مقالات آموزشی

آشنایی با لیست سایت‌های تبلیغاتی رایگان در ایران

مفید بود؟

لیست سایت های تبلیغاتی

لیست سایت‌های تبلیغاتی، در جهت بازاریابی اینترنتی و دیجیتال و ، برای تمامی صاحبین مشاغل، بنیان‌گذاران کسب و کار، اعم از کارهای خدماتی، فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری، تولید کنندگان، فعالیت‌های تجاری، شرکت‌ها و صنایع مختلف، استارت آپ‌ها و مشاغل مجازی یا آموزشی اهمیت دارد.

لیست سایت‌های تبلیغاتی معتبر با رتبه بالا در موتورهای جستجو قابل مشاهده است و در دسته‌بندی‌های مختلف مرتب شده است؛ امادر کل، این تقسیم بندی‌ها برای افرادی که در پی تبلیغات هستند، شامل دو قسم است: یکی لیست سایت‌های تبلیغاتی رایگان که بدون دریافت هزینه به بازاریابی و تبلیغ اینترنتی می‌پردازند و نیز لیست سایت‌های تبلیغاتی غیر رایگان.

لیست سایت‌های تبلیغاتی را در گوگل می‌یابید.

اطلاع از لیست سایت‌های تبلیغاتی، صرفا برای انتخاب بهترین پلتفرم و وبگاه ثبت آگهی، کافی نیست و برای انتخاب بهترین و مناسب‎ترین گزینه از میان لیست سایت‎های تبلیغاتی، باید ابتدا بدانید که خط مشی و استراتژی شما برای جلب توجه مخاطب و معرفی خدمات و محصولات خود چیست و از طرفی با روش و استراتژی تبلیغ و اعلام و نمایش آگهی و جذب مخاطب در سایت‎های تبلیغاتی مختلف، آشنا شوید.

برخی از پایگاه‎های موجود در لیست سایت‎های تبلیغاتی، ممکن است تنها به ثبت آگهی در زمینه موضوعی مشخصی بپردازند و برخی نیز از لحاظ موضوعی، تنوع و طیف گسترده‎تری را شامل می‎شوند.

پس علاوه بر میزان بازدید و محبوبیت سایت تبلیغات و ثبت آگهی، اطلاع از شیوه فعالیت، رتبه سئو و راهکارهای تبلیغاتی و مهارت‎های بازاریابی اینترنتی آن، در کنار فهوای کسب و کاری که در صدد تبلیغ آن هستید، را باید در نظر بگیرید.

مطالعه مقاله شرکت‌های بازاریابی، قطب‌های مختلف تجاری را به یکدیگر وصل می‌کنند. را به شما توصیه می کنیم

با یک سرچ ساده در گوگل، می‎توانید انواع مختلفی از لیست سایت‎های تبلیغاتی را مشاهده نمایید.

لیست سایت‌های تبلیغاتی بر اساس دسته بندی مختلفی مرتب شده‌اند

سیستم سرچ و سازمان‌دهی به لیست سایت‌های تبلیغاتی و بازاریابی، بر اساس معیارها و یا موضوعات مختلف، با توجه به ویژگی‌ها و سابقه فعالیت و تاثیرگذاری سایت‌ها، تنظیم و انجام می‌شود.

برای نمونه برخی از این ملاک‌های ارزیابی برای دسته‌بندی جزئی‌تر و ارائه لیستی شفاف‌تر، از سایت‌های تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ، به شرح زیر است:

