مزایای تولید محتوای صوتی برای رشد تجارت
علیرغم جذابیت فوقالعاده تولید ویدیو، این فناوری تنها رسانهای نیست که امروزه موردتوجه قرارگرفته است حتی نامهای تجاری بزرگ نیز از روشهای خلاقانهای در تولید محتوای صوتی خود بهعنوان یک روش ترکیبی در امر بازاریابی استفاده میکنند. در این بین این شرکتها از مزایای تولید محتوای صوتی بهرهمند میشوند.
صدا مانند ویدیو، بههیچوجه کاملاً جدید نیست. بهعنوانمثال، پادکستها برای مدت طولانی از گذشته تابهحال وجود داشتهاند. در اینجا ما سه جنبه بزرگ از بازاریابی محتوای صوتی و مزایای تولید محتوای صوتی را در این خصوص برای شما روشن میکنیم که برندهای بزرگ دنیا نیز میتوانند در روشهای بازاریابی عمومی خود، این روشها را نیز بگنجانند.
- ضبط پاسخ صوتی تعاملی (IVR)
- پیامهای نگهدارنده تلفن
- تبلیغات رادیویی
ضبط پاسخ صوتی تعاملی (IVR) و مزایای تولید محتوای صوتی مربوط به آن
IVR نمایندگان آنلاین را در شرکتها قادر میسازد تا زمان کافی برای مراقبت از تعاملات پیچیده را داشته باشند. همچنین با استفاده از IVR، شرکت شما بدون شک قادر به بهبود خدمات به مشتری و در عین حال کاهش مدتزمان توقف کار خود خواهد بود. از دیگر مزایای تولید محتوای صوتی با این روش این است که استفاده از IVR باعث افزایش اعتبار و همچنین قابلاعتماد بودن تجارت شما میشود.
همچنین مزایای پادکست یا تولید محتوای صوتی دیگر سیستمهای تلفن گویا یا IVR این است که این سیستمها با نرخ کاهشی بیاندازه خود، در رسیدگی به حجم بالای تماسهای تلفنی، بیشتر مفید هستند. استفاده از تلفن گویا اجازه میدهد تا سؤالات تماسگیرندگان بدون نماینده آنلاین شرکت انجام شود. اگر تماسگیرندگان اطلاعات درستی از جزئیات موردنیاز خود کسب نکنند، تماسها ممکن است به یک نماینده در زمان واقعی منتقل شود.
پیامهای نگهدارنده تلفن و مزایای تولید محتوای صوتی مربوط به آن
پیام تلفنی در حالت انتظار، یک روش مستقیم و پویا برای برقراری ارتباط بین شما و مشتریان است. صدها سازمان از بخشهای مختلف، از پیامهای موجود استفاده میکنند. شبیه به انواع بازاریابی، پیامهای نگهدارنده تلفن به شما در بازگشت مستقیم سرمایه (ROI) کمک میکنند. همچنین از دیگر مزایای تولید محتوای صوتی با این روش این است که این پیامهای نگهدارنده، در کاهش تماسهای تلفنی از دست رفته و تبلیغ فعالانه خدمات و محصولات با استفاده از محبوبترین آگهیها، بسیار کارآمد هستند. علاوه بر این، این روش بازاریابی بهترین راه برای داشتن کنترل کامل و همچنین ایجاد یک فرصتی تعاملی با مشتریان بهصورت یکبهیک است.
تبلیغات رادیویی از دیگر مزایای تولید محتوای صوتی
تحقیقات نشان میدهد که تبلیغات رادیویی پاسخهای احساسی را در مخاطبان خود ایجاد میکند. سپس مشتریان تبلیغات را بهصورت شخصیتر تجسم میکنند، این امر میتواند باعث افزایش شناخت بازار و فروش شرکتهایی شود که جدول زمانی تبلیغات را اجرا میکنند. در نتیجه وقتی مردم به ایستگاه دلخواه خود گوش میدهند، تقریباً بیستوپنج درصد آنها اعلام میکنند که به یک کالا یا خدمات علاقهمند شدند.
