در این پست تمام آمارهای مورد نیاز سئو برای شناخت ترافیک ارگانیک، هزینههای مرتبط با یک کسب و کار، شیوه جستجو گوگل و موارد دیگر جمع آوری شده است.
بهینه سازی موتور جستجو (سئو) ضروری است (مقالهی چرا سئو اهمیت دارد؟)، زیرا جستجوی ارگانیک موثرترین کانال بازاریابی است. هر شرکتی که بازاریابی آنلاین دارد، به سئو ,به صورت دورهای نیاز دارد: خواه آن شرکت کوچک، متوسط و بزرگ باشد، یا نوپا باشد، محلی باشد و یا یک برند جهانی باشد! (پیشنهاد میکنیم که در این زمینه مقالهی اهمیت سئو برای برندها را نیز مطالعه کنید.
هر گاه کسی از موتور جستجو و سئو برای پیدا کردن اطلاعاتی که مربوط به محصول، سرویس، یا وب سایت شما است استفاده میکند، باید خودتان را به بهترین شیوه با سئو در اختیار وی قرار دهید. با این وجود، به یک مبارزه همیشگی نیاز داریم، تا ارزش سئو توجیه شود. مقالهی افراد چگونه جستجو میکنند اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار میدهد.
اما چرا؟ به طور کلی، اثبات غیرقابلانکار ارزشمند بودن سئو در بسیاری از وب سایتها به اشکال مختلف عنوان شدهاست. این پست تمام اطلاعاتی که شما نیاز دارید تا در مورد ترافیک ارگانیک، سئو، هزینه های مرتبط با کسب و کار، ارزش، شیوه جستجو، گوگل و غیره بدانید را کنار هم قرار میدهد. در اینجا بیش از ۶۰ آمار شگفت انگیز (به همراه منبع) وجود دارد که شما باید در مورد بهینهسازی موتور جستجو بدانید.
آمار ترافیک ارگانیک
- ۳۲.۵ درصد: میانگین ترافیکی که در اولین جستجوی گوگل و به کمک سئو به دست آمدهاست. (Chitika)
- ۹۱.۵ درصد: میانگین ترافیک ایجاد شده توسط سایتهایی که در اولین صفحه جستجوی گوگل فهرست شدهاند. (Chitika)
- کلمه۱۸۹۰: میانگین طول محتوای صفحه اول گوگل. (Backlinko) مقالهی انتخاب بهترین کلمات کلیدی شما را در انتخاب کلمات کلیدی موثر یاری خوهد کرد.
- ۵۱ درصد از کل ترافیک وب سایت ها از جستجوی ارگانیک حاصل میشود، ۱۰ درصد از جستجوی پرداختی، ۵ درصد برای خدمات اجتماعی و ۳۴ درصد از تمام منابع دیگر. (BrightEdge) توصیه میکنیم که در این راستا سری هم به مقالهی محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان بزنید.
- بیش از ۴۰ درصد درآمد ها، حاصل از ترافیک ارگانیک به کمک سئو است. (BrightEdge)
- ۷۳ میلیارد: تعداد تخمینی تماسهای تلفنی که از جستجوی تلفن همراه تا پایان سال ۲۰۱۸ تولید شد. (Acquisio)
- 8.۵: میانگین تعداد نتایج جستجوی موبایل ارگانیک با سئو که گوگل در صفحه نخست خود نشان میدهد. این مورد، قبلا شامل ۱۰ “لینک نخست” در نتایج جستجو بود. (SearchMetrics)
- 8.59: میانگین تعداد صفحات جستجوی دسکتاپ ارگانیک که گوگل در صفحه اول خود نشان میدهد. (SearchMetrics)
آمار هزینه های مرتبط با صنعت / کسب و کار خاص
- ۶۵ میلیارد دلار: مبلغی که شرکتها برای سئو در سال 2016 هزینه کردند (Borrell Associates) مقالهی 5 راه پیشی گرفتن از رقبا و موفقیت کسبوکارهای اینترنتی را نیز مطالعه کنید.
