مقالات آموزشی

آشنایی با پر اهمیت ترین نکات در زمینه تولید کننده محتوا

مفید بود؟

مهمترین نکات در زمینه تولید کننده محتوا چیست

شاید به نظر شما عبارت “تولید کننده محتوا چیست” درست نباشد. خب حقیقت را به شما خواهم گفت این عبارتی است که به دلیل سئو مجبور به استفاده آن در این متن هستیم ولی جالب است بدانید که عبارت “تولید کننده محتوا چیست” همچین عبارت نادرستی هم نیست در ادامه بیشتر در رابطه با آن توضیح خواهیم داد.

در رابطه با تولید کننده محتوا چیست باید بگوییم که تولید کنندگان محتوا صرفا شخص نیستند. برای همین هم میتوان عبارت تولید کننده محتوا کیست را به عبارت تولید کننده محتوا چیست تغییر داد. در توضیح بیشتر در این رابطه خوب است بدانید که ربات هایی هستند که کار تولید محتوا را انجام می­دهند.

ربات های تولید کننده محتوا

این ربات ها می­توانند با تغییر کلمات یک متن با هم معنی آن­ها محتوایی جدید بسازند. هر چند استفاده از این ربات ها به هیچ وجه توصیه نمی­شود. چرا که در حال حاضر هیچ رباتی وجود ندارد که متنی مفید، با نگارشی درست و سئو  شده طراحی و ساخته نشده است. اما این مطلبی هست که نمی­توان آن را دست کم گرفت .در آینده این امکان وجود دارد که ربات­های پیشرفته­ای با این خصوصیات طراحی شوند و جایگزین محتوا نویسان عزیز و خبره گردند.

با این حساب عبارت “تولید کننده محتوا چیست” چندان هم عجیب به نظر نمی­آید و در آینده استفاده از آن را بیشتر نیز خواهید دید. به این دلیل که عبارت “تولید کننده محتوا چیست” خیلی شناخته شده نیست در این متن به موضوع “تولید کننده محتوا کیست” بیشتر پرداخته می­شود. در این مقاله مطالب مفید و آموزنده ای قرار دارد که از خواندن آن لذت خواهید برد. توصیه می­کنم تا انتهای متن با ما همراه باشد.

تولید کننده محتوا کیست؟

تولید کننده محتوا فردی است که توانایی های زیادی داشته و می­تواند یک محتوای موثر و کاربردی را تولید کند. نکات بسیار زیادی وجود دارد که می­توانند کمک کنند تا تولید کننده محتوا بتواند کار خود را بهتر و سریعتر انجام دهد. بدین ترتیب هر فردی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارد، بهتر است با این نکات ریز و درشت اما مهم آشنایی کامل داشته باشد.

تولید محتوا در صورتی می­تواند به سئو سایت کمک کند که همه جوانب در نظر گرفته شده و تولید کننده محتوا نیز همه نکات مربوط به تولید محتوا را رعایت کرده باشد. فردی که به تولید محتوا می­پردازد، باید توانایی هایی بیش از افراد عادی در حوزه های مربوط به دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) داشته باشد.

آشنایی کامل با دیجیتال مارکتینگ، گامی اساسی برای تولید محتوای بهتر و باکیفیت بوده که رعایت این موضوع می­تواند باعث شود تا تولید کننده محتوا تخصص بیشتری در زمینه تولید محتوا داشته باشد. تولید محتوا سالهاست که به عنوان یک شغل شناخته می­شود و با توجه به اینکه سایت های بسیار زیادی راه اندازی شده و همچنین در آینده نیز بی نهایت سایت طراحی می­شود، نیاز به تولید محتوا در آینده بیشتر از امروز خواهد شد.

تولید محتوا ابزاری برای راهنمایی مشتریان

اولین نکته ای که تولید کننده محتوا باید به آن توجه داشته باشد، این است که هدف اصلی از تولید محتوا باید کمک به مشتری باشد. معمولا افرادی که به دنبال خرید یک محصول بوده، تمایل دارند اطلاعات کامل و جامعی در مورد آن کسب نمایند. با تولید محتوا به صورت اصولی می­توان به سوالاتی که در ذهن مخاطب در هنگام خرید یک محصول به وجود آمده، پاسخ داد.

