مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره رپورتاژ آگهی و به چه درد ما می خورد؟

مفید بود؟

رپورتاژ آگهی به چه معناست و به چه درد ما می خورد؟

حتما در گشت و گذار در دنیای مجازی و در عالم دیجیتال بارها کلماتی مثل تبلیغات رپورتاژ، رپورتاژ خبری، کمپین رپورتاژ، هزینه رپورتاژ آگهی و … به چشمتان خورده اند و شما هر بار از خودتان پرسیده اید که این کلمات یعنی چه و اصلا رپورتاژ آگهی به چه معناست و چه کاربردی دارد و به چه دردی می خورد؟
ما در این نوشته هم نگاهی گذرا به تاریخچه شکل گیری رپورتاژ آگهی خواهیم پرداخت و هم اینکه با ارائه نمونه رپورتاژ آگهی بررسی خواهیم کرد که اصلا رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی چیست و در نهایت اینکه خواهیم فهمید که رپورتاژ آگهی به چه معناست و به چه درد ما می خورد؟برای شروع به سراغ تاریخچه رپورتاژ آگهی می رویم تا ببینیم که اصلا رپورتاژ خبری چیست و چگونه به وجود آمده است؟

تاریخچه رپورتاژ آگهی

اولین بار در سال 1945 بود که از واژه رپورتاژ آگهی استفاده شد. در واقع هدف اصلی این واژه در ابتدا تبلیغات بود، ولی با گذشت زمان، اگرچه هدف آن همچنان همان هدف قبلی است، ولی قالب آن تغییر کرده و از صورت آگهی به صورت گزارش درآمده است.
از آنجایی که رپورتاژ آگهی می تواند به خاطر اعتمادی که معمولا مخاطب به رسانه دارد، بسیار تاثیرگذار باشد، در سال 1997 قانونی تصویب شد که طی آن باید مشخص شود که آنچه مخاطب در حال مطالعه آن است، فقط رپورتاژ خبری و نوعی تبلیغ است، نه گزارش و خبری واقعی.
در ایران هم مثل تمام کشورهای دیگر رپورتاژ آگهی حضور گسترده ای در رسانه های مختلف، از جمله تلویزیون داشته است. از جمله این رپورتاژ آگهی ها می توان رپورتاژ آگهی عمو پورنگ در تلویزیون اشاره کرد.

 

در حال حاضر رپورتاژ آگهی به چه معناست؟

در حال حاضر رپورتاژ آگهی به معنای انجام تبلیغات به صورت غیر مستقیم برای معرفی برند، شرکت، محصول و یا خدمات خاص است. این تبلیغات به صورت یک گزارش خبری و حتی در مواردی شبیه یک مقاله علمی نوشته می شود و باعث می شود مخاطب بدون آنکه توجهی به تبلیغ بودن آنچه در پیش رو دارد و یا حتی آگاهی از هدف اصلی آن، به برند، شرکت، محصول و یا خدمات مورد نظر علاقمند شود. در حال حاضر استفاده از رپورتاژ آگهی بهترین روش تبلیغاتی آنلاین است.
استفاده از رپورتاژ آگهی باعث می شود تا اعتبار سایت از نظر موتور جستجوی گوگل و نیز از نظر سئو بالا رفته، بیشتر در معرض دید مخاطبانی قرار بگیرد که کلمات کلیدی مربوط به برند، سایت، محصول و یا خدمات مورد نظر را جستجو می کنند. البته برای اینکه بتوانید از همه مزایای رپورتاژ آگهی بهره مند شده و تبلیغ خوبی داشته باشید، بهتر است برای تهیه و نوشتن رپورتاژ خبری مورد نظر خود با سایت ها و شرکت هایی که به صورت تخصصی بر روی تهیه و تولید چنین محتوا هایی فعالیت دارند، مشورت کرده و از آنها کمک بگیرید.

زیرا شرکت ها و سایت های بزرگی مثل ویرلن، رپورتاژ ادز، رایا مارکتینگ، زومیت و … نه تنها به خوبی می دانند چطور باید یک رپورتاژ خوب و موفق را نوشت، بلکه کاملا تخصصی با قوانین و اصول سئو آشنا هستند و بنابراین آنچه به عنوان نتیجه کار به شما تحویل می دهند، ارزشمند و قدرتمند و کاملا مطابق با قوانین گوگل است.
یادتان باشد که اگر از قوانین گوگل برای نوشتن رپورتاژ آگهی پیروی نکنید و برای مثال تعداد بک لینک هایی که می دهید بیش از حد زیاد باشد و یا اینکه به صورت طبیعی و صحیح بک لینک ندهید، گوگل به رپورتاژ شما و نیز به سایت شما مشکوک می شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد دیگر به سختی می توانید در مقام های بالای رتبه بندی های گوگل قرار بگیرید.

