دسته‌بندی نشده

بررسی هدف اصلی از درخواست تولید محتوا 

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره درخواست تولید محتوا را با هم بررسی کنیم. بدین منظور در ابتدا باید با تولید محتوا و کارایی آن در دنیای دیجیتال و مارکتینگ آشنا شویم تا پس از آن بتوانیم به روش درخواست تولید محتوا برسیم. همچنین در ادامه با افراد و یا شرکت‌هایی که درخواست تولید محتوا را برای شما عزیزان ثبت می‌کنند، آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم مقاله خود را با یک سوال آغاز کنیم باید بگوییم هنگامی که به تولید محتوا فکر می‌کنید، به یاد چه چیزی می‌افتید؟ حتما بیشتر شما به یاد مقاله نوشتن می‌افتید. باید گفت تقریبا ذهن بیشتر شما به سمت درستی حرکت کرده است. یکی از جنبه‌های تولید محتوا، نوشتن مقاله و متن است. اما اگر بخواهیم تعریفی درست‌تر و البته جامع‌تر از تولید محتوا ارائه دهیم، باید گفت تولید محتوا به هر چیزی که قابل انتشار باشد و محتوا یا مضمونی برای ارائه داشته باشد، گفته می‌شود. به همین دلیل تولید محتوا به سه روش کلی زیر قابل ارائه و جمع‌بندی است:

• تولید محتوا متنی

• تولید محتوا تصویری

• تولید محتوا صوتی​

هر کدام از این روش‌ها بسته به هدف شما قابل استفاده است. برای مثال زمانی که می‌دانید مخاطبان شما تمایل زیادی به خواندن ندارند و گوش کردن و یا دیدن کلیپ و تصاویر را ترجیح می‌دهند، بهتر است سراغ تولید محتوا تصویری و تولید محتوا  صوتی بروید. معمولا از تولید محتوا به روش متنی بیشتر هنگام بارگذاری مطالب در وب‌سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود و یا بیشتر در جوامع علمی و آکادمیک کاربرد دارد و حالت اطلاع رسانی دارد اما از تولید محتوا به روش تصویری و صوتی بیشتر در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود به ویژه تولید محتوا تصویری به منظورتولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کاربرد فراوانی دارد زیرا کاربران اینستاگرام به طور معمول فرصت زیادی برای خواندن محتواهای متنی صرف نمی‌کنند اما اگر همین محتوا در قالب تصاویر رنگارنگ و مرسوم در شبکه‌های اجتماعی به کاربران عرضه شود، نتیجه بهتری خواهد گذاشت و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

هدف اصلی از درخواست تولید محتوا چیست؟

در این قسمت به بیان هدف اصلی درخواست تولید محتوا خواهیم رفت. به طور کلی تولید محتوا با هدف بازاریابی انجام می‌شود. البته این جمله به شرطی صحیح است که منظور ما از تولید محتوا در حوزه‌های اینترنت و وب‌سایت‌های تبلیغاتی باشد. در غیر این صورت می‌توان اهداف فرهنگی و علمی را نیز برای تولید محتوا در نظر گرفت. اما هدف ما بررسی اهداف تولید محتوا در این مقاله در حوزه‌های تبلیغاتی است که به اهداف بازاریابی ختم می‌شود و به طور غیر مستقیم باعث افزایش فروش و یا سود کلی خواهد شد.

 

اما آیا واقعا هر تولید محتوایی منجر به افزایش سود و فروش خواهد شد؟

در پاسخ این سوال باید گفت قطعا خیر! بله، درست شنیدید. درست به همین دلیل است که دو نفر در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هر دو یک محتوا را تولید و بارگذاری می‌کنند اما تولید محتوای یکی بسیار کاربرد پسند و اصطلاحا لایک خور بالایی دارد ولی برای دیگری خیر! برای مثال کبری خانم و خاله لیلا هر دو غذا تهیه می‌کنند و عکس آن‌ها را به همراه محتوای مخصوص دستور تهیه غذا را در اینستاگرام بارگذاری می‌کنند اما عکس‌های تهیه غذای خاله لیلا را کل تهران لایک می‌کنند اما عکس‌های تهیه غذای کبری خانم را فقط دخترش! بنابراین تا به اینجای کار متوجه شدید که حتما برای تولید محتوای عامه پسند و یا تولید محتوای موفق حتما رعایت یکسری نکات ضروری است.

