مقالات آموزشی

چگونگی انجام تولید محتوا در اینستاگرام و ذکر نکاتی در این خصوص

مفید بود؟

سال‌ها پیش زمانی که اینترنت در جهان گسترش پیدا کرد، بسیاری از افراد علاقه مند به این حوزه بودند فکر نمی‌کردند در سال ‌های آینده اینترنت رشد قابل توجهی را داشته باشد در حد همین که بتوانند اطلاعات و داده‌‌های بسیار زیادی را در مدت زمان کوتاهی به دست بیاورند راضی بودند. اما گسترش اینترنت در سال‌‌های بعدی باعث شد تا خیلی زود سر و کله پیام‌رسان‌‌های اجتماعی هم پیدا شود. در ابتدا پیام رسان ‌های اجتماعی مثل فیس بوک توانستند علاقه مندان بسیار زیادی را به سمت خودشان جذب می‌کنند اما با ظهور و پیدایش پیام‌رسان ‌های بهتری مثل تلگرام، توییتر، واتساپ و…  تمایلات نسبت به پیام رسان ‌های قدیمی‌مثل فیسبوک از دست رفت.

 

پیام رسان ‌های اجتماعی

اما مدتی بعد فیسبوک که میخواست هنوز در میان پیام رسان ‌های اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشد اقدام به تولید پیامرسان اینستاگرام کرد که در واقع می‌توان گفت شاید شکل گسترده‌تری از فیسبوک قدیمی‌بود. اینستاگرام توانست محبوبیتی بالاتر از تلگرام، وایبر و واتساپ بین مخاطبان ایجاد کند و دلیل آن هم کاملا مشخص است. صفحه اینستاگرام برای یک شخص در واقع یک رسانه شخصی کامل برای محسوب می‌شود که می‌تواند با استفاده از آن نظرات خودش را بین تمامی‌فعالان مجازی به اشتراک بگذارد و همچنین می‌تواند پخش زنده هم داشته باشد.

کسب درآمد در اینستاگرام

همچنین اینستاگرام می‌تواند برای افراد از لحاظ مالی هم درآمدزایی داشته باشد اما برای کسب درآمد در اینستاگرام شما نیاز دارید آموزش تولید محتوا در اینستاگرام  را یاد بگیرید. تولید محتوا در اینستاگرام  باعث می‌شود تا دنبال کننده ‌های شما در مدت زمان کوتاهی افزایش چشمگیری داشته باشند و شما با استفاده از مخاطبان بالایی که دارید نسبت به جذب تبلیغات گوناگون اقدام کنید و یا کسب و کار خودتان را در میان مردم مشهور سازید.

چه کار کنیم بهترین تولید محتوا در اینستاگرام  جذاب تر باشد؟

شما برای اینکه بتوانید جذاب ترین تولید محتوا در اینستاگرام  را داشته باشید اول باید با شاخه ‌های مختلف تولید محتوا آشنایی مختصری داشته باشید. باید بدانید که در چه زمانی نسبت به تولید محتوای متنی اقدام کنید و چه زمانی نیاز است که به سراغ تولید محتوا تصویری بروید. البته باید در نظر بگیرید که اصلاً توان مالی تولید تصویری را دارید یا نه. بعد از آنکه بهترین شاخه را برای تولید محتوا در اینستاگرام  انتخاب کردید باید سعی کنید یک استراتژی تولید محتوا اینستاگرام مناسب داشته باشید و بر اساس آن کار خودتان را پیش ببرید.

موفقیت در تولید محتوا اینستاگرام

موفقیت در تولید محتوا اینستاگرام دقیقاً مانند یک سفر طولانی و طاقت فرسا می‌باشد که شما برای طی کردن آن نیاز به استفاده از ابزار‌های مورد نیاز خودتان دارید و همچنین باید یک نقشه راه مناسب برای گذر کردن از مشکلات و سختی ‌های آن داشته باشید. برای اینکه بتوانید یک استراتژی تولید محتوا اینستاگرامی‌خیلی خوب داشته باشید ابتدا باید با نکات مختلفی که در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام  وجود دارد یک آشنایی مختصر پیدا کنید و بعد از آن به سراغ تولید محتوا بروید.

