مقالات آموزشی

همه نکاتی که درباره طراحی بنر نانوایی باید در نظر بگیریم

مفید بود؟

در این مقاله قصد بررسی صفر تا صد طراحی بنر نانوایی را داریم. بدین منظور بایستی با اصول طراحی بنر نانوایی آَشنا شویم. همچنین به بررسی مفاهیم مشابه مانند طرح بنر نانوایی، بنر برای نانوایی، تابلو بنر نانوایی، چاپ بنر نانوایی، بنر لایه باز نانوایی نیز خواهیم رفت. پس با ما همراه باشید.

بنر همیشه حاوی یک پیام مهم برای انتقال به مخاطبان است. این پیام معمولا به معرفی یک محصول و یا یک مکان می‌پردازد. به اینگونه بنرها، بنرهای تبلیغاتی می‌گویند. اما برخی از بنرها نیز هستند که به اعلام یک مراسم رسمی مانند همایش، اجلاس، کنفرانس، سمینار و … می‌پردازند. به اینگونه بنرها، بنرهای اطلاع رسانی می‌گویند. بنر نانوایی نیز همانگونه که از نامش پیدا است به معرفی یک نانوایی می‌پردازد. یک نانوایی برای معرفی خود به مشتریان به ویژه در ابتدای کار نیاز به تبلیغات دارد. از اجزای اصلی تبلیغات که بتواند به خوبی ظاهر شود، بنرهای تبلیغاتی است.

طرح بنر نانوایی نیز نیاز به دقت بالا و استفاده درست و اصولی از رنگ‌ها و کلمات دارد. علاوه بر این، بنر برای نانوایی بایستی دارای خلاقیت باشد. چه به صورت بنر و چه به صورت تابلو بنر نانوایی سعی کند از سایر طرح‌ها خود را متفاوت و با کمی خلاقیت نشان دهد.

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید یک نانوایی افتتاح کنید و یا حتی این کار را انجام داده‌اید، قدم بعدی به منظور تبلیغات و در واقع قبل از هرکاری، تهیه بنر برای نانوایی است. بدین منظور به احتمال زیاد خودتان نمی‌توانید به تنهایی و بدون کمک گرفتن از طراحان حرفه‌ای و یا شرکت‌هایی که دارای گرافیست‌ها و طراحان برتر هستند مانند رایا مارکتینگ، مشغول طراحی بنر نانوایی شوید. از آنجایی که تبلیغات به عنوان خط مقدم پیشرفت یا شکست یک کسب و کار به شمار می‌آید، بنابراین باید روی این مرحله بسیار حساب کنید و آن را مهندسی شده جلو ببرید. بدین منظور حتما بایستی از یک طراح حرفه‌ای و یا مجموعه‌ای از طراحان استفاده کنید. اما اگر بخواهید بدانید طراح چگونه به تهیه بنر برای نانوایی می‌پردازد، با ما همراه باشید.

 

اصول طراحی بنر نانوایی چیست؟

در این قسمت به معرفی اصول طراحی بنر نانوایی بپردازیم. همه طراحان می‌دانند که برای طراحی یک بنر بایستی از ترکیب چند المان مانند رنگ، تصویر، کلمات و در صورت نیاز در تبلیغات اینترنتی از دکمه فراخوان استفاده شود. اما آیا هر طراحی می‌تواند از این المان‌ها به درستی و در جای خود استفاده کند؟ این همان رمز و راز کار یک طراح حرفه‌ای و موفق است که باعث تفاوت کار طراحان با همدیگر می‌شود و در نتیجه باعث متفاوت شدن خروجی کار خواهد شد.

نکاتی که در ادامه بیان می‌شود در واقع رمز و راز کار یک طراح حرفه‌ای هنگام طراحی بنر نانوایی و یا تابلو بنر نانوایی است. این نکات عبارت است از:

  • استفاده از حجم درست و استاندارد به منظور تهیه بنر نانوایی

این مورد هنگام چاپ بنر نانوایی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اگر بنر دارای حجم زیادی باشد، قطعا هنگام چاپ، لود شدن آن با مشکل مواجه خواهد شد.

  • استفاده از متن درست و حساب شده

برای این کار بهتر است چند مورد از متن‌هایی که برای بنر نانوایی مد نظر را دارید، آماده کنید و در اختیار طراح یا تیم طراحان قرار دهید. سپس طراح با توجه به تجربه و مهارتی که در این کار دارد، اقدام به انتخاب بهترین متن خواهد کرد. پس از انتخاب متن مناسب، بهتر است عنوان یا تیتر را نسبت به بقیه کلمات، بولد کنید. همچنین از فونت زیر 10 استفاده نکنید.

