بازاریابی اینترنتی در ایران چگونه است؟ مدیران و صاحبان مشاغل با این سوال بسیار آشنا هستند. زمانی که نام بازاریابی میآید افراد مختلف به یاد معرفی کسب و کار خود به دیگران هستند. برخی از افراد بازاریابی در جذب مشتری میبینند. همه این افکار درست است.
بازاریابی اینترنتی در ایران
اما امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی تمام کار های که در دنیای واقعی به سختی انجام میشد اما امروزه به راحتی با استفاده از سایت های اینترنتی و شبکه های مجازی انجام میشود. در گذشته شما نیاز به کسی داشتید با فن بیان بالا و همچنین روابط اجتماعی قوی که بتواند مشتریان شما را قانع به خرید کردن محصولات شما کنند و مجبور بودید به جای حقوق درصدی از قرارداد را به این افراد دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنیم مقاله شیوه تبلیغات موثر چگونه است؟
را مطالعه کنید.
اما امروزه به راحتی شما با شیوه های بازاریابی اینترنتی در ایران قادر خواهید بود که کسب و کار خود را با فن بیان بالا به میلیون ها انسان معرفی کنید بدون آنکه درصدی از هزاران معامله ای را که میکنید به کسی دهید. امروزه سایت های زیاد وارد فعالیت بازاریابی اینترنتی شدهاند.
سایت بازاریابی اینترنتی
سایت بازاریابی اینترنتی به شما کمک میکنند تا با انتشار یک خبر از محصولات خود در سایت تجاری تان یا وبلاگ شخصی تان شبکه های مجازی مانند: instagram، twitter، فیسبوک، یوتیوب، Whatsapp، تلگرام و … به معرفی کسب و کار خود بپردازید.
بازاریابی اینترنتی بسیار نقش موثری در تبلیغات و جذب مشتری خواهد داشت، انجام بازاریابی اینترنتی به رونق بخشیدن به کسب و کار شما کمک میکند، زیرا هر چقدر شما بهتر کسب و کارتان را به افراد معرفی کنید قطعا مشتریان بیشتری را خواهید داشت پس باید به شیوه های مطمئن و همچنین به سایت بازاریابی اینترنتی با تجربه در این زمینه اعتماد کنید.
آیا بازاریابی اینترنتی در ایران قانونی است؟
بازاریابی معرفی کسب و کار خود به دیگران است و نیاز به مجوز خاصی ندارد. بازاریابی در حقیقت نوعی تبلیغات است که هرچقدر کیفیت این بازاریابی اینترنتی در ایران بهتر باشد شما در فروش محصولات خود موفق تر خواهید بود. امروزه بیشتر کسب و کار ها به صورت اینترنتی فعالیت میکنند برخی از آنها تنها در اینترنت فعالیت میکنند و برخی دیگر هم به صورت حضوری و هم در اینترنت فعالیت میکنند.
کاهش خرید حضوری
در سالهای اخیر اکثر افراد کمتر به خرید های حضوری میروند و بیشتر احتیاجات خود را از طریق اینترنت انجام میدهند، از طرفی بالا بودن هزینه های تبلیغات سنتی مانند: پخش تراکت، نصب بنر، نقاشی دیوار های شهر و …، مالیات های زیاد مغازه ها، مشتریان کم و … همین شرایط سبب شد تا بیشتر کسب و کار ها فعالیت خود را از حضوری به اینترنت و فضای مجازی انتقال دهند.
گسترش کسب و کار ها وبازاریابی اینترنتی
این انتقال کسب و کار فضای جدید و بزرگ را برای فروش محصولات برای مدیران و صاحبان مشاغل به وجود آورده است. این گسترش کسب و کار و بازار بزرگ نیاز به تبلیغات و بازاریابی اینترنتی محصولات دارد تا صاحبان کسب و کار های مختلف بتوانند محصولات خود را به صورت گسترده به افراد معرفی و جذب مشتری کنند.
