مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی لوگو گندم و نکاتی در این خصوص

مفید بود؟

از جمله مهم ترین مولفه های تبلیغاتی و برندسازی در تجارت، داشتن لوگو است. ممکن است شما هم به این موضوع فکر کرده باشید که چطور می توانیم یک نشان تجاری را رسمیت ببخشیم و آن را در ذهن ها ثبت کنیم؟ برای اینکه پاسخ این سوال را پیدا کنید فقط چند دقیقه چشمان خود را روی هم گذشته و یکی از نشان های تجاری معروف را به خاطر خود بیاورد. نخستین چیزی که از این برند جلوی چشم شما ظاهر می شود قطعا لوگوی آن است. به همین علت است که شرکت ها روی طراحی لوگو حساس هستند و سعی می کنند لوگوی خود را طوری طراحی کنند که به یاد ماندنی بوده و در ذهن مشتری ها ماندگار شود.

چگونگی طراحی لوگو کاملا وابسته به طراح آن است و هر طراح دیدگاه و پلن خاص خود را برای طراحی داشته و براساس آن سعی میکنند تا طراحی خوب و موفقی ارائه دهد. در ادامه کمی در مورد چگونگی طراحی لوگو، نکته های مهم برای آن و طراحی لوگو گندم صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

انواع طراحی لوگو گندم کدام هستند؟

برای طراحی لوگو گندم یا هر لوگوی دیگری 4 نوع طراحی امکانپذیر است که عبارت هستند از: طراحی لوگوتایپ ، طراحی لوگو مفهومی یا انتزاعی، طراحی لوگو ترکیبی و طراحی لوگو تصویری.

لوگوتایپ ها :

یکی از روش ها برای طراحی لوگو اسم گندم استفاده از لوگوتایپ است. در این روش با کمک فونت های خاص و طراحی های جذاب سعی می کنند اسم شرکت یا محصول و غیره که در اینجا همان گندم است را به یک لوگو تبدیل کنند. لوگوتایپ ها می توانند حرف نخست اسم برند باشند یا تمام کلمه را در بگیرد یا متشکل از چند حرف باشد که به صورت اختصاری کنار هم قرار گرفته اند. در این نوع طراحی لوگو گندم نیای به تصویر و نماد نیست و تنها از حروف بهره گرفته می شود.

لوگو مفهومی یا انتزاعی:

روش بعدی برای طراحی لوگو خوشه گندم استفاده از لوگوهای مفهومی یا انتزاعی است. این شیوه که در مقایسه با سایر روش های طراحی کمی سنگین تر است به این شکل بوده که با کمک مفهوم های پایه ای یک کسب و کار به طراحی لوگوی آن پرداخت. این نوع از طراحی به علت اینکه کمی سخت تر از سایر طراحی ها است کمتر در میان لوگوها به چشم می خورد اما اگر برندی از آن بهره ببرد قطعا لوگوی موفق خواهد داشت چرا که همیشه عرف بودن و استفاده از مواردی که همه از آن استفاده می کنند خوب نیست و گاها آثار جدید که با شکستن عادت های قبلی به وجود می آیند کاراتر هستند.

لوگو ترکیبی:

مورد بعد طراحی لوگو گندم به وسیله ی طراحی ترکیبی است. در این نوع از طراحی شما علاوه بر اسم برند یا لوگوی اسمی که می خواهید طراحی کنید به یک نماد یا تصویر هم نیاز دارید که در این کیس وکتور گندم  تصو.یر مورد نیاز شما است. حال با ترکیب اسم گندم یا حرف اول آن یا چند حرف از آن با طراحی گندم یا طراحی خوشه گندم یا هر نوع طرحی از گندم می توان یک لوگوی ترکیبی از آن داشت. سعی کنید لوگو را به شکلی طراحی کنید که بتوان آن را در هر سایزی مورد استفاده قرار داد. یعنی لوگوی شما هم قابل استفاده در اندازه ای بزرگ باش مانند بیلبورد و … و هم در ابعاد خیلی کوچک مانند سربرگ ها یا کارت ویزیت‌ها بتوان از آن استفاده کرد.

