رپورتاژ چیست؟
رپورتاژ نوعی از تبلیغ است، برای برند سازی و معرفی خدمات و محصولات خود، که میتواند در قالب یک تصویر، شامل خدمات و کلمات کلیدی و یا میتواند بصورت یک متن خبری در سایتهای خبری انتشار داده شود.
دلگرم کننده کسب و کار شما!
رپورتاژ
یعنی چه؟ در کلامی خیلی خلاصه باید بگوییم شما احتمالا مقاله یا مستندی را دیده اید که در آن به نوعی از یک محصول تبلیغات میکنند یا به نوعی از آن حمایت میکنند و در رابطه با کیفیت و اوصاف آن محصول یا خدمات شما را دلگرم میکنند. این نوع از متنهای مقاله یا مستند رپورتاژ گفته میشود. شما باید در نوشتن رپورتاژ تناسب بین متن تبلیغاتی و ژورنالیستی را رعایت کنید.
حتما در مواجه با اینکه اصلا رپورتاژ یعنی چه سوالاتی برای شما پیش آمده است که رپورتاژ قرار است چه کمکی به ما در کسب و کارمان بکند؟ اول از همه باید بگوییم متن هایی که تحت عنوان رپرتاژ نوشته میشوند باید به گونه ای باشد که مخاطب حس نکند با یک متن تبلیغاتی مواجه است زیرا که به محض متوجه شدن آن از خواندن ان مقاله صرف نظر میکند. ضمنا توجه داشته باشید که رعایت نکات متنهای ژورنالیستی میتواند به کیفیت رپرتاژ شما کمک کند.
رپورتاژ یعنی چه؟
رپورتاژ یعنی چه؟ تا به اینجای بحث کمی از آن ساختار و محتوای رپورتاژ اگاهی پیدا کردیم. حال وقت ان است به این بپردازیم که چگونه یک رپورتاژ مناسب و مخاطب پسند بنویسیم؟
در ابتدا باید گفت بهترین رپرتاژ، آن است که به شکل غیر مستقیم شما را به کاربران معرفی کند و آن ها از کسب و کار شما آگاهی پیدا کنند.حتما ایده مناسب رپرتاژ خود را بدست آورید بعد اقدام بکنید و متنی را تالیف کنید که جذاب و سوال برانگیز باشد! هم چنین در انتخاب تصاویر دقت لازم را داشته باشید زیرا آنها نماینده کسب و کار شما خواهند بود. ضمن اینکه از طریق کدام سایت اقدام به رپورتاژ میکنید بسیار اهمیت دارد. زیرا باید سایت هایی باشد که خود طرفداران زیادی را دارد و در نوشتن رپورتاژ تخصص کافی را داشته باشد
تفاوت رپورتاژ و بک لینک
بک لینک و رپورتاژ دو اصل مهم در سئوی سایت هستند، که میتوانند شما را در موتورهای جستجو، در رتبه های بالا قرار بدهند و باعث افزایش فروش شما شوند.
بک لینک یا رپورتاژ
بک لینک و رپورتاژ، هرکدام مزایای خود را دارند، که به چند مورد از آنها اشاره میکنیم:
1- بک لینک در تمام صفحات سایت انتشار کننده قرار میگیرد و هر صفحه میتواند، بطور جداگانه بر سایت شما تاثیر بگذارد، هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد، تعداد بک لینک ها نسبت به تعداد بک لینک های رپورتاژ بسیار بیشتر میباشد، زیرا رپورتاژ فقط در یک صفحه قرار میگیرد و به سایت شما لینک میشود.
2- در رپورتاژ، شما میتوانید توضیحات کامل تری در مورد خدمات خود دهید و میتوانید از حداقل، 5 کلمه کلیدی استفاده کنید اما در بک لینک فقط کلمه کلیدی موردنظر را میتوانید به سایت خود لینک دهید.
3- رپورتاژ بر خلاف بک لینک، بصورت ماهانه و یا سالیانه نمیباشد، بلکه بصورت مستمر و مادام العمر در سایت منتشر کننده باقی میماند و هیچگاه حذف نمیشود، اما در بک لینک پس از دوره زمانی مشخصی، می بایست مجددا تمدید کرده و که هزینه ای را با خود به همراه خواهد داشت.
همانطور که مشاهده کردید، بک لینک و رپورتاژ هرکدام تاثیر و قدرت خود را دارند و نمیتوان گفت، کدامیک موفق تر خواهد بود. اگر بودجه ی شما محدود است و نمیتوانید همزمان هر دو را درکنار یکدیگر استفاده کنید، روشی را انتخاب کنید، که به هدف شما نزدیک تر خواهد بود.
تاثیر رپورتاژ آگهی
تاثیر رپورتاژ از آنجایی حائز اهمیت است که، امروزه با وجود تلفن های هوشمند و دسترسی روز افزون کاربران به اینترنت و بازدید از سایت های معتبر، فضایی را برای معرفی برند خود ایجاد کرده است، که شما میتوانید با استفاده از تبلیغات اینترنتی، باعث جذب مخاطبان به سوی خود شوید.
Reportage ad باعث دیده شدن سایت و برند شما میشود و ترافیک سایت شما را افزایش میدهد، کاربرانی که به واسطه اعتماد سایت منتشر کننده روانه سایت شما شده اند. این روش یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین روش ها برای داشتن سئو مناسب و کسب رتبههای بالای گوگل میباشد.
مزایای رپورتاژ آگهی
- رپورتاژ، در سایتهای معتبر منتشر میشود.
- بصورت مستمر و مادام العمر و هرگز حذف نخواهد شد.
- بصورت یک خبر جدید، می توان در سایت های خبر گزاری منتشر کرد.
- در محتوای رپورتاژ 3 تا 5 کلمه کلیدی به سایت شما لینک میشود.
راه کار هایی، برای تاثیر بیشتر رپورتاژ
- تیترها تا حد ممکن خبری باشند و جذاب، تا کاربران به سایتتان ورود کنند.
- از کلمه کلیدی مورد نظر بصورت استاندارد استفاده شود و لینک داده شود.
- لوگوی برند خود را به بهترین نحو ممکن در تصویر قرار دهید.
- بصورت خلاصه و موثر برند خود را معرفی کنید.