تولید محتوا با کیفیت مانند ساخت یک پورتفولیو است. تولید محتوا یک سرمایه گذاری بلند مدت در توسعه برند شما، تشکیل یک جامعه، افزایش آگاهی، کاهش اصطکاک چرخههای فروش طولانیتر است. کارآفرینان یا عاملان بازار جدیدی که به دنبال برنده شدن سریع هستند،
اغلب در این مورد مورد غفلت قرار میگیرند. البته این موضوع عادی است و کمی طول می کشد تا بتوانید جایگاه خود را در بین رقبا بیابید. قبل از یافتن درک بهتر برای تولید محتوا با کیفیت بالا، ابتدا باید بازاریابی محتوا را درک کنید. کیفیت در برابر بحث کمیت از زمانی که بازاریابی محتوا وجود داشتهاست روی کار آمده است.
پورتفولیو چیست؟
پورتفولیو مجموعه ای از طرح ها، پروژه ها یا عملیات است که به صورت گروهی مدیریت می شوند تا بتوان به اهداف استراتژیک دست یافت. این اجزای پورتفولیو لزوماً به هم مرتبط نبوده و اهداف مشترکی ندارند. این اجزای پورتفولیو کمّی هستند؛ یعنی میتوان آنها را اندازه گیری، رتبه بندی و اولویت بندی نمود.
پورتفولیو برای دستیابی به یک یا چند استراتژی و هدف سازمانی به وجود آمده است و ممکن است از مجموعه ای از اجزای پورتفولیوی گذشته، حال، برنامه ریزی شده و آینده تشکیل شده باشد. پورتفولیوها و طرحها دارای توانایی بالقوه لازم برای داشتن دورهای طولانیتر و نیز تبدیل پروژههای جدید به طرح یا پورتفولیو میباشند، که این امر برخلاف پروژهها است که دارای آغاز و پایانی مشخص میباشند.
معنی محتوا چیست و چه کارکردهایی دارد؟ این شاید اولین سوالی باشد که برای شما پیش بیاید، که وقتی ما در رابطه با محتوا صحبت می کنیم، به طور دقیق منظور ما از محتوا چیست. پیشنهاد میکنیم با کلیک بر روی عبارت آبی مقاله مهم معنی محتوا چیست؟ را مطالعه کنید.
تولید محتوا با کیفیت چیست؟
در دنیای بازاریابی داخلی، ما اغلب میگوییم محتوا پادشاه است، اما در حقیقت، محتوای با کیفیت است که پادشاه است. محتوای با کیفیت همیشه سبز و پایدار است؛ که این موضوع در طی زمان خود را نشان میدهد و باعث میشود مردم بیشتر به سمت آن بازگردند (به نوعی مانند یک منبع به آن نگاه کنند).
تولید محتوا با کیفیت مرتبط، دقیق، جامع است، و به سوالات و یا مشکلات افراد پاسخ می دهد. البته آنچه که به عنوان تولید محتوا با کیفیت محسوب می شود ممکن است مورد توجه شما و مخاطبین (و گوگل) باشد؛ اما برخی دستورالعمل های کلی وجود دارد که هر وبلاگ باید آن را دنبال کند تا به نتیجه برسد.
چه احتیاجی به یک وبلاگ داریم؟
راه بهتری برای برای صعود در رتبه بندیهای بالا به جز یک وبلاگ فعال با تولید محتوا با کیفیت وجود ندارد. اگر میخواهید مشتریان احتمالی وب سایت شما را پیدا کنند، شانس بسیار بیشتری با تولید محتوای وبلاگ (به طور مرتب) خواهید داشت. داشتن یک وبلاگ یکی از آسانترین راهها برای ارائه ارزش بیشتر برای مشتریان فعلی تان است.
شما میتوانید محصولات و خدمات خود را به آنها ارائه دهید و به آنها نشان دهید که چگونه از پیشنهاداتان استفاده کنند. حقیقت این است که تقاضا برای محتوای موجود در وبلاگها در حال افزایش است و شما باید در یک فرم رقابتی قرار بگیرید تا اینکه در گذر زمان به نتایج بلند مدت دست پیدا کنید.
نگاهی به تولید محتوا با کیفیت و تولید محتوا کیفی
اگر سری به واژه نامهها بزنیم دو تفاوت واضح در لغت از کیفیت و کیفی مییابیم؛ با اینکه ممکن است این دو مورد از لحاظ معنایی مشابه یکدیگر باشند. منظور از کیفیت، وضعیت، حالت و چگونگی است و منظور از کیفی را متضاد کمی میدانیم.