لوگو تصویری:

نوع دیگر لوگو، لوگوی تصویری است. در این نوع شما با استفاده از یک نماد یل عکس که می تواند مرتب یا غیر مرتبط با برند باشد به طراحی لوگو می پردازید. اگر تصویر را مرتبط انتخاب کنید کار خودتان را راحت تر کرده اید اما گاه با استفاده از تصاویر غیر مرتبط هم می توان لوگوهای موفقی داشت. برای نمونه لوگوی کمپانی بنز که هیچ ارتباطی به آن ندارد اما با توجه به تبلیغات موثر این شرکت و نیز کیفیت محصولات آن این لوگو به خوبی جا افتاده و در حال حاضر در زمره ی موفق ترین لوگوها است.

نکته ای که در طراحی همریک از این انواع لوگو باید به آن دقت کنید این است که لوگو باید در طراحی منعطف باشد. یعنی اگر لازم شد پس از گذشت مدت زمانی مولفه هایی از لوگو را عوض کنیم ماهیت آن و ساختارش تغییر زیادی نکند. چرا که اگر لوگو را به یکباره با تغییرات زیادی روبرو کنیم سبب از دست رفتن اعتماد مشتری می شود.

طراحی لوگوی حرفه ای چه اثری بر جامعه ی هدف دارد؟

یکی از مهم ترین توانایی های انسان ها قدرت حافظه ی آنها چه حافظه ی دیداری و چه ضمیر ناخودآگاه است. طراحان می توانند با تکیه بر همین ویژگی انسان لوگوهایی طراحی کنند که در عین سادگی در طراحی به خوبی لوگو در ذهن مخاطب ثبت کرده و کمک کنند تا برند جایگاه خود را نزد جامعه ی هدف پیدا کند. یک طراح باید لوگو را به نحوی طراحی کند که فاقد پیچیدگی بوده و مخاطب بتواند راحت با آن ارتباط برقرار کرده و مفهوم نهفته در آن را درک کند.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: طراحی لوگوتایپ آنلاین چگونه انجام می گیرد؟

نکته هایی برای طراحی بهتر لوگو

برای طراحی لوگو گندم لازم است به تعدادی نکات دقت شود. این نکته ها در ادامه آورده شده اند:

  • سعی کنید در طراحی خود سادگی را رعایت کنید: اگر یک لوگو دارای جزئیات و ریزه کاری های زیادی باشد و سخت و پیچیده طراحی شده باشد به گونه ای که تنها برای تعداد معدودی افراد قابل درک باشد قطعا نتیجه ی خوبی برای برند ما نخواهد داشت. لوگویی که سرشار از جزئیات باشد نمی تواند به راحتی در یادها ماندگار شود و رسالت خود را به انجام برساند.
  • توجه به سایز به عنوان یکی از مولفه های مهم: لوگو را طوری طراحی کنید که قابل استفاده در اندازه های مختلف باشد. چرا که این لوگو باید روی کارت ویزیت، روی بیلبورد، روی سربرگ نامه ها، پاکت ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. پس باید مقیاس پذیر باشد و در هر ابعادی بتوان از آن بهره گرفت.
  • در نظر گرفتن جامعه ی هدف: هنگام طراحی لوگو طراح باید به این موضوع دقت داشته باشد که این لوگو قرار است برای چه کسانی طراحی شود و چه نوع افرادی در نهایت باید جذب این لوگو شوند. تا در نهایت این تاثیرگذاری موجب تاثیر مثبت در فروش آن برند شود.
  • در نظر گرفتن پیشینه و ارزش های برند مورد نظر برای طراحی: هر برند و کسب و کاری ارزش ها و باورهایی دارد که به آنها پایبند است. و تلاش شرکت بر این است که این اصول و ارزش ها را که از گذشته وجود داشته اند به نحوی حفظ کرده و به آیندگان نیز منتقل کند. شما به عنوان طراح باید از این اصول و ارزشها مطلع بوده  و بتوانید از آنها همراه با سایر آیتم های مهم دیگر در طراحی خود بهره بگیرید.