بیش از هشت نفر از هر ده نفر، اعتقاددارند توجه به تبلیغات رادیویی رایگان، یک معامله منطقی است. همچنین، از دیگر مزایای تولید محتوای صوتی از قبیل تبلیغات رادیویی و بازاریابی مربوط به آن، ارزانقیمت بودن و حتی محلی بودن آنها در مقایسه با سایر رسانهها مانند تلویزیون است. از این رو، بازاریابی رادیویی میتواند ابزاری مطمئن و قابلدسترس برای یک سازمان برای دستیابی به مصرفکنندگان هدف خود باشد.
اصطلاحات بازاریابی صوتی، بازاریابی صدا و صدای صوتی بیشازحد، همه روشهای ایجاد محتوای صوتی را از طریق نمایشهای رادیویی، پادکستها یا توانایی دستیار خانه هوشمند، توصیف میکنند. برندهای بزرگی مانند مایکروسافت و همچنین اپل با واردکردن دستیاران فعال صوتی به زندگی روزمره، یک گام در تبلیغات فراتر میرود. این سه روش عمده بازاریابی صوتی را در نظر بگیرید تا بتوانید رشد مداوم در شرکت خود مشاهده کنید.
مزایای تولید محتوای صوتی از نوع پادکست
محتوای صوتی یا پادکست، مستقیماً به شنوندگان منتقل میشود. ارائه کلامی این اطلاعات، برای شنوندگان بسیار شخصیتر و بسیار متفاوتتر از خواندن خواهد بود. علاوه بر این، از دیگر مزایای تولید محتوای صوتی از قبیل پادکست این است که زمانی که پادکست با موسیقی ترکیب شود، تجربهای منحصربهفرد برای مخاطبان آن برند ایجاد میکند.
Neres میگوید که صوت برای افرادی که عملکرد چندوظیفهای را دوست دارند، بسیار مناسب است زیرا افراد میتوانند هنگام کار کردن، انجام کارهای خانه یا رانندگی، به یک کتاب صوتی یا پادکست گوش دهند. اگر مخاطبان یک برند تجاری، متخصصان تجارت یا مصرفکنندگان آنها، دارای مشغلههای کاری زیادی باشند، تولید محتوای صوتی برای اینگونه افراد بیشتر منطقی خواهد بود.
کتاب صوتی و مزایای تولید محتوای صوتی مربوط به آن
کتاب صوتی یا همان کتاب گویا نوعی از انواع مختلف محتواهای صوتی است که توسط گویندگان خبره ضبط میشود. از جمله مزایای تولید کتاب صوتی استفاده از این خدمات برای افراد نابینا، سالمند و یا هرکسی است که حوصله خواندن کتاب را ندارد و فقط میخواهد به آن گوش دهد.
کتابهای صوتی همهگیر، آموزشی، تعلیمی و سرگرمکننده بوده و برای افراد فقیر و ثروتمند مناسب هستند. کتابهای صوتی همچنین میتوانند نحوه گوش دادن، خواندن و یادگیری ما را نیز تغییر دهند و باعث بهبود سواد خوانندگان جوان و کسانی که انگلیسی زبان دوم آنها است، شوند.
گوش دادن منظم به کتابهای صوتی فواید زیادی دارد، از جمله:
- افزایش دقت مطالعه 52٪
- افزایش سرعت خواندن، گسترش واژگان و بهبود تسلط
- آموزش تلفظ صحیح کلمات زبان انگلیسی و سایر زبانهای دیگر در سرتاسر دنیا
- بهبود درک مطلب تا 76٪
- هنگامیکه درگیر یادگیری چندحالته هستید میتوانید نمرات آزمون خود را 21 درصد افزایش دهید.
- جایگزینی زمانهای تلفشده روزانه با گوش دادن به کتاب صوتی
نکته قابلتوجه در مورد کتابهای صوتی این است که به دلیل مزایای زیادی که برای این نوع محتوا در بالا ذکر نمودیم، بسیاری از مشاغل آموزشی میتوانند برای بهبود یادگیری موضوع آموزشی خود و همچنین جذب فراگیران، از کتابهای صوتی استفاده کنند.