- ۷۲.۰۲ میلیارد دلار: تعداد تخمینی برندها و آژانسها در ایالات متحده برای خدمات سئو در سال 2018 میلادی. این میزان تا سال ۲۰۲۰ به ۷۹.۲۷ میلیارد دلار افزایش یافت. (Borrell Associates)
- 5000 دلار: مبلغ ماهانهی اکثر مشاغل که صرف سئو میشود. (moz)
- ۷۷.۸ درصد از درآمد های تبلیغات جستجوی ایالاتمتحده تا سال ۲۰۱۷ توسط گوگل به دست آمده است. (eMarketer)
آمار جستجوی محلی
- ۸۰ درصد جستجوی گوگل در “near me” از تلفن همراه در Q4 در سال ۲۰۱۴ حاصل شد. (Think with Google)
- 4 نفر از 5 کاربر برای یافتن اطلاعات محلی از موتورهای جستجو استفاده می کنند. (Google / Ipsos MediaCT / Purchased)
- ۱۸ درصد از جستجوهای هوشمند محلی با موبایل، منجر به خرید در عرض یک روز می شود. (Google / Ipsos MediaCT / Purchased)
- ۸۸ درصد کاربران با یک گوشی هوشمند جستجو را انجام می دهند، در حالی که ۸۴ درصد از کاربران در با کامپیوتر / تبلت جستجو می کنند. (Google / Ipsos MediaCT / Purchased)
- 54 درصد از کاربران تلفن های هوشمند به دنبال ساعت های کاری یک فروشگاه هستند، و 53 درصد آنها به دنبال مسیریابی یک فروشگاه محلی هستند. (Google / Ipsos MediaCT / Purchased)
- ۴ نفر از هر۵ کاربر تبلیغات متناسب با شهر، کد پستی یا محیط نزدیک خود را به کمک سئو می خواهند دریافت کنند. (Google / Ipsos MediaCT / Purchased) پیشنهاد میکنیم که مقالهی توصیه هایی برای سئو مدرن را هم مطالعه کنید.
- حدود ۷۰ درصد از کاربران میگویند که داشتن گزینه تماس تلفنی در تبلیغات بسیار اهمیت دارد. (Google / Ipsos MediaCT / Purchased)
- 2.1: جستجو عبارت «فلان مغازه باز است؟» یا «غذا حاضر است» با تلفن همراه در سال گذشته رشد داشته است. (Think with Google)
- 1.3: تعداد دفعات جستجوی موبایل به کمک سئو برای عبارات “فلان چیز را از کجا بخرم / فلان چیز را از کجا بیابم/ فلان چیز را در کجا دریافت کنم” در سال گذشته افزایشیافته است. (Think with Google)
- ۶۵ درصد از مردم از تلفن خود برای خرید استفاده میکنند. (Think with Google)
- ۷۶ درصد از افراد از تلفنهای هوشمند خود برای دیدن یک چیز خاص مرتبط با یک کسبوکار با کمک سئو در یک روز استفاده می کنند و ۲۸ درصد از این جستجوها، برای چیزی خاص و مرتبط با خرید آنها می باشد. (Think with Google)
آمار رفتار کاربر در حین جستجو
- ۵۱.۳ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان دستگاههای تلفن همراه و تبلت دارند در حالی که ۴۸.۷ درصد از افراد از کامپیوترهای رومیزی برای جستجو به کمک سئو استفاده میکنند. (StatCounter)
- ۱۵ درصد از میلیونها کاربر وب فعال در آمریکا حداقل یک یا چند جستجو را در یک روز انجام می دهند، ۴۵ درصد از افراد حداقل یک عبارت خاص را در یک هفته جستجو می کنند و ۶۸ درصد در یک ماه یک یا چند جستجو را انجام می دهند. (Jumpshot / moz)
- ۷۹ درصد مردم قبل از خرید با تلفن همراه خود جستجو می کنند. (Think with Google)
- ۳۹ درصد خریداران از یک جستجوی مرتبط در گوگل استفاده می کنند. (Think with Google)
- ۳: میانگین تعداد کلماتی که یک کاربر (مطالعه مقالهی سئو کلمات کلیدی چیست و چرا اهمیت دارد توصیه میشود.)
