رپرتاژ خبر چه کاربردی دارد؟
رپرتاژ خبر یکی از روشهای مدرن برای تبلیغات است که نسبت به روشهای سنتی تبلیغ مانند: بنرهای تبلیغاتی، پخش تراکت، هدیه به مشتریان و … بسیار مقرون به صرفه است. از متنهای رپرتاژ خبر برای تبلیغات کسب و کارها در فضای مجازی استفاده میکنند.
تبلیغات رپورتاژ بهتر است توسط افراد با تجربه و مسلط به سئو تهیه شوند. سئو کردن متنهای رپورتاژ به رتبه سایت شما در گوگل کمک می کند. با افزایش رتبه سایت شما در گوگل، بازدیدهای سایت شما نیز افزایش مییابد. تعرفه رپورتاژ خبری زیاد نیست و شما میتوانید با کمترین هزینه تبلیغات گستردهای را انجام دهید. امروزه با وجود ویروس کووید 19 و تعطیلیهای اجباری رپورتاژهای خبری میتواند به تبلیغات کسب و کار شما کمک زیادی کند و مشتریان زیادی را جذب کند.
تبلیغات در کسب و کارها نقش بسیار مهمی را در جذب مشتری ایفا میکند، اما به دلیل هزینه بر بودن تبلیغات بسیاری از مدیران از این بخش چشم پوشی میکنند که کار بسیار اشتباهی است زیرا تبلیغات موثر میتواند علاوه بر برگرداندن هزینه تبلیغات سود زیادی را برای کسب و کار شما داشته باشد.
اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید بهتر است از رپرتاژهای خبری استفاده کنید زیرا روش رپورتاژ تبلیغاتی بسیار کم هزینه و موثر است. در ادامه شما را نمونههای رپرتاژ آگهی و همچنین مزیتهای رپرتاژ خبر آشنا خواهم کرد. از رپورتاژهای خبری میتوانید در وب سایتها، شبکههای اجتماعی مانند: اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و … استفاده کنید.
رپرتاژ خبر چیست؟
رپرتاژ خبر به متن های گفته می شود که محصولات و کسب و کار شما را به مشتریان معرفی می کند. نوشتن اصولی این متن ها به شما کمک می کند تا تبلیغات کسب و کار خود را به صورت گسترده انجام دهید. متن رپورتاژ ها باید روان و قابل درک برای مخاطبان باشد. از اغراق و دروغ در این متن ها خودداری کنید. استفاده از کلمات پرتکرار گوگل در این متن ها بسیار اهمیت دارد. عنوان های مناسب و جذاب به مخاطبان شما انگیزه می دهد تا ادامه متن شما را مطالعه کنند. سعی کنید متن شما فاقد غلط املایی باشد زیرا غلط املایی نشان دهنده بی توجهی نویسنده است و انگیزه خواندن بقیه مطالب را از مخاطبان خواهد گرفت. نکات سئو را در متن های خود رعایت کنید و اگر اطلاعاتی درباره این نکات ندارید بهتر است متن خود را به سایت های تبلیغاتی که در زمینه سئو فعالیت دارند، بسپارید. رایامارکتینگ با داشتن نویسندگان باتجربه و حرفه ای می تواند در نوشتن متن های رپورتاژ شما را کمک کند تا علاوه بر معرفی کسب و کار خود به مشتریان، سایت پربازدید را نیز بدست بیاورید. هزینه تهیه رپرتاژ خبر زیاد نیست و شما به راحتی می توانید برای مدت زمان زیادی به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید. یکی از مهم ترین مزیت های رپورتاژ های خبری این است که شما در کمترین زمان ممکن می توانید کسب و کار خود را به تعداد زیادی از مشتریان معرفی کنید اما اگر شما می خواستید به صورت حضوری کسب و کار خود را معرفی کنید شاید مجبور بودید فقط برای یک نفر ساعت ها وقت بگذارید تا مشتری شما از کسب و کارتان اطلاعات کافی را بدست بیاورد اما با متن های رپورتاژ شما در زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد و مشتریان در صورت علاقه مند بودن به کسب و کار شما با مطالعه متن های رپورتاژ اطلاعات لازم را بدست می آورند.