راهنمایی مشتری را باید هدف اصلی خود از تولید محتوا قرار داد، البته در صورتی که محتوای اصولی و سطح بالایی تولید شود، می­تواند تولید کننده محتوا را به اهدافی که داشته نزدیکتر نماید. گاهی اوقات هدف از تولید محتوا فروش یک محصول یا ارائه یک خدمات است. در صورتی که تولید محتوا به بهترین شکل ممکن انجام شود، شانس بیشتری برای دیده شدن داشته و این موضوع کمک می­کند تا فروش محصول بیشتر شود.

  اما اگر در تولید محتوا اساس کار خود و هدف اصلی را فروش محصول بگذاریم، مشتریان احساس خواشایندی نداشته و گمان می­کنند در سایتی که حضور دارند، فردی قصد دارد به زور یک محصول یا خدمات را به آنها ارائه کرده و هزینه ای از آنها دریافت نماید. بدین ترتیب این روش تولید محتوا که هدف اصلی را راهنمایی مشتری قرار داده، می­تواند فرد را بیشتر در سایت نگه دارد. این موضوع باعث می­شود تا سئو (SEO) سایت نیز بهبود یابد.

عدم استفاده از عنوان و سرتیتر طولانی

 

عنوان و سرتیترها را می­توان از بخش های مهم یک محتوا دانست. رعایت اصول مربوط به نوشتن عنوان و سرتیتر می­تواند به تولید کننده محتوا کمک کند تا از نظر سئو نیز یک محتوای باکیفیت را تولید نمایند. عدم رعایت اصول سئو در نوشتن عنوان و سرتیتر، شانس دیده شدن محتوا را به حداقل می­رساند.

بدین ترتیب افرادی که می­خواهند محتوای منتشر شده بر روی سایت آنها بازدید بیشتری داشته باشد، باید به عنوان و سرتیترهای محتوا توجه ویژه ای داشته باشند. در اولین اقدام باید سرتیتر و عنوان ها را کوتاه نوشت. طولانی بودن یک عنوان یا سرتیتر برای مخاطب جذابیت خاصی ندارد.

زمانی که شخصی با عنوان و سرتیترهای طولانی در یک سایت مواجه می­شود، ممکن است سریع سایت را ترک کرده و به سراغ دیگر سایت ها برود. سایر سایت ها نیز اغلب متعلق به رقبا بوده و این موضوع باعث می­شود که یک کسب و کار با ضرر مواجه شده و در عوض رقیبان آنها به سود بیشتری برسند. بدین ترتیب تولید کننده محتوا باید داشتن کیفیت، جذاب بودن و کوتاه بودن عنوان و سرتیتر سرلوحه کار خود قرار دهد.

داشتن استراتژی برای تولید محتوا

داشتن ایده و استراتژی یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای تولید کننده محتوا به شمار می رود. هر محتوایی که بدون استراتژی مناسب تولید می­شود، کیفیت لازم برای جذب مشتری را نخواهد داشت. مخاطب را باید از ابتدا به یک سمت و سوی خاص برده و مواردی در محتوا بیان شوند که مخاطب به آنها نیاز داشته و در واقع سوالات ذهنی مخاطب است. در صورتیکه تولید کننده محتوا بدون داشت استراتژی خاصی به تولید محتوا بپردازد، بدون شک کمکی به مخاطب نخواهد کرد.

استراتژی در تولید محتوا می­تواند جذابیت محتوا برای مخاطب را بیشتر کند. بدین ترتیب مخاطب مدت زمان زیادی را برای مطالعه کامل محتوا در سایت می­ماند. این موضوع کمک می­کند تا بهینه سازی سایت نیز به بهترین شکل ممکن انجام شود. با توجه به اینکه ترافیک سایت و مدت زمان حضور هر کاربر در سایت می­تواند تاثیر زیادی بر روی سئو سایت داشته باشد، بدین ترتیب تولید کننده محتوا نیز باید به داشتن استراتژی در تولید محتوا اهمیت بیشتری بدهد.

داشتن چک لیست الزامات محتوا

نوشتن چک لیست الزامات محتوا می­تواند کمک بسیار زیادی در هنگام نوشتن یک محتوا به تولید کننده محتوا بنماید. تولید کننده محتوا اگر قبل از نوشتن محتوا یک چک لیست تهیه کند و همه مواردی که نیاز است در محتوا به آنها اشاره شود را بنویسد، در هنگام تولید محتوا می­توان با صرف زمان کمتر و تمرکز بیشتری محتوا را تولید نماید.

چک لیست نوشتن به معنای غیر حرفه ای بودن نیست، همه خلبان ها نیز با وجود تسلط کامل به کارهایی که در طول پرواز باید انجام دهند، باز هم قبل از پرواز یک چک لیست تهیه می­کنند تا در هنگام پرواز بتوانند از چک لیست تهیه شده استفاده نمایند.