گاهی تولید محتوا با کیفیت به محتوایی اطلاق میشود که هم برای google، هم برای مخاطب و هم برای اهداف بازاریابی مناسب است در صورتی که تولید محتوا کیفی (چندی و چونی) عموما برای مخاطب نوشته می شود و با تولید آن قصد جلب نظر و توجه مخاطب را خواهیم داشت. عموماً محتوایی که با کیفیت تولید می شود و هم توجه مخاطب و هم توجه گوگل را به سمت خود جذب می کند مناسبتر است با اینکه در به روز رسانی الگوریتمهای گوگل توجه عمده بر کسب رضایت از سوی مخاطب معطوف است و عملاً می توانیم جلب نظر مخاطب را برای پیروزی در بین دیگر رقبا مد نظر قرار دهیم.
محتوای با کیفیت در مقایسه با محتوای غیرهدفمند
تولید محتوا با کیفیت اما بدون هدف، در واقع بازاریابی محتوا هم به حساب نمی آید. این همان چیزی است که یک محتوای نامناسب، کپی شده و غیرهدفمند را از محتوا باکیفیت و حتی کیفی جدا میکند. این دقیقا همان چیزی است که یک وبلاگ مرتبط با یک کسب و کار را از میلیون ها محتوای غیر مفید دیگر مجزا میکند.
برای تولید محتوا با کیفیت باید بدانید که چهار نوع هدف جستجو از جانب کاربر وجود دارد:
-
اطلاع رسانی:
نمایش محتوایی که کاربر از جستجو آنها به دنبال کسب اطلاعات بیشتر است. مثلاً انواع سوالات مربوط به هوا، «چه کسی در تیم X بهترین بازیکن است»، «چگونه می توان به Y رسید»، «سریعترین راه برای پخت Z» در این دسته بندی قرار دارند. اطلاع رسانی در اکثر اوقات باعث تحریک فروش برای مخاطب نمیشود ،
اما با تولید محتوا با کیفیت در این زمینه ترافیک بیشتر به سایت تان وارد می شود و آگاهی از برند تان افزایش می یابد.
-
یافتن سایت یا نام برند و کالا:
جستجوهایی در کنسول گوگل (Google Console) وجود دارد که در این دسته بندی قرار می گیرند و اغلب افراد به دنبال نام تجاری یا نام برند خاصی هستند. این جستجو حتی برای یافتن یک کالا، یا خدمت خاص نیز می باشد. این بازدیدکنندگان قبلاً با مارک / محصول آشنا هستند و میخواهند وب سایت مناسبی برای خرید پیدا کنند ( تولید محتوا کیفی در این زمینه بسیار اهمیت دارد).
-
جستجو های تجاری:
شما را به خرید توسط مخاطب نزدیکتر میکند، اما هنوز هم از در مرکز توجه قرار گرفتن توسط وی فاصله دارید. بازبینی محصول، گزارش های مقایسهای و لیستها اغلب در طول فرآیند تولید محتوا با کیفیت اصلاح میشوند.
این مرکز توجه واقع شدن اغلب خارج از وب سایت شما انجام میشود، هر چند یک مجموعه دقیق از صفحات فرود مناسب ممکن است مشتری را متقاعد کند که راهحل شما (یا فروشگاه) بهترین گزینه ممکن است.
-
جستجو با قصد و نیت خاص:
بهترین روش برای همه این مدل از جستجو است. معمولا از جمله های محرک اصلی مانند “خرید”، “ثبت نام”، “تخفیف”، “ارسال” مربوط به تکمیل خرید میتوانید در تولید محتوا با کیفیت به طور مستقیم استفاده کنید. اگر فروش هدف اصلی شما است، ساختن صفحات فرود مربوطه را در نظر بگیرید.
تولید محتوا با کیفیت با قانون 80/20
احتمالا از قانون 20 / ۸۰ اطلاعاتی دارید. سال ۱۹۰۶، زمانی که ویلفردو پارتو اقتصاددان ایتالیایی فرمول ریاضی برای توصیف توزیع نابرابر ثروت در کشور خود ایجاد کرد و اظهار کرد که ۲۰ % از مردم ۸۰ درصد از ثروت را در اختیار دارند. امروزه، قانون ۸۰ / ۲۰ به این معنا است که در هر وضعیتی، ۲۰ % از ورودیها و کارها مسئول ۸۰ درصد از پیامدها و نتایج هستند.
بیایید این را برای تولید محتوا با کیفیت و بازاریابی با آن به کار بگیریم: ۲۰ % از محتوای شما باید در مورد تبلیغ برند تان باشد و ۸۰ % از محتوای شما باید به این علایق منتقل شود و مخاطبین شما را درگیر کند.
سخت تر تلاش کنید تا مخاطب سمت شما بیاید!
