مقالات آموزشی

نکاتی درباره انتخاب عنوان مناسب برای مقاله سایت به چه صورت است؟

مفید بود؟

انتخاب عنوان مناسب، اصلا دردسر تازه ای برای وبمستران در دنیا نیست. انتخاب عنوان مناسب برای مقاله سایت، همیشه کار سختی بوده است.
دقیقا برای یک مقاله باید چه عنوانی را انتخاب کنیم؟ مطمئنا در وهله اول، هیچ ایده ای در ذهنمان وجود ندارد و باید دقایقی و یا حتی ساعت‌ها به این موضوع فکر کرد تا بتوانیم انتخاب عنوان مناسب را در پیش بگیریم.

 

بهترین محتواها

در این مقاله قصد داریم تا به شما نشان دهیم که انتخاب عنوان مناسب نیازمند رعایت کردن چه نکاتی است و چگونه می‌توان یک عنوان حرفه ای را انتخاب کرد.
قبل از آن، باید بدانیم که اهمیت انتخاب عنوان مناسب به چه میزان است و چرا باید بر روی آن حساس باشیم.
هر مخاطبی، دوست دارد تا بهترین محتواها را مطالعه کند و به هیچ عنوان علاقه مند نیست تا محتوای تکراری و یا بی مصرف را بخواند.
از این جهت، وظیفه نویسندگان و وبمستران این است که بهترین مقاله‌ها را تولید کنند و در کنار آن نیز، باید توجه داشته باشند تا انتخاب عنوان مناسب را حتما در نظر بگیرند.

چه زمانی کاربر ترغیب می‌شود تا بر روی مقالات ما کلیک کند؟

زمانی که مقاله شما دارای عنوان معمولی باشد، کاربر آنچنان ترغیب به کلیک بر روی مقاله شما نمی شود.
ممکن است اگر روزانه 2000 بازدید کننده یکتا داشته باشید، نهایتا 200 نفر بر روی آن مقاله کلیک کنند.
اما زمانی که شما یک مقاله ای بنویسید که در کنار آن، انتخاب عنوان مناسب نیز در نظر بگیرید، از این دو هزار بازدید کننده، ممکن است چیزی حدود 700 الی 1000 نفر از بازدید کنندگان شما، بر روی آن لینک کنند و اقدام به مطالعه آن مقاله کنند.

اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

شما در Instagram و دیگر شبکات اجتماعی فعال هستید. مطمئنا بر روی پست‌هایی کلیک می‌کنید که دارای تصویر جذاب هستند و همین تصویر باعث می‌شود تا مخاطبین بی شماری به آن صفحه اینستاگرامی و یا دیگر شبکات اجتماعی، اضافه شوند.
شما در بازار راه می‌روید و یک لباس زیبا را می‌بینید که بر تن یک مانکن خوشگل است. چشم شما آن لباس را می‌گیرد و دوست دارید تا آن لباس را نیز بپوشید. از این جهت، می‌بینید که انتخاب عنوان مناسب، می‌تواند چقدر چشم گیر باشد و باعث شود تا مخاطب به صفحه شما بپیوندد و یا اینکه اگر مقاله ای نوشتید، مقاله شما را تا انتها مطالعه کند.

 

مقالات کلیک خور

مطمئنا در طول روز، با هزاران مقاله با عنوان معمولی روبرو می‌شوید، بر روی چندتای آن مقالات کلیک می‌کنید؟مطمئنا تعداد آن مقالات انگشت شمار است و حتی حوصله نمی کنید تا آخر آن مقالات را مطالعه کنید.
از این جهت، ممکن است با چندین مقاله با انتخاب عنوان مناسب نیز روبرو شوید و علاقه مند هستید تا انتها، آن مقالات را مطالعه کنید. حتی اگر چیزی به مغز شما اضافه نکند!
برای اینکه انتخاب عنوان مناسب داشته باشید، نیازمند رعایت نکاتی است که در ادامه برای شما ذکر می‌شود.

