مغازه نوشتافزار نسبت به بقیه مغازهها دارای مساحت بیشتری میباشند تا بتوانند اجناس ریز خود را نیز به مخاطبان معرفی و به فروش برسانند. نصب بنر میتواند در جذب مشتریان بیشتر برای این مغازهها اثرگذار باشد. از این روست که صاحبان این شغل به نصب بنر اقدام میکنند.
طراحی بنر لوازم تحریر
طراحی بنر لوازم تحریر باید خلاقانه باشد. خلاقیت برای موفقیت یک بنر تبلیغاتی بسیار مهم است، اما همه چیز نیست، ولی پایان همه چیز است. برای اینکه یک بنر به اثر مطلوب خود برسد، باید در ذهن مخاطب وارد شود. از این رو جنبههایی مانند شخصیسازی حایز اهمیتاند. اگر می خواهید به چشم بیایید و در فضای تبلیغاتی عالی خودنمایی کنید، طراحی بنر لوازم تحریر برای تبلیغات فروشگاه نوشت افزارتان ضروری است. آیا میدانید چگونه خود را از بقیه متمایز کنید؟ قطعا تهیه بنر میتواند گزینه عالی باشد.
درج اطلاعات مناسب در طراحی بنر لوازم التحریر
به طور کلی 10 اصل در طراحی بنر لوازم التحریر باید مورد توجه قرار گیرد:
1. محل قرارگیری بنر خود را در نظر بگیرید
2. رنگهای روشن و متضاد را انتخاب کنید
3. استفاده از متن با سایز بزرگ
4. قلم Bold + Readable را انتخاب کنید
5. پیام را ساده انتقال دهید
6. اطلاعات مناسب را وارد کنید
7. همیشه از یک حرکت برای اقدام استفاده کنید
8. گرافیکهای با کیفیت بالا را در آن بگنجانید
9. از سلسله مراتب در طراحی استفاده نمایید
10. برند خود را در ذهن داشته باشید
عناصر مهم در زمینه طراحی بنر لوازمالتحریر
از جمله عناصر مهم در زمینه طراحی بنر لوازمالتحریر درج اطلاعات مناسب است. از جمله عواملی که باعث کم اثر شدن بنر میشود، تصویری است که در پشت متن و فراخوان به کار میرود. داشتن تصاویر واقعی در پشت فراخوان دعوت به عمل و تصویر پسزمینه باعث حواس پرتی مخاطب میشود و به همین دلیل طراحی گیجکننده احتمالاً اعتماد کاربر به نام تجاری را از بین میرود.
جهت رفع این مشکل باید آرم فروشگاه را ثابت نگاه داشت، همچنین برای حل مشکلات مربوط به نوشتار زیاد، میزان اطلاعات هر تبلیغ را کاهش میدهیم. علاوه بر این، برای اینکه بنر کمی شلوغ شود، تصویر پسزمینه را بین متن و فراخوان متمرکز میکنیم تا باعث توقف دعوت به عمل،، آرم یا پیام تبلیغات نشود. در صورتی که بنر شما برای فضای برخط (آنلاین) طراحی میشود، برای آسانترکردن یافتن، خواندن و کلیککردن توسط افراد، رنگ فراخوان را تغییر دهید و کمی بزرگتر کنید. دلیل این تغییر احساسی است تا افراد تمایل به اقدام با فراخوان اقدام را داشته باشند بدون اینکه احساس کنند مجبور به انجام کارهای بیشتری هستند.
تبلیغات بنری
در تبلیغات بنری پیام کوتاه مختصر با یک پیشنهاد واحد داشته باشید. مردم نگاهی به آن میاندازند و اگر در زمان مناسب به خانه بروند، برای اطلاعات بیشتر جستجو میکنند. در طراحی بنر لوازم التحریر پیام رسانی باید نسبتاً ساده، با تصاویر قانع کننده باشد و دارای ویژگیهای واضح و آسان باشد. به طور معمول، بنرها برای آگاهی دادن به بینندگان در مورد موارد خاص تولید میشوند. برای مثال در حوزه فروش، ارائه یک پیشنهاد، معرفی یک محصول یا حتی یک رویداد. شما باید خوب فکر کنید که چه اطلاعاتی باید در بنر بگنجانید.
اگر نگاهی به بنر پایین بیندازید، میبینید که این تبلیغات به وضوح فروشگاه لوازم التحریر را تبلیغ میکند. یعنی تنها مناسبترین اطلاعاتی مستقیماً نقطه نظر مخاطب را هدف قرارداده است، در بنر زیر درج شده است. این بنر سادگی به شما میگوید که نام این فروشگاه چیست، چه خدماتی ارایه میدهد و شماره تماس آن چیست. همچنین به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد تا از یک پیشنهاد بی بهره و منحصر به فرد که مربوط به محصول و خدماتی است که تبلیغ می کند، مطلع شوند.
