در این مقاله قصد صحبت درباره طراحی بنر رستوران را داریم. همچنین نیاز به آشنایی با سایر مفاهیم این گروه مانند بنر رستوران ایرانی، بنر رستوران جدید، بنر رستوران و بیرون بر، بنر رستوران غذا، بنر رستوران و مرغ بریان، طرح بنر رستوران، بنر تبلیغاتی رستوران را داریم. همچنین نیاز داریم تا بدانیم برای طراحی یک بنر خوب چه شرایطی را باید رعایت کرد. پس با ما همراه باشید.
برای اینکه یک تجارت موفق و کامل را داشته باشید، حتما نیاز به تبلیغات خواهید داشت. برای شروع تبلیغات نیاز به یک بنر حرفهای دارید. یک بنر بایستی با اصول مشخصی پیش برود تا بتواند موفق ظاهر شود. بنر حاوی پیامی برای انتقال است. این پیام میتواند معرفی یک مکان یا یک محصول باشد.
برای داشتن یک بنر موفق باید نکات زیر را رعایت کنید
در نظر گرفتن سایز درست برای بنر رستوران
مناسبترین سایزها برای بنر رستوران عبارت است از:
- 728*90 پیکسل به صورت لیدربرد
- 300*600 پیکسل به صورت نصف صفحه
- 300*250 پیکسل به صورت مستطیل متوسط
- 336*280 پیکسل به صورت مستطیل بزرگ
خوانا بودن متن
بهترین حالتی که برای متن در نظر گرفته شده است، این است که نباید بیشتر از 4 خط باشد. همچنین سعی شود فونت کوچکتر از 10 نباشد. علاوه بر این سعی شود عنوان یا تیتر متن با فونت بلد و یا درشتتر نوشته شود و سایر کلمات با فونت غیر بلد نوشته شوند.
در نظر گرفتن جایگاه بنر رستوران
در طراحی بنر رستوران، یکی از نکات مهم توجه به جایگاه نصب بنر است. به عنوان مثال اگر بنر تبلیغاتی شما در بزرگراه نصب شده باشد و مخاطب شاید فقط 1 ثانیه وقت داشته باشد که به بنر نگاهی بیندازد، به همین دلیل در همان 1 ثانیه تمام پیام بنر بایستی به وی منتقل شود.
خوب است بخوانید: صفر تا صد طراحی بنر رستوران سنتی
استفاده درست از لوگو یا نماد رستوران
اگر بنری که مشغول طراحی آن هستید دارای یک لوگو یا نماد است، بایستی از آن به درستی استفاده کنید و حتما آن را در میان المانهای طرح قرار دهید.
استفاده از یک فریم مناسب برای طراحی بنر رستوران
به طور طبیعی مخاطب یا بیننده تمایل دارد، به منظور خواندن یک متن آن را داخل یک چارچوب یا فریم ببیند.
استفاده به جا و منطقی از تصاویر باکیفیت
در کنار یک تایپوگرافی خوب بهتر است حتما از تصاویر مناسب و با کیفیت استفاده کنید که صد در صد با محصول ربط داشته باشد. برای این کار هم میتوان از یک عکاس حرفهای کمک گرفت و یا اینکه از تصاویر موجود در اینترنت بهره گرفت.
استفاده از رنگهای مناسب در طراحی بنر رستوران
به منظور طراحی بنر رستوران استفاده از رنگهای اشتها آور و وسوسه انگیز مانند قرمز و نارنجی نقش بسیار خوبی در طراحی یک بنر خوب دارد.
انواع طراحی بنر رستوران کدام است؟
از انواع طراحی بنر رستوران میتوان موارد زیر را نام برد:
- بنر عادی
- بنر لایه باز
از نقاط قوت طرح لایه باز میتوان موارد زیر را نام برد:
- قابلیت تغییر یا ویرایش تمام المانها یا عناصر
- سرعت بالا در اجرا و چاپ
- امکان شخصی سازی برای مشتری
از معایب آن شاید بتوان به مورد زیر اشاره کرد:
عدم خلاقیت زیاد
در واقع طرح لایه باز بنر رستوران طرحی است که هر مشتری میتواند از آن استفاده کند و برای خودش آن را اختصاصی و شخصی سازی کند. به این صورت که طراح، طرحهایی را که تاکنون کار کرده است در اختیار مشتری قرار دهد سپس با توجه به سلیقه مشتری شروع به ایجاد تغییراتی در طرح کند. بنر لایه باز با برنامه فتوشاپ و به صورت فرمت psd قابل تهیه است.
