دسته‌بندی نشده

معرفی طراحی لوگو فتوشاپ و آنچه باید بدانیم

مفید بود؟

امروزه نخستین قدم و مرحله برای رسیدن به اهداف با ارزش در کسب و کار شما، طراحی لوگو فتوشاپ می‌باشد. شما میتوانید با خلق و طراحی لوگو فتوشاپ ، تجارت خود را در ذهن افراد برای مدت زمانی طولانی ثبت کنید.

آرم تجارت شما نخستین چیزی است که مشتری ها به آن جذب می‌شود و ساختار و طراحی لوگو فتوشاپ آن باید به نحوی باشد که تا زمان های طولانی در خاطر افراد حفظ شود.

هیچ وقت از یاد نبرید که شما با آرم و نماد تجارتتان در خاطر مشتری‌ها، حفظ می‌شوید و این مسئله مانند یک دو راهی مهم است که با طراحی لوگو فتوشاپ خود به صورت حرفه ای، می تواند ارزش‌های تجارت شما را افزایش دهد و اگر اشتباهی انجام دهید، به شدت ضرر خواهید کرد.

یک طراحی لوگو ساده با فتوشاپ اگر اصولی انجام شود، می تواند ارزش تجارت شما را افزایش دهد و موجب برتری شما نسبت به رقیبانتان شود. شما میتوانید با دانلود آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ یک آرم جذاب و ماندگار ایجاد کنید که می تواند ماهیت و ریشه تجارت شما را به دید افراد دیگر برساند.

مطالبی که گفته شد از مواردی است که در طراحی لوگو فتوشاپ حرفه ای باید رعایت شده باشد تا به خوبی در ذهن افراد ماندگار شود و ارزش های تجارت شما را انعکاس دهد. با دانلود فیلم آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ یک لوگو کاملا اصولی برای کسب و کار خود ایجاد کنید تا با استفاده از آن اعتماد و اطمینان لازم را کسب کنید.

اگر برای خلق نمادی خاص و ویژه مشتاق هستید، طراحی لوگو فتوشاپ بهترین گزینه برای شروع است.

 

آشنایی با طراحی لوگو فتوشاپ

در ادامه مقاله به مطالبی در رابطه با طراحی لوگو ساده با فتوشاپ خواهیم پرداخت؛ پس لطفا با ما همراه باشید.

آموزش مراحل اصولی پیش از طراحی لوگو فتوشاپ

لازم است پیش از طراحی لوگو فتوشاپ ، با مراحلی که باید انجام شوند، بپردازیم.

7 موردی که در ادامه بیان شده اند مهمترین اصولی هستند که باید پیش از تعیین ابعاد طراحی لوگو در فتوشاپ به آنها پرداخت.

1. لوگو انعکاسی از تجارت شما باشد

نماد تجارتتان باید با مواد و یا سرویس هایی که به دست مشتری می رسانید کاملا یکسان باشد. طراحی لوگو فتوشاپ باید به نحوی باشد که مردم با مشاهده آن آگاهی کامل از محصولات و خدمات شما را بدست بیاورند.

برای مثال اگر تجارت شما در رابطه با تکنولوژی است، باید وکتورها و تصاویری در طراحی لوگوی خود بکار ببرید که مشتری با دیدن آن دیدی واضح از خدمات شما دریافت کند.

بکار بردن این اصول موجب بوجود آمدن اطمینان و رابطه ای مستحکم بین تجارت شما و مشتری خواهد شد که می تواند سرعت شما در پیشرفت را بسیار افزایش دهد.

زمانی که مردم به لوگوی کسب و کار شما نگاه می کنند شاید به 1 دقیقه هم نرسید؛ پس باید طراحی لوگو فتوشاپ را به نحوی انجام دهید که در مدت زمان کم، مفاهیمی که مایل هستید را به افراد منتقل کند.

2. در خاطر افراد ماندگار شود

لوگوی تجارت شما زمانی ارزش خواهد داشت که بتواند به خوبی در ذهن افراد ماندگار شود. این ماندگاری با طراحی لوگویی جذاب و مفهومی بدست خواهد آمد و هرچه ساده تر و خلوت تر باشد، محبوبیت بیشتری در بین افراد خواهد داشت.

این نکته بسیار مهم است که افراد تمایل زیادی به مشاهده محصولاتی دارند که لوگوی آنها برایشان آشنا باشد! حفظ لوگوی شما در خاطر افراد باعث می شود در هر زمان و مکان، مشتری با مشاهده آن فورا محصولات و خدمات شما را به یاد بیاورد و آن را به دیگران معرفی کند.

3. خاص و ویژه باشد

زمانی که شما تصمیم به طراحی لوگو فتوشاپ برای کسب و کارتان می کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که نمادی کاملا متمایز و خاص خلق کنید که کوچکترین شباهتی با لوگوی تجارت های دیگر نداشته باشد.

خوب است بخوانید: طراحی لوگو با کورل + مراحل طراحی لوگو با کورل

طراحی لوگوی کسب و کار شما باید به نحوی باشد که خاص بودن آن موجب ماندگاری آن شود و مشتری آن را با ویژگی های جذابش به یاد بیاورد.

4. غیر طبیعی نباشد

اگر میخواهید لوگوی شما در ذهن افراد ماندگار شود، باید به نحوی آن را طراحی کنید که مشابه خدمات و کالاهای شما باشد؛ اگر از المان های گرافیکی و وکتورهایی استفاده کنید که ارتباطی با تجارت شما ندارند، افراد جذب لوگوی شما نخواهند شد و به سرعت آن را فراموش خواهند کرد.