• لیست سایت‌های تبلیغاتی ممتاز و خلاق

• لیست سایت‌های تبلیغاتی برگزیده در یک دوره زمانی یا یک موضوع کاری مشخص

• لیست سایت‌های تبلیغاتی محبوب و عامه‌پسند

• لیست سایت‌های تبلیغاتی جهانی

• لیست سایت‌های تبلیغاتی موفق و یا ناموفق

• لیست سایت‌های تبلیغاتی رایگان یا غیررایگان

و…

برای مثال، شرکت تبلیغاتی و محتواسازی رایامارکتینگ، یکی از مواردی است که می‌توانید در میان لیست سایت‌های تبلیغاتی بیابید، این شرکت، برای تولید انواع محتوای تخصصی در تمامی زمینه‌های خدماتی و تولیدی و آموزشی و … هم به صورت تبلیغاتی و هم به صورت رپورتاژ، فعالیت دارد و فلذا بسیاری از انواع مشاغل می‌توانند برای تولید محتوای تبلیغاتی و یا برخورداری از محتوای مناسب برای بازاریابی، از خدمات رایامارکتینگ بهره گیرند و یا حتی محتوای تولید شده در این شرکت را، در سایر سایت‌های تبلیغاتی و ثبت آگهی و یا در وبگاه اختصاصی خود، به نمایش گذارند.

 

چگونه از میان لیست سایت‌های تبلیغاتی، بهترین گزینه را انتخاب نماییم.

به صفحاتی که نامشان در لیست سایت‌های تبلیغاتی موجود است مراجعه کنید، نمای صفحه، آپشن‌های موجود در سایت، صفحه بندی، تب گذاری، هشتگ گذاری، شیوه و ترتیب ثبت آگهی، عناصر گرافیکی، جذابیت اعلان‌ها و سهولت دسترسی و سرعت دانلود را بررسی نمایید.

از سابقه سایت، کادر تخصصی فعال آن و خدمات و تسهیلات جانبی‌اش، اطلاعات کسب کنید.

نیازی نیست برای استفاده از خدمات سایت‌های تبلیغاتی و بازاریابی، هزینه بالایی در نظر بگیرید، بلکه لازم است به دنبال کیفیت، تاثیرگذاری و صداقت بگردید، چه بسا که با هزینه‌ای مقرون به صرفه، پر بازده‌ترین تبلیغات را دریافت کنید.

مروری بر لیست سایت‌های تبلیغاتی رایگان در ایران

هنگامی که سایت‌های تبلیغاتی را سرچ می‌کنید، با انواعی از فهرست‌های ارزش‌گذاری برای سایت‌های درج آگهی مواجه می‌شوید، که نام این‌گونه صفحات را در ترتیبی خاص، ذکر کرده‌اند.

یکی از این فهرست‌ها، بر اساس هزینه‌بر بودن یا نبودن سایت‌ها، ترتیب داده شده است؛ چند نمونه صفحه اینترنتی برتر در میان لیست سایت‌های تبلیغاتی رایگان برای ثبت آگهی، از این قرار است:

ایستگاه، پیام سرا، ای-فروش، ویستا، آگهی آریا، پست آگهی، ایران تجارت، شیپور، نوین تبلیغ، نیاز پرداز و…

حتما نام یک یا تعدادی از گزینه‌های موجود در این فهرست سایت‌های تبلیغاتی رایگان را شنیده‌اید و شاید حتی تجربه همکاری و استفاده از خدمات آن را داشته‌اید.

این وب‌سایت‌ها غالبا مانند یک موتور جستجو برای موضوعات خدماتی و تولیداتی مختلف مانند صفحات نیازمندی‌های روزنامه، عمل می‌کنند؛ به همین دلیل از جمله منابع اصلی برای یافتن نیاز کاربران محسوب شده و در نتیجه می‌توانند بازخورد خوبی را برای تبلیغات شما، فراهم کنند.

برای استفاده از خدمات تمامی این سایت‌ها، در ابتدا نیاز است که برای ساختن اکانت و حساب کاربری اقدام کرده و در سایت مورد نظر ثبت نام کنید.

آژانس تبلیغاتی و تولید محتوای رایامارکتینگ، نمونه‌ای از پر بازدیدترین گزینه‌ها در فهرست سایت‌های تبلیغاتی و درج آگهی در ایران است.