در صورتی که مشتری درخواست طرحی اختصاصی از پایه را داشته باشد، بایستی زمان زیادتری برای این کار در نظر گرفت و از طرح دیگری برای بنر رستوران یا از شرکتهایی که در این زمینه فعالیت دارند مانند رایا مارکتینگ بهره گرفت.
همچنین بنر رستوران را میتوان در گروههای مختلف زیر طبقه بندی کرد:
- بنر رستوران ایرانی
- بنر رستوران و بیرون بر
- بنر رستوران و مرغ بریان
- بنر منوی رستوران
- کارت ویزیت رستوران
- تابلو بنر رستوران
انواع طراحی بنر رستوران چه تفاوتی با هم دارند؟
انواع طراحی بنر رستوران میتوانند دارای شباهتها و تفاوتهایی با هم باشند. برای مثال اگر به شکل 2 نگاهی بیندازید با یک بنر معمولی و تکراری که شاید همه ما آن را بارها در سطح شهر دیده باشیم، روبرو شوید. طبیعتا این نوع بنرها فاقد جذابیت لازم چه از نظر بصری چه از نظر محتوایی برای مخاطب است. امروزه طراحان یا شرکتهایی که به طراحی در این زمینه مشغول هستند، سعی میکنند از طرحهای متفاوتی در این زمینه استفاده کنند. این طرحها باید از نظر ظاهری برای مخاطب امروزی متفاوت باشند و همچنین از نظر متنی بتواند مخاطب را درگیر کند. برای این منظور نگاهی به شکل 3 بیاندازید.
این بنر که یک بنر منو و یا یک بنر رستوران و بیرون بر میتواند باشد توانسته در عین سادگی بسیار جذاب باشد و از رنگها به خوبی استفاده کند. اما برای بی نقص شدن به دلیل تاکیدی که بر ارائه غذای سالم دارد، میتوانست از رنگ سبز در حد تعادل در ترکیب صفحه دوم بهره ببرد.
در مثالهای دیگر به سراغ بنر رستوران و مرغ بریان رفتیم. اگر به شکل شماره 4 نگاه کنید، باز هم با یک بنر عادی که در سطح شهر به وفور مشاهده میکنید، روبرو خواهید شد.
این بنر نیز مانند سایر بنرهای مرغ بریان، از رنگ قرمز و نارنجی بهره برده است به همراه نمایش ساده یک مرغ بریان و مخلفات آن. البته این بنر از نظر اطلاعاتی کامل و دقیق است. به تمام سرویسها و خدماتی که ارائه میدهد، به خوبی اشاره کرده است. اگر این بنر سعی میکرد از شلوغی فاصله بگیرد، میتوانست موثر واقع شود اما با این حال که این بنر یک بنر ساده و معمولی است اما کاملا شفاف با مشتری است و میتواند مخاطب واقعی یا مشتری که واقعا گرسنه باشد، سر ذوق و سفارش بیاورد! حال نگاهی به بنر بعدی یعنی شکل شماره 5 بیاندازید.
این بنر برای طراحی توانسته است از تصویر یک مرغ بریان به صورت جذاب و متفاوت از سایر بنرها بهره ببرد. البته قطعا اطلاعاتی راجع به انواع خدماتی که این رستوران ارائه میدهد، در پشت بنر ثبت شده است. اما به هر حال تصویر رویی این بنر به اندازه کافی جذاب و هوس انگیز است تا بتوان مخاطب را سر کیف بیاورید! درست است که این بنر نیز مانند بنر قبلی از طرح یک مرغ بریان به همراه مخلفات بهره برده است اما دارای تفاوتهایی با بنر قبلی نیز است. بنابراین توصیه ما به شما این است برای طراحی بنر رستوران حتما از یک طراح حرفهای کمک بگیرید.