خود شرایط مشترک شدن را فراهم آورید.

امروزه برای رسیدن به این هدف گزینه هایی چون اشتراک RSS یا Feed Subscription وجود دارد که به بینندگان این فرصت را می دهد از مطالب شما استفاده نمایند. همچنین می توانید اشتراک ایمیلی را در وب سایت خود فعال نمایید. با این کار بدون آنکه نیاز باشد تا مکررا از سایت شما بازدید نمایند، می توانند از بروز رسانی های وب سایت آگاه گردند.

 

6. از رسانه های اجتماعی برای جذب مخاطب بیشتر و دیده شده استفاده نمایید.

به عنوان یک کسب و کار کوچک، شما می توانید از فیس بوک، توییتر،   Google+ یا سایر رسانه های اجتماعی برای برقرار نمودن ارتباط با بازدیدکنندگان فعلی و بالقوه استفاده کنید. امروزه برنامه های رایگان مانند Hootsuite وجود دارند که می توانند لینک مطالب شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. برای استفاده از آنها تنها چند کلیک نیاز می باشد.

با در نظر گرفتن این نکات ساده SEO، می توانید رتبه های خوب در SERPS به دست آورید که این مورد موجب افزایش ترافیک وب و نرخ تبدیل بالا و همچنین تشویق مشتری می شود.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.