تبلیغات رپرتاژ خبر به رونق چه کسب و کار هایی کمک می کند؟
تبلیغات رپرتاژ خبر برای تمامی کسب و کار ها مفید و موثر خواهد بود و شما در هر شغلی که هستید می توانید کسب و کار خودتان را با استفاده از متن های رپورتاژ و انتشار آنها در سایت های پربازدید و یا شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام و … به مشتریان معرفی کنید. به طور کلی امروزه تعداد زیادی از افراد از تبلیغات اینترنتی مانند: رپرتاژ های آگهی استفاده می کنند به طور مثال: رستوران ها وکافه های مختلف با معرفی غذا های خوشمزه و لذیذ شان و ارائه قیمت های محصولاتشان توانسته اند مشتریان زیادی را جذب کنند. آنها در متن های رپورتاژ آگهی از نحوه ارسال و همچنین فضای کار خود نیز صحبت می کنند تا مشتریان اطلاعات کافی را درباره کسب و کار آنها داشته باشند. تعمیرات و لوازم جانبی موبایل های نیز با استفاده از رپورتاژ های خبری توانسته اند در دوران بحران کرونا کسب و کار خود را در خانه ادامه دهند و با توضیح دادن درباره نحوه ارسال و تعرفه های تعمیرات و لوازم جانبی های مختلف مشتریان را آگاه از کسب و کار خود می کنند. اگر شما صاحب هایپر مارکت هستید و می خواهید در سطح شهر نیز فعالیت کنید، رپورتاژ های خبری به شما نیز می تواند کمک کند و با استفاده از این متن ها می توانید محصولات خود را به مشتریان در سطح شهر معرفی کنید. با استفاده از متن های رپورتاژ شما می توانید کسب و کار های خود را در سطح شهر یا حتی کشور گسترش دهید و شما با این تحول می توانید مشتریان زیادی را جذب کنید و به کسب و کارتان رونق زیادی ببخشید. در ادامه می خواهم شما را با نمونه های از رپرتاژ خبر درباره صنایع دستی در سایت های مختلف آشنا کنم.
رپروتاژ خبری پیشنهادی برای سایت رابین
سایت رابین یکی از فروشگاه های است که در زمینه صنایع دستی فعالیت می کند. حالا بیایید نمونه ای از رپرتاژ خبر صنایع دستی که توسط این سایت ارائه شده است را با هم بررسی کنیم.
« رابین بزرگترین فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ایرانی
رابین وب سایتی برای فروش اینترنتی صنایع دستی و محصولات هنری اصیل ایرانی است که در سال 1395 تاسیس شده تا با فراهم کردن محصولات با کیفیت و فاخر ایرانی و دانش و آگاهی در مورد هنر ایران زمین، نیاز همه مشتریان و مخاطبان خود از جمله: کودکان، نوجوانان، بزرگسالان، خانم ها و آقایانی که به هنر اصیل ایرانی علاقه دارند را برطرف کند. در فروشگاه صنایع دستی رابین، تنوع زیادی از انواع محصولات از جمله میناکاری، قلمزنی، ملیله کاری، ظروف مسی و چوبی، مجسمه های مس اندود و سفالی، ترمه، قلمکار، سوزن دوزی، چرم دست دوز و صنعتی، رودوزیهای سنتی، حصیربافی و بامبو بافی، انواع تابلو و دیوارکوب، انواع کیف پارچه ای و ترمه، سرمه دوزی و تنوع گسترده ای از زیورآلات نقره، برنج و مس، شیشه و آبگینه، فرش و تابلو فرش، گلیم و جاجیم ارائه شده است.»
متن بالا بخش از رپورتاژ سایت رابین است که در زمینه صنایع دستی فعالیت می کند. به عنوان رپورتاژ آنها توجه کنید سعی کنید در عنوان از صفت های « ترین » استفاده نکنید. بیایید با هم کمی جلوتر برویم، به خط چهارم رپورتاژ دقت کنید در این خط محصولات این شرکت آورده شده است در هنگام معرفی کسب کار نیاز نیست تمامی خدماتی را که انجام می دهید یا تمامی محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید زیرا آوردن این همه محصول سبب می شود تا مخاطب گیج شود و به ادامه متن توجهی نکند پس در هنگام نوشتن رپرتاژ خبر به این نکات دقت کنید.
رپروتاژ خبری پیشنهادی برای سایت ده بازار
سایت ده بازار یکی دیگر از سایت های است که در زمینه صنایع دستی فعالیت می کند. در اینجا می خواهیم رپورتاژی که توسط این سایت ارائه شده است را بررسی کنیم.
« فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ده بازار
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ده بازار با مدیریتی خلاق به عنوان یکی از اولین ارائه کنندگان عرضه محصولات صنایع دستی در بازار مجازی و آنلاین که سهم به سزایی از تجارت هنر را به دنبال دارد چندین سال کوشیده تا با پژوهش و برگزاری کارگاههای آموزشی نسبت به تربیت هنرمندان در اقشار مختلف اقدام نموده و هنرهای سنتی فراموش شده را احیا نماید. در این میان و در راستای برقراری تجارت الکترونیک ده بازار با دارا بودن تیم مجرب در حوزه های مختلف امید دارد تا به عنوان یکی از برترین نمایندگان ایران پرچم هنر این سرزمین را در جای جای جهان افراشته و سربلند و پر آوازه نماید.»