 

کدام تولید محتوا موفق‌تر است؟

همانطور که در قسمت قبل گفتیم هر تولید محتوایی نمی‌تواند موفق ظاهر شود. بلکه برای این کار ابتدا باید در رابطه با موضوعی که قصد محتوا نویسی دارید، خوب فکر کنید. در واقع در ابتدا باید برای آن یک ایده در ذهن خود بپرورانیم. سپس به این فکر باشیم که این ایده را چگونه اجرا کنیم؟ برای اینکه بتوانیم این مرحله را درست اجرا کنیم، ابتدا باید جواب سوالات زیر را بدهید:

  1. مخاطبان شما بیشتر از چه طیفی هستند؟
  2. مخاطبان شما اهل مطالعه هستند یا بیشتر از دیدن تصاویر لذت می‌برند؟
  3. آیا مخاطبان شما از دیدن و شنیدن جزئیات لذت می‌برند و یا از دیدن و شنیدن کلیات؟

با پاسخ به سوالات فوق تقریبا نیمی از مسیر را پیموده‌اید، پس از این مرحله می‌توانید به سراغ تولید محتوا بروید. همچنین در این مرحله مشخص شده است، تولید محتوای شما به کدام شکل موثرتر است؟ پس از آن باید علاوه بر تولید محتوا مطالب خود را بهینه نویسی کنید. بدین معنا که قوانین مرتبط با سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو را در رابطه با آن‌ها کاملا رعایت کنید تا به راحتی در اختیار مخاطبان شما قرار بگیرد. علاوه بر این حتما باید مطالب خود را بروز رسانی کنید. پس از آن حتما باید فیدبک یا نتیجه کار خود را بررسی کنید تا متوجه شوید اشکالات کار شما کجاست؟ و یا اگر کار شما تاثیر گذار بوده است، در کدام قسمت قوی‌تر عمل کرده ‌اید؟ پس از بررسی این موارد می‌توان به طور کلی در مورد تولید محتوایی که کردید، می‌توان نظر داد.

 

ثبت درخواست تولید محتوا در کجا امکان پذیر است؟

برای ثبت درخواست تولید محتوا باید به سراغ شرکت‌هایی بروید که در زمینه تولید محتوا فعال هستند. شرکت‌های زیادی هستند که با استفاده از تعداد زیادی از کارشناسان تولید محتوا و نویسندگان محتوا متنی و تولید کنندگان پادکست‌های صوتی و کلیپ‌های تصویری و گرافیکی به انواع فعالیت در زمینه تولید محتوا مشغول هستند. بنابراین برای ثبت درخواست تولید محتوا، باید ابتدا اسامی این شرکت‌ها را در اینترنت جستجو کنید. اکثر این شرکت‌ها مانند رایا مارکتینگ پس از قسمت ثبت درخواست با توجه به نوع تولید محتوای درخواستی، استعلام قیمت نیز ارائه خواهند داد. برای این کار یعنی تولید محتوای مناسب موضوع مورد نظرتان می‌توانید از کارشناسان تولید محتوا در این شرکت‌ها نیز کمک بگیرید. در مورد استعلام قیمت باید گفت قیمت تولید محتوا بستگی به این دارد که محتوای شما از کدام نوع است؟ برای مثال در مورد محتوای متنی، قیمت با توجه به تعداد کلمه‌ها محاسبه خواهد شد. همچنین در صورتی که برای ثبت درخواست تولید محتوا از شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند، استفاده کنید، می‌توانید از بابت ویراستاری محتوا، اطمینان خاطر پیدا کنید. ویراستاری در محتوا شامل موارد زیر خواهد شد:

  • • بررسی کامل قوانین سئو در محتوای متنی
  • • تکرار کلمه کلیدی اصلی با توجه به چگالی متن به طوری که هم کلمه کلیدی متن و اصل ماجرا فراموش نشود و هم اینکه تکرار بیش از حد، باعث به وجود آمدن حشو شود.
  • • در نظر گرفتن یک عکس بعد از استفاده از هر 300 کلمه. تصاویری که بدین منظور انتخاب می‌شوند کاملا باید با متن همخوانی داشته باشند.
  • • حتما سعی شود در متن از دسته بندی‌های مختلف با استفاده از نمادهای مخصوص ورد مانند بولت‌ها استفاده شود.
  • • استفاده از سایر کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی که هر کدام حداقل یک بار در متن تکرار شده باشند.
  • • رعایت سایر علامت‌گذاری‌ها در متن مانند ویرگول، نقطه و …
  • • مشخص کردن اینکه در کدام قسمت متن از چه کلمات کلیدی استفاده شده است با استفاده از بلد کردن کلمات با رنگی متفاوت از متن اصلی.

 

آیا میدانید میزان درآمد از تولید محتوا چقدر است ؟ کافیست به مقاله هزینه تولید محتوا در همین سایت مراجعه کنید و لیست قیمت را مشاهده کنید.

 

 

خوب است که بخوانید ؛ صفر تا صد ثبت نام تولید محتوا را چطور میشود انجام داد.

نتیجه نهایی درخواست تولید محتوا چیست؟

پس از اینکه درخواست تولید محتوای خود را در شرکت‌های تهیه کننده تولید محتوا ثبت کردید، باید سایر اطلاعات را در این زمینه نیز وارد کنید. در مرحله بعدی، معمولا قیمت تولید محتوا به شما نمایش داده می‌شود. پس از اینکه درخواست تولید محتوای خود را ثبت نهایی کردید با توجه به زمانی که برای این کار در نظر گرفته می‌شود، باید منتظر اتمام دوره بمانید. معمولا پس از اتمام دوره یا حتی در بسیاری از موارد قبل از زمان در نظر گرفته شده به منظور اتمام کار، تولید محتوا انجام شده و کار شما پس از ویراستاری و تایید نهایی توسط کارشناس سئوی مجموعه آماده خواهد بود. در ادامه به نکات بسیار مهمی که باعث می‌شود تولید محتوای شما بهترین نتیجه را در پی داشته باشد، اشاره خواهیم کرد:

o شناسایی دقیق مخاطبان خود: با استفاده از شناسایی دقیق مخاطبان خود و یا به عبارتی دیگر در نظر گرفتن پرسونای مخاطبان خود، می‌توانید تولید محتوای دقیق‌تر و البته موثرتری داشته باشید.

o دادن چارچوب و اسکلت بندی مشخص به نویسنده: با این کار نویسنده فرصت بیشتری برای تالیف دارد و با توجه به درخواست شما به تالیف می‌پردازد. برای مثال به نویسنده بگویید به بخش مقدمه چند کلمه و به بخش نتیجه چند کلمه اختصاص دهد؟ و یا اینکه خواهان مقدمه‌ای طولانی در محتوای خود هستید یا خیر؟

o به هیچ وجه جملات خود را از سایر متن‌ها یا محتوا کپی نکنید: یونیک بودن متن و خاص بودن آن به سایر ویژگی‌های فنی متن برتری دارید. حتی اگر نویسنده متن، قلم خیلی شیوایی نداشته باشد ولی اگر کپی برداری نکرده باشد، چنین متنی بسیار ارجح‌تر از متن‌های شیوا اما با کپی برداری است.

با وجود تمام نکته‌هایی که ذکر کردیم اگر شما هم فرصت کافی برای انجام این کار را دارید، می‌توانید خودتان دست به کار شوید اما اگر به تنهایی فرصت و توانایی انجام این کار را ندارید، می‌توانید از شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.