مقالات آموزشی

چگونگی طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ

مفید بود؟

عکاسی و صنعت فیلمبرداری تا حد زیادی با زندگی هر کدام ترکیب شده و مسلما برای یکبار هم شده به یک آتلیه برای گرفتن عکس پرسنلی رفته‌اید! عکاسی ها نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به بازاریابی و تبلیغ دارند و چنانچه در این مهم شکست بخورند باید شاهد تلنبار شدن هزینه های سرسام آوری باشند که نمی‌توانند پرداخت کنند یکی از اعمالی که می‌تواند در بازاریابی به کمک شما بیاید طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ (Adobe Photoshop) است.

طراحی لوگو شما را معتبر تر و حرفه‌ای تر نشان می‌دهد و هر جا که باشد نماینده شما در آنجا خواهد بود به تعبیری چهره و نماد برند شماست! در این مقاله قرار است در مورد طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ بحث کنیم و به شما نکاتی درمورد طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

 

آیا فتوشاپ مناسب طراحی لوگو عکاسی است؟

همیشه و همیشه توصیه ما در طراحی لوگو این است که لوگو باید ساده باشد و اگر براساس وکتور باشد لوگوی بهتری است و در این زمینه باید به نرم افزار های وکتوری مثل ایلوستریتور برای طراحی لوگو مراجعه کنید. اما در بحث طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ باید بگوییم فتوشاپ هر چند وکتوری نیست و معمولا برای ایجاد تصاویر با جزئیات بالا از آن استفاده می‌شود اما یکی از بهترین نرم افزار های برای طراحی لوگو عکاسی می‌تواند باشد.

چرا که لوگوی یک عکاسی می‌تواند با پشت زمینه هنری یا چند عکس با ترکیبی هوشمندانه ساخته شود که فتوشاپ در انجام این اعمال بهترین است!! و یا دیده شده است که بسیاری از عکاسی هایی که وبسایت دارند در وبسایتشان یک لوگوی متحرک گذاشته‌اند که در زمینه طراحی لوگو متحرک نیز فتوشاپ عالی عمل می‌کند.

و باید گفت طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ نه تنها انتخاب بدی نیست بلکه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها نیز باشد (مگر اینکه لوگویی حرفه‌ای بخواهید که بتوانید آن را بدون افت کیفیت در هنگام بزرگ کردن بیش از حد یا کوچک کردن بیش از حد داشته باشید).

طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ چگونه باید باشد؟

در ابتدا باید بدانید که توقع شما از یک لوگوی عکاسی چیست؟ آیا می‌خواهید طراحی لوگو سه بعدی در فتوشاپ انجام دهید؟ یا لوگویی دو بعدی با خطوط منظم را ترجیح می‌دهید؟ زمانی که توقع خود را از لوگو فهمیدید باید این مژده را به شما بدهیم که قدرت فتوشاپ به حدی است که می‌تواند هر توقعی را به اجرا دربیاورد به شرط اینکه طراح گرافیک شما یا خودتان که طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ را عهده دار هستید آشنا به کار باشید!

1. لوگو باید نشان دهنده مفاهیم اصلی کار شما باشد

بسیار مهم است که در طراحی لوگو با فتوشاپ حواستان باشد که لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده ارزش های کار و مفاهیمی باشد که کسب و کار مربوطه با آن در ارتباط است. یک لوگوی عکاسی باید خلاقانه باشد چرا که تمامی مشتریان آتلیه و فیلمبرداری شما توقع خلاقیت در کار را از شما دارند! هیچکس دوست ندارد فیلم مراسم عروسی اش دارای همان افکت هایی باشد که در دیگر فیلم های عروسی دیده است.

چرا که اگر مورد تازه ای در آن نباشد فیلم خسته کنند و غیر قابل تحمل به نظر می‌رسد و باور کنید هیچکس این عقیده را راجع به فیلم مراسم ازدواجش تحمل نمی‌کند! در فتوشاپ دست شما برای ایجاد یک لوگوی خلاقانه بسیار باز است به خصوص اینکه در اینترنت هزاران طرح لایه باز برای فتوشاپ موجود است که می‌توانید از آنها نیز کمک بگیرید.

