امروزه استفاده از محتوا و تولید محتوا برای بهبود سئو و رتبه سایت ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما آیا تا به حال در خصوص روند تولید محتوا و ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا اندیشیده اید؟ اینکه محتوا چگونه و با کمک چه ابزاری تولید می شود و این ابزارها چه چیز هایی هستند؟ اما بهتر است قبل از آن که با ابزار تولید محتوا آشنا شوید، بدانید “تولید محتوا چیست؟
” برای همین پیشنهاد میکنم، بر روی آن کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.
ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا یعنی چه؟
همواره برای تولید شما نیاز به ابزارهای مختلفی دارید. تولید محتوا نیز مانند دیگر روندهای تولیدی نیازمند ابزارهای خاصی است. از ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا برای تولید انواع محتوا استفاده می شود. این ابزار دارای ویژگی های و قابلیت های خاصی هستند.
در خصوص ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا می توان به این نکته اشاره کرد که اگر شما از ابزارهای موجود به درستی استفاده کنید و هر ابزار را برای تولید محتوای مخصوص به خود استفاده کنید می توانید در امر تولید محتوا موفق عمل کرده و یک محتوای با کیفیت را ایجاد کنید.
استفاده از ابزارهای مختلف برای تولید و بهینه سازی محتوا باعث می شود که محتوای تولید شده توسط شما دارای ویژگی های عالی و مناسب بوده و از قدرت محتوایی بالایی برخوردار باشد. با استفاده از ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا شما می توانید محتوایی کامل تولید کنده و برای بهبود سئوی و کیفیت سایت خود از آنها استفاده کنید.
ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا عبارتاند از:
ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا ابزار ها و نرم افزارهایی هستند که برای سهولت در امر تولید محتوا به کار برده می شوند این ابزار ها به عنوان ابزارهای کمک کننده در تولید محتوا نام برده می شود. این ابزار ها به خودی خود توانایی تولید محتوای حرفه ای را ندارد و قرار نیست که به جای کاربر و محتوا نویس در امر تولید محتوا فعالیتی انجام دهند. بلکه هدف اصلی این ابزارها کمک به محتوا برای ساخت محتوای بهتر و بهینه تر است. در ادامه تعدادی از ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا را برای شما نام خواهیم برد:
ابزار تولید کننده عنوان برای مقالات Content Editor headline generator
از ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا می توان از ابزار Content Editor headline generator نام برد. استفاده از این ابزار برای تولید محتوا رایگان بوده و شما به راحتی می تواند از آن استفاده کنید. در واقع برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید نیاز به یک اینترنت و مرورگر دارید. شما کلید واژه مد نظر خود را در این سایت سرچ کرده و بر اساس کلید واژه شما نتایجی را نشان می دهد. در پایین صفحه تعدادی عنوان به همراه کلید واژه به صورت جست و جو های مرتبط قرار گرفته است که به شما انواع ایده برای ساخت محتوا و مقاله بر اساس کلید واژه خود را ارائه می دهد.
نکته مهمی که برای استفاده از عنوان ها باید در ذهن داشته باشید این است که شما به هیچ عنوان نباید یک محتوای کپی را در یک عنوان مخصوص قرار دهید چرا که محتوای کپی باعث از بین رفتن آن عنوان شده و دیگر گوگل آن را به عنوان یک محتوای اسپم به حساب می آورد. به همین دلیل برای هر عنوان یک محتوای مخصوص و کپی نشده تولید کنید.
استفاده از سایت Emotional Marketing Headline Analyzer
یکی دیگر از ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا را می توان این سایت نامید. در این سایت شما یک کلید واژه یا همان عنوان مد نظر خود را قرار می دهید و سپس بر اساس منطقه جغرافیای کشور خود اقدام به بررسی رفتار کاربران در زمینه آن عنوان می کنید. به عنوان مثال در خصوص تأثیر خرید و فروش یک فلز خاص ممکن است کاربران در کشور عراق رفتار خاصی داشته باشد و کاربران ایرانی نسبت به آن کاملاً بی تفاوت باشد. پس بعد از اینکه عنوان مناسب را انتخاب کردید باید بررسی کنید که آیا اصلاً این عنوان در کشور شما کاربرد محتوایی دارد و اصلاً کسی به دنبال محتوای مورد نیاز آن است یا خیر.
استفاده از ابزار Google Doc
یکی از مهمترین ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا را می توان ابزار گوگل داکیومنت نام برد. این ابزار آنلاین به شما کمک می کند که محتوای تولید شده توسط شما را به صورت آنلاین بررسی کرده و غلط ها و اشتباهات تایپی را به شما نشان می دهد. شما با استفاده از این ابزار می توانید متنی کاملاً بدون غلط و با کیفیت را تولید کنید.
برای استفاده از این ابزار شما باید با حساب کاربری خود در گوگل لاگین کرده و سپس از ابزارهای گوگل وارد صفحه گوگل داکیومنت شوید و متن نوشته شده را در صفحه کپی کنید. سپس کلید Analyze را کلیک کنید تا متن شما را بررسی کند.
استفاده از ابزار trends Google
یکی دیگر از ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا را می توان ابزار بررسی کلید واژه های گوگل یا همان trends. Google نامید. شما با استفاده از این ابزار می توانید ببینید که کلمه و یا کلید واژه مورد نظر شما چقدر در گوگل جست و جو شده است و کاربران و شهرها و استان های جست و جو کنده این کلید واژه را به شما نشان می دهد. همچنینی کلید واژه های مترادف و هم وزن را نیز به شما نشان می دهد.
شما با استفاده از این ابزار می توانید کلید واژه ها را از لحاظ تعداد جست و جو در ماه و یا سال بررسی کنید و بهترین و مناسب ترین کلید واژه را برای تولید محتوای خود انتخاب کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که در صورتی که از کی کلید واژه گمنام برای تولید محتوا استفاده کنید وسعی کنید همان کلید واژه را در ذهن کاربر ذخیره نمایید امکان موفقیت و بالا رفتن رتبه سایت شما بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال کلید واژه “دانلود فیلم ” دارای تعدادی زیادی نتایج و رکورد است و قرار گرفتن سایت در بین 10 سایت برتر در زمینه دانلود فیلم ممکن است آری سخت و زمان بر باشد؛ اما با انتخاب کلید واژه مناسب می توان از کلمه کلیدی مانند ” دانلود فیلم کره ای ” استفاده کرد و کاربران را به این سمت هدایت کرد. وقتی کاربران به سمت سایت شما با این کلید واژه هدایت شوند خود به خود با دیگر محتوای سایت شما نیز آشنا شده در سایت شما را به عنوان یک سایت مناسب در زمینه دانلود فیلم می پذیرند.
ابزارهای زیاد دیگری به عنوان ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا در دنیای دیجیتال وجود دارند که با استفاده از هر کدام از آنها شما می توانید اقدام به تولید محتوای با کیفیت نمایید. این نکته را به یاد داشته باشید که این ابزار ها نقش کمک کننده به شما را دارند و در نهایت این شما و فرد تولید کننده محتوا است که باید کار تولید محتوا را انجام دهد