انتخاب عنوان مناسب نیازمند رعایت چه نکاتی است؟

این یکی از سوالاتی است که به تعداد بی شمار، وبمسترین از ما پرسیدند.
انتخاب عنوان مناسب نیازمند رعایت چه نکاتی است و دقیقا نیاز است تا ما چه مراحلی را طی کنیم تا بتوانیم یک عنوان مناسب را برای مقاله خود انتخاب کنیم.
اول از هر چیزی، نیازمند این هستیم تا مخاطبین خود را به صورت کامل بشناسیم و بدانیم که در طول روز، به چه تعداد مخاطب داریم.

برای چه چیزی محتوا تولید کنید؟

پس از آن، می‌توان تصمیم گیری‌های جالبی در این رابطه کرد و دید که به چه صورت می‌توان انتخاب عنوان مناسب برای مقاله داشت.سایت شما در رابطه با چه موضوعی است و برای چه چیزی محتوا تولید می‌کند؟ آیا خوانندگان مقالات شما بسیار زیاد هستند؟ به گونه ای است که اخبار سایت شما و همچنین مقالاتی که تولید می‌کنید، در شبکات اجتماعی مانند linkedin، فیس بوک، توییتر و… منتشر شود؟
تمامی این مسائل تاثیرگذار هستند و همچنین می‌تواند به شما در مبحث انتخاب عنوان مناسب، کمک شایانی کند.

صفحه‌های طنز اینستاگرامی

اکثر خوانندگان وب، افراد نوجوان و جوان هستند.البته ناگفته نماند که افراد بزرگسال بیشماری هستند که در سطح وب وجود دارند و به طور روزانه، مقالات بی شماری را مطالعه می‌کنند.
اما منظور ما افرادی است که به طور فعال در صحنه وب حضور دارند و از این جهت، می‌توانند بر روی مقالات مختلف کار کنند و در شبکات اجتماعی مختلف نیز مقالات شما را منتشر کنند.
پس از اینکه دانستید سن مخاطبین شما به چه میزان است، باید درباره تحصیلات آن و فعالیت‌های آنان در شبکات اجتماعی تحقیق کنید. ببینید که مخاطبین شما آیا صفحه‌های طنز اینستاگرامی و دیگر شبکات اجتماعی را دنبال می‌کنند یا خیر.

 انتخاب عنوان مناسب مقاله‌ها

پس از آن، می‌توان تصمیم گیری کرد که چگونه می‌توان انتخاب عنوان مناسب را در نظر گرفت.
ممکن است از خود سوال بپرسید که چگونه می‌توان علایق مخاطبین را یافت. جواب به این سوال، این است که شما پست‌های مختلف و مرتبط با سایت خود را در بخش وبلاگ منتشر کنید و منتظر انتقادات و پیشنهادات کاربران باشید.

پس از این مرحله، خواهید دانست که سلیقه کاربران شما به چه صورت است و آیا توانایی این را دارید که بروی انتخاب عنوان مناسب مقاله‌های سایت خود کار کنید یا خیر.برخی اوقات، نیاز است تا برای مقالات خود، از تکه کلام‌های اینترنتی استفاده کنید تا خود را بروز نشان دهید.

تکه کلام های اینترنتی چیست

در واقع، اگر مخاطبین شما جوان هستند و شعور استفاده از تکه کلام‌های اینترنتی را دارند، به شما پیشنهاد می‌شود تا حتما از این روش استفاده کنید تا خود را بروز نشان دهید و از این جهت، مخاطب بتواند به شما و کسب و کارتان اعتماد کند.
البته لازم به ذکر است که اگر بیش از حد خود را با تکه کلام‌های اینترنتی نشان دهید، ممکن است کاربر با شما احساس راحتی نکند و به زودی سایت شما را ترک کند و یا اینکه صرفا خواننده مقالات سایت شما باشد و علاقه ای به استفاده از محصولات سایت شما نداشته باشد.

