در این مقاله قصد بررسی صفر تا صد طراحی بنر عطاری را داریم. بدین منظور نیاز به آشنایی با اصول طراحی بنر داریم. همچنین در ادامه به انواع بنرهای عطاری اشاره خواهیم کرد و به مفاهیمی همچون بنر عطاری و گیاهان دارویی، طرح بنر عطاری، بنر رایگان عطاری، بنر تبلیغاتی عطاری، طرح تابلو عطاری، طرح لایه باز بنر عطاری، نمونه تبلیغات عطاری، تبلیغات عطاری گیاهان دارویی نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
ایرانیان از دیرباز تا به امروز علاقه زیادی به استفاده از گیاهان دارویی داشتهاند. در واقع طب سنتی یکی از شاخههای طب سنتی است که اگر اصولی مورد استفاده قرار بگیرد، میتواند نقش بسیار مهمی در درمان بیماریها داشته باشد. مشروط بر اینکه به تنهایی در درمان بیماریهای مهم و سخت استفاده نشود، بلکه به صورت درمان مکمل در کنار طب نوین یا پزشکی نوین قرار بگیرد. عطاری که مکانی برای فروش گیاهان دارویی است، دارای انواع گیاهان با رایحههای مختلف است که حتی حضور در این محیط نیز میتواند حال آدمی را دگرگون کند.
اما اگر در فکر داشتن یک عطاری هستید و یا در حال راهاندازی یک عطاری هستید باید بدانید داشتن یک بنر عطاری و گیاهان دارویی از ملزومات کار است. بنر عطاری در واقع حاوی پیامی به منظور معرفی عطاری است. همچنین میتواند حاوی اطلاعات مخصوصی در مورد عطاری به منظور جذب بیشتر مخاطب باشد. طرح تابلو عطاری اگر جذاب باشد، در جذب مخاطب و مشتری برای عطاری نقش خیلی مهمی دارد.
بنر عطاری و گیاهان دارویی باید بتواند در یک نگاه، مخاطب را جذب کند. بدین منظور نیاز به طراحی بنر عطاری به صورت حرفهای دارید. این کار قطعا از هر کسی ساخته نیست. بلکه برای انجام این کار نیاز به یک طراح حرفهای و ماهر دارید. همچنین میتوانید از شرکتهای اینترنتی که در این زمینه فعالیت دارند، استفاده کنید. شرکتهای همچون رایا مارکتینگ با گرد هم آوردن تعداد زیادی از طراحان و گرافیستها به صورت اصولی اقدام به طراحی بنر عطاری میکنند. در ادامه این اصول را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.
اصول طراحی بنر عطاری چیست؟
در این قسمت به بررسی اصول طراحی بنر عطاری میپردازیم. به طور کلی باید گفت یک بنر باید حاوی سه قسمت اصلی باشد.
این سه قسمت عبارت است از:
- لوگو
- گزاره
- دعوت نامه یا دکمه فراخوان (Call to Action)
لوگو به معنای همان نام برند تبلیغاتی شما است. برای مثال هنگام طراحی بنر عطاری، نام عطاری به عنوان بخشی از لوگوی شما محسوب میشود. لوگو به مخاطب کمک میکند تا تصویر واضحتری از تبلیغ شما در ذهنش ثبت شود. سعی کنید تصویری که برای این کار در نظر دارید، برجسته و قابل توجه باشد البته این برجستگی نباید تا حدی باشد که سایر قسمتهای بدنه بنر مانند گزاره و یا CTO دیده نشود. پش طراحی لوگو شما نیز بسیار مهم است.
