مقالات آموزشی

نکاتی در خصوص ضرورت تولید محتوا پزشکی

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره تولید محتوا پزشکی را با هم بررسی کنیم. بدین منظور باید در ابتدا بدانیم اساسا تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ همچنین در ادامه با تولید محتوا در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی بیشتر آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

تولید محتوا مفهوم تازه‌ای نیست اما شاید ما خیلی وقت نباشد که آن را شناخته باشیم. حتی در حال حاضر نیز شاید خیلی از شماها اسم تولید محتوا را نشنیده باشید. اما اگر با مفهوم محتوا آشنا شوید، قطعا به این نتیجه خواهید رسید که این مفهوم، مفهوم تازه‌ای نیست و ما مدت‌هاست که با این مفهوم به طور مستقیم و یا غیر مستقیم سر و کار داریم. منظور از محتوا هر مطلبی است که پیامی برای انتقال داشته باشد. همچنین هدف از تولید محتوا می‌تواند در یکی از سه گروه زیر قرار بگیرد که عبارت است از:

• بازاریابی

• علمی و آموزشی

• فرهنگی

حتما با این توضیحات متوجه شدید که تولید محتوا مفهوم نسبتا تازه‌ای نیست و ما از خیلی قبل‌تر نیز با این مفهوم سر و کار داشته‌ایم. تولید محتوا اولین بار در دل غارها و صخره‌ها انجام شد. این انسان‌های نخستین بودند که برای اولین بار با کشیدن محتوا بر دیوار غارها به انتقال پیام بین خودشان مشغول بودند. اما محتوایی که انسان‌های نخستین تولید کردند شامل هیچ کدام از اهدافی که در بالا ذکر کردیم نمی‌شد. به همین دلیل شاید بتوان به این موارد به عنوان اولین نمونه‌های محتوایی اشاره کرد اما از لحاظ اهداف مذکور این موارد را در این گروه نمی‌توان جا داد. اولین نمونه تولید محتوایی که هدف از تولید آن به اهداف بازاریابی برگردد، مجله فارو است که در زمینه مسائل کشاورزی به ارائه مطالب مشغول بود.

 

ضرورت تولید محتوا پزشکی چیست؟

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم بدانیم ضرورت تولید محتوا پزشکی چیست؟ تولید محتوا در قالب انواع و اقسام شکل‌ها مانند وبلاگ نویسی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و انواع وب‌سایت‌های خرید کاربرد دارد و البته جایگاه خوبی در دنیای تبلیغات دارد. تولید محتوا باعث برقراری ارتباط دوطرفه بین صاحب کسب و کار و مخاطب خواهد شد و می‌تواند مخاطبان را به مخاطبان دائمی تبدیل کند. در واقع اساس تولید محتوا نیز همین است که صاحب کسب و کار به مخاطب نزدیک شود و ارتباطی تنگاتنگ با وی برقرار شود. اما از آنجایی که تولید محتوا پزشکی بسیار حساس و البته مهم است نیاز به نظارت فراوانی دارد.

این نوع محتوا چون با جان مردم سر و کار دارد و می‌تواند با توصیه‌های مختلف سلامتی افراد را نشانه رود، بنابراین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع این روزها مردم از اینترنت به عنوان یک مرجع برای پاسخ به سوالات خود استفاده می‌کنند به خصوص در زمینه پزشکی. کاربران برای هر سوالی که در زمینه پزشکی دارند مانند کسب اطلاعات درمورد انواع داروها، انواع بیماری‌ها ، انواع عملیات جراحی و … سریعا سراغ اینترنت رفته و به جستجو در موتورهای جستجو می‌پردازند. بنابراین ارائه هر گونه اطلاعات غلط با منبع نادرست می‌تواند منجر به اشتباهات جبران ناپذیری در زندگی تک تک کاربران شود.