نمونه رپورتاژ آگهی در ایسنا 

ایسنا یکی از معروف ترین و مهم ترین خبرگزاری های ایران است که هم مخاطبان زیادی دارد و هم به صورت مداوم در حال به روز شدن است. این امر باعث می شود که هم شما مخاطبان زیادی پیدا کنید و هم اینکه از نظر گوگل انتشار رپورتاژ شما اشکالی نداشته باشد. در ادامه دو نمونه از رپورتاژهای خبری کار شده در سایت ایسنا را بررسی می کنیم:
رپورتاژ اول به نوعی گزارشی است درباره اینکه «کاربرد میلگرد در صنایع ساختمانی» چیست؟ این رپورتاژ خبری با دو زیر تیتر و یک بک لینک، یک گزارش تبلیغاتی کاملا حرفه ای است.

رپورتاژ دوم هم نوعی گزارش خبری درباه «آداب پذیرایی در همایش ها، جلسات دفاع پایان نامه و مجالس ختم». این رپورتاژ هم با یک بک لینک و چهار زیرتیتر به معرفی کامل مجموعه مورد نظر و خدمات آن پرداخته است.

خرید رپورتاژ آگهی 

از آنجا که با کمی جستجو در دنیای دیجیتال می توان با مفهوم رپورتاژ نویسی آشنا شد و فهمید که رپورتاژ به چه معناست، عده ای تصور می کنند که خودشان می توانند از عهده این کار بر بیایند و از همین رو مشورت با سایت های تخصصی در این خصوص را هدر دادن پول می دانند و سعی می کنند خودشان رپورتاژ را بنویسند و برای انتشار آن به سراغ سایت های گوناگون می روند.
نکته اول این است که همانطور که گفتیم، اگر رپورتاژ به صورت تخصصی نوشته نشود، به ضرر سایت، برند، شرکت، محصول و یا خدماتی است که مقصود هستند و قرار است مخاطب با آنها آشنا شده و مشتری آنها شود.
نکته دیگر آنکه از آنجا که چنین افرادی با اصول صحیح تبلیغات آنلاین و بازاریابی دیجیتال آشنا نیستند، این امکان وجود دارد که برای انتشار رپورتاژ خود دچار اشتباهات استراتژیکی شوند که یا قابل حل نباشد و یا اینکه مجبور می شوند مدتی طولانی صبر کنند و هزینه بسیار بیشتری بپردازند تا اشکال پیش آمده رفع شود.
از جمله این اشتباهات انتشار رپورتاژ آگهی به صورت مسلسل وار و پشت سر هم در سایت های گوناگون است. مسلما کسی که تازه کسب و کاری راه انداخته است، عجله دارد هرچه زودتر شناخته شود و با فروش خدمات و محصولات خود سود کند، ولی این یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که می توان مرتکب شد.
در تبلیغ آنلاین هم باید مثل سایر انواع تبلیغات صبور بود و به آرامی پیش رفت تا محصول و خدمات مورد نظر در ذهن مخاطب جای خود را باز کرده و او را به خود علاقمند کنند. برای همین است که باید مطمئن شد تبلیغات رپورتاژ به صورت کاملا حرفه ای و هوشمندانه در بازه های زمانی مشخص با مشورت متخصصان تبلیغات و بازاریابی در سایت های مختلف ارائه شوند تا بتوان در دراز مدت به سود زیاد و البته دائمی دست پیدا کرد.

نکته مهم

نکته مهم در اینجا این است که وقتی تعداد رپورتاژ آگهی های شما در سایت های مختلف در یک زمان معین زیاد شود، باز هم امکان این که گوگل به شما مشکوک شود، بسیار زیاد است.
توصیه ما این است که بهترین روش را برای نوشتن رپورتاژ خبری انتخاب کنید و این کار جز با مشورت و کمک سایت ها و شرکت هایی که در این زمینه تخصص دارند ممکن نیست. اگر گمان می کنید که خرید تبلیغات رپورتاژ با وجود تمام مزایایی که دارد، از نظر مالی به نفع شما نیست، می توانید از کمپین رپورتاژ آگهی استفاده کنید که توسط سایت های مختلف ارائه می شود.

به این ترتیب می توانید با یک تیر چند نشانه را با هم بزنید؛ هم رپورتاژ آگهی هوشمندانه و قدرتمندی را برای کسب و کارتان تهیه می کنید و با استفاده از آن تعداد مخاطبان و اعتبار سایت خود را افزایش داده و رتبه خود را در گوگل بیشتر می کنید، و هم اینکه می توانید چند رپورتاژ آگهی را به صورت همزمان یا در زمان های مشخص و حساب شده و کاملا حرفه ای در سایت های بزرگ و معتبری که انتشار دهنده رپورتاژ آگهی ها هستند، منتشر کنید و از مزایای آن استفاده کنید، ضمن اینکه خرید کمپین رپورتاژ آگهی از نظر هزینه و مالی هم کاملا به سود شماست و نیازی ندارید که هزینه چندانی برای آن بپردازید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.