 

جذاب ترین  تولید محتوا

در ادامه این مطلب مستقیمی‌کنیم مهمترین نکاتی که به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام  داشته باشید را یاد بگیرید و  بر اساس آن جذاب ترین  تولید محتوا در اینستاگرام  را داشته باشید. توجه کنید که تولید محتوا در اینستاگرام  می‌تواند کمک بسیار زیادی برای شما در کسب و کار خودتان داشته باشد پس در یادگیری نکاتی که در ادامه خدمت شما بیان می‌کنیم توجه کامل را داشته باشید و با دقت کامل ما را همراهی کنید.

محتوای اختصاصی در تمامی‌شاخه ‌ها در اینستاگرام تولید کنید

اولین موضوعی که در تولید محتوا در اینستاگرام  باید توجه کامل نسبت به آن داشته باشید تا استراتژی مناسبی را پیش ببرید، تولید محتوای اختصاصی است. مطمئناً این سوال برای شما هم ایجاد می‌شود که تولید محتوای اختصاصی دیگر چیست و چگونه می‌توانیم آن را انجام دهیم. منظور ما از اختصاصی به این معنا می‌باشد که شما باید تلاش کنید پست ‌هایی را که در صفحات خودتان قرار می‌دهید با قالب ‌هایی شبیه به هم و کاملاً منحصر به فرد ایجاد کنید.

محتوای تولید شده توسط شما

دلیل این که تاکید می‌کنیم حتماً محتوای اختصاصی تولید کنید هم این است که، instagram در واقع یک مجموعه بزرگ از محتوا ‌ها می‌باشد و شما برای آنکه شانس بیشتری برای دیده شدن خودتان داشته باشید حتماً باید محتوای منحصر به فرد تولید کنید. در قالب محتوا در اینستاگرام باعث میشود تا چشم مخاطبان شما به قالب پست ‌های شما عادت کند و در بلند مدت زمانی که دارند محتوای تولید شده توسط شما را مشاهده می‌کنند در همان ابتدا متوجه شوند که شما دارید با آن‌ها صحبت می‌کنید و دقت بیشتری به گفته‌‌های شما داشته باشند.

 

در گذشته برای این که یک قالب اختصاصی داشته باشید باید به سراغ طراحان گرافیک حرفه ای می‌رفتیم اما امروزه به مراجعه به مجموعه ‌های اینترنتی معتبری مثل رایا مارکتینگ که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند می‌توانید هم درخواست کنید برای شما محتوای منحصر به فرد برای اینستاگرام تولید کنند و هم از آن ‌ها قالب ‌های ویژه بخواهید. نکته دیگری که در تولید محتوا در اینستاگرام  باید به آن توجه کنید استفاده از تمام شاخه ‌های تولید محتوا می‌باشد.

ویدیو ‌های جذاب تولید کنید

در واقع شما باید سعی کنید تولید محتوای متنی داشته باشید، هم ویدیو ‌های جذاب تولید کنید، هم عکس ‌های زیبا در محتوای خودتان قرار دهید و هم از گیف و در صورت امکان فایل ‌های صوتی استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود تا مخاطب شما در هنگام مشاهده مطالبی که شما در صفحه خودتان قرار می‌دهید یک تنوع جالب را مشاهده کند و بیشتر به محتوای شما جذب شود.

ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطب و همکاری با آژانس ‌های تولید محتوا

یکی از موضوعات دیگری که باعث میشود شما در تولید محتوا در اینستاگرام  موفقیت بیشتری را کسب کنید ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان خودتان می‌باشد. در واقع هر چه ارتباط شما با مخاطبان تان بهتر باشد، شانس بیشتری برای کسب موفقیت در این پیام رسان اجتماعی خواهید داشت. یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم ارتباط با مخاطبان رکن اصلی و اساسی برای پیشرفت در فضای اینستاگرام محسوب می‌شود و مهمترین عامل در جذب تبلیغات و یا افزایش فروش مخاطبان هستند. ارتباط صمیمی‌که بر اثر تولید محتوا در اینستاگرام  بین شما و مخاطبان تان ایجاد می‌شود می‌تواند منجر به وفاداری آن‌ها نسبت به صفحه شما شود و روز به روز محبوبیت تان را را افزایش دهد.