مزایای تولید محتوای صوتی از نوع تیزر
سلیقه همه افراد در موسیقی منحصربهفرد است و این به این معنی که مهم نیست که شما چه موسیقی میسازید، حتماً کسی وجود دارد که از شنیدن آن لذت ببرد. اگرچه ممکن است صنعت موسیقی در برخی از کشورها از جمله انگلستان بیش از سایرین، از انواع خاصی از موسیقی استقبال کند اما مهم است که درک کنیم هیچ فرهنگ انسانی روی زمین وجود ندارد که بدون موسیقی وجود داشته باشد. موسیقی صرفه نظر از اینکه هنرمندان مشهور، خوانندگان یا طرفداران موسیقی از آن استفاده میکنند برای تجارت شما نیز سود زیادی خواهد داشت.
یک راهحل برای تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت و یا حتی معرفی برند آن استفاده از تیزر است. برای استفاده از تیزر برای تبلیغات خود نخست باید یک موسیقی منحصربهفرد مخصوص برند خود داشته باشید.همچنین اگر به دنبال یک سرگرمی جدید هستید، موسیقی باید در لیست سرگرمیهای روزانه شما قرار بگیرد زیرا مزایای سلامتی آن قابلتوجه است. موسیقی توانایی بالا بردن حالات هوشیاری، تغییر خلقوخوی، رشد مغز، کاهش سطح استرس و دسترسی به حالات مختلف ذهن شما را دارد.
مزایای تولید محتوای صوتی تحت عنوان گویندگی و صداگذاری
یک گوینده قادر است که زبان مکتوب را با لحن خود و با استفاده مناسب از اندامهای گفتاری، به زبان ملفوظ تبدیل سازد. صدا نهتنها باعث ایجاد شغل گویندگی برای انواع تولیدات صوتی و تصویری میشود بلکه اثربخشی محتوا را نیز تغییر داده و فکر و احساسات را در بینندگان و شنوندگان آن تحریک میسازد. قدرت نظارت صوتی یک روش مؤثر برای بیان اوج علاقه به مخاطبان خاص خود و گسترش اطلاعات است.
تأثیر رسانهها بهشدت تحت تأثیر صداگذاری قرار میگیرد زیرا مصرفکنندگان را به خود جلب کرده و پیامهای مهمی را به آنها ارائه میدهد؛ بنابراین بیشتر کسبوکارها اگر از روشهای تولید محتوای صوتی برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده میکنند باید از گویندگان حرفهای برای این منظور استفاده کنند.
میکس و مسترینگ چیست؟ و مزایای تولید محتوای صوتی مربوط به آن
به فرآیند ادغام چندین آوا و یا صداهای ضبطشده در یک کانال یا تعدادی بیشتر را میکس میگویند. به آخرین مرحلهی تولید موسیقی قبل از انتشار آن در بازار مسترینگ (Mastering) میگویند. هدف مسترینگ این است که آهنگهای ضبطشده شما به بهترین وجه تولید شود. غالباً، مسترینگ تفاوت بین یک آهنگ خام مناسب و یک شاهکار صدای حرفهای را نشان میدهد. همین امر تأثیر چشمگیر مسترینگ را در بازاریابی تجارت شما نشان میدهد. علاوه بر این، یک فرآیند مسترینگ حرفهای تضمین میکند که هر قسمت از آهنگ شما در کنار سایر عناصر، در جای عالی خود قرار بگیرد.
اولین مزیت مسترینگ حرفهای کسب تجربه است. یک فرد حرفهای سالها برای تعریف آهنگها و بیرون کشیدن قطعات فریبنده خود، وقت صرف کرده است، بنابراین میخواهد خروجی کار نیز بینظیر باشد، اینجا است که مزیتهای استفاده از مسترینگ به کمک او میآید. بنابراین، تمامی استودیوهای تولید موسیقی میتوانند از این خدمات میکس و مسترینگ برای بهبود خروجی کار خود استفاده کنند.
دوبله و مزایای تولید محتوای صوتی آن
به فرآیند قرار دادن صدای دوبلور بهجای صدای اصلی بازیگر یک فیلم، دوبله گفته میشود. اغلب این کار با تغییر زبان یک فیلم صورت میپذیرد. هنر دوبله باعث شده است، امروزه مردم بتوانند اکثر فیلمهای ساختهشده در سرتاسر نقاط دنیا را با زبان مادری خود ببینند. دوبله به افراد دارای نقص کم بینایی کمک میکند تا موضوع را بهراحتی درک کنند. اگر بهصورت حرفهای دوبله انجام شود وقت مخاطبان برای خواندن زیرنویس زیر فیلمها هدر نمیرود.