این کار نیاز به تجربه دارد و شما نیاز دارید که یک استخدام بازاریابی اینترنتی داشته باشید به عبارت دیگر شما احتیاج دارید از سایت های که در زمینه تولید محتوا و سئو فعالیت میکنند کمک بگیرید تا بتوانید با نوشته های سئو شده با کیفیت، بازاریابی اینترنتی در ایران به صورت موثر و کارآمد داشته باشید. رایامارکتینگ یکی از سایت های بزرگ در زمینه سئو و تولید محتوا است که میتواند شما را در بازاریابی اینترنتی یاری کند. در ادامه با این سایت بیشتر آشنا خواهیم شد.
با سایت های بازاریابی اینترنتی در ایران آشنا شویم
همانطور که گفته شد شما برای بازاریابی اینترنتی در ایران نیاز به یک همراه با تجربه دارید، این همراه با تجربه سایت های بازاریابی اینترنتی هستند. شاید با خود بپرسید کیفیت در این سایت ها یکسان است؟
پاسخ خیر است و شما باید این سایت ها را امتحان کنید و با نمونه کار های آنها و همچنین کیفیت تولید محتوا های آنها آشنا شوید. امروزه سایت های زیادی در این زمینه فعالیت میکنند همین امر سبب شده است تا انتخاب یک سایت بازاریابی اینترنتی مناسب و ایده آل سخت شود. اما جای نگرانی نیست در این مقاله شرایط سایت های مناسب را با هم بررسی خواهیم کرد و همچنین ویژگی های که باید در نحوه تبلیغات رعایت شود. برخی از سایت های که در اینترنت در زمینه بازاریابی اینترنتی در ایران فعالیت میکنند، عبارتند از: نوین، فرامحتوا، ویرلن، رایامارکتینگ و …
نوین محتوا
شرکت نوین با بیش از 10 سال سابقه در زمینه فناوری دیجیتال میتواند به شما در بازاریابی اینترنتی در ایران کمک کند و با تجربه ای که در این زمینه دارد به کسب و کار شما رونق ببخشد. شما میتوانید از طریق سایت www.novin.com با این سایت همکاری داشته باشید.
فرامحتوا
شرکت فرامحتوا یکی دیگر از سایت های است که در بازاریابی اینترنتی میتواند به کمک شما بیاید. این شرکت در زمینه بازاریابی تولید محتوا، بهینه سازی کانال های انتشار، مصاحبه، رپورتاژ خبری، فیلم، عکس، تیزر، موشن گرافیک، استاپ موشن، اینفوگرافیک، کاتالوگ الکترونیک، پوستر و پادکست و … فعالیت میکند. شما میتوانید از طریق سایت www.faramohtava.com با این سایت همکاری داشته باشید.
ویرلن
شرکت ویرلن از سال 1386 مشغول به فعالیت در زمینه طراحی سایت، بازاریابی، تبلیغات اینترنتی، رپورتاژ آگهی، تبلیغات در گوگل و سئو سایت و … است. برای همکاری با این شرکت بزرگ شما میتوانید به سایت www.virlan.com مراجعه کنید.
رایامارکتینگ
رایامارکتینگ از سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تولید محتوا متنی، تولید پادکست، طراحی موشن گرافیک، رپورتاژ آگهی، دیتا اینتری، تبلیغ در گوگل ادوردز، طراحی بنر های ثابت و متحرک، طراحی لوگو، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و … آغاز کرد. رایامارکتینگ در سالای اخیر بسیار موفق عمل کرده است و توانسته جزء سه شرکت برتر بازاریابی اینترنتی در ایران شود. این شرکت با 7000 نویسنده فعال و با تجربه در زمینه سئو، 9000 گرافیست، 11000 تایپیست، 1200 برنامه نویس وب و موبایل توانسته به کسب و کار های مختلفی در بازاریابی اینترنتی کمک کند. هدف اصلی این شرکت رضایت مشتری و احترام به حقوق مشتریان است. شما میتوانید از طریق سایت www.rayamarketing.com با این سایت همکاری داشته باشید.
