مقالات آموزشی

بررسی زمان سپری شده برای سئو کردن یک سایت

مفید بود؟

سئو کردن یک سایت چقدر طول می کشد؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که از متخصصان سئو می شود این است که، سئو شدن یک سایت چقدر طول می‌کشد؟ همچنین این سوال، یکی از پر تکرار ترین پرسش‌ها نیز می باشد! مشتریان خواهان پاسخ قطعی هستند، اما هیچ راهی وجود ندارد که یک پاسخ قطعی برای آنها ارائه کنیم.

این به این دلیل است که علاوه بر همه متغیر هایی که در بهینه‌سازی وب سایت شما نقش ایفا می‌کنند، باید آن متغیرها را در تلاش‌های بهینه‌سازی رقیب تان هم ارزیابی کنید. این موضوع می‌تواند این سوال پیچیده را به مراتب مشکل‌تر سازد. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که حدود چهار ماه تا یک سال برای سئو سایت به آن وقت بدهید. آنهم به واسطه سه متغیر کلیدی که سئو شدن یک سایت را تعیین می کنند، که عبارتند از:

  • رقابت
  • لینک ورودی
  • محتوا

در عین حال با داده‌های پشت این متغیرها، هیچ فرمولی برای پاسخ به این سوال وجود ندارد. اما چیزهای بیشتری برای پاسخ دادن به این سوال، آنهم بیش از یک حدس و گمان ساده وجود دارد. برای تشخیص اینکه چقدر طول می کشد تا سایت شما سئو شود، باید ابتدا به ارزیابی داده های این سه متغیر بپردازید ، کار را شروع کنید و ارزیابی کنید و سپس برنامه ریزی مجدد انجام دهید تا ایده بگیرید و به یک زمانبندی درست برای سئو کردن برسید. (همچنین بخوانید: چرا لینک ها برای سئو اهمیت دارند؟ )

نقش رقابت در سئو سازی سایت

اگر چیزی خاصی را در سایت خود به فروش نمی گذارید، هیچ رقابتی از جانب شما به وجود نخواهد آمد. با این حال، آن‌هایی محصولات و خدمات خاص و عمومی می فروشند، با درجات مختلفی از رقابت بر اساس تقاضا مواجه خواهند شد.

برای مثال، لوله‌کش یک بازار محلی کوچک با رقابت کمتری نسبت به یک دلال املاک و مستغلات در یک شهر بزرگ , دارد و حتی رقابت کمتری نسبت به یک شرکت وام دهی دارد. در نتیجه هرچه صفحات وب رقیب تان با شما برابر باشند، بیشتر طول می‌کشد تا به بالای نتایج جستجو صعود کنید.

هنگامی که شما در بالای نتایج جستجو قرار می گیرید، هر گام پس از آن به طور قابل‌توجهی تلاش و زمان بیشتری می طلبد. این، به دلیل حجم رقابت کنندگان و این واقعیت است که صفحات دارای رتبه‌بندی بالا اغلب یک متخصص سئو در پشت سر خود دارند. یک جنبه از رقابت که اغلب نادیده گرفته می‌شود، همبستگی بین حجم رقابت و توانایی عملکرد متخصصان سئو است. (پیشنهاد میکنم مقاله “سئو کلمات کلیدی چیست و چرا اهمیت دارد” را نیز بخوانید.)

در این باره به جملات زیر فکر کنید:

  • تقاضا، شرکت‌ها را به درون یک جایگاه هدایت می‌کند که منجر به افزایش رقابت بین آنها می‌شود.
  • این فضا آن‌ها را به ارائه فرصت های رقابتی بیشتر سوق می‌دهد، که به این معنی است که باید سهم بزرگتری از بازار را به منظور سوددهی برای خود دست  و پا کنند.
  • این محیطی است که معمولا شرکت‌های بزرگ‌تر را به جیب پر پول تر می رساند، و آن‌ها می‌توانند بهترین متخصصان سئو در این صنعت را استخدام کنند. اگر در مقابل این وضعیت قرار داشته باشید
  • ، مبارزه‌ای طولانی‌تر و سخت‌تر در پیش دارید.
  • بنابراین باید تمام جنبه‌های سئو را ارزیابی کنید، اما باید دیدگاه فراتر از جایگاه کنونی داشته باشید. این فقط یک نقطه شروع است. شما همچنین باید فعالیت‌های رقبا را در چند ماه گذشته بررسی کنید و سپس به پی‌گیری فعالیت‌های آن‌ها ادامه دهید. چرا که برای غلبه بر رقبای خود، باید تلاش بیشتری کنید تا از آنها پیشی بگیرید.