- معمولی برای جستجو خود از آنها استفاده می کند. (Jumpshot / moz)
- ~ 8 درصد از جستجوها به شکل یک پرسش مطرح میشوند. (Jumpshot / moz)
- ۸ درصد از پرس و جوها در گوگل منجر به تغییر شرایط جستجوی بدون کلیک روی هر نتیجه خاص، میگردد. (Jumpshot / moz)
- ۲۱ درصد از جستجو منجر به چندین کلیک روی نتایج گوگل میشود. (Jumpshot / moz)
- ۸ درصد از جستجوهای گوگل با سئو به pogo منجر می شود- (یعنی جستجوگر روی یک نتیجه خاص کلیک می کند، سپس به صفحه نتایج جستجو بر می گردد و نتیجه دیگری را انتخاب می کند). (Jumpshot / moz)
آمار ساختمان لینک
- بیش از ۱۰۰۰ کلمه: میانگین طولانی ترین محتوا که بهتر از محتواهای کوچک و محدود به اشتراک گذاشته می شود (Buzzsumo / moz)
- ۴۱ درصد از شرکتهای بزرگ ساخت لینک را به عنوان سختترین تاکتیک سئو در نظر میگیرند. (/Ascend2 Conductor)
آمار گوگل
- ۱۳۰ تریلیون: وب سایتهایی که گوگل از سال ۲۰۱۶ از وجودشان مطلع است. (Google via Search Engine Land)
- ۲ تریلیون: تعداد تخمینی جستجوی گوگل با سئو در هر سال، که در سراسر جهان متغیر است. که به 63000 جستجو در ثانیه تجزیه می شود. 3.8 میلیون جستجو در دقیقه؛ 228 میلیون جستجو در ساعت؛ 5.5 میلیارد جستجو در روز؛ و 167 میلیارد جستجو در هر ماه. (Search Engine Land)
- بیش از 1 میلیارد: تعداد افرادی که هر ماه از جستجوی گوگل استفاده می کنند. (Google via Business Insider) مطالعهی مقالهی روش های تولید محتوا موثر در سایت را از دست ندهید.
- ۴۰ – ۶۰ میلیارد: تعداد تخمینی جستجو که هر ماه در گوگل انجام می شود. (Jumpshot / moz)
- بیش از ۱۶۰۰: تعداد پیشرفت هایی که در جستجوی گوگل در سال 2016 راه اندازی شده است. (google)
- ۸۱.۱۲ درصد: کل بازار موتور جستجو که گوگل در حال حاضر در دست دارد. (Net Market Share)
- ۱۵ درصد: درصد درخواستهای روزانه از گوگل که قبلا هرگز جستجو نشده است. (google)
- کمتر از 1 دقیقه: زمان میانگین جستجوی گوگل (از زمان جستجوی اولیه تا بارگیری صفحه نتایج جستجو و انتخاب هر نتیجه ، بعلاوه انتخاب دکمه برگشت به نتایج اصلی و انتخاب نتیجه جستجو جدید.) (Jumpshot / moz)
- ۳۰ درصد تمام جستجوهای موبایل مربوط به مکان است. (Think with Google)
- ۶۶ درصد از جستجو های متمایز منجر به یک یا چند کلیک روی نتایج گوگل میشود، در حالی که ۳۴ درصد از جستجوها به هیچ وجه موفق به دریافت کلیک نمیشوند. (Jumpshot / moz)
- ۳.۴ درصد جستجو های متمایز در گوگل که منجر به کلیک روی یک تبلیغ (پرداختشده) می شوند. (Jumpshot / moz)
- ۰.۹ درصد از نتایج جستجو که منجر به کلیک روی گوگل مپ می شود. (Jumpshot / moz)
- ۰.۵ درصد از کلیک روی نتایج جستجوی گوگل بر روی لینکهای نمودار دانش مربوط می شود. (Jumpshot / moz)