بازاریابی اینترنتی با استفاده از رپورتاژ
رپورتاژ یک نوع بازاریابی اینترنتی است که هدف اصلی آن معرفی محصولات یا کسب و کار های مختلف به صورت غیر مستقیم با استفاده از دادن یک خبر یا آگاهی از محصولات به مشتریان یا مخاطبان است. رپورتاژ های آگهی بسیار نقش موثری در تبلیغات اینترنتی دارد. این روش بازاریابی بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر روش های بازاریابی است.
این متن ها در حقیقت به شما کمک میکنند تا محصولات جدید خود را به افراد مختلف معرفی کنید. رعایت نکات سئو در این متن ها بسیار موثر است زیرا هر چقدر این متن ها از سئو بهتری برخوردار باشند شانس بازدید از رپورتاژ شما بالاتر خواهد رفت به عبارت دیگر اگر شما در متن تبلیغاتی خود از نکات سئو استفاده کنید بازاریابی بهتری را در اینترنت انجام خواهید داد. با برخی از سایت های که در زمینه رپورتاژ فعالیت میکنند آشنا شدید.
توصیه
میخواهم به شما یک توصیه کنم که هیچ وقت خودتان اقدام به تهیه متن های رپورتاژ و یا تبلیغاتی نکنید. زیرا این نوشتن این متن ها نیاز به تجربه و مهارت دارد. رپورتاژ ها اولین صحبت شما با مشتریانتان در آینده خواهد بود بنابراین باید بسیار محتاطانه برخورد کنید و لحن مناسبی را برای این متن ها در نظر بگیرید، سعی کنید این متن ها را به نویسندگان سایت های که معرفی شد دهید تا آنها با رعایت نکات و اصول رپورتاژ متن با کیفیتی را برای شما تهیه کنید اگر متن شما دارای کیفیت لازم نباشد قطعا نتیجه مثبتی از بازاریابی اینترنتی در ایران را نخواهید گرفت.
کیفیت متن های رپورتاژ در بازاریابی اینترنتی باید چگونه باشد؟
کیفیت متن های رپورتاژ در بازاریابی اینترنتی در ایران بسیار اهمیت دارد. و هر چقدر این متن ها دارای کیفیت بهتری باشند شما در بازاریابی اینترنتی موفق تر خواهید بود. رایامارکتینگ برای تولید محتوا های خود تمام اصول و نکاتی که برای یک رپورتاژ با کیفیت لازم است را رعایت میکند. شاید از خود بپرسید مگر متن های تبلیغاتی چه نکاتی را لازم دارند؟ متن های رپورتاژ باید فاقد از هر گونه اشتباهات نگارشی مانند: غلط های املایی، استفاده نکردن از علائم نگارشی مثل: نقطه، ویرگول و … باشند.
رپورتاژ صادقانه!
رپورتاژ ها باید فاقد از دروغ و اغراق باشند تا مشتریان به حرف های شما اعتماد کنند. متن های رپورتاژ باید دارای عنوان جذاب و طولانی باشد زیرا بیش از 90 درصد افراد ابتدا به عنوان شما نگاه میکنند و اگر عنوان متن برایشان جذاب باشد متن اصلی را نیز مطالعه میکنند. انتخاب کلمات پرتکرار گوگل در متن بسیار اهمیت دارد زیرا هر چقدر از کلمات جذاب تر و پرتکرار در گوگل برای متن خود انتخاب کنید متن شما سریع تر در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت. استفاده از برند محصولات در عنوان و متن اصلی به صورت زیرکانه تا علاوه بر جذاب بودن متن تبلیغات محصولات نیز انجام شود.
