دو روش از تبلیغات آفلاین در جهت کمک به بازاریابی آنلاین به صورت زیر می¬باشد:
کال تو اکشن گوگل
کال تو اکشن ( CTA ) یک اصطلاح بازاریابی است که در بازاریابی و خرید و فروش بسیار مورد استفاده قرار می¬گیرد. و اغلب به کلمات و یا عباراتی گفته می¬شود که می¬توانند به پیام¬های تبلیغاتی و یا صفحات وب متصل شده و مردم را به خرید تشویق کند. و این عبارت طوری انتخاب می¬شوند که مخاطبان را به واکنش و خرید سریع تحریک کند.
شما می¬توانید در این روش اقدام به پخش تبلیغاتی نظیر بنر ، کارت ویزیت و … کرده و مشتریان خود را تشویق کنید که محصول شما را در گوگل سرچ کنند. یک نمونه موفق از این روش به سال 2006 بر می¬گردد. همان طور که پل مید می¬گوید: ” کمپین گوگل بهترین ابزار برای فراخوان است و کاملا متناسب با نوع واکنشی است که این روزها نسبت به تبلیغات داریم. ”
به عنوان مثال به فراخوان زیر که توسط شرکت سامسونگ در مترو نمایش داده شده است توجه کنید:
در واقع می¬خواهم به شما بگویم که اگر می¬خواهید مشتری محصول شما را در گوگل سرچ کند باید در دنیای واقعی بتواند اثر و نشانه¬ای که او را به سمت سرچ کردن سوق دهد ببیند. همانند عکس بالا که سامسونگ ما را تشویق می-کند که درباره¬ی LED در گوگل سرچ کنیم.
برند سازی
اگر شما قصد شروع یک کسب و کار جدید را دارید و یا به دنبال تغییر نام شرکت خود هستید. . باید خیلی عمیق به این موضوع فکر کنید و نامی را انتخاب کنید که برای کسانی که می¬خواهند شما را پیدا کنند در دسترس¬تر باشد. یک نام تجاری به یاد ماندنی و منحصر به فرد و یا – البته بسته به نفوذ شما در اینترنت – یک عبارت کلیدی پرمحتوا می-توانند پیشنهاد¬های خوبی باشند. به عنوان مثال به نام تجاری فروشگاه تریکسی اشاره می¬کنم که بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت: ” Trixy’s MEGA Supersaver Store ”
چگونه از تبلیغات آفلاین برای ترقی حالت آنلاین بهره بگیریم.
اگر شما می¬خواهید که لینک¬های جدیدی ایجاد کنید و یا در حال ایجاد تغییراتی در سایت خود هستید چرا آنها را به صورت آفلاین تبلیغ نمی¬کنید؟ اگر شما بتوانید یک آگهی تلویزیونی ، رادیویی و یا حتی ترک¬های تبلیغاتی پخش کنید می¬توانید حجم فوق العاده¬ای از ترافیک را به سمت سایت خود روانه کنید. فقط مراقب باشید که در شبکه¬های اجتماعی چیزی بر علیه شما ساخته نشود.
هنگامی که ترافیک¬ها از راه می¬رسند چه باید کرد
قانون طلایی: ” مطمئن باشید که برای این لحظه آمادگی دارید. هیچ چیز نمی¬تواند مشتری را از سرچ کردن سایت یک برند که به نظرش خوب آمده است بازدارد.”
اگر شما آنقدر باهوش بوده¬اید که از اپلیکیشن¬های کوتاه کننده¬ی URL استفاده کرده¬اید مطمئن باشید که ترافیک بیشتری را به سمت سایت یا کانال خود هدایت خواهید کرد و اگر چنان چه تا کنون این کار را انجام نداده¬اید حتما برای آن فکری بکنید. یک URL کوتاه که بتواند مشتریان را یکراست به صفحه شما هدایت کند.!
نکته دیگر اینکه اطمینان حاصل کنید فعالیت¬های آفلاین شما در جهت و هماهنگ با فعالیت¬های آنلاین شما می¬باشد. شما می¬توانید از همان زبان و کلمات محاوره¬ای و یا تصاویری که در تبلیغات آنلاین استفاده کردید در فضای آفلاین نیز استفاده کنید که مشتری مطمئن شود که سایت را اشتباه نیامده است. یک فراخوان بزرگ برای تشویق به بازدید از کانال یا سایت خود راه بیندازید.
شما قطعا می¬خواهید مشتریان را به سمت صفحه¬ی خود هدایت کنید و اگر فکر می¬کنید آنها نیمی از راه را آمده¬اند پس بهتر است به این نکات نیز توجه داشته باشید. اگر امکان دارد مطمئن شوید که مشتری ها همچنان برای شما کامنت می¬گذارند و تعامل دو طرفه همچنان ادامه دارد. اگر چنانچه شما سرشناس هستید در کامنت¬ها شخصیت و نظم خود را نشان داده و رعایت کنید. داشتن تماس¬های شخصی و نزدیک نیز یک راه دیگر برای جلب مشتریان است حال چه در فضای آفلاین یا آنلاین. یک آواتار ( نماد ) خوب و مناسب را بسازید به طوری که مردم آن را به خوبی تشخیص داده و دوست داشته باشند به پیج مربوط به این نماد وارد شوند.