درج اطلاعات مناسب در طراحی بنر لوازمالتحریر
هنگامی که در حال طراحی بنر لوازمالتحریر خود هستید، باید هدف را بخاطر بسپارید و تنها اطلاعاتی را در بر داشته باشید که احتمالاً به نتیجه میرسند. به عنوان مثال، آدرس کسب و کار خود را در صورت عدم نیاز، درج نکنید؛ این فقط باعث بهم ریختن طرح میشود.
علاوه بر درج اطلاعات مناسب در طراحی بنر لوازمالتحریر، تقریباً همیشه باید یک فراخوان برای اقدام نیز داشته باشید (مگر اینکه بنری را با هدف افزایش آگاهی از نام تجاری ایجاد کنید، که در اینصورت درج اقدام برای انجام یک عمل، ممکن است ایده خوبی نباشد). اساساً، دعوت به عمل شما، بیننده را وادار به انجام یک اقدام خاص میکند. این کار میتواند به سادگی بازدید از وب سایت یا تماس گرفتن با شما باشد. اگر نگاهی به بنر زیر بیندازید، شاید بتوانید از قبل فراخوان را مشاهده کنید.
عرضه نوشتافزار و لوازم آموزشی
میبینید که در این بنر نوشته شده است “عرضه نوشتافزار و لوازم آموزشی” و به همراه یک شماره تلفن. این، اساساً، فراخوان برای عمل است زیرا به بیننده میگوید که اقدام مشخصی را انجام دهد(به عنوان مثال: با این مغازه تماس بگیرید تا تخفیف ویژه دریافت کند). اگرچه معمولاً برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه، ایده فراخوانی برای طراحی بنر لوازمالتحریر خود ایده خوبی است، اما گاهی اوقات میتواند عاقلانهتر باشد که کمی ظریفتر باشد. توصیه میشود که فراخوان برای شما نیز یکی از موارد برجسته در طراحی بنر لوازمالتحریر شما باشد (بنابراین از متن بزرگ پررنگ، قلم قابل خواندن و رنگهای متضاد و غیره استفاده کنید).
گرافیکهای با کیفیت بالا در طراحی بنر لوازمالتحریر
از آنجا که هدف بیشتر بنرها، جلب توجه است (غالباً از راه دور)، شما باید تمام تلاش خود را برای جلب توجه عابران به بنر خود انجام دهید. در بالا به عناصری همچون رنگ، تایپوگرافی و اندازه قلم اشاره کردهایم، اما “ترفند” دیگر شامل گرافیکهای با کیفیت بالا است. گرافیکها (یا تصاویر) میتوانند به عنوان یک نقطه تمرکز برای بنر شما عمل کنند و بنابراین، اغلب رهگذران را فریب میدهند تا نگاهی به بنر شما بیندازند.
طرح بنر زیر، از گرافیکهای با کیفیت بالا طراحی بنر لوازمالتحریر استفاده کرده است. بدون گرافیک موجود در تصویر زیر، این بنر بسیار کسل کننده میشد و احتمالاً مورد توجه واقع نمی2شد. به نظر نمیرسد افزودن تصویر تفاوت زیادی ایجاد کند، اما اگر سریع به بنر نگاهی بیندازید، احتمالاً متوجه میشوید که این مساله تا چه میزان در طراحی بنر لوازمالتحریر اثرگذار است. گرافیک با کیفیت بالا نه تنها به جلب توجه کمک میکند، بلکه میتواند به تقویت پیام شما و یا انتقال احساس بدون نیاز به متن بیشتر کمک کند. نمونه خوبی از این مورد را میتوانید در بنر زیر مشاهده کنید.
تبلیغ خرید نوشت افزار
واضح است که هدف این بنر تبلیغ خرید نوشت افزار است. این بنر با توجه به بازگشایی مدارس در فصل پاییز به بسیاری از افرادی که به دنبال خرید مقرون به صرفه نوشتافزار هستند، کمک میکند. بنابراین، از یک گرافیک با کیفیت بالا در سمت چپ بنر از تصویر مناسبی استفاده شده است. این ایده را به تصویر میکشد که این فروشگاه تامین کننده کلیه لوازم مورد نیاز افراد در حوزه نوشتافزار است. ما به شما توصیه میکنیم از گرافیک با کیفیت بالا در طراحی بنر خود استفاده کنید، اما در این کار زیاده روی نکنید. اگر بیش از حد از گرافیک استفاده میکنید ، طراحی به همریخته و غیرحرفهای به نظر میرسد، بنابراین سعی کنید فقط به یکی دو مورد پایبند باشید (همیشه کیفیت را به جای کمیت انتخاب کنید).
رعایت سلسله مراتب در طراحی بنر لوازم تحریر
یک قسمت بسیار مهم در طراحی بنر، استفاده از سلسله مراتب است. اساساً، سلسله مراتب به معنای اطمینان از ارایه شدن برجستهترین و مهمترین نکات/ اطلاعات در طراحی شما است، و توجه به این که نقاط کم اهمیت در جای خود قرار میگیرند. اما چگونه سلسله مراتب را ایجاد میکنید؟
شما میتوانید از اندازه متن، رنگ، سایز قلم و بسیاری از ویژگیهای دیگر برای جلب توجه کم و بیش به جنبههای خاصی از طراحی بنر خود استفاده کنید. به عنوان مثال نگاهی به بنر زیر بیندازید. میبینید که برای مهم ترین قسمت پیام از اندازه متن بزرگ و رنگ قرمز استفاده شده است.