رعایت نکات سئو
رعایت نکات سئو بسیار ضروری است که این نکات در دیده شدن رپورتاژ های شما بسیار اهمیت بالایی دارند بنابراین حتما به فرد با تجربه ای این متن ها را واگذار کنید. استفاده از عکس های جذاب و باکیفیت از محصولات، محیط کار و … در سایز مناسب در متن استفاده کنید زیرا اگر متن شما طولانی باشد مخاطبان خسته خواهند شد و جذابیت متن ها کمتر میشود عکس ها به شما کمک میکند تا به مخاطبان روحیه ای تازه دهید. رایامارکتینگ برای اثبات کیفیت کار خود در برخی مواقع رپورتاژ های را به صورت هدیه به مشتریان میدهد تا حسن نیت خود را به آنها نشان دهد.
چگونه رپورتاژ خود را تبلیغ کنیم؟
پس از تهیه رپورتاژ با کیفیت شما نیاز دارید تا این رپورتاژ ها (Reportage) را در سایت های پر بازدید اینترنتی ثبت کنید. شاید این سوال پیش بیایید که با وجود تعداد زیاد سایت های انتشار برای بازاریابی اینترنتی، چه سایتی را برای ثبت آگهی خود انتخاب کنیم؟ سایت های انتشار دارای ویژگی های هستند که هر چقدر این ویژگی ها بهتر باشند شانس بازدید از رپورتاژ شما بالاتر خواهد رفت. ویژگی ها سایت های انتشار به صورت زیر هستند:
- تعداد ورود کاربران از گوگل: این ویژگی نشان دهنده این است که از هر 100 نفر چه تعداد از google وارد میشوند و هر چقدر این عدد که به صورت درصد است بالاتر باشد نشان دهنده این است که این سایت در گوگل طرفداران زیادتری دارد.
- الکسا: یکی از فاکتور های مهم است که نشان دهنده جایگاه سایت در کشور و جهان است هر چقدر این ویژگی پایین تر باشند یعنی سایت انتشار در رتبه بسیار بهتری قرار دارد.
- اتوریتی: این ویژگی بسیار تاثیر گذار در سئو سایت است که هر چقدر بالاتر باشد به بهبودی سئو سایت شما کمک بیشتری خواهد کرد و همچنین سبب افزایش بازدید از رپورتاژ شما نیز میشود.
- اعتبار دامنه: این ویژگی نشان دهنده سازگاری سایت انتشار با قوانین و سیاست گذاری های گوگل است.که هر چقدر اعتبار دامنه بالاتر باشد به این معناست که سایت مورد نظر با گوگل سازگاری بیشتری دارد.
سایت های انتشار رپورتاژ برای بازاریابی
برخی از سایت ها با ویژگی هایی بالایی که دارند میتوانند در بازاریابی اینترنتی به شما کمک زیادی کنند این سایت ها به صورت زیر هستند:
1. ایسنا
2. مهر نیوز
3. اقتصاد نیوز
4. فارس
5. عصر ایران
6. ایران تجارت
7. ایستگاه
8. شیپور
9. دیوار
10. ورزش 3
11. نیازمندیها
با استفاده از ثبت آگهی در این سایت ها میتوانید کسب و کار خود را به صورت گسترده تبلیغ کنید. نحوه ثبت آگهی در این سایت ها بسیار آسان است و شما با پرداخت هزینه ای کم قادر خواهید بود که کسب و کار خود را به مشتریان زیادی معرفی و آنها را جذب کنید.
چرا بازاریابی محصولات را به صورت اینترنتی انجام دهیم؟
در گذشته برای بازاریابی شما مجبور به هزینه های زیادی بودید و گاها مجبور میشدید بخشی از سود خود را با بازاریابان شریک شوید. بازاریابی در گذشته به صورت محدود تری انجام میشد و شما تنها میتوانستید توسط بازاریابان مشتریانی از درون شهر خود را داشته باشید. اما امروزه شما با هزینه ای بسیار کم محصولات خود را در اینترنت به مشتریان زیادی در تمامی شهر ها معرفی کنید و سود بسیار زیادی را از طریق بازاریابی اینترنتی بدون اینکه در سود خود با کسی شریک باشید، را بدست بیاورید.