2-ضرورت تولید محتوا پزشکی چیست؟

بدیهی است که در زمینه تولید محتوا پزشکی، محتوا نویس باید بداند که به صورت عمومی قصد تولید محتوا در این زمینه را دارد یا به صورت تخصصی؟ برای مثال قصد دارد برای تعدادی از پزشکان، تولید محتوا کند و یا برای کاربرانی با سطح تحصیلاتی غیر از پزشکی قصد تهیه محتوا را دارد؟ همه این‌ها می‌تواند به محتوا نویس جهت بدهد و مسیر وی را مشخص کند. علاوه بر این در تولید محتوا دو مسئله بسیار حائز اهمیت است.

اول اینکه بدانیم موضوعی که قصد تهیه محتوا برای آن دارین یا قصد محتوا نویسی برای آن را داریم، چیست؟ مورد دوم هدف از تهیه محتوا است که به محتوا نویس کمک می‌کند تا طیف مخاطبان خود را بیشتر و بهتر شناسایی کند که این مطلب یعنی شناسایی مخاطب یکی از مهم‌ترین مسائل در زمینه تولید محتوا است. برای مثال اگر محتوا نویس بخواهد در زمینه پزشکی برای تعدادی از پزشکان با هدف جمع آوری اطلاعات در مورد سمینارهای پزشکی در سال جاری محتوا تهیه کند، می‌تواند از جزئیات و اصطلاحات تخصصی بیشتری استفاده کند تا زمانی که قصد تهیه محتوا برای کاربران عادی در مورد دوران نقاهت سرماخوردگی را دارد!

 

مولفه‌های تولید محتوا پزشکی خوب و با کیفیت

در این قسمت به مولفه‌های تولید محتوا پزشکی خوب و با کیفیت اشاره خواهیم کرد. برای اینکه بتوانیم تولید محتوا پزشکی خوب و درجه یک را داشته باشیم، رعایت یکسری نکات الزامی است تا محتوای مورد نظر را به درستی بتواند تاثیر خود را بر روی مخاطب داشته باشد.این نکات عبارت است از:

  • رعایت اصول سئو: سئو که مخفف عبارت بهینه‌سازی مطالب موتورهای جستجو است و بعضا به صورت مخفف انگلیسی SEO نیز نوشته می‌شود. می‌توان گفت اصل سئو یکی از مهم‌ترین اصول در تهیه محتوا است. با استفاده از این اصل می‌توانید باعث شوید تا محتوا یا مطلب شما خیلی بهتر و بیشتر توسط مخاطبان و کاربران اینترنت دیده شود. اگر محتوای خود را بتوانید با اصول سئو تنظیم و تدوین کنید، موتورهای جستجو طبق سیستم ارتقاء‌بندی که دارد، محتوا یا مطلب شما را از نظر درجه و اعتبار بررسی و ارزیابی می‌کند. در صورتی که این اصول به درستی در محتوای شما رعایت شده باشد، محتوای شما بیشتر توسط مخاطبان دیده خواهد شد. این اصول مربوط به استفاده از کلمه کلیدی اصلی و سایر کلمات کلیدی مرتبط در محتوا است.
  • رعایت اصول نگارشی: در تولید محتوا پزشکی فارسی رعایت اصول نگارشی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که باعث جلب اعتماد خواننده به شما خواهد شد. اینکه مخاطب متنی را بخواند که دارای غلط‌های املایی زیاد باشد و حتی صرف افعال‌ در آن درست نباشد و یا اینکه بدون هیچگونه علائم نگارشی باشد که خواندن را دچار مشکل کند، در نتیجه مفهوم آن نیز دچار اختلال می‌شود، نه تنها مخاطب را دلزده می‌کند بلکه وی را عصبی نیز خواهد کرد. در نتیجه از خواندن ادامه مقاله صرف نظر خواهد کرد و یا حتی اینکه اگر این محتوای پر اشکال را تا انتها بخواند، هیچ وقت در ادامه محتواهای شما را نخواهد خواند.
  • رعایت اصل صداقت و شفافیت: برای اینکه بتوانید تولید محتوای موثر و تاثیرگذاری داشته باشید، بایستی حتما در محتوای خود اصل شفافیت و صداقت را رعایت کنید و از جانبداری بی دلیل و تخریب سایر برندها و کسب و کارها به شدت خودداری کنید. چرا که مخاطب امروزی بسیار تیزبین و باهوش شده است و به راحتی و به سرعت چنین اعمالی را حتی اگر خیلی زیر پوستی و ظریف کار شده باشد را تشخیص خواهد داد و در نتیجه نسبت به شما و باقی حرف‌هایتان حتی اگر کاملا هم درست و بی عیبی ونقص باشد، بی اعتماد خواهد شد!

