مسائل مربوط به تعرفه تولید محتوا
تعرفه تولید محتوا هم مانند بسیاری از تولیدات دیجیتال دیگر، به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل در آژانس های تولید محتوا مختلف متفاوت است. و از قضا همین تفاوت باعث میشود؛ تا قیمت های مختلفی در این امر دخیل باشند. به همین دلیل نیز تعرفه تولید محتوا تنوع بیشتری دارد. نحوه محاسبه تعرفه تولید محتوا بر ارزان و گران بودن هزینه تولید محتوا تاثیر میگذارد.
البته دقیقا نمی توان این عوامل نامبرده را، آن هم به طور قطع برای این مورد حتمی دانست. با این حال عوامل مختلف و قابل تامل در این ماجرا دست دارند. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک یا بزرگ باید این هزینه را مد نظر قرار دهید. تولید محتوا و هزینه مرتبط با آن، اگر جدی گرفته شود می تواند؛ در کسب رضایت طرفین کار کاملا موثر عمل کند. با تمامی این تفاسیر اگر به فکر این موضوع افتادهاید که کدام پکیج از کدام آژانس تولید محتوا بدرد کسب و کارتان می خورد بهتر است، با این مطلب همراه باشید.
تعرفه تولید محتوا چقدر هزینه دارد؟
اگر به یک آژانس تجاری یا مشاور برای تولید محتوا خود مراجعه کنید، به احتمال زیاد میزان مشخصی از تعرفه تولید محتوا مورد نظر آنها را مشاهده خواهید کرد. در واقع، خدمات ارایه شده توسط متخصصان بازاریابی محتوا آنقدر قدر متنوع است که قیمتگذاری برای آن کاملا با یکدیگر متغیر است. البته، بزرگترین و مهمترین عامل در رابطه با تعرفه تولید محتوا، میزان محتوای اصلی شرکت شما، برای تولید و انتشار در هر ماه است.
اما قیمتگذاری میتواند بسته به این که، میخواهید با نویسندگان و طراحان مستقل کار کنید؛ یا با موسساتی که همهکارهایتان را انجام میدهند، متفاوت باشد. بنابراین برای شما، ایده های بهتری از این که چقدر میتوانید بر روی یک استراتژی تولید محتوا برای کسب و کار خود خرج یا، هزینه کنید وجود دارد. به همین منظور مجبور هستید تا روش و راهکار خود را پیدا کنید.
عوامل موثر بر تعرفه تولید محتوا کدام است؟
تعرفه تولید محتوا مانند تعرفه ی هر امر دیگری به عوامل مختلفی مرتبط است. بهتر است تا قبل از اقدام برای تولید محتوا مناسب به این موارد و به صرفه بودن آنها توجه ویژه ای داشته باشید؛ تا بعدها دچار مشکل خاصی نشوید.
-
بررسی تاثیر نوع محتوا در تعرفه تولید محتوا
این عامل اولین و کلیدی ترین موضوع در تعرفه تولید محتوا مورد نظر شماست. هر کسب و کار مشخصی یک یا چند نوع محتوای خاص را نیاز دارد؛ تا به واسطه آن بتواند کلیه نیاز های خود را در این مورد رفع کند. پس در ابتدا بفهمید که دقیقا به چه چیزی احتیاج دارید، و سپس بر اساس آن پیگیری های لازم را انجام دهید. پس از این شناخت، بهتر می توانید استراتژی بازاریابی محتوا خود را تنظیم کنید.
ساده ترین نوع محتوا، محتوای متنی است. فرقی هم نمیکند که در چه قالبی باشد. پست های وبلاگ، مقاله ها، و … محتوای نوشتاری یکی از آسانترین روشها برای انتقال اطلاعات است. تعرفه تولید محتوا در این قالب به حجم مطلب، یا تعداد کلمات بستگی دارد. محتوای بصری نیز یک روش موثر برای جلب توجه کاربران است. ویدئو ها یا اینفوگرافی ها از جمله این موارد هستند. تعرفه تولید محتوا در این بخش نیز بسته به شخص و میزان دانش و تجربه آن متغیر است.
-
بررسی تاثیر پیمانکار تولید محتوا در تعرفه تولید محتوا
کسی که تولید محتوا را انجام می دهد، هزینه مربوط به آن را نیز تعیین می کند. این موضوع در تعرفه تولید محتوا کاملا جدی است. کار با یک نویسنده خاص، آژانس تولید محتوا یا حتی جمع آوری یک تیم تولید محتوا، هر کدام تعرفه تولید محتوا شما را تعیین می کنند. پس نمی توان برای هر یک از این موارد هزینه ی قطعی را اعلام کرد. در مورد نویسندگان می توان گفت که هر شخصی که تجربه و تخصص بیشتری در این موضوع داشته باشد؛ هزینه ی بیشتری از شما دریافت خواهد کرد.