خلاقیت در تبلیغات مدرن بسیار اهمیت دارد
در بازاریابی اینترنتی شما خود به طور مستقیم میتوانید بخش تبلیغات محصولات شرکتتان یا شغلتان را مدیریت کنید. تبلیغات همیشه یکی از بخش های مهم کسب و کار ها است زیرا تبلیغات سبب جذب مشتریان میشود. شیوه های تبلیغات امروزه به دلیل پیشرفت علم و صنعت عوض شده است و تبلیغات بیشتر در شبکه های مجازی و اینترنتی انجام میشود. همانطور که قبلا گفته شد انجام بازاریابی در اینترنت راحت خواهد بود و شما نیاز به افرادی با تجربه در زمینه تبلیغات و سئو دارید. خلاقیت در تبلیغات مدرن بسیار اهمیت دارد و میتواند به شما در بازاریابی اینترنتی بسیار کمک کند. برخی از خلاقیت ها در بازاریابی مدرن عبارتند از: مسابقه های که در اینترنت و فضای مجازی انجام میشود، اجرای لایو های زنده، ساخت انیمیشن های اینترنتی، استفاده از افکت های ویژه برای محصولات و …
بازاریابی در فضای مجازی و اینستاگرام چگونه است؟
امروزه در بازاریابی اینترنتی در ایران از فضای مجازی استفاده زیادی میشود. وجود نرم افزار های مختلف با قابلیت های منحصر به فرد هر یک از این نرم افزار های به کمک مدیران بازاریابی آمده است و توانسته این امکان را به مدیران تبلیغات شرکت ها و مشاغل دهد که با استفاده از خلاقیت تبلیغات جدید و تازه ای را به وجود بیاورند همانطور که در برخی از نرم افزار ها مانند اینستاگرام شاهد این موضوع در برخی از مغازه های فست فود و رستوران ها هستیم که افراد بازاریاب شخصا به این مکان ها مراجعه میکنند و با پر کردن فیلم ها جذاب به تبلیغ دراینستاگرام و این کسب و کار خوشمزه میپردازند. این خلاقیت در تبلیغات سبب میشود تا شما مخاطبان را به مشتریان این کسب و کار ها تبدیل کنید.
تبلیغ در اینستاگرام
پس علاوه بر تبلیغات کسب و کار های مختلف از روش های اینترنتی شما نیاز به خلاقیت در این روش ها نیز دارید. هر یک از نرم افزار های شبکه مجازی دارای یک قابلیت ویژه است به طور مثال: اینستاگرام به شما این امکان را میهد که با اجرای لایو های یک ساعته به مشتریان محصولات خود را معرفی کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید. یوتیوب به شما این امکان را میدهد که با گذاشتن فیلم ها با کیفیت و تایم بالا محصولات خود را جامع تر به مشتریان معرفی کنید.
تبلیغ در تلگرام
telegram دارای قابلیت ارسال فایل های عکس و فیلم با حجم بالا در مدت زمان کم داخل کانال ها و ابر گروه ها است و شما به راحتی میتوانید با مشتریان در ارتباط باشید. واتساپ با امنیت بالا و تماس تصویری که در این نرم افزار وجود دارد به شما این امکان را میدهد تا مستقیما با مشتریان خود با هر مدت زمانی که خواستید صحبت کنید و محصولات خود را به آنها معرفی کنید. بنابراین فضای مجازی در بازاریابی اینترنتی در ایران بسیار میتواند تاثیر گذار باشد. امیدوارم این مقاله توانسته باشد شما را با بازاریابی اینترنتی آشنا کرده باشد.