2. لوگو عکاسی باید از روانشناسی رنگ ها بهره بگیرد

شاید لازم نباشد از تاثیر رنگ ها روی روحیه و روان انسان بگوییم و خودتان این مسائل را بهتر می‌دانید اما باید اضافه کنیم که طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ این مزیت را دارد به خوبی هر رنگی را که دوست دارید به عنوان رنگ اصلی لوگو عکاسی تعیین کنید کار با رنگ ها در فتوشاپ بسیار راحت است و اگر می‌خواهید تصویر شما در هنگام چاپ رنگ هایش تغییر نکند کافی است قبل از ذخیره تصویر فقط و فقط کافی است مود رنگ را از RGB به CMYK تغییر دهید.

در فتوشاپ تمامی رنگ ها در دسترس هستند می‌توانید با استفاده از کدهای هگزادسیمال آنها را بدست بیاورید و یا قطره چکان فتوشاپ را روی هر رنگی در یک تصویر بگذارید همان رنگ برای شما در دسترس خواهد بود. همانطور که گفتیم طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ این مزیت را دارد که تنوع زیادی برای شما در دسترس خواهد بود و تقریبا می‌توانید هر نوع جزئیات را با فتوشاپ در تصویر اضافه کنید.

3. طراحی لوگو عکاسی در فتوشاپ باید با فونت خوب همراه باشد

همانطور که احتمالا می‌دانید فونت یک لوگو نقش مهمی در زیبایی و رسمیت لوگو دارد فرقی ندارد که لوگوی عکاسی را برای آتلیه می‌خواهید یا یک شرکت فعال در عکاسی باید فونتی زیبا انتخاب کنید که نشان دهنده اعتبار شما باشد و مشتریان را به نوعی مطمئن کنید که کارتان حرف ندارد! همه چیز در ساختن یک تجارت خوب مهم است.

 مهم است چطور رفتار می‌کنید، چگونه عکس می‌گیرید، چقدر برای مخاطب اهمیت قائلید، محصولاتان چقدر کیفیت دارد و حتی تبلیغی که می‌کنید چقدر به آن پرداخته شده همه این موارد را مخاطب به پای این موضوع می‌گزارد که در واقع چقدر شما روی کیفیت حساسید و برای یک ارائه خدمات حرفه‌ای می‌تواند به شما اعتماد کند. پس در اینترنت جستجو کنید و طبق کسب و کار و تصویر لوگویتان بهترین فونت را انتخاب کنید.

4. اگر بصورت تصویری بدون پس زمینه باشد بهتر است

درست است که به شما گفتیم فتوشاپ برپایه وکتور نیست و نرم افزار های وکتوی بیشتر مناسب طراحی لوگو هستند اما فراموش نکنید فتوشاپ بهترین نرم افزار فتومونتاژ و ویرایش تصویر جهان است! و اگر پس زمینه لوگویتان را بردارید می‌توانید آن را روی هر طرح گرافیکی با هر اندازه‌ای که دوست دارید قرار دهید.

مثلا تصویر لوگو را به تراکت یا بنر بیلبوردتان به راحتی می‌توانید اضافه کنید در تصویر بالا لوگوی شرکت کوکاکولا (Coca Cola)بدون پس زمینه آورده شده است لوگوی بدون پس زمینه یعنی شکل لوگوی شما مستطیل یا مربع شکل نباشد و تصویر لوگو بدون هیچ اضافاتی باشد. همچنین باید بگوییم می‌تواند خود لوگو را در هر اندازه ای که دوست دارید در فتوشاپ خروجی بگیرید.

خلاصه مطلب

اگر بخواهیم مقاله را خلاصه کنیم و در چند جمله به شما بگوییم که طراحی لوگو عکاسی با فتوشاپ باید چگونه باشد باید بگوییم که این بسته به خلاقیت شما دارد که در فتوشاپ چه کاری انجام دهید و این مسئله که چقدر در فتوشاپ مهارت دارید بسیار مهم است اگر مصر هستید که در فتوشاپ لوگوی عکاسی شما باید طراحی شود حتما سعی کنید به یک طراح خوب در این زمینه صحبت کنید تا اینکار را برایتان انجام دهد.

برای مشاهده هزینه طراحی لوگو و یا خدمات دیگر در رایامارکتینگ به منوی هزینه ها مراجعه کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.