تعرفه تولید محتوا اگر با آژانس تولید محتوا صورت بگیرد؛ بسته به میزان قراردادی که بین کسب و کار شما و آنها تنظیم شده است؛ متغیر می باشد. این هزینه به وسیله این بخش تغییر میکند. و بسیاری از آژانسها خدمات طراحی گرافیکی خود را به عنوان بخشی از برنامههای دیگر خود ارائه نمیکنند. بیشترین فایده کار کردن و پذیرفتن تعرفه تولید محتوا با یک آژانس تولید محتوا، برای ایجاد مطالب این است؛ که یک آژانس با توجه به اهداف بازاریابی شما کار می کنند. آنها معمولا تجربه نوشتن برای برندهای مختلف را تجربه کرده. و میدانند که چگونه محتوایتان را برای جستجو توسط موتور های جستجوگر بهینه کنند.
-
بررسی تاثیر نگارش محتوا مورد نظر در تعرفه تولید محتوا
منظور از نوع نگارش ، همان موضوع مربوط به بازنویسی بودن، ترجمه و تالیفی بودن، رپورتاژی بودن یا ترجمه خالص و دیگر موارد دارد. این موضوع در مورد محتوای بصری نیز صدق می کند و باید براساس مولفه های موجود در طراحی چنین محتوایی بررسی های لازم، صورت بگیرد. اینکه شما کدامیک از این موارد را انتخاب می کنید؛ تعرفه تولید محتوا جداگانه ای را می طلبد. و در اصل ماجرا این موضوع به نوع کسب و کار شما نیز مربوط است. پس باید به سراغ استراتژی تولید محتوا خود بروید. زیرا با استراتژی مناسب، در تولید محتوا میتوانید راه ارزشمندی را پیش بگیرید؛ که طی کردن آن نیازمند توجه به جزئیاتی است، که می تواند شما را در این راه کاملا موفق گرداند.
-
بررسی تعرفه تولید محتوای ویدیویی
پنج عامل وجود دارد که بر تعرفه تولید محتوا ویدیویی شما تأثیر می گذارد.
1- طول ویدیو
اگر از طول ویدیویی که قرار است تولید کنید اطلاع داشته باشید و مدت زمان آن از قبل مشخص باشد، می توانید برای مدت زمان فیلمبرداری برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال اگر شما می خواهید یک ویدیو یک دقیقه ای تولید کنید باید حداقل یک ساعت فیلم برداری کنید تا آن را به یک ویدیو یک دقیقه ای تبدیل کنید. بنابراین می توانید بر اساس جدول زمانی ویدیویی که قصد تولید آن را دارید، مدت زمان تولید محتوا ویدیویی خود را از قبل برنامه ریزی کنید. بنابراین یک دقیقه ویدیو به 1 ساعت زمان تولید نیاز دارد. این گونه می توانید تعرفه تولید محتوا را کنترل کنید.
2- نوع محتوا
اگر برای محتوایی برنامهریزی میکنید که بودجه بسیار بالایی می طلبد، مثلاً به دویا سه شهر بروید یا دو سه مکان در همان شهر را پوشش دهید، به تدارکات زیادی برای گروه تولید، هنرمندان و نقل مکان احتیاج خواهید داشت. بنابراین مطمئن شوید که هنگام شروع، محتوا ساده باشد. اما اگر برند بزرگی هستید، اگر بودجه لازم برای انجام این کار دارید، می توانید وقت زیادی برای تولید محتوا خود بگذارید و خلاقیت به خرج دهید.
3- تعداد تولید کنندگان محتوا
اگر 10 تولید کننده ویدیو داشته باشید و هرکدام از آن ها بر روی قسمتی از تولید محتوا تمرکز داشته باشند و سپس بخواهند ویدیو را تدوین کنند ممکن است پروژه شما دو روز به طول بیانجامد. اما در عوض هزینه زیادی را باید متحمل شوید. اگر شما به جای 10 تولید کننده محتوا یک تولید کننده داشته باشید ممکن است پروژه شما 5 روز تولید بکشد تا آماده شود اما هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. شما باید بر حسب زمانی که در اختیار دارید این مسئله را مدیریت کنید.
4- دشواری تولید محتوا ویدیویی
به عنوان مثال، شما در حال برنامه ریزی برای تولید یک محتوا ویدیویی عالی با افکت های خاصی هستید. بنابراین هزینه تولید نیز برای آن بسیار زیاد است و پس از تولید نیز به مهندسان و طراحان ویدیوی زیادی نیاز دارد. بستگی به سختی پروژه ای دارد که قصد ایجاد آن را دارید. بنابراین هنگام شروع کار تولید، مطمئن شوید که سطح دشواری شما تا حد امکان بسیار پایین باشد. این به شما کمک می کند تا هزینه های خود را تحت کنترل خود درآورید و مطمئن شوید که پروژه را با بودجه خود تکمیل می کنید.
5- تجهیزات و مکان برای تولید محتوا ویدیویی
این دو عامل مهم در هر تولید محتوا است. مثلاً اگر ویدیویی دارید که حول یک مکان ساده است، هزینه آن کاملاً متفاوت است. زیرا دوربینی که میخواهید برای آن استفاده کنید، لنزهایی که قرار است برای آن استفاده کنید، نورهایی که قرار است برای آن استفاده کنید نرخهای متفاوتی دارند و به مجموعهای از موارد از پیش تعریفشده نیاز دارید. بنابراین مطمئن شوید که ایده محتوای شما شامل مکان های کمتر و تجهیزات کمتری است تا هزینه تولید شما در حد بودجه شما باشد.