ما میتوانیم همان قانون ۸۰ / ۲۰ را برای تولید و توزیع محتوا اعمال کنیم. اکثر ما احتمالا ۸۰ % زمان خود را بر روی ایجاد محتوا و ۲۰ % زمان خود را برای توزیع محتوا متمرکز میکنیم. منطق این است که شما باید سختتر تلاش کنید تا مردم به برند شما گرایش پیدا کنند و محتوا با کیفیت اشتراک بگذارید. ما میدانیم که تنها گذاشتن محتوا به صورت آنلاین راهی برای تضمین این که مردم آن را ببینند نیست. با تنظیم زمان صرف ایجاد محتوا و ترفیع آن، میتوانید تمرکز خود را تغییر دهید تا تولید محتوا با کیفیت و مفید منجر به تغییرات عظیمی شود.
برای تولید محتوا با کیفیت از تصویر و ویدیو غافل نشوید
روش های یادگیری (Learning methods) متفاوت است بهتر است همه مخاطبان خود را پوشش دهید یعنی همه آن هایی که دیداری یاد میگیرند و همه آنهایی که شنیداری می آموزند! هیچ فردی وجود ندارد که با کمک ابزار های دیداری مثل عکس ، فیلم، نمودار و جدول مطلبی را یاد نگیرد.اضافه کردن تصویر و فیلم به محتوا موجب جذابیت محتوا میشود و کاربر علاقه بیشتری به خواندن آن پیدا خواهد کرد.
در تولید محتوای با کیفیت چقدر باید به لینک دهی ها توجه کرد ؟
خیلی! بک لینک ها به نوعی اعتبار سایت شما را افزایش خواهد داد.
در محتوای خود به سایت های باکیفیت و معتبر لینک دهید این کار موجب اعتماد بیشتر مخاطب به شما خواهد شد.
سعی کنید از محتوای خود به دیگر مقاله هایی که در سایت ایجاد کرده اید لینک دهید. با این کار به موتورهای جستجو کمک می کنید که راحت تر درک کنند محتوای شما در مورد چیست و چگونه باید طبقه بندی شود. اگر دقت کرده باشید در مقاله های رایا مارکتینگ بک لینک دهی بخش مهمی از مقالات را دربرمیگیرد.
ما با افتخار باید به شما مخاطب محترم بگوییم نویسندگان رایا مارکتینگ برای محتوا با کیفیت زمان زیادی را میگذارند و محتواگذاران ما در تمامی مقالات سعی کرده اند که مقالات رتبه دار و با کیفیت خود را با لینک دهی به آنها به شما معرفی کنند تا اطلاعات مفیدی کسب کنید.
تولید محتوا با کیفیت نیازمند انضباط است.
کیفیت همیشه به اطلاعات داخل محتوای تولیدی مرتبط نمیشود، بلکه عوامل دیگر نیز کیفیت و نظم آن را ارتقا می بخشند. هنگامی که یک گردش کار بهینه را کشف کردید، دقت کنید که با شور و شوق دنبال آن باشید، بهینهسازی کنید، و مراقب سایر کانالها باشید که ممکن است حتی بهتر از شما عمل کنند. داشتن چارچوب برای تولید محتوا با کیفیت باعث تسریع در کارها برای شما خواهد شد. در این رابطه جایگزینهای زیادی وجود دارد و آنها صرفا به سبک نوشتاری شما وابسته هستند.
سوالات متداول
-
محتوای با کیفیت چیست؟
محتوای با کیفیت به محتوایی میگویند که برای مخاطب کاربردی باشد و در مواجه با آن بتواند به نیاز خود پاسخ دهد. محتوایی که با اصول روانشناسی و اصول یادگیری درگیر است و با توجه به مخاطب شناسی خلق و ارائه شده است.
-
چرا به محتوای با کیفیت نیاز داریم ؟
اگر به دنبال این هستید که در گوشه ذهن مخاطب خود جا باز کنید! و هر از چند گاهی از شرکت یا برند شما یاد کند به او محتوای با کیفیت تقدیم کنید. مخاطب با اعتماد و اطمینان بیشتری جذب محتوای شما خواهد شد و در نهایت وفادار شما خواهد ماند.
-
اولین توصیه رایا مارکتینگ برای تولید محتوای با کیفیت چیست؟
انتخاب یک تیتر کوتاه، جذاب است. چون اولین چیزی که مخاطب میخواند عنوان است. این شما هستید که با یک عنوان گیرا و مهیج او را به سمت سایت خود می کشانید.
-
یک نکته مهم در رابطه با لینک دهی در محتوای با کیفیت چیست؟
در محتوای خود به سایت های باکیفیت و معتبر لینک دهید این کار موجب اعتماد بیشتر مخاطب به شما خواهد شد.و همچنین از محتوای خود به دیگر مقاله هایی که در سایت ایجاد کرده اید غافل نشوید و لینک دهی را انجام دهید.