سایت‌های تبلیغاتی، نوعی پلتفرم دیجیتال مارکتینگ نیز محسوب می شود.

از تحول در تبلیغات تا نیاز به بررسی لیست سایت‌های تبلیغاتی

شاید در گذشته‌ای نه چندان دور، تمام صحنه نمایش آگهی و تبلیغات محدود به رسانه‌های عمومی از جمله روزنامه، مجلات و نشریات کثیرالانتشار، رادیو و تلویزیون، بیلبوردها، بروشورها و تراکت‌های تبلیغاتی و گاها برچسب‌ها و دیوار نوشته‌ها بود، اما امروزه با توسعه تکنولوژی و تحول اساسی در سبک زندگی در قاب ابزار هوشمند و دیجیتالی، مفهوم تبلیغات و تجارت نیز، به کلی دگرگون شده و به همان اندازه که آسان‌تر شده و امکان دیده شدن را بینهایت گسترده ساخته، به مهارت‌ها و دانش‌های تخصصی نیاز دارد.

امروزه تصویر، گرافیک، رنگ و طرح، صدا، موسیقی، انیمیشن و پویا نمایی، متن و سمبل‌های متعارف، عناصر اصلی را در نشر و نمایش تبلیغات بازی کرده و خلاقیت، تنها کلید طلایی موفقیت در این معرکه پررقابت و پرتب و تاب است.

بهترین‌های موجود در لیست سایت‌های تبلیغاتی، آن‌هایی‌اند که بهتر دیده شوند!

باید دیده شد؛

• برای دیده شدن ابتدا باید خوب دید و مشاهده کرد و آموخت.

• برای دیده شدن باید در دسترس بود و به راحتی پیدا شد.

بنابراین، برای دیده شدن باید الهام گرفت و خاص بود و بر اصول رتبه بندی موتورهای جستجو و صفحات اکسپلور شبکه‌های اجتماعی و مجازی، مسلط بود.

پس به همان نسبت که آسانی و گیرایی عمومی و جهانی به مدد تکنولوژی برای تبلیغات ایجاد شده، کسب تجربه، تخصص و مهارت‌های آی. تی و اطلاعاتی نیز، بیشتر نیاز است.

بهترین‌های موجود در لیست سایت‌های تبلیغاتی، بر اساس سرعت اثرگذاری تعیین می‌شوند.

آنچه در تبلیغات اهمیت دارد، زمان است. به خصوص در زندگی پر سرعت مدرن، هرچه در زمان کم‌تر، اثرگذاری بیشتری داشته باشید، اقبال بالاتری در میدان رقابت، به دست می‌آورید، بنابراین ارزیابی میزان بازدید و تاثیرگذاری یک سایت بازاریابی در بازه زمانی کوتاه مدت، یکی از شاخص‌های اصلی برای امتیازدهی به آن است.

اغنای مخاطب در یک نگاه یا با مرور یک سطر از متن، جلب توجه کاربر به مطالعه بیشتر محتوا، ترغیب مخاطب به تماشای موشن‌گرافی و فیلم تبلیغاتی، تبدیل یک نگاه گذرا به نگاهی دقیق و باتامل، از جمله مهارت‌ها و ارزش‌هایی است که می‌تواند جایگاه بالاتری را در لیست سایت‌های تبلیغاتی، برای صفحات بازاریابی و تولید محتوا، ثبت کند.

جذب نظر مخاطب در کوتاه‌ترین زمان، محتوای گیرا، سرعت بالا در دانلود و بارگذاری صفحات، پرداختن به موضوع مورد جستجوی کاربران به صورت کامل و دقیق، هشتگ گذاری صحیح و عنوان‌بندی مناسب، تیتر جذاب و هوشمندانه، جلب اعتماد مخاطب و صراحت بیان، برای موفقیت یک سایت بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، ضروری است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *