مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره افزایش فروش و رضایت مشتری با تولید محتوا برای سایت

مفید بود؟

از اهمیت تولید محتوا برای سایت چه می‌دانید؟ طبق داده‌های گزارش شده توسط مجله تایم، بازدیدکننده وب سایت به طور متوسط فقط 15 ثانیه قبل از کلیک کردن روی سایت صرف می‌کند.

برای بدست آوردن مشتری‌های جدید و افزایش فروش کلی، به تعامل طولانی تری نسبت به آن نیاز دارید. شما با نوشتن و ایجاد تولید محتوا خوب، می‌توانید‌هاله ای قابل اعتماد و تخصص ارزشمند ایجاد کنید که خوانندگان شما را طولانی تر نگه می‌دارد و آنها را تشویق می‌کند که بیشتر مراجعه کنند.

نکاتی برای تولید محتوا وب سایت

خواه یک نویسنده محتوای وب استخدام کنید یا تصمیم بگیرید که با تولید محتوا داخلی آن را به تنهایی انجام دهید، این نکات موثر در زمینه نوشتن محتوا، انتشارات و ارتباطات آنلاین شما را به سطح بالاتری می‌رساند.

مخاطب هدف خود را با وجود تولید محتوا برای سایت کاوش کنید

بسیاری از دارندگان مشاغل کوچک، تولید محتوا و نوشتن مطالب وب را بدون انجام مطالعه در مورد خوانندگان مطلوب خود شروع می‌کنند. نوشتن محتوا باید با حل یک مشکل یا برآورده شدن یک نیاز، ارزش بازدیدکنندگان وب و دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی شما را فراهم کند. با کمک نویسنده محتوای وب، پرسونا بسازید و تحقیق کنید تا بفهمید این افراد از تجارت شما چه می‌خواهند.

 

یک استراتژی تولید محتوا بسازید

تقویم محتوا شما به عنوان سنگ بنای استراتژی بازاریابی محتوای شما عمل خواهد کرد. بسیاری از صاحبان مشاغل تهیه تقویم سه ماهه را مفید می‌دانند. اهداف خود را برای آن سه ماه ذکر کنید، سپس ایده‌های محتوای وب را که می‌توانند این اهداف را پشتیبانی کنند، ایجاد کنید.
به عنوان مثال، اگر یک نمایندگی اتومبیل بخواهد فروش جدید SUV را انجام دهد، ممکن است در بحث تولید محتوا، مقاله‌ای را ارسال کنید که نشان می‌دهد چگونه برخی از وسایل نقلیه می‌توانند در پارک‌ها و مسیرهای محلی از جاده خارج شوند. این نمایندگی به یک نویسنده محتوای وب نیاز دارد که بتواند درباره این ایده‌ها تحقیق کند و پست‌های وبلاگی بنویسد که نیازها و خواسته‌های خوانندگان آن را جلب کند.

اهمیت بازاریابی محتوا

اهداف بازاریابی و تولید محتوا باید همیشه استراتژی محتوای شما را هدایت کند. برخی از متداول ترین اهداف بازاریابی محتوا عبارتند از:
•    ایجاد جریان‌های سود جدید با تولید محتوا
•    دریافت بازاریابی بیشتر برای سود شما
•    افزایش فروش محصولات و خدمات شما
•    ایجاد وفاداری و اعتماد با مشتریان فعلی
•    ایجاد تولید برای مشتریان بالقوه جدید
•    ارتباط با مخاطبان خود با تولید محتوا و قسمت نظرات
•    ایجاد آگاهی برای برند شما

 

تقویم سه ماهه

این اهداف را در تقویم سه ماهه خود بسازید و آنها را هنگام تولید محتوا وب به خاطر بسپارید. در تقویم سه ماهه، اهداف ماهانه و هفتگی را برای توسعه و انتشار محتوا تعیین کنید.
سازگاری برای توسعه مخاطبان آنلاین کلید موفقیت است، به خصوص اگر در این نوع بازاریابی تازه کار هستید و هنوز مخاطبان خود را ایجاد می‌کنید. در حالت ایده آل، تلاش برای نوشتن محتوای وب باید منجر به فروش، هزینه و یا حفظ مشتری شود.
معمولا داشتن دو یا سه هدف محکم و کاملا مشخص محتوای وب بهتر است. هنگامی‌که شما یک لیست طولانی از اهداف مناسب دارید اما آنها را برای آنها اولویت تعیین نکرده اید، ممکن است محتوای شما غیر متمرکز باشد و احتمال تاثیرگذاری آن کمتر باشد.

سازگاری، کلید رشد مخاطبان آنلاین است!

یک تقویم تولید محتوا دقیق با موضوعاتی که به اهداف شما ترسیم شده است، هر یک از مبارزات موفقیت آمیز نوشتن مطالب را راهنمایی می‌کند. با این حال، حتی برنامه ریزی دقیق باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند رویدادهای فعلی و سایر موارد تازه را که در طول سال ظاهر می‌شود، در خود جای دهد. یک نویسنده محتوای وب خوب می‌تواند به شما کمک کند تعادل را درست بگیرید.

از ارزش تحقیق کلمات کلیدی در نوشتن محتوا مطلع شوید

رتبه بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو یکی از مزایای تولید محتوا است. به همین دلیل، شما به یک نویسنده محتوای وب نیاز دارید که در بهینه سازی موتور جستجو یا سئو مهارت داشته باشد. تحقیق کلید واژه می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش خود را برای نوشتن مخاطبان بالقوه مناسب برای محصولات و خدمات خود هدف قرار دهید. شما می‌توانید شرایطی را که رقبایتان هدف قرار داده اند به عنوان راهی برای جدا کردن خود از مشاغل مشابه روشن کنید.اگر چه تولید محتوا پرخرج بود ولی رایا مارکتینگ با راهکاری ویژه توانسته است ضمن حفظ کیفیت، هزینه تولید محتوا  را به شدت کاهش دهد.

تحقیقات کلمات کلیدی

یک اشتباه رایج در کار تولید محتوا برای سایت؟ به هنگام تولید محتوا، محتوای خود را با کلمات کلیدی که معنای دستوری ندارند جمع کنید. الگوریتم‌های موتور جستجو سایت‌ها را به دلیل این عمل جریمه می‌کنند، که کلید واژه‌ها را پر می‌کنند و سایت‌هایی را که اصطلاحات کلمات کلیدی طبیعی بیشتری دارند برای نمایش ارتباط موضوعی ترجیح می‌دهند.
با هر یک از انبوهی از ابزارهای تحقیقاتی رایگان کلمات کلیدی که به صورت آنلاین در دسترس هستند، جستجوی خود را شروع کنید یا برخی از ابزارهای قوی تر مانند SEMrush را انتخاب کنید تا تولید محتوا را قوی تر دنبال کنید. برنامه ای با رابط بصری انتخاب کنید و اصطلاحاتی را که کاربران را به سمت سایت فعلی شما سوق داده است، مرور کنید. سپس می‌توانید ایده‌های کلمات کلیدی را بر اساس اهداف، بودجه بازاریابی و مخاطبان هدف خود همانطور که در مرحله یک تعریف شده است، توسعه دهید.

از نوشتن و تولید محتوا همیشگی، الهام بگیرید

حتی برترین نویسندگان حوزه تولید محتوا نیز هر از گاهی انسداد نویسنده را تجربه می‌کنند. در بازاریابی محتوا، ارائه یک زاویه جدید برای یک موضوع امتحان شده و درست می‌تواند چالش برانگیز باشد. ابزارهای رایگان مانند Google Trends را امتحان کنید تا موارد جدید را در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خود مشاهده کنید.
برای آشنایی با موضوعات مهم برای خوانندگان بالقوه خود، در انجمن‌های آنلاین و گروه‌های اجتماعی مرتبط با صنعت خود مرور کنید. شما فقط ممکن است ایده ای برای قلمرو جدیدی پیدا کنید که رقبا هنوز نتوانسته اند آن را حل کنند.

ایده‌های محتوا

خوانندگان موجود شما همچنین می‌توانند منبع ارزشمندی از ایده‌های محتوایی جهت تولید محتوا سایت باشند. انجام یک نظرسنجی سریع را در نظر بگیرید تا بفهمید آنها به چه نوع محتوای وب نیاز و ارزش دارند. در ازای این ورودی می‌توانید انگیزه ای مانند یک Whitepaper رایگان یا کتاب الکترونیکی ارائه دهید. شما به یک نویسنده محتوای وب نیاز دارید که بتواند داده‌ها را در یک چیز تازه و روشن مورد استفاده مجدد قرار دهد.
همچنین می‌توانید رویدادها، روندها و آمارهای صنعت را به عنوان تولید محتوا سایت پوشش دهید. برداشت جدید از موارد با ارزش خبری از موقعیت شما به عنوان یک رهبر فکری در جایگاه شما پشتیبانی می‌کند.

 

استراتژی تولید محتوا

وقتی ایده ای برای یک داستان عالی دارید، آن را یادداشت کنید. اگر احساس کمبود الهام می‌کنید، دفترچه یادداشت خود را ورق بزنید یا پرونده دیجیتال خود را مرور کنید تا از مزایای قبلی استفاده کنید. شما هرگز نخواهید فهمید که یک پست جذاب وبلاگ را در کجا دارید و این می‌تواند یک ایده تولید محتوا برای سایت شما باشد.

از قیمت تولید محتوا در ایران و دنیا چه می‌دانید؟ چه عواملی بر قیمت تولید محتوا تاثیر می‌گذارد؟ با کلیک روی عبارت آبی قرار است تا به طور کلی درباره تعیین قیمت تولید محتوا در ایران صحبت شود.

برای تولید محتوا با طرح کلی مطالب شروع کنید

وقتی برای نوشتن یک پست یا صفحه وبلاگ نشسته اید، می‌خواهید مطمئن شوید که ایده‌های خود را به وضوح به مخاطب منتقل می‌کنید و این کار باید توسط تولید محتوا سایت به صورت حرفه ای صورت بگیرد. به جای پیچ و تاب و کوتاهی در تماس مستقیم با ایده‌های اصلی خود، پست خود را با یک لیست ساده از مواردی که می‌خواهید بیان کنید، ساختار دهید. سپس برگردید و این خلاصه را با گوشت محتوای خود، از جمله حکایات، جزئیات و آمار پر کنید.
هر مقاله وب جذاب با یک عنوان جذاب آغاز می‌شود. اگر تلاش می‌کنید تا با یک سربرگ عالی باز شوید، موتور جستجوگر ژورنال  (Journal) پیشنهاد می‌کند از مطالب خود نقل قول ویژه ای را جلب کنید.
یک طرح کلی دقیق همچنین به شما کمک می‌کند تا هنگام نوشتن تمرکز خود را حفظ کنید. اگر نکته مقاله خود را از دست بدهید، احتمالا خوانندگان خود را در این راه از دست خواهید داد.

از هرم وارونه استفاده کنید

در حالی که هرم وارونه یک مفهوم قدیمی‌از روزهای روزنامه‌های چاپی است، شما می‌توانید این اصل را برای نوشتن و تولید محتوا وب نیز اعمال کنید. هنگامی‌که یک صفحه وب یا پست وبلاگ را سازماندهی می‌کنید، به سادگی مهمترین اطلاعات را در بالای صفحه قرار دهید. این استراتژی به بازدید کنندگان شما این امکان را می‌دهد تا هنگام بازدید از سایت شما، به سرعت و به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند.
ارسال را با یک عنوان شروع کنید که خوانندگان شما را به سمت خود جذب می‌کند بدون اینکه باعث کلیک گمراه کننده شود. خوانندگان را برای یادگیری بیشتر فریب دهید، سپس با دو خط اول توجه آنها را به سرعت جلب کنید.

 

درباره قالب وب فکر کنید

موتور جستجوگر ژورنال این قالب ساده توسط Donald Miller را به عنوان یک نقشه راه برای هر قسمت از محتوای وب پیشنهاد می‌کند. این قالب، عبارت است از:
•    شخصیت
•    مشکل
•    طرح
•    موفقیت

راهی برای تقویت بک لینک

به عنوان مثال، ممکن است شخصیتی که در یک وبلاگ برای یک نمایندگی اتومبیل قرار دارد تعجب کند که آخر هفته آخر چه کسی SUV چهار چرخ متحرک خود را به کجا ببرد؟ نمایندگی طرحی را برای حل این مشکل با لیستی از بهترین مسیرهای آفرود در منطقه ارائه می‌دهد که برای خواننده موفقیت و ارزش ایجاد می‌کند. برای مثال، این یکی از روش های تولید محتوا برای سایت خودرو و وسایل جانبی خودرو است.
مقالات، لیست‌ها و راهنماهای جامع “چگونه” همه با مخاطبانی که به دنبال محتوای وب جذاب و قابل استفاده برای حل نقاط درد آنها هستند، به خوبی عمل می‌کنند. بسیاری از این قالب‌ها نیز به خوبی به محتوای همیشه سئو خوبی را ارائه می‌دهند.
قطعات همیشه سبز باید به خوبی مورد تحقیق قرار گیرند و به طور مداوم به روز می‌شوند، ارزش واقعی را برای خواننده فراهم می‌کنند و بک لینک‌هایی را تقویت می‌کنند که سئو سایت شما را افزایش می‌دهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.