منظور از قسمت گزاره، گزاره ارزش است. گزاره ارزش به معنای قیمت گذاری برای محصول شما است. برای مثال در طراحی بنر عطاری و یا بنر عطاری و گیاهان دارویی، استفاده از عباراتی نظیر تخفیف ویژه گیاهان دارویی و یا تخفیف 50 درصدی تا پایان فصل زمستان و … همه به عنوان گزارههای جذابی مطرح هستند که طراح با توجه به اطلاعاتی که از کاربر دریافت میکند، میتواند آنها را سازماندهی کند. این قسمت را میتوان مهمترین قسمت تشکیل دهنده بنر نام برد زیرا اولین چیزی که مخاطب از یک بنر عطاری و گیاهان دارویی میبیند، قسمت گزاره یا همین عبارات است. سعی کنید گزاره ارزش را که به عنوان ویترین کار شما دیده میشود، جذاب و گیرا طراحی کنید.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: همه چیز درباره طراحی بنر گوشت
دکمه فراخوان یا CTO (دعوت نامه): این مورد بیشتر در بنرهای اینترنتی مطرح است. در بنرهای تبلیغاتی اینترنتی این گزینه با عباراتی نظیر “برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید” یا “با ما همراه باشید” البته در بنرهای تبلیغاتی که در سطح شهر دیده میشود. این کار باعث میشود تا مخاطب به برقراری ارتباط با شما وسوسه شده و تمایل به برقراری ارتباط بیشتر با شما داشته باشد. این قسمت نیز در بنر باید واضح و مورد توجه باشد. همین مورد نیز در بنرهای عادی که در سطح شهر دیده میشود یعنی همان بنر عطاری و گیاهان دارویی به صورت اطلاعات تماس مشخص میشود.
انواع بنر عطاری و گیاهان دارویی کدام است؟
در این قسمت به معرفی انواع بنر عطاری و گیاهان دارویی اشاره خواهیم کرد:
- بنر عادی
- طرح لایه باز بنر عطاری
در صورت استفاده از طرح لایه باز عطاری، دست طراح در تغییر یا ویرایش انواع المانها یا عناصر بنر باز است. طراح به راحتی میتواند هر گونه تغییر در المانهای بنر مانند رنگ، تصویر، متن، فونت و … با توجه به سلیقه و درخواست مشتری ایجاد کند تا در نهایت به بنر مورد علاقه و البته اختصاصی هر مشتری برسید. استفاده از این طرح دارای مزایایی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:
- قابلیت تغییر در تمامی المانهای موجود
- صرفه جویی در زمان
- امکان سفارشی سازی بنر برای هر مشتری
شاید تنها عیب این طرح را بتوان در کم بودن میزان خلاقیت آن دانست.
در شکل شماره 3 یک بنر عطاری و گیاهان دارویی را مشاهده میکنید. این بنر میتوانست از رنگهای بیشتری استفاده کند تا آب و رنگ بیشتری به خود بگیرد. برای مثال میتوانست از ادویههایی مانند زردچوبه و زعفران استفاده کرد و رنگ بیشتری به این بنر بخشید. همچنین استفاده از گیاهان یکدست سبز نتوانسته آن طور که باید و شاید این بنر را جذاب کند. اما نگاهی به بنر بعدی بیندازید.
این بنر به خوبی توانسته از تمامی فضای موجود در بنر استفاده کند. همچنین به خوبی از رنگها استفاده کرده است. ترکیب رنگهای متنوع در کنار تم قهوهای بنر توانسته است بنر جذابی را خلق کند. علاوه بر این، اطلاعات لازم برای دسترسی مشتری به درستی در بنر جای گذاری شده است. همچنین این بنر با استفاده از تصاویر مختلف گیاهان اشاره به فروش محصول هم در زمینه گیاهان دارویی و هم در زمینه ادویه جات دارد.
این بنر از رنگ سبز نیز به درستی بهره برده است. مهمترین ویژگی این بنر در واقع استفاده درست از رنگها یا رنگبندی مناسب است. همچنین از طیف مختلفی از رنگها استفاده کرده است. علاوه بر این از نام برند یا همان نام عطاری به درستی در قالب یک لوگوی جذاب استفاده کرده است. همچنین فضای بنر خیلی شلوغ نیست.
همانطور که دیدید در صورتی که از تمامی المانها یا عناصر تشکیل دهنده یک بنر به درستی استفاده شود و یا با استفاده از اصول صحیح به طراحی بنر عطاری بپردازید، نتیجه کار بسیار متفاوت و البته چشم نواز خواهد بود. این تفاوت میتواند بنری متفاوت مانند از شکل 3 تا شکل 4 را رقم بزند. با دستکاری المانها و شناسایی رنگها و ماهیت آنها میتوان نتیجهای متفاوت خلق کرد.