برای بسیاری از کمپانی آماده کردن صفحه ی “درباره ی ما” یک مشکل محسوب می شود که در انجام آن خیلی بی دست و پا عمل می کنند، درواقع این کار برای آنها مثل یک فیل می ماند که بایستی در یک اتاق کوچک از آن نگه داری کنند.این صفحه برای برند شما حکم یک شماء را دارد چون تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که این صفحه اغلب اوقات به عنوان یکی از رایج ترین صفحات در هر وبسایتی می باشد که مراجعه کنندگان معمولاً آنرا مورد بازدید قرار می دهند. حالا یک فیل را تصور کنید که برای یک مراسم خاص تزئین شده و قرار است فیلی که بهترین تزئین را داشته است در رقابت برنده شود. حالا تصور کنید که صفحه ی “درباره ی ما” همان فیل است که اگر به آن توجه داشته باشید می تواند به شما کمک کند که در میان رقبا برنده باشید.
اما خبر خوب این است که صفحه ی “درباره ی ما” شما نیازی به چندین هزار پوند گل و گیاه برای تزئین و هزاران سنگ قیمتی مثل آنهایی که برای تزئین فیل در مراسم ها به کار می برند، ندارد.
اما خبر بد این است که اعمال تغییرات صفحه ی “درباره ی ما” شما خیلی سخت تر از آنچه که تصور می کنید است. به نظر خیلی ها ایجاد تعادل بین فروش به مشتریانشان وکارکردن روی متن های موجود در سایت جهت القاء یک دیدگاه خاص که کمپانی شما مدنظر دارد به مشتریان، بسیار سخت است.
قطع به یقین، ما در پی این هستیم که کلیه وبسایتها در چند ماه آینده نسبت به صفحات سایت خود تجدید نظر کنند و به طور خاص قصد داریم بیشتر روی صفحه ی “درباره ی ما” تمرکز کرده و برای بهبود هر چه بهتر آن تلاش کنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که با اینکه در حال جستجوی موضوع هستیم، صفحه ی “درباره ی ما” کنونی سایتمان به عنوان خسته کننده ترین بخش وب سایتمان است، ما به این نتیجه رسیدیم که 9 تا از بزرگترین و راحت ترین و کاربردی ترین تکنیکها در موردبرخی از صفحات “درباره ی ما” ی مورد علاقه ی خودمان را که در سطح وب به آن برخورد کردیم، انتخاب کنیم و آنها را به اشتراک بگذاریم.
در ابتدای کار در مورد مخاطبینتان صحبت کنید نه در مورد خودتان
طبیعتاً همه فکر می کنند که ما در درجه ی اول نگران مشکلات خودمان هستیم در حالی که بعضی از ما به خیریه می پیوندیم و یا برای کمک به دیگران در اوقات فراغتمان داوطلب می شویم، این درواقع چیزی است که وقتی درباره ی محصولات و یا سرویسهای آنلاین در موتورهای جستجو، شروع به جستجو می کنیم درباره ی ما و همه چیزهایی که برند ما قادر به انجام آن است، نمایش داده می شود.
وبلاگ Tyrant مثال خیلی خوبی است از یک وبلاگ است که روی بازدیدکنندگان آن تمرکز شده است. اولین چیزی که به چشم شما می خورد وقتی که به صفحه ی “درباره ی ما” آن نگاه می کنید، یک ویدئو است که عنوان آن این است:” درباره ی من و شما”. در واقع این متن به دو بخش تقسیم می شود، “درباره من” و “درباره ی شما(نیروهای Tyrant)
اگر رک بخواهم عنوان کنم، style اولیه مناسب کمپانی شما نیست راه های نامحسوسی وجود دارد برای اینکه مشتری مداری کنید و آنها را حفظ کنید.
• جملات ابتدایی خود را به چالش ها و اهداف مخاطبین خود اختصاص بدهید. بهترین روش برای نمایش این که شما در صدد هستید نیازهای آنها را رفع کنید این است که در ابتدار کار، کار خود را با دلایل زیادی که مخاطبین به خاطر آنها به سایت شما رجوع می کنند؛ آغاز کنید. در اینجا برای مثال، فکر می کنم این ایده ی خوبی باشد که این موضوع را تائید کنید که مدیران در یافتن آژانسی که ترکیبی از خلاقیت و مهارتهای تکنیکی ضروری باشد با مشکلاتی مواجه هستند که می تواند گاهی اوقات نادیده گرفته شده باشند.