خوب است بخوانید: همه چیز درباره طراحی بنر لبنیات

فونت انتخابی نباید خیلی ریز و نه خیلی درشت که در ذوق بیننده یا مخاطب بخورد، باشد. به طور کلی اندازه فونت متن را با توجه به میزان فضایی که از بنر در اختیار دارید، انتخاب کنید.

  • انتخاب سایز مناسب برای بنر نانوایی

سایز بنر را با توجه به جایگاه قرار گیری بنر و بودجه لازم برای تهیه بنر بستگی دارد. در هر صورت سعی کنید سایز بنر را به گونه‌ای انتخاب کنید که به راحتی توسط مخاطب دیده شود.

  • انتخاب کلمات درست

اگر بخواهیم بهترین تعریف را برای میزان انتخاب کلمات مناسب بیان کنیم باید گفت کلمات باید به گونه‌ای باشند که مخاطب با نگاه انداختن به بنر در کمترین زمان ممکن به هدف اصلی بنر پی ببرد. بنابراین برای تهیه بنر نانوایی بهتر است نه خیلی فضا را شلوغ کنید و نه خیلی ساده آن را رها کنید. بهترین حالت، ساده و روانی در کلمات متن به همراه حرفه‌ای و دقیق بودن متن است.

در شکل زیر یک بنر نانوایی و همچنین کارت ویزیت نانوایی که توانسته از تمامی المان‌ها به خوبی و در کنار هم استفاده کند، را با هم خواهیم داد. این بنر به خوبی از تمامی فضاهای موجود بهره گرفته است. همچنین تعادل در به کار بردن رنگ‌ها نیز به خوبی رعایت شده است.

 

انواع طرح بنر نانوایی کدام است؟

در این قسمت به انواع طرح بنر نانوایی به همراه مزایا و معایب استفاده از هر کدام خواهیم پرداخت. انواع طرح بنر نانوایی عبارت است از:

  • بنر عادی نانوایی
  • بنر لایه باز نانوایی

بنر عادی طرحی است که امکان تغییر یا ویرایش المان‌های آن موجود نیست. اما در بنر لایه باز نانوایی، امکان تغییر انواع المان‌ها و عناصر موجود است. در ادامه مزایای استفاده از بنر لایه باز نانوایی را برخواهیم شمرد:

  • امکان ویرایش تمامی المان‌ها
  • کاهش صرف وقت و زمان
  • امکان خصوصی سازی یا سفارشی سازی طرح بنر مخصوص هر مشتری

شاید تنها عیبی که بتوان برای این طرح برشمرد این باشد:

عدم وجود خلاقیت مانند طرح‌هایی که از پایه تا انتها قابل تغییر هستند

 

اگر نگاهی به شکل 3 بیاندازید، طرح بنر نانوایی را مشاهده خواهید کرد که مانند سایر طرح‌های این گروه از رنگ‌های قهوه‌ای و کرم بهره برده است. اما این بنر فاقد جذابیت لازم برای جذب مشتری است البته این طرح دارای سادگی حرفه‌ای است اما طراح می‌توانست با به کار بردن سایر رنگ‌ها مانند رنگ نارنجی البته به میزان کم رنگ و روی بنر را عوض کند. حال نگاهی به شکل 4 بیاندازید.

 

این بنر نانوایی دارای جذابیت لازم به منظور جلب نظر مشتری یا مخاطب است. علاوه بر این اطلاعات لازم به خوبی در این بنر مطرح شده است. گرچه این بنر نیز مانند بنر قبلی از طیف رنگ‌های قهوه‌ای و کرم استفاده کرده است اما دارای تفاوت‌هایی در همین انتخاب رنگ با بنر قبلی است.

همچنین از اشکال بیشتری برای معرفی نانوایی بهره برده است. گرچه این بنر نیز می‌توانست از سایر رنگ‌ها بهره ببرد البته در حد تعادل اما معمولا تمایل طراحان و البته صاحبان برندها و یا نانوایی‌های مختلف برای اجرای طرح بنر نانوایی، استفاده از طرح‌های حساب پس داده است. منظور از طرح‌ای حساب پس داده، چنین طرح‌هایی با تناژ رنگ قهوه‌ای است که در کنار این رنگ معمولا از یک یا چند نان به عنوان نماد نانوایی استفاده می‌شود. در انتها شما را به دیدن طرحی متفاوت از این گروه، دعوت خواهیم کرد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.