روزه تبلیغات الکترونیکی جایگزین بسیاری از روش های سنتی تبلیغات شده است. در گذشته تبلیغات به شکل امروزی و مدرن انجام نمیشد، افراد و مدیران کسب و کار ها اغلب مجبور بودند که یک نفر را به عنوان مدیر فروش استخدام کنند و آن فرد برای تبلیغات نیاز به یک تیم برای تبلیغات داشت همین امر سبب میشد تا نیاز صاحبان مشاغل به حضور فیزیکی افراد بیشتر شود.
بنابراین مدیران باید هزینه بیشتری را برای استخدام افراد میکردند از طرفی خود چاپ، نصب و تبلیغ در سطح شهر نیز هزینه های جداگانه را داشت اما با آمدن تبلیغات الکترونیکی (Electronic advertising) این هزینه های اضافی حذف شد و نیاز مدیران را نسبت به افراد کم کرده است و شما در تبلیغات امروزی تنها نیاز به یک نفر برای تبلیغات خواهید داشت.
گستره ی تبلیغات الکترونیکی
برای انتشار تبلیغات نیز شما نیاز به نصب و پخش در سطح شهر نخواهید داشت زیرا شما با انتشار تبلیغات خود در سایت های پربازدید میلیون ها کاربر را با محصولات جدید خود آشنا خواهید کرد. تبلیغات الکترونیکی به شما این امکان را میدهد که بیش از گذشته تبلیغات را به صورت گسترده انجام دهید شاید در گذشته شما نهایتا در سطح شهر خود میتوانستید تبلیغات را انجام دهید، اما امروزه قادر خواهید بود تبلیغات خود را در سطح کشور و یا حتی جهان انجام دهید.
هزینه تبلیغات الکترونیکی
هزینه تبلیغات الکترونیکی بسیار مقرون به صرفه است و مدیران مشاغل دیگر نیاز به نگرانی برای سرمایه گذاری زیاد برای تبلیغات نخواهند داشت. در سالهای اخیر به دلیل افزایش کاربران در اینترنتی و فضای مجازی بیشتر کسب و کار ها فعالیت های خود را به اینترنت انتقال دادهاند همین امر سبب شده است که تبلیغات اینترنتی در کشور زیاد شود. تبلیغات الکترونیکی در سال های اخیر تنها در کشور ما رشد نکرده است بلکه در تمام جهان رشد افزایشی داشته است و سبب رقابت شدیدی بین کمپانی های بزرگ شده است.
تبلیغات سنتی
تبلیغات سنتی امروزه تاثیرات چندان زیادی برای معرفی کسب و کار ها ندارد. در گذشته این تبلیغات در قالب: پخش تراکت، چاپ و نصب بنر های تبلیغاتی در سطح شهر، نقاشی دیوار های شهر، نصب بیلبورد ها و …انجام میشد. تبلیغات سنتی بسیار هزینه بر بودند و همین امر سبب میشد که صاحبان مشاغل در بعضی مواقع از بخش تبلیغات صرف نظر کنند. شما برای تبلیغات کسب و کار خود در گذشته محدود بودید اما امروزه این مشکل با تبلیغات الکترونیکی بر طرف شده است و شما میتوانید بسیاری از افراد را با کسب و کار خود در کشور و یا جهان معرفی کنید.
تبلیغات الکترونیکی چیست و روش های تبلیغاتی آن چگونه است؟
تبلیغات الکترونیک را میتوان در دو فضای مختلف انجام داد. شما میتوانید تبلیغات خود را در اینترنت انجام دهید که برای این تبلیغات نیاز به تاسیس یک سایت خواهید داشت و برای تبلیغات خود میتوانید از روش هایی مانند: رپورتاژ، بنر های ثابت و متحرک، بک لینک ها، موشن گرافیک ها، تصاویر جذاب، ادوردز ها و … استفاده کنید.
تبلیغات در شبکه های مجازی
اما شما در یک فضای دیگر به نام شبکه های مجازی نیز میتوانید تبلیغات خود را انجام دهید. شما برای تبلیغات در شبکه های مجازی میتوانید از نرم افزار های مانند: instagram، تلگرام، whatsapp، یوتیوب، twitter و … استفاده کنید.
امروزه اکثر افراد از گوشی های اندروید استفاده میکنند بنابراین مدیران مشاغل مختلف به راحتی میتوانند با نصب این نرم افزار ها روی گوشی های خود تبلیغات گسترده ای را با هزینه ای بسیار کم انجام دهند. شیوه تبلیغات در شبکه های مجازی بسیار متنوع و جذاب است شما با استفاده از قابلیت نرم افزار های مختلف میتوانید شیوه های خلاقانه جدید را نیز برای تبلیغات خود خلق کنید. همانطور که امروزه در اینترنتی و فضای مجازی مشاهده میکنید.
تبلیغات الکترونیکی بهترین راه برای جذب مشتری
افراد برای جذب مشتری از فیلم های و افکت های زیبا از محیط کسب و کار خود و همچین محصولاتشان استفاده میکنند. تبلیغات الکترونیکی بهترین راه برای جذب مشتری و تبلیغات گسترده است اما بهتر است برای این تبلیغات از افراد با تجربه و حرفه ای در زمینه سئو و تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. امروزه سایت های مختلفی در زمینه سئو و تبلیغات در اینترنت مشغول به فعالیت هستند. کیفیت تبلیغات در تاثیر گذاری معرفی کسب کارتان بسیار اهمیت دارد.
وبتو و تبلیغات الکترونیکی
رایامارکتینگ یکی از سه شرکت برتر ایران است که در زمینه تبلیغات فعالیت میکند. این شرکت توانسته است با حفظ کیفیت و زمان مناسب تحویل سفارشات تعرفه ایده آل را برای تبلیغات مشخص کند. این شرکت بزرگ با داشتن 7000 نویسنده سئو کار و با تجربه، 9000 گرافیست و موشن کار، 11000 تایپیست محتوا گذار و 1200 نویسنده تحت وب قادر به خدمات مختلفی در زمینه تبلیغات الکترونیکی است.
خدمات وبتو
رایامارکتینگ خدمات مختلفی مانند: تولید محتوا متنی، تولید پادکست، طراحی موشن گرافیک، رپورتاژ آگهی، دیتا اینتری، تبلیغ در گوگل ادوردز، طراحی بنر ثابت و متحرک، طراحی لوگو، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و … را انجام میدهد.
کیفیت تبلیغات رایامارکتینگ بسیار مناسب است و شما با استفاده از این تبلیغات یک نتیجه مثبت تضمین شده را برای کسب و کار خود خواهید داشت. رایامارکتینگ برای اثبات کیفیت خود برخی از تبلیغات را به صورت هدیه به مشتریان میدهد. شما برای کیفیت کار این شرکت میتوانید به سایت rayamarketing.com سر بزنید و در این سایت نمونه کار های که تا به امروز انجام شده است، را مشاهده کنید.
رپورتاژ چیست؟
تولید محتوا های رپورتاژ در تبلیغات الکترونیکی بسیار اهمیت دارد و یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات اینترنتی است.
در حقیقت رپورتاژ متن های هستند که به معرفی کسب و کار های مختلف میپردازد. هزینه رپورتاژ نسبت به دیگر روش های تبلیغات اینترنتی مناسب تر است. کیفیت متن های رپورتاژ در تبلیغات اینترنتی سبب میشود شانس دیده شدن رپورتاژ شما افزایش یابد و به شما این امکان را میدهد که کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید.
متن های رپورتاژ سئو شد
متن های رپورتاژ سئو شده در دراز مدت سبب بهبودی سئو فروشگاه اینترنتی شما میشود و به سایت شما کمک میکند تا به یک سایت پربازدید تبدیل شود. همانطور که متوجه شدید رپورتاژ مزیت های زیادی در تبلیغات اینترنتی دارد و همین امر سبب شده است که مدیران کسب و کار های مختلف از این روش بیشتر استفاده کنند.البته هزینه رپورتاژ آگهی با توجه به تاثیر آن در سئو و افزایش بازدید و برندینگ، به نسبت بقیه روش های بازاریابی به صرفه تر است
تبلیغات الکترونیکی در ایران چگونه است؟
اینترنت از سال 1376 به صورت گسترده در ایران استفاده شد و تا به امروز کاربران اینترنتی به صورت افزایش رشد کردهاند. امروزه در اینترنت فعالیت های زیادی ایجاد شده است از کار های استارتاپی که به تازگی در این فضا شروع به کار کردهاند تا کسب و کار های قدیمی و سنتی که بخش از فعالیت خود را به اینترنت و شبکه های مجازی انتقال داده اند.
کسب و کار های مختلف از تبلیغات خود در اینترنت دو هدف عمده است. هدف اول این است که هر تبلیغ برای برقراری ارتباط با استفاده از یک خبر یا پیام است و هدف دوم تبلیغ کردن و فروش محصولات است.
مزیت تبلیغات الکترونیکی
تبلیغات الکترونیکی مزیتی که برای شما خواهد داشت امکان فروش را پس از آگهی و تبلیغات برای شما بلافاصله فراهم میکند اما در روش های سنتی بین تبلیغ و فروش فاصله زمانی زیادی وجود داشت. هدف دوم تبلیغات اینترنتی بسیار اهمیت دارد زیرا اگر هدف از تبلیغات تنها اطلاع رسانی بود در گذشته نیز راه های اطلاع رسانی مانند تلویزیون، رادیو و … بود،
هدف تبلیغات اینترنتی
هدف از تبلیغات اینترنتی (The purpose of Internet advertising) فروش و تبلیغات سریع است. امروزه به دلیل گسترش اینترنت در کشور تبلیغات اینترنتی بسیار در فروش محصولات نسبت به روش های سنتی گذشته تاثیر گذارتر است. اما در کنار مزیت های زیادی که تبلیغات اینترنتی دارند محدودیت های نیز در کشور وجود دارد. در ادامه درباره این محدودیت های صحبت خواهیم کرد
محدودیت های تبلیغات اینترنتی در ایران کدامند؟
محدودیت های تبلیغاتی در ایران شامل بخش های مختلفی است. یکی از بخش های مهم که در محدودیت تبلیغات در اینترنت بسیار تاثیر گذار است کمبود دانش و اطلاعات مدیران سازمان های خدماتی درباره کاربرد های تبلیغات در اینترنت است.
بسیار از مدیران ایرانی از مزیت های استفاده از تبلیغات الکترونیکی بی اطلاع هستند. از دیگر محدودیت های تبلیغات اینترنتی بی توجهی شرکت های تبلیغاتی به این گونه تبلیغات است زیرا تبلیغات در اینترنت حاشیه زیادی ندارد و سود کمتری برای این شرکت ها خواهد داشت همین امر سبب شده است که آنها از این تبلیغات استفاده نکنند.
اهمیت الکسا و اعتبار دامنه
محدودیت بعدی تبلیغات اینترنتی کیفیت پایین تبلیغات در اینترنت است اغلب سایت های ایرانی از ویژگی های پایینی برخوردار هستند هر چقدر ویژگی سایت های مانند: الکسا، اتوریتی، اعتبار دامنه و … بیشتر باشد سایت ها بیشتر مورد توجه قرار میگیرند اما این ویژگی ها در سایت های ایرانی متاسفانه بسیار پایین هستند و همین امر موجب رشد و توسعه تبلیغات الکترونیک میشود.
حجم زیاد تبلیغات
محدودیت بعدی تبلیغات در اینترنت کاربران یا مخاطبین اینترنتی هستند با حجم زیاد تبلیغات بی کیفیت در اینترنت بسیار از افراد نسبت به این گونه تبلیغات حس بدی پیدا کردهاند که همین امر سبب شده است که پیدا کردن مشتری و مخاطب در اینترنت برای کسب و کار ها به کار دشواری تبدیل شود اما جای نگرانی نخواهد بود و شما با کمک سایت های تبلیغاتی در اینترنت میتوانید تبلیغات با کیفیتی را در فضای مجازی داشته باشید.
تبلیغات اینترنتی در خارج از کشور
جذب کاربران و مشتریان خارج امروزه کار چندان سختی نیست ، و شما با استفاده از تبلیغات اینترنتی در شبکه های مجازی مانند: یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام و … میتوانید کسب و کار خود را به کاربران خارجی معرفی کنید.
یوتیوب و تبلیغات الکترونیک
یوتیوب با 300 میلیون بازدید به صورت روزانه میتواند یکی از گزینه های مناسب برای انتشار تبلیغات الکترونیک باشد.با تولید محتوا در یوتیوب و تبلیغات در این سایت پربازدید به صورت بین فیلم و تیزر های تبلیغاتی در ابتدا و انتهای فیلم انجام میشود.
شما میتوانید تبلیغات خود را به صورت هدفمند برای مخاطبان خاص( مرد یا زن، کودکان یا بزرگسالان) یا موقعیت مکانی خاص در یوتیوب انتشار دهید. شما همچنین میتوانید از نرم افزار های فیسبوک و اینستاگرام نیز برای تبلیغات در خارج از کشور استفاده کنید زیرا این دو نرم افزار محبوب ترین نرم افزار های شبکه های مجازی هستند.
اینستاگرام و فیسبوک راهی برای ارتباط با مشتری
شما با استفاده از اینستاگرام و با تبلیغ در اینستاگرام و یا فیسبوک میتوانید به صورت مستقیم با مشتریان و کاربران خارجی صحبت کنید و جزئیات فروش و همچنین مشخصات محصولات خود را برای کاربران توضیح دهید. نمایش بنر چند دقیقه ای در سایت های بزرگ دنیا مانند: تایمز یا آمازون و … میتواند در معرفی برند یا جذب مشتری به شما کمک زیادی کند.
قابلیت های نرم افزار های مختلف در شبکه مجازی مانند: گذاشتن لایو های یک ساعته به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید به پرسش های پرتکرار کاربران خارجی پاسخ دهید و همچنین پیشنهادات و نظرات آنها را بشنوید.