مقالات آموزشی

نفوذ پاندا در خصوص خروج از محدودیتی که Feedهای محصولات ایجاد میکنند قسمت اول

مفید بود؟

Panda: پاندا یکی از انواع الگوریتمهای گوگل برای تاکید بر کیفیت سایتی است که در نتایج جستجو در رده های پایین رتبه بندی قرار دارد  تا به این ترتیب مورد اعتماد کاربران قرار گیرد، تلاش گوگل در این زمینه قابل تحسین است به خصوص از زمانی که موتور جستجوی گوگل بیشتر از سایر موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.
Product Feed: یک Product Feed یا به نوعی Data Feed درواقع یک فایل  Excel، Text و یا XML است که حاوی اطلاعاتی در مورد کالاست که از طرف کارخانه ی تولید کننده همراه با کالا به دست خرده فروشان می رسد.
(Feed در واقع یک مکانیسم برای ارائه یک رشته داده از یک سرویس دهنده به یک مشتری به صورت خودکار یا بر اساس تقاضا می باشد که به این ترتیب اطلاعاتی از کالا در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت. Feed معمولا یک فرمت فایل تعریف شده می باشد که برنامه کاربردی مشتری آن را درک می کند و حاوی اطلاعاتی است که ممکن است در زمان مناسب برای برنامه کاربردی یا کاربر مفید باشد.)
این داستان در مورد پاندا، خدمات مشتری و داستان های مختلف خریداران کالای مشابه، می باشد.
این اطلاعات معمولاً از  Feed های ارائه داده شده توسط کارخانه تولید کننده بازیابی و در سایت فروش قرار می گیرد. معمولاَ ترجیح کارخانه های تولید کننده، این است که کنترل ارائه ی توضیحات و نمایش کالای خود را بدست داشته باشند ولی این برای خرده فروشان آنها خوب نیست زیرا زمانی که مشتریان آنها سعی می کنند نتیجه رتبه بندی کالاهای قابل فروش در سایت آنها را جستجو کنند، هیچ وجه تمایزی بین آنها و سایر خرده فروشان وجود نخواهد داشت زیرا همه دقیقاً محتوای مشابهی را از تولیدکننده دریافت کرده اند. اگر محتوای بدست آمده از Feed در ستونهای باریک نمایش داده شده باشد، بنابراین شما چندین صفحه با محتوای باریک خواهید داشت و اگر اطلاعات زیادی برای محصولات وجود داشته باشد بنابراین شما به بلاکهای بسیار بزرگی از محتوا دست پیدا خواهید کرد که Panda ممکن است آن را علامت گذاری کند شبیه به همان چیزی که در سایتهای دیگر با آن مواجه شده اید. به منظور نمک پاشیدن به زخمتان باید بگویم از دیگر معایب ارائه ی توضیحات کالا از طریق کارخانه ی تولید کننده می توان به این مورد اشاره کرد که، اگر محتوا واقعاَ کم ارزش، با نوشتار بد و یا درست در تناقض با کالا باشد      به این ترتیب سایتهای خرده فروشان که کالاها را در آن به نمایش گذاشته اند، در Panda و از نظر کاربران در رده ی سایتهای بد کیفیت قرار خواهد گرفت.
نظر بسیاری از Webmasterها (اشخاصی هستند که یک وب سایت مشخص را ساخته و حفظ و نگه داری می کنند) در مورد Panda این است که، Panda یکی از انواع تنبیه های Google می باشد ـ اما درواقع نیست، Panda درواقع یک مجموعه ای از ابزارهای اندازه گیری Google می باشد به این ترتیب که تلاش می کند از طریق بررسی میزان رضایت کاربران به روشهای مختلف مثلاَ‌ اینکه آیا کاربران دوست دارند در آن صفحات بمانند و از اطلاعات آنها استفاده کنند یا نه، یک رتبه به آن صفحات اختصاص دهد.این بسیار عالی است البته بعد از گرفتن رتبه از آن – نه برای وب سایت شما که در حال حاضر فقط از Feedهای تولیدکننده در سایت خود استفاده کرده اید.
بسیاری از SEO کارها مثل من تمایل دارند روی انواعی از تاکتیکها و ساختارهایی متمرکز شوند که باعث شود صفحه وب شما در Panda به عنوان یکی از با کیفیت ترین ها نمایش داده شود: تاکتکهایی مثل اضافه کردن تصاویر بزرگ و واقعی، محتواهای مرتبط مانند ویدئوها و          نقشه ها و متن های خیلی زیاد. همه ی این تاکتیکها خوب هستند اما اجازه بدهید کمی به عقب و به یک سوال مشخص برگردیم که چرا Panda برای انجام این کار، ساخته شده است و اینکه ما به عنوان یک خرده فروش با توجه به اینکه دستمان کوتاه است و اطلاعات چندانی در دست نداریم، برای پربار شدن محتوایی که در سایت بازرگانی الکترونیک خودمان قرار داده ایم، چه کاری می توانیم انجام دهیم- ما فقط  مثل بقیه خرده فروشان یک Feed از محصولات از طریق کارخانه،  بدست آورده ایم و در حال حاضر همه اطلاعات یکسان داریم.
قصد دارم از یک مثال واقعی که خودم را در یک ماه گذشته خیلی عذاب داده است، استفاده کنم. من به دنبال یک توپی مخزن سینک بودم برای جایگزینی در سینک حمام. با برندها آشنایی پیدا کردم، اما یک توپی که Part Number آن با توپی فعلی یکسان باشد را پیدا نکردم. بعد از کمی جستجو در Google، فکر کردم که توپی مورد نظرم را در سایت Amazon پیدا کردم:

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.