مقالات آموزشی

آشنایی با توضیحاتی در خصوص تولید محتوا در شبکه های اجتماعی قسمت اول

مفید بود؟

با توجه به استقبال بسیار خوب مردم سراسر دنیا از شبکه های اجتماعی و کارایی بالای این پدیده در سبک زندگی جوامع مختلف، برندها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ، رفته رفته به دنبال راهی برای استفاده ی بهینه و به جا از شبکه های اجتماعی افتادند.
در این شیوه، بازاریابی محتوا به عنوان عنصری که متن خلاقیت را در فضاهای پرمخاطب ارائه می دهد، مورد استفاده قرار می گیرد. پس از آن به دنبال انتشار محتواهای جدید، شبکه های اجتماعی را یکی از مهم ­ترین و معتبرترین گزینه هایی می دانند که می تواند در کمترین زمان، بیشترین بهره را برای آن­ ها داشته باشد. زیرا رشد فناوری ها و تکنولوژی های همراه، فرایندی است انکارناپذیر و با توجه به تغییرات زندگی اجتماعی، نسبت به قبل استقبال بیشتری در بین مخاطبین خواهد داشت.

استفاده ی برند کوکاکولا از شبکه های اجتماعی

کوکاکولا با استفاده از شبکه ی اجتماعی Pinterest به انتشار محتواهای تصویری و مطالب جدیدش می پردازد.
طرفداران شما قبل از اینکه کسی به آن­ها موضوعی را القا کند، با دیدن تصاویر متعدد، محبوب ترین و زیباترین آن­ها را به راحتی تشخیص خواهند داد. کوکا کولا از این ویژگی به خوبی استفاده کرد. این برند با استفاده از تصاویر جذاب و انتشار آن در شبکه های اجتماعی به دنبال محبوبیت، شناخت و احساس ذهنی بهتر مخاطبان خود بود. مدیر بازاریابی شبکه های اجتماعی کوکا کولا وعده ای به مخاطبینش داده است: “کشف لحظات شاد، یک عکس و تصویر ثبت شده در لحظه­ی خاص”.
تولید کننده ی معتبر و بین المللی نوشابه، از تصاویر فلیکر به خوبی استفاده می کند و با ارائه ی آن­ها در شبکه­ی اجتماعی Pinterest، فضای جذابی برای کاربران شبکه های اجتماعی و مشتریان خود می سازد. این برند با استفاده از رنگ قرمز، موجب شناخت بهتر کاربران در کوتاه­ترین زمان می شود و تمایز خاصی برای آن­ها ایجاد می کند. این شیوه های بازاریابی محتوا از شبکه های اجتماعی در زمینه های مختلف خرید و فروش انواع محصولات و خدمات و بسیاری دیگر از موضوعات مانند برند سازی به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد و تأثیرگذاری بسیار زیادی خواهد داشت.

 

Warby Parker در اینستاگرام

کانال Warby Parker در شبکه­ی اجتماعی اینستاگرام، محیطی با رنگ های متنوع، جذاب و خلاقانه است. این کانال تأکید می کند که محصولات خود را که عینک باشند، به عنوان محصولاتی باکیفیت و ارزان قیمت ارائه می کند. این کانال محصولات ارائه شده را ابزارهای کاربردی برای مخاطبین و مشتریانش می داند. یکی از روش هایی که در این شبکه ی مجازی منتشر می شود، ارائه ی تصاویر و ایجاد ارتباط با افراد سرشناس ورزشی و هنری است. در این تصاویر به طرز خاصی میزان رضایت استفاده ی محصولات در رفتار این افراد محبوب به خوبی دیده می شود. با استفاده از این روش، برندهای مختلف به دنبال کسب محبوبیت و افزایش مشتریان هستند.

مشارکت اجتماعی گردشگری استرالیا

گردشگری استرالیا به طور حرفه ای مسئولیت رسیدگی به 900 طرفدار عکس را برعهده دارد که به طور روزانه در اکانت های فیسبوک و اینستاگرام تصاویرشان دریافت می شود. این مجموعه همچنین هزاران ورودی و برنامه های کاربردی که برای کمپین های تبلیغاتی اجتماعی در جهان دریافت می شود را نیز مدیریت می کند. این مرکز گردشگری یکی از بهترین مجموعه های مدیریتی جهان است و این کار را براساس دو جزء اولیه انجام می دهد: محتوای تولید شده توسط کاربر و همکاری های مشترک.
این شیوه ی استفاده از بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی به منظور توسعه­ ی مسافرت و توریسم صورت می گیرد و در کسب و کارهای مشابه، عملکردهای مثبتی را متوجه مراکز گردشگری و توریستی می کند.

 

مدیران بازاریابی برندهای بزرگ دنیا، به خوبی به استفاده ی شبکه های اجتماعی به منظور شناخت هر چه بیشترشان پی برده­اند. استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور انتشار محتواهای جدید و خلاقانه، روند رو به رشدی دارد. این شیوه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش هایی است که در بازاریابی محتوا به متخصصین و صاحبان کسب و کارهای مختلف توصیه می شود و می تواند در کمترین زمان شما را به شمار بسیار زیادی از کاربران معرفی کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.