 

برای تولید محتوا پزشکی به کجا باید مراجعه کنیم؟

در این قسمت می‌خواهیم بدانیم برای تولید محتوا پزشکی باید به کجا مراجعه کنیم؟ پاسخ این سوال از آن نظر اهمیت دارد که در ادامه برای شما تشریح خواهیم کرد. فرض کنید صاحب یک کسب و کار برای مثال یک کلینیک زیبایی که در زمینه پوست، مو و … فعالیت دارد، قصد دارد که محتوا یا مطلبی برای صفحات وب‌سایت خود در بستر اینترنت و یا در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام داشته باشد، در این صورت تولید محتوا پزشکی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. به همین دلیل در این صورت صاحب کسب و کار به سراغ شرکت‌های تولید کننده محتوا و یا شرکت‌های فروش تولید محتوا خواهد رفت. برای این کار کافی است همین عبارت یعنی شرکت‌های تولید کننده محتوا و یا شرکت‌های فروش تولید محتوا را در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو کنید.

در این صورت مشاهده خواهید کرد که نتیجه جستجوی شما به زودی با نشان دادن اسامی شرکت‌های تولید کننده محتوا و یا شرکت‌های فروش تولید محتوا ظاهر خواهد شد. این شرکت‌ها مانند رایا مارکتینگ، نوین، الو محتوا، فرا محتوا و … معمولا دارای روند کاری مشابه هستند. ما برای نمونه یکی از این شرکت‌ها یعنی رایا مارکتینگ را انتخاب کردیم. با ورود به وب‌سایت این شرکت می‌توانید از تمامی خدماتی که در این شرکت ارائه می‌شود، با خبر شوید. در این شرکت خدمات مختلفی در زمینه تولید محتوا مانند تولید محتوا متنی، دیتا اینتری، تولید محتوا تصویری، موشن گرافیک، تولید محتوا صوتی و انواع پادکست‌ها ارائه می‌شود. علاوه بر این با ثبت نام در این سایت البته به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه خاصی، می‌توانید از هزینه محتوا سازی با خبر شوید.

همچنین در این شرکت یک امکان ویژه به کاربران داده می‌شود تا در صورتی که قصد ثبت سفارش دارند اما از کیفیت کارها آسوده خاطر نیستند، بتوانند با درخواست محتوای هدیه از کیفیت کارها به همراه سبک کار کارشناسان تولید محتوا آگاهی پیدا کنند و با خیالی راحت و آسوده بتوانند نسبت به سفارش محتوا اقدام کنند. همچنین امکان مشاهده نمونه کارهای مختلف در سایت نیز موجود است. با ورود به سایت و ثبت نام در آن در کمتر از چند دقیقه می‌توانید از هزینه و تعرفه تولید محتوا آگاهی کسب کنید و در صورتی که از کیفیت و قیمت مطمئن شدید، نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید. شایان ذکر است با سپردن کار خود به کارشناس تولید محتوا می‌توانید اطمینان داشته باشید که کارشناس در محتوای شما تمام اصول مربوط به سئو و اصول نگارشی را رعایت می‌کند. با مراجعه به سایت هر کدام از این شرکت‌ها از انواع نمونه کارها و قیمت آن‌ها می‌توانید مطمئن شوید. برای اطلاع از تمامی این شرایط کافی است وارد وب‌سایت مربوط به هر شرکت شوید و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید تا پس از آن از قیمت، تعرفه و زمان نهایی تحویل سفارش خود مطمئن شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.