تبلیغات در فیس بوک
در این مقاله فیس بوک را به عنوان یک فرصت تبلیغاتی مورد بررسی قرار میدهیم. این پست حاصل همکاری رند فیشکین ازفعالان بخش سئو شرکت ماز و دیوید کلین یکی از مشاورین تبلیغات در فیس بوک میباشد. امیدوارم که خواندن این مطلب بتواند به شما در زمینه بازاریابی آنلاین و سرمایهگذاری های مناسب کمک کند.
” همانطور که در گذشته نیز بارها گفتم خدمات و ترافیک و حتی تبلیغاتی که توسط گوگل، یاهو و یا لایو به کاربران ارائه میشود بسیار هدفمند، با مفهوم واضح و روشن و تمرکز بالا میباشد و همچنین به راحتی قابل سنجش و پیگیری هستند، از این رو برای سایر نرمافزارهایی که میخواهند در زمینه بازاریابی آنلاین فعالیت کنند رقابت کردن با این پلتفرمها بسیار مشکل است. اما در این رقابت فیس بوک توانسته است فرصتهای منحصر به فردی را ارائه دهد که واقعا نمیتوان آنها را نادیده گرفت.
اگر شما یک سایت در اینترنت و یا یک کانال در شبکه های اجتماعی در یک زمینه رقابتی خاص به تازگی راهاندازی کردهاید قطعا یکی از چالشهایی که با آن مواجه هستید کمبود بازدیدکنندگان است، با گذشت زمان و با استفاده ازروشهایی مانند کمک مشاورین در زمینهی سئو ( بهینه سازی سایت شما برای جستجوی بهتر ) ، تولید صفحههایی با محتواهای خوب و جذاب، گذاشتن لینکهای درآمد زا و … میتوانید وضعیت را بهبود ببخشید اما در کوتاه مدت چه کارهایی میتوان انجام داد به طوری که بتوان تا حدی بازدیدکنندگان خود را افزایش داد؟
از جمله راههای سریعی و خوبی که میتوان پیشنهاد کرد استفاده از بازاریابی PPC یا SERP است. ( هر دوی این روشها کمک میکنند که ترافیک بیشتری به سمت سایت یا پیج شما روانه شود و مبتنی بر کلمات کلیدی میباشند . یعنی شخص تبلیغ کننده یک سری کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود را تعریف میکند جستجوگران میتوانند با سرچ این کلمات به سایت مورد نظر راهنمایی شوند. هرچه کلمات کلیدی بهتر انتخاب شوند رتبه سایت برای جستجو بالاتر خواهد شد. همچنین به ازای هربار کلیک و رفتن به سایت مالک آن سایت بابت مبلغی به عنوان هزینهی تبلیغات پرداخت کند.) این استراتژیها کارآمد هستند اما بهرحال هرکسی که وارد صحنه رقابت میشود خیلی زود متوجه میشود که سرمایهگذاری بر روی روشهایی مانند PPC میتواند سخت و مشکل ساز باشد، زیرا در این روشها حاشیهها بسیار زیاد و دست و پاگیرند، ضمن اینکه وجود رقابتهای شدید باعث میشود سود کمی نیز از این تبلیغات عاید ما شود.
در اینجاست که شبکه های اجتماعی وارد میدان شده و میتوانند به عنوان یک جایگزین مناسب برای روشهای بالا در نظر گرفته شوند. فضاهایی که کم کم دارند جای خود را درزمینه کارآفرینی باز میکنند. این شبکهها میتوانند یک فرصت ایدهآل برای سرمایهگذاری مالی، زمان و منابع برای مشاوران، شرکتها و البته در نهایت تاسف کلاهبرداران نیز باشد.