آموزش مراحل اصولی پیش از طراحی لوگو فتوشاپ

در واقع برای ماندگار شدن و خاص بودن لوگوی کسب و کارتان، باید از مفاهیم و اشکال کاملا مرتبط استفاده کنید تا مشتری با نگاه کردن به آن به صورت واضح با خدمات شما آشنا شود.

5. وارد کردن احساسات به طرح

پیش از طراحی لوگو فتوشاپ این نکته را در نظر بگیرید که وارد کردن احساسات به ویژه شوخ طبعی و شادی به لوگوی شما، تاثیر ویژه ای در محبوبیت و ماندگاری آن خواهد داشت.

اگر طرح شما پتانسیل استفاده از مفاهیم احساسی را دارد، این فرصت را به هیچ وجه از دست ندهید!

در واقع آرمی که حس شوخ طبعی را به دیگران منتقل می کند و در مقابل در ارائه خدمات و محصولات، بسیار جدی برخورد می کند، در ذهن دیگران ماندگار خواهد شد و از آن به خوبی تعریف می‌شود.

هیچ زمان فراموش نکنید که ایجاد خاطره خوش با لوگوی جذابی که تجارت شما به دیگران هدیه می دهد، بهترین مسیر برای محبوبیت و ماندگاری است.

 

6. بسیار جذاب و چشمگیر باشد

استفاده از پالت های رنگی متنوع، آشنا بودن با روانشناسی آنها و بکار بردن آنها در طراحی لوگوی خود، می تواند جذابیت آن را چند برابر کند. استفاده از رنگ هایی که تجارت شما را تعریف می کنند و ارزش های آن را به خوبی نشان می دهند، می تواند حس اطمینان و اعتمادی خاص برای افراد ایجاد کند.

برای مثال استفاده از رنگ آبی، احساس امنیت و اعتماد و رنگ بنفش، قدرت و با ارزش بودن را به مشتری منتقل خواهند کرد. تمام موارد گفته شده در مورداستفاده از اشکال هم کاربرد دارند و نباید بدون تفکر و از روی احساسات از خطوط و اشکال در طراحی لوگو فتوشاپ خود استفاده کنیم.

در واقع هر شکل مفهومی خاص را به بیننده منتقل خواهد کرد و استفاده اشتباه از آنها، مشتری را دچار اشتباه می کنند و ماندگاری نماد شما کاهش میابد. نکته بعدی که برای بالا بردن جذابیت لوگوی خود باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگر ایده ی خلق نماد کسب و کار شما داستانی جذاب دارد، به نحوی به آن اشاره کرده باشید.

در واقع هیچ چیز مثل یک روایت کوتاه نمی تواند افراد را جذب کند! شما برای انجام این کار میتوانید از مفهوم رنگ ها و اشکال استفاده و داستان جذاب خود را به مشتری منتقل کنید.

7. پیش از طراحی حتما ایده های خود را روی کاغذ پیاده کنید

آخرین مرحله پیش از طراحی لوگو فتوشاپ از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که اولین قدم برای خلق نماد، داشتن ایده ای در ذهن است. قبل از طراحی آرم خود با استفاده از ابزارهای مناسب و یا نرم افزارهای کاربردی مانند فتوشاپ، ایده هایی را که در ذهن خود دارید پیاده سازی نمایید و سپس به ویرایش و اصلاح آن بپردازید.

 

کافی است کمی در موردموضوع کسب و کار خود در اینترنت جستجو نمایید و لوگوها و نمادهایی که در این زمینه طراحی شده اند را مشاهده و از زوایای متفاوت مورد بررسی قرار دهید.

برای مثال توجه به مفهوم رنگ ها و اشکال به کار رفته در لوگوی تجارت های مشابه کسب و کار شما، می تواند در خلق ایده به شما کمک کند. در ادامه کار طوفانی از افکار و ایده ها به ذهن شما وارد خواهند شد و ممکن است دچار سردرگمی شوید؛ اما نگران نباشید این مورد طبیعی است.

آموزش مراحل اصولی پیش از طراحی لوگو فتوشاپ

اگر میخواهید از سردرگمی خارج شوید، یکی از ایده های خود را روی کاغذ پیاده سازی نمایید و در ادامه ویژگی های دیگری که در ذهن دارید را به آن اضافه و یا حذف کنید.

سوالات متداول

مراحل طراحی لوگو فتوشاپ چه مواردی است؟

شامل 7 مرحله اساسی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

1. لوگو انعکاسی از تجارت شما باشد

2. در خاطر افراد ماندگار شود

3. خاص و ویژه باشد

4. غیر طبیعی نباشد

5. وارد کردن احساسات به طرح

6. بسیار جذاب و چشمگیر باشد

7. پیش از طراحی حتما ایده های خود را روی کاغذ پیاده کنید

بهترین سایت های دریافت وکتور برای طراحی لوگو فتوشاپ کدام است؟

در ادامه برخی از بهترین سایت های ارائه دهنده وکتور را قرار داده ایم.

• Vexels

• Freepik

• Vecteezy

• Dryicons

سایت های دریافت اکشن برای طراحی لوگو فتوشاپ کدام است؟

سایت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند؛ با این حال در ادامه برخی از بهترین آنها را معرفی می کنیم:

• FilterGrade

• Night Fate

• photographypla.net

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.