 

انتخاب عنوان مناسب بدون در نظر گرفتن سئو امکان پذیر است؟

برخی از افراد سوال می‌پرسند که اگر ما بیاییم و یک عنوان مناسب را برای مقالات سایت انتخاب کنیم که با سئو تطبیق ندارد، آیا مشکلی ایجاد می‌کند؟ جواب به این سوال، بله است.
بله، اگر بخواهید انتخاب عنوان مناسب را بدون در نظر گرفتن سئو انجام دهید، باعث می‌شود تا تعداد بازدید مقالات شما از طریق گوگل، کاهش پیدا کند و در نتیجه، افراد کمتری وارد سایت شما خواهند شد.
بنابراین، نیاز است تا علاوه بر انتخاب عنوان مناسب، سئو سایت را نیز در نظر بگیرید تا در بازاریابی محتوا، پیش رو باشید و بتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید.

سئو گوگل

در واقع، زمانی که عنوان مقاله شما به اصطلاح کلیک خور باشد، باعث می‌شود تا خیلی سریع تر در گوگل دیده شوید و از این جهت، مخاطبین بی شماری را سمت خود جذب کنید.
ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توان با انتخاب عنوان مناسب، سئو نیز به طور موثری مثبت جلوه داده شود.لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید تا از نظر سئو گوگل، رتبه مناسبی داشته باشید، باید کلمه کلیدی شما در حتما عنوان ذکر شود.

انتخاب عنوان مناسب

هر چند کلمه کلیدی شما شاید ناخوشایند باشد، بنابراین باید تلاش خود را انجام دهید تا آن را در انتخاب عنوان مناسب به کار ببرید.اگر کلمه کلیدی شما، با عنوان شما مطابقت ندارد، نباید کلمه کلیدی خود را عوض کنید. در واقع باید انتخاب عنوان مناسب را در پیش بگیرید که با مقاله شما مطابقت داشته باشد.

ایده سئو محتوا

اگر بخواهید کلمه کلیدی سخت خود را عنوانی قرار دهید که اصلا باب میل مخاطب نباشد، دیگر انتخاب عنوان مناسب شما، بی فایده خواهد بود و نمی توان آن را یک عنوان حرفه ای جلوه داد.
بنابراین، به شما پیشنهاد می‌شود تا حتما بر روی این موضوع، تمرکز کنید و برای کلمه کلیدی دلخواه خود، یک عنوان مناسب و حرفه ای را انتخاب کنید.

مطالب خود را چگونه پخش کنیم؟

پس از انتخاب عنوان مناسب مقاله سایت، نوبت آن است تا مطالب و مقالاتی که در سایت قرار دادیم را پخش کنیم و یا بهتر است از اصطلاح تخصصی آن یعنی “توزیع محتوا” استفاده کنیم
پس از انتخاب عنوان مناسب، برای توزیع محتوا می‌توان از کانال‌های اجتماعی استفاده کرد و با استفاده از آن، مطالب خود را در سراسر اینترنت پخش کنید.

برای شبکه‌های اجتماعی تولید کنید

باید دید که بیشتر علاقه مندان شما در چه پلتفرمی حضور دارند. خوشبختانه ایرانیان بسیار زیادی در توییتر و لینکدین حضور دارند که شما می‌توانید با توسعه محتوا خود برای این پلتفرم‌ها، اقدام به پخش مقالات سایت خود کنید.

 

پس از انتخاب عنوان مناسب، در نظر بگیرید که باید توضیحات متا جذابی را نیز برای شبکه‌های اجتماعی تولید کنید تا از این جهت هم از نظر سئو و هم از نظر جذب مخاطب، در میان رقیبان خود پیشتاز باشید.
در واقع افراد علاقه مند هستند تا با خواندن توضیحات متا، جذب سایت شما شوند.

نتیجه

در این مقاله ذکر شد که چگونه می‌توان اقدام به انتخاب عنوان مناسب کرد و پس از آن روش‌های برای بهینه کردن عنوان مقاله سایت ذکر شد.در واقع شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مذکور، یک عنوان جذاب را برای مقالات خود ایجاد کنید که از نظر مخاطب و سئو، قابل قبول باشند.

به یاد داشته باشید که انتخاب عنوان مناسب چیزی نیست که در طی یک شب ساخته شود و این می‌تواند هفته‌ها طول بکشد تا شما به این موضوع مسلط شوید.
شرکت رایا مارکتینگ، با وجود بیش از 10 هزار نویسنده برتر ایرانی، قادر است تا بهترین مقالات را برای شما تولید کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.