اهمیت کمتر و رنگ کمرنگتر
دو نکته با اهمیت کمتری (شماره تلفن) در اندازه قلم کوچکتر نوشته شدهاند و همچنین از یک رنگ کمرنگتر استفاده شده است. کمترین قسمت بنر (نام طراح) در کمترین اندازه قلم نوشته شده و در گوشه بنر قرار دارد. بعید است افراد هنگام مشاهده اولین نگاه به این بنر، به نام طراح پی ببرند. چشمهای آنها به سمت قسمتهای برجستهتری از طراحی خواهد چرخید.
همچنین بنر فوق با استفاده از سایز قلم (منظم / پررنگ) و اندازه متن از یک سلسله مراتب در طراحی استفاده میکند. در این نمونه کاملاً سلسله مراتبی ظریف است، اما هنوز هم وجود دارد. استفاده از سلسله مراتب به این ترتیب اطمینان میدهد که توجه مردم را به مهمترین نکته خود جلب کرده و فوراً پیامی را که بنر شما برای برقراری ارتباط در اختیار آنها قرار داده است، فوراً اعلام می کنید.
در نظر گرفتن برند در طراحی بنر لوازم تحریر
در آخر، یادآوری این نکته مهم است که اگرچه تمام نکاتی که در این راهنما ذکر شده است در نهایت به برجستهسازی و جلب توجه بنر شما کمک میکند، شما همچنین باید برند خود را در کل مراحل طراحی در ذهن داشته باشید. فقط به این دلیل که یک رنگ خاص ممکن است درخشان باشد، لزوماً به این معنی نیست که اگر با برند موجود شما متناسب نباشد، باید از آن در طراحی بنر استفاده شود.
اگر نگاهی به بنر اپل در طراحیهایش بیندازید، میبینید که این طراحیها بسیار ساده است و به هیچ وجه از رنگهای روشن استفاده نمیکند. مهم نیست، زیرا بنر هنوز برجسته به نظر میرسد و بلافاصله به عنوان یک بنر اپل قابل تشخیص است. شما باید هدف خود را برای دستیابی به همان هدف خود بنر در نظر بگیرید. در این زمینه میتوانید مقالات رایامارکتینگ را مطالعه نمایید. همچنین از طرح های پارس گرافیک ایده بگیرید.
طراحی تابلو لوازم التحریر
برای طرح تابلو مغازه نوشت افزار میتوان از طرحهای لایه باز تابلو مغازه لوازمالتحریر کمک گرفت. این طرحها کمک شایانی در انتخاب نوع بنر تبلیغاتی شما دارند. در طراحی تابلو لوازم التحریر میتوان از فونتهایی شبیه شکل مداد استفاده کرد. همچنین در طراحی تابلو لوازم التحریر می توان از تصاویر دور بریده شده کمک گرفت. وکتورهایی که در این طرح میتوانند مورد استفاده قرار گیرند عبارتند از:
- کوله مدرسه و چند کتاب
- چراغ مطالعه
- لولههای آزمایشگاهی
- دفتر، مداد، خودکار،
- خط کش
- لوازم آموزشی
- مداد و ماشین حساب
- شیپهای رنگی
این طرحها از قابلیت افزایش سایز بدون افت کیفیت را دارند و با فرمتpsd طراحی میشوند که لایههای آنها باز بوده و امکان ایجاد تغییر در سبک، رنگ بندی، متن و محتوا، تصویر و عکس، المانها،پس زمینه، فونتهای استاندارد و وکتورها و سایز و ابعاد بنر در آنها میسر است. در حقیقت در طرحهای لایه باز امکان سفارشیسازی وجود دارد.
این بنرها را میتوان به صورت عمودی یا افقی طراحی نمود. با استفاده از این طرحهای آماده میتوانید سرعت کار طراحی خود را بسیار افزایش دهید. قبل از چاپ نهایی حتما پیشنمایشی از طرح بنر خود داشته باشید. در این طرحها همچنین میتوانید از تایپوگرافی متفاوت، ساده و خاص استفاده کنید
در سایتهای زیر امکان دانلود رایگان بنر لوازم التحریر برای شما وجود دارد:
- https://www.pinterest.com/jcan16/stationery-banner/
- http://psdprint.ir
- http://www.gfiles.ir
- https://www.parsgraphic.ir
- https://cafeegraphic.com
- http://miremehr.ir
- https://all-free-download.com/free-vector/stationery-banner-design.html
- https://torobche.com/11987/stationery-collection-vector.html
- https://www.abipic.com
- http://avastarh.rozblog.com