چک لیست کمک می-کند تا هیچ نکته ای در تولید محتوا فراموش نشود. بدین ترتیب تولید کننده محتوا هر چه در نوشتن چک لیست توانایی بیشتری داشته باشد، قطعا به تولید محتوای باکیفیت نزدیک می­شود. چک لیست تولید محتوا برای تولید کننده محتوا می تواند یک راهنمای بسیار خوب و کاربردی باشد.

تولید محتوای سریالی یا چند قسمتی

یکی از نکاتی که تولید کننده محتوا باید به آن توجه داشته باشد، این است که همیشه محتوای یک قسمتی تولید نکنند. گاهی اوقات برای جذابیت بیشتر محتوا و جذب مشتری بیشتر، نیاز است محتوای سریالی تولید شود. تولید محتوای سریالی کمک بسیار زیادی به سئو سایت نیز می­کند. محتوای سریالی برای کاربر جذاب بوده و باعث می­شود تا مدت زمان زیادی را در سایت سپری کرده و همچنین دفعات بیشتری را به سایت مراجعه نماید. بدین ترتیب سئو سایت ارتقاء یافته و محتوا در گوگل بیشتر دیده می­شود.

نکات پایانی

  • تولید کننده محتوا باید توانایی لازم در شناخت مخاطب خود داشته باشد

 شناخت مخاطب یکی از اصول اولیه تولید محتوا بوده و تولید کننده محتوا نیز باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد. زمانی که تولید کننده محتوا بداند مخاطب به دنبال چه چیزی است، می تواند محتوایی با کیفیت بسیار بالا و کاملا هدفمند را تولید کند و چنین محتوایی از نظر کاربران ارزشمند محسوب می­شود. بدین ترتیب افرادی که قدرت بالایی در شناخت مخاطب خود دارند، می­توانند در حرفه تولید محتوا پیشرفت بیشتری نسبت به سایر افراد داشته باشند.

  • تولید کننده محتوا باید محتوایی بنویسد که کاربر به دنبال آن برود.

تولید کننده محتوا باید محتوایی بنویسد که کاربر به دنبال آن برود. نه اینکه بخواهد به زور محتوایی را به خورد مشتری بدهد. گوگل نیز محتوایی که از نظر مخاطب ارزشمند محسوب می­شود را بیشتر از سایر محتواها می­پسندد و امتیاز بیشتری برای رتبه بندی به آنها می­دهد. تولید کننده محتوا باید با سئو سایت نیز آشنایی بسیار خوبی داشته باشد.

بهینه سازی سایت یک کار بسیار تخصصی بوده و آشنایی با این مقوله کمک می­کند تا تولید کننده محتوا بتواند اصول سئو را رعایت کرده و این کار کمک می­کند تا بتوان بازدید محتوا را افزایش داد. شرکت رایا مارکتینگ بهترین افراد در زمینه تولید محتوا را برای افزایش رضایت مشتری در اختیار گرفته است.

  • تولید کننده محتوا باید با الگوریتم های گوگل نیز آشنایی کامل داشته باشد.

مثلا بداند که چه الگوریتم هایی توسط گوگل طراحی شده و چگونه می­تواند محتوایی با کیفیت از نظر الگوریتم های گوگل تولید نماید. برای مثال می­توان به الگوریتم پاندا اشاره کرد. پاندا در محتواهای درج شده کنکاش می­کند تا محتوای تکراری بر روی هیچ سایتی درج نشود.

گوگل در صورت مشاهده کپی یا تکراری بودن محتوا، جریمه های سنگینی برای سایت در نظر خواهد گرفت. در این مطلب متوجه شدیم که عبارت تولید کننده محتوا چیست چندان هم غلط نبوده و می تواند برای ربات­های تولید کننده محتوا به کار برود. البته در حال حاضر بیشتر از عبارت تولید کننده محتوا کیست به جای عبارت تولید کننده محتوا چیست استفاده می­شود.

جالب است بدانید علاوه بر تولید کننده های محتوا به زبان فارسی ما متخصصانی تحت عنوان تولید کننده محتوا به انگلیسی نیز داریم که در مقاله ای به طور کامل در مورد آن حرف زده ایم.

برای مشاهده هزینه تولید محتوا  توسط رایا مارکتینگ و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به منوی ” لیست هزینه و زمان ” مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.