در ادامه به چند سوال پرتکرار مخاطبان پاسخ داده می شود.اگر شما هم سوالی برایتان مطرح است می توانید این بخش را دنبال کنید. شاید سوال شما هم در میان پرسش ها باشد و بتوانید پاسخ آن را بیاید.

 

پاسخ به سوالات رایج کاربران در زمینه ی طراح لوگو

در انتها چند سوال که میان سوال های پرسیده شده پرتکرار تر بود آورده شده  و در ادامه به آنها پاسخ داده ایم.

سوالات متداول

  • شرکت طراحی گرافیک

    اگر به دنبال شرکتی برای طراحی و انجام کارهای گرافیکی هستید پیشنهاد ما به شما رایامارکتینگ است. این شرکت طراحی که به صورت مجازی نیز فعالیت دارد کلیه ی کارهای گرافیکی مانند طراحی لوگو، کارت ویزیت و سایر کارها مانند طراحی ساخت، ساخت و تولید محتوا اعم از متن یا تصویری یا ویدیویی، ساخت پادکست و بسیاری خدمات دیگر را ارائه می دهد. حتی اگر شما جویای کار هستید می توانید با فرستادن رزومه شانس خود را امتحان کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت رایا مارکتینگ به آدرس https://rayamarketing.com/ از کلیه ی خدمات آن بهره ببرید.

  • نحوه سفارش طراحی لوگو گندم چگونه است؟

    برای سفارش طراحی لوگو گندم می توانید با مراجعه به سایت رایا مارکتینگ با کمک آدرس آن یا جستجوی اسم رایا مارکتینگ در گوگل و پیدا کردن سایت اقدام به ثبت سفار لوگو خود کنید.به این صورت که وارد سایت شده و ثبت نام می کنید و پس از تکمیل ثبت نام سفارش طراحی لوگو گندم را به ثبت می رسانید. در زمان کوتاهی که از 4 دقیقه تجاوز نخواهد کرد مشاوران رایا مارکتینگ با شما تماس گرفته و مشاوره ارائه می دهند.

  • نمونه طراحی لوگو را از کجا پیدا کنیم؟

    برای پیدا کردن نمونه های طراحی لوگو شما می توانید از بهترین منبع ممکن یعنی اینترمت بهره بگیرید. با تایپ کردن نام طراحی لوگویی که در نظر دارید برای نمونه طراحی لوگو گندم شما می توانید انواع مختلف لوگوهایی که برای این موضوع طراحی شده اند را مشاهده کنید. همچنین با مراجعه به سایت های مختلف طراحی لوگو میتوانید نمونه های لوگوی طراحی شده ی آنها را نیز مشاهده کنید.

  • طراحی لوگو گندم چه نکاتی دارد؟

    برای طراحی لوگوی گندم یا هر لوگوی دیگری که مشغول به طراحی آن هستید بهتر است نکته هایی که در ادامه آورده شده اند را رعایت کنید تا طراحی شما بی عیب و نقص بوده و لوگوی موفقیت آمیزی طراحی کنید. این نکته ها عبارتند از: Ø ساده بودن طراحی Ø مقیاس پذیری لوگو و دقت به اندازه ی آن Ø رعایت تناسب Ø کار کردن روی هر بخش لوگو به تفکیک و سپس ادغام آنها با یکدیگر Ø شناسایی مخاطبان و طراحی لوگو بر اساس خواست و نیاز آنها Ø توجه به ارزش ها و اصول برند و نیز تاریخچه ی آن Ø اثرگذار بودن آنی لوگو Ø خوب بودن لوگو حتی در حالت بدون رنگ و سیاه و سفید Ø دقت در انتخاب رنگ

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.