- ۳ درصد از کلیک روی نتایج جستجوی گوگل به بخش تصویر ختم میشود. (Jumpshot / moz)
- ۰.۲۳ درصد از کلیک روی نتایج جستجوی گوگل به نتایج توییتر مربوط می شود. (Jumpshot / moz)
- ۱.۸ درصد از کلیک روی نتایج جستجوی گوگل به یوتیوب مربوط می شود. (Jumpshot / moz)
- ۰.۱۶ درصد از کلیک روی نتایج جستجوی گوگل برای شخصی سازی نتایج Gmail / Google Mail استفاده می شود. (Jumpshot / moz)
- ۰.۵۵ درصد از کلیک روی نتایج جستجوی گوگل به خرید مربوط می شود. (Jumpshot / moz)
- ۱۱.۸ درصد از کلیک ها روی جستجوهای متمایز گوگل منجر به انتخاب یکی از آپشن های گوگل، یعنی YouTube، Maps، Gmail ، گوگل پلی در موبایل و گوگل پلاس میشود. (Jumpshot / moz)
- ۲۵ درصد تمام حجم جستجو خارج از ۱۰۰ میلیون کلمه کلیدی انجام می شود. (Jumpshot / moz)
- ۴۰.۹ درصد از جستجوهای گوگل در دستگاههای تلفن همراه منجر به یک کلیک ارگانیک، ۲ درصد مربوط به کلیک روی لینک های پرداختشده، و ۵۷.۱ درصد منجر به هیچ کلیکی نمی شود. (Jumpshot / moz)
- ۶۲.۲ درصد از جستجوهای گوگل روی کامپیوترهای شخصی (رومیزی) به یک کلیک ارگانیک، ۸ / ۲ درصد به کلیک پرداختی، و ۳۵ درصد از آنها به هیچ کلیکی منجر نمیشود. (Jumpshot / moz)
سئو و دیگر کانالهای بازاریابی
۲۰: تعداد دفعاتی که سئو ترافیک بیشتری نسبت به PPC (جستجو پرداختی) در موبایل و دسکتاپ دریافت می کند. (Jumpshot / moz)
۴۵ درصد از تمام شرکتها میگویند که بازاریابی محتوا “بسیار جامع” با استراتژی سئو امکان پذیر است. (Econsultancy) مقالهی بهبود سئو با کمک کیفیت محتوا و تجربه کاربری اطلاعات جامعتری در این زمینه به شما خواهد داد.
امیدواریم آگاهی از این آمارها کمک مثبتی به شما جهت بهبود سئو سایتتان نماید.
سوالات متداول
-
چند درصد از مردم از گوشی همراه خود برای سرچ استفاده میکنند؟
۷۶ درصد از افراد از گوشی همراه خود برای دیدن یک چیز خاص (مرتبط با یک کسبوکار) با کمک سئو در یک روز استفاده میکنند و ۲۸ درصد از این جستجوها، برای چیزی خاص و مرتبط با خرید آنها است.
-
مقایسه استفاه از دسکتاپ با گوشی و تبلت
۵۱.۳ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان دستگاههای تلفن همراه و تبلت دارند در حالی که ۴۸.۷ درصد از افراد از کامپیوترهای رومیزی برای جستجو به کمک سئو استفاده میکنند.
-
گوگل مپ چند درصد از کلیک را به خود اختصاص میدهد؟
۰.۹ درصد از نتایج جستجو که منجر به کلیک روی گوگل مپ میشود. میتوانید آمارهای بیشتر را در داخل صفحه مشاهده کنید.
-
زمان میانگین جستجوی گوگل چقدر است؟
زمان میانگین جستجوی گوگل کمتر از 1 دقیقه است (زمان میانگین جستجوی گوگل یعنی از زمان جستجوی اولیه تا بارگیری صفحه نتایج جستجو و انتخاب هر نتیجه ، بعلاوه انتخاب دکمه برگشت به نتایج اصلی و انتخاب نتیجه جستجو جدید.)