نقش لینک‌ های ورودی در سئو سایت

اینکه لینک ها هنوز هم نقش مهمی در سئو دارند چندان پیچیده و محرمانه نیست، اما تاثیر آن‌ها بر روی سئو سایت، بستگی به چند عامل عمیق‌تر دارد. اولی، حجم لینک‌های وب سایت شما است. به طور کلی لینک‌های بیشتر، به شما کمک می‌کنند با سرعت بیشتر در سئو کردن سایت موفق شوید، اما این فقط یک بازی با اعداد نیست.

به طور کلی، لینک‌های با کیفیت بالا از وب سایت‌های مرتبط، تاثیر بسیار بیشتری بر روی نتایج شما خواهند داشت تا حجم بیشتری از لینک‌های با کیفیت پایین از وب سایت‌های مرتبط! اهمیت این موضوع به این دلیل است که ارتباطات با کیفیت بالا به طور کلی دشوار تر هستند، بنابراین این موضوع برای رقبای شما هم دشوارتر خواهد بود. این کار، برخلاف لینک‌های تولید شده با استفاده از روش‌های خودکار، زمان بیشتری را برای نتیجه گرفتن طلب می کند. (خوب است سری به مقاله صفحات دسته‌بندی مطالب برای بهبود سئو موثرترند یا صفحات مقاله نیز بزنید)

اماسرعتی که در این روش از نظر زمانی برای کسب رتبه بهتر تلاش می کنید نیز خود یک عامل دیگر است. چون به طور کلی، افزایش ناگهانی لینک ورودی می‌تواند نشان‌دهنده تلاش غیر طبیعی شما برای دستکاری سئو باشد و گوگل متوجه آن خواهد شد. اگر از روش‌هایی استفاده می‌کنید که جزء راهنمای وبمستر گوگل نیستند، و لینک‌های ورودی تان را به صورت دستی ارتقا می دهید، با یک جریمه روبرو خواهید شد.

پس بهتر است:

  • ازعواملی دیگر مثل پوشش رسانه‌ای جدید، معرفی یک محصول جدید، یا یک فعالیت بازاریابی، که می‌تواند لینک ورودی کاملا طبیعی ایجاد کند,استفاده کنید. به طور کلی، هرچه سریع‌تر بتوانید لینک‌های مرتبط با کیفیت بالا را کسب کنید، سرعت بیشتری برای سئو کردن سایت خواهید داشت، اما باید مراقب آن باشید.
  • سرعت لینک: یعنی سرعتی که لینک دریافت می‌کنید باید رشد نسبتا ثابتی داشته باشد.

اگر روند ساخت لینک تان از دستورالعمل‌های گوگل پیروی کند، همه چیز طبیعی خواهد بود. معمولا زمانی که از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنید، به الگوهای غیر طبیعی که می‌تواند به پیشرفت شما آسیب برساند، می رسید.

نقش محتوا در سئو کردن سایت

مطالب منتشر شده در وب سایت نیز نقش مهمی در این بازی دارند که به سرعت نتایج آن را خواهید دید. اولین چیزی که باید بدانید این است که کیفیت اطلاعات در این رابطه اهمیت بسیاری دارد. مقاله های در حد 300 کلمه شما را به جایی نمی رسانند. البته این به آن معنا نیست که محتوایی که تولید می کنید باید بالاتر از 4 هزار کلمه یا در حد آن باشد. در حقیقت، هیچ حداقل یا حتی طول ایده‌آل برای محتوا سئو شده وجود ندارد؛ محتوای کافی برای رضایت مخاطب نوشته می شود.

یک افسانه در این رابطه وجود دارد که می گوید: باید محتوا را آرام و با فاصله زمانی در سایت درج کنید، و از این نظریه نشات می گیرد که انتشار محتوای جدید پشت سر هم از نظر گوگل می‌تواند غیر طبیعی به نظر برسد، و در نتیجه به رتبه بندی تان آسیب می رساند.

این قابل‌درک است که مردم چطور می توانند این افسانه را باور کنند! اما گوگل به طور رسمی این افسانه را اثبات کرده‌است. اگر محتوای خیلی خوبی دارید، پس هیچ دلیلی وجود ندارد  که از دید سئو آن را دیریا در طی بازه زمانی بلند مدت به اشتراک بگذارید. انتشار به موقع مطلب، به زودی تاثیر مثبتی بر رده‌بندی شما خواهد گذاشت.

شایان ذکر است که رتبه بندی یک صفحه وب با عمر آن ارتباط دارد. به عبارت دیگر صفحات جدیدتر همچون صفحات قدیمی‌تر در نظر گرفته نمی‌شوند. با توجه به این نکته، توصیه می شود که یک ریتم انتشار محتوای سازگار را، به جای انتشار محتوا دارای نوسان، در نظر بگیرید. آنهم به دو دلیل:

این روند به گوگل نشان می‌دهد که محتوای جدید به طور مرتب به وب سایت شما اضافه می‌شود، که به طور کلی الگوریتم های آن را تشویق می‌کند که به طور مرتب به سایت شما توجه کنند. این کار به تسریع تلاش‌های سئو سازی سایت کمک می‌کند.