تولید کنندگان محتوا در فضای اینستاگرام

البته این موضوع به آن معنا می‌باشد که شما ارتباط مناسبی با صفحات مرتبط با موضوعات خودتان نداشته باشید. همواره در تلاش باشید بتوانید یک ارتباط مناسب و هم افزایی با سایر تولید کنندگان محتوا در فضای اینستاگرام داشته باشید. داشتن این ارتباط مناسب باعث می‌شود تا هم شما، هم سایر همکارانتان و هم مخاطبان وب سایت شما استفاده بیشتری ببرند و منافع تمامی‌شما تضمین شود. موضوع دیگری که باعث می‌شود شما در تولید محتوا در اینستاگرام  موفقیت ‌های بسیار زیادی را داشته باشید،

  • خرید محتوا چگونه انجام می‌شود؟

کمک گرفتن از آژانس ‌های تولید محتوا

کمک گرفتن از آژانس ‌های تولید محتوا و نویسندگان محتوا در این آژانس ‌ها است . آژانس ‌های تولید محتوای مثل رایا مارکتینگ سال‌هاست در زمینه ‌های مختلف تولید محتوا مثل تولید محتوا در اینستاگرام  فعالیت می‌کنند و تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارند. شما اگر بخواهید خودتان از ابتدا شروع به آموزش و تولید محتوای همزمان کنید قطعاً نتیجه مناسبی نمی‌گیرید پس بهتر است در کنار این که سعی می‌کنید خودتان نویسنده تولید محتوا در اینستاگرام  شوید با کمک گرفتن از نویسندگان این آژانس ‌ها می‌توانید سریعتر به اهداف خودتان برسید.

ایده ‌های جذاب تولید محتوا در اینستاگرام

علاوه بر مواردی که تا به اینجا برای بالا بردن کیفیت تولید محتوا در اینستاگرام  خدمت شما بیان کردیم،شما باید از ایده ‌های جذابی هم که در زمینه افزایش مخاطب و بهبود تولید محتوا در اینستاگرام  وجود دارد استفاده کنید. در این زمینه شما هم می‌توانید از ایده ‌های ابتکاری خودتان بهره ببرید و هم از ایده ‌هایی که قبلاً انجام شده اند و موثر بوده اند بهره بگیرید. مثلاً یکی از بهترین ایده ‌هایی که در این زمینه وجود دارد اما می‌توانیم آن را به شما معرفی کنیم استفاده از پیشن‌هاد ‌های شگفت انگیز می‌باشد.

افزایش کیفیت تولید محتوا

مثلاً شما می‌توانید گاهی اوقات برای مخاطبان خودتان رقابت قرار دهید و به افرادی که در چالش‌‌های شما شرکت بیشتری دارند و یا بر اساس قرعه کشی جوایزی اهدا کنید. مورد دیگری که می‌توانیم به عنوان یک ایده برای افزایش کیفیت تولید محتوا در اینستاگرام  خدمت شما معرفی کنیم استفاده از نقل قول ‌هایی هست که بزرگان برای بهبود کار شما توصیه کرد‌ه اند.

 

توجه کنید که این گفته ‌ها اکثراً برای جذب مخاطب در اینستاگرام و افزایش بازدید اینستاگرام بسیار موثر هستند که این موارد اهداف اصلی شما هم از تولید محتوا در اینستاگرام  هستند. سعی کنید در کنار محتوا ‌های تبلیغاتی که در صفحه خودتان قرار می‌دهید گاهی اوقات محتوا‌های آموزشی مرتبط با موضوعات خودتان را در صفحه اینستاگرام تان قرار دهید تا مخاطب بیشتری را جذب نمایید.

لایو ‌های اینستاگرامی‌

حتماً و حتماً از لایو ‌های اینستاگرامی‌هم استفاده کنید و گاهی اوقات با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و جوابگوی سوالات آن‌ها باشید. از دیگر ایده هایی که می توانند به شما در تولید بهتر محتوا در اینستاگرام کمک کنند می‌توانیم به استفاده از ترند های روز دنیا، پیشنهاد فیلم و کتاب در صفحه اینستاگرامی خودتان، آموزش روش تولید محصولات جدید، ایجاد پرسش و پاسخ برای مخاطبان در استوری های اینستاگرامی، برگزاری مسابقات جذاب و ساختن یک هشتک اختصاصی برای مجموعه خودتان اشاره کنیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.