به عنوان رپورتاژ سایت ده بازار دقت کنید در عنوان ها بهتر است که نام برند شما حتما حضور داشته باشد که در اینجا هم رعایت شده است اما زمانی که می خواهید نام برند خود را معرفی کنید نیازی به گفتن فروشگاه اینترنتی فلان نیست و آوردن فروشگاه فلان به تنهای بهتر است به طور مثال« فروشگاه صنایع دستی ده بازار» خود به تنهای منظور شما را برای معرفی صنایع دستی و فروشگاهتان را می رساند. حال در متن نیز دقت کنید همانطور که در متن مشاهده می کنید مخاطب از خواندن این رپرتاژ خبر اطلاعاتی از قیمت، نحوه ارتباط با شما، نحوه ارسال محصولات و … را بدست نمی آورد. برای داشتن یک رپرتاژ خبر ایده آل سعی کنید که این نکات ریز را فراموش نکنید.
رپروتاژ خبری پیشنهادی برای سایت هنر یاب
بیایید بخشی از معرفی سایت هنر یاب را با هم مطالعه کنیم.
« گروه هنر یاب، همت گماشته است هنری را که میراث سرزمین مادری مان است یکی از بهترین و بزرگترین مراکز عرضه ی این آثار در دنیا باشد و ثابت کنیم که “هنر نزد ایرانیان است و بس”.
ما سازمانی هستیم شایسته و توسعه محور و همسو با صنعت توریسم و گردشگری، که قصد دارد در کنار استادان و هنرمندان و دانشجویان، جایگاه واقعی صنایع دستی و هنرهای تجسمی ایران را به مردمان دیگر سرزمین ها بشناساند و جایگاهی قابل اعتماد باشد برای تعامل، خرید و فروش محصولات هنری و ارتباط هنردوستان ایرانی.
همچنین «هنریاب» قصد دارد مکانی برای ترویج و احیاء فرهنگ آموزش و مطالعه و ارتقاء این هنرها باشد و محلی برای تبادل اندیشه ها و تجربه ها و آموخته های هنرمندان، دوستان هنر و استادان.
بی شک خاستگاه اصلی این آثار هنری، ذوق و تلاش و تفکر هنرمندان و استادانی است که با عشق، بخشی از وجود خویش را در دل این آثار پدید آورده اند و این زیبایی ها را آفریده اند و «هنریاب» جلوه گاه و تجلی گاه و ویترین این آثار ارزشمند است. ما به این میراث ارزشمند پایبند و وام داریم و هر روز برای رشد و پیشرفت و توسعه ی این “هنر- صنعت” از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.»
متن بالا بخشی از رپورتاژ سایت هنر یاب است به جملات این رپورتاژ دقت کنید همانطور که مشاهده می کنید متن پر از کلمات رسمی و ادبی است. سعی کنید متن رپورتاژ روان و ساده باشد زیرا در صورتی که متن ساده و روان نوشته شود برای مخاطب قابل درک بهتری است و مخاطب با شما ارتباط بیشتری را برقرار می کند همین امر سبب می شود تا متن شما برای مخاطبان جذاب باشد.
رپروتاژ خبری پیشنهادی برای سایت پرنون
یکی دیگر از سایت های که در زمینه صنایع دستی مشغول فعالیت است سایت پرنون است. این سایت در رپورتاژ خود ایده ای جالب به خرج داده است و به جای معرفی شرکت خود درباره دوران اوج هنر در اصفهان صحبت کرده اند یکی از روش های که می توانید متن را برای مخاطبان جذاب کنید استفاده از تاریخ است اما حتما در این رپورتاژ اطلاعاتی از خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید و مانند این سایت تنها از تاریخ صحبت نکنید زیرا زمانی که شما اطلاعاتی از خود نمی دهید باعث می شود مخاطبان فکر کنند که با خواندن رپورتاژ شما وقت خود را هدر داده اند. بخشی از نمونه رپرتاژ آگهی سایت پرنون به صورت زیر است:
« دوران آغاز هنر و اوج شکوفایی آن در اصفهان
از دیرباز تا به امروز شهر اصفهان، هنر و صنایع دستی آن مورد توجه افراد مختلف از سراسر جهان قرار گرفته است و افراد بسیاری اصفهان و هنرهای آن رابه زبان خود وصف کردهاند که یکی از این نوشتههای زیبا توسط گوردون بیلی واشبرن استاد دانشگاه هاروارد میباشد که بدین شرح میباشد، شاید آن زیبایی تبلور یافته دورهی اصفهان به نظر ما جز شریفترین تجلیات روح بشر نباشد اما در هر حال ظرافت پرشور و سبک شاهانه این هنر ما را محسور و گاه حتی سرگشته و حیران میسازد»