• حقایق را عنوان کن: اگر همچنان به نظر شما دشوار است که بین برجسته سازی نقاط فروش و خودستایی های ساده ی خود یک محیط شاد را فراهم کنید خیلی سادی واقعیتها را برای خوانندگان خود به نمایش بگذارید. این قضیه می تواند هر چیزی را شامل شود، از نرخ نگهداری مشتریان تا تعداد کالاهای جدید که شما هر ماه ارائه میدهید و یا تعداد جوایزی که شما توانسته اید کسب کنید. هیچ کسی قادر نیست که ظاهر خام را مورد استدلال قرار دهد.
اجازه بدهید که مشتریانتان اظهار نظر کنند
وقتی تصمیم می گیرید که آرایشگر، دندان پزشک و یا مثلاً فست فود جدید پیدا کنید، حرفهایی که آنها در مورد خود می زنند روی تصمیم شما تاثیری ندارد، و شما از طریق مطالعه آخرین اظهارنظرات مشتریان در صفحه ی “درباره ی ما” است که راجع به آنها دید پیدا می کنید.
• از اسم کامل مشتریان و یا کاربران وهر جزئیاتی در ارتباط با آنها که می تواند برای توصیفهای شما با ارزش محسوب شود و باعث ایجاد اطمینان شود در این صفحه استفاده کنید. بهتر این است که در صورت امکان در این صفحه عکسهایی از مشتریانتان را قرار دهید. اینها همه برای برند شما اطمینان به ارمغان می آورد.
• در صفحه ی “درباره ی ما” جوایز مشتری مداری و همه مواردی که باعث اعتباربخشی به شما می شود را قرار دهید. شاید شما در سال 2013 به عنوان بهترین ارائه دهنده ی محصولات امنیتی انتخاب شده باشید، یا شاید صنعت و کسب و کار شما از جمله اشخاص و سازمان های معتبر محسوب شود. از نیازهای غریزی انسانی جهت کسب اطمینان در میان رقباء خود، بهره برداری لازم را انجام بده.
قالب رسانه ای متفاوتی داشته باش
صفحه ی “درباره ی ما ” ی خود را با قرار دادن عکسها و Timeline، ویدئو و Infographicها جذاب کنید. اگر کسی قصد کرد که وارد صفحه ی “درباره ی ما” شما شود، احساسی که در آن صفحه ایجاد کرده اید بایستی، توجه اش را برای مدت طولانی و تاحد امکان جلب کند، این دقیقاً کاری است که سایت Moz انجام داده است. Timeline آنها ترکیبی از تصاویر قوی و طراحی هایی است که همچنان با کلید اطلاعاتی که بازدیدکنندگان نیاز دارند موجب جذب آنها می شود.
• الزامی نیست که تصاویر حتماً از هر کدام از اعضاء تیم به صورت جداگانه باشد. هرچند عکسهای فردی تکی باعث می شود که مشتریان در مورد کمپانی شما آینده نگری کنند، یک عکس از مدیریت، عکسهایی از شما که در حال انجام عملیاتهای جذب سرمایه یا هر عکسی از کارهایی که در ساعات غیراداری انجام می دهید( ترجیحاً کارهایی که با قانون منافاتی نداشته باشد) همه ی اینها قادر هستند شخصیت برند شما را بسازند.
• ویدئو ها بهترین راه سرگرم کردن مخاطبین و کاربران می باشند بخصوص ویدئوهای کوتاه که می توانند احساسات کمپانی شما را در مورد یک موضوع را در چند ثانیه و یا چند دقیقه خلاصه کنند. اگر شما زمان و یا منابع گسترده ای در این زمینه ندارید، Vine videoها بهترین روش برای اضافه کردن موارد متفاوت برای صفحه ی “درباره ی ما” شماست.