این کار کاربران را تشویق می‌کند که بیشتر به وب سایت شما برگردند، که ممکن است به ارسال سیگنال‌های تجربه کاربری مثبت به سمت گوگل کمک کند، و در نتیجه باعث افزایش بیشتر تلاش‌های سئو سازی سایت می‌شود.

با این حال، تنها تولید محتوا در این رابطه موثر نیست. حذف محتوا می‌تواند نقش مثبتی در این سئو، بازی کند. نکته اصلی این کار این است که کدام محتوا را باید حفظ کنید ، کدام یک را بهبود ببخشید و کدام یک را حذف کنید.

دنی گودوین در این باره میزبان یک وبینار بود که در آن توضیح داد که چگونه ژورنال موتور جستجو از این روش برای جمع کردن تعدادی از صفحات استفاده می کند، در واقع این کارها به افزایش عملکرد کلی سایت در نتایج جستجو کمک می کند. در نهایت، کلید ایجاد محتوای اصلی و مفید این است که نیازهای مخاطبین خود را حل کرده، و پیوسته محتوا را بهبود ببخشید. و اگر دلیلی برای انجام این کار میخواهید، باید بدانید که محتوای عالی و بلند مدت لینک های بیشتری در مقایسه با محتوای بی کیفیت با عمر کوتاهتر کسب می کند.

برایان دین، 912 میلیون پست وبلاگ را مورد آنالیز قرار داد و در نهایت به این نتیجه رسید که محتوایی با حجم طولانی به طور متوسط ​​77.2٪ لینک بیشتر از مقالات کوتاه از سمت گوگل کسب می کند. بنابراین محتوا نقش مهمی در سئو بازی می‌کند، و روی تلاش‌های ساختمان لینک شما تاثیر می‌گذارد، بنابراین تولید محتوا سئو شده یک تیر و دو نشان است.

پس، آیا سئو فقط یک حدس حساب شده است؟

شغل متخصص سئو بسیار شبیه به متخصصان هواشناسی است، که علی‌رغم داشتن دانش، تجربه و ابزار، اغلب چیزها را اشتباه می‌گیریند. به طور کلی، مشتریان وقتی نتایج را از کمپین سئو به همان سرعتی که دوست دارند پیش برود، نمی‌بینند ناامید می شوند.

بخشی از شغل یک متخصص سئو، مدیریت انتظارات مشتری است. این حوزه‌ای است که بسیاری، در آن شکست می‌خورند. امروزه بسیاری از مشتریان انتظارات غیر واقعی دارند. در نتیجه، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که سئو شدن سایت فقط چند هفته یا حتی چند ماه طول می‌کشد.

شما ممکن است شاهد بهبود رتبه‌بندی ارگانیک و افزایش ترافیک برای موضوعات مرتبط با کلمات کلیدی خود طی چند هفته باشید. اما از سوی دیگر، موضوعات نسبتا رقابتی ماه‌ها طول می‌کشد تا نتیجه دهد، در حالیکه گزینه های بسیار رقابتی سئو می توانند یک سال یا بیشتر طول بکشند. گاهی هم پیش می آید که مشتریان و حتی آژانس‌ها از تاکتیک‌هایی استفاده کرده‌اند که گوگل را دور بزنند. شاید این روش در طی کوتاه مدت جواب دهد اما، در نهایت با یک جریمه روبرو خواهید شد و از همان جا شروع به کار درست خواهید کرد.

با توجه به یک تحلیل آماری جامع، تنها ۵.۷ درصد از صفحات جدید در عرض یک سال به جایگاه ۱۰ نتیجه برتر گوگل خواهند رسید. البته این جایگاه دائمی نخواهد بود. چون رقبای شما (قدیمی ها و تازه‌وارد ها) به طور مداوم به دنبال گرفتن این موقعیت از شما خواهند بود. به عبارت دیگر، این یک تلاش مداوم است که هرگز واقعا کامل نخواهد شد.

نتیجه‌گیری

شما نمی‌توانید دقیقا پیش‌بینی کنید که با سئو شدن سایت چه مدت زمانی طول می‌کشد، تا دیده شوید. با این حال، شما می‌توانید یک ساختار بسیار حساب شده را براساس متغیرهای خاص ایجاد کنید، و سپس، در طول زمان، ایده بهتری برای قرارگیری در جایگاه خاص خود در برابر رقبا پیدا کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.