در اوایل سال 2018 میلادی هستیم و بهترین زمان برای آن است که بدانیم در 12 ماه آینده برای بازاریابان ویدیو اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. اما قبل از آن مختصری درباره ویدیو مارکتینگ توضیح می دهیم.
مفهوم ویدیو مارکتینگ
ویدیو مارکتینگ یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ
است و مفهوم پیچیده ای ندارد. روش جدیدی از بازاریابی آنلاین با استفاده از تولید ویدیوهای کوتاه 2 تا 5 دقیقه ای که توسط کمپانی در مورد موضوعی خاص تولید می شود. این ویدیو باعث ارتباط و درگیر شدن بیشتر با مشتریان می شود. بخشی از استراتژی بازاریابی یک کمپانی به شمار می رود و از راههای مختلفی می تواند عرضه شود. به طور مثال با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی یا پلتفرمهای ویدیو مانند یوتیوب. (یا آپارات از نوع ایرانی)
ویدیو نوعی محتوا محسوب می شود. بنابراین می توانیم این روش بازاریابی را با اصطلاح video content marketing به کار ببریم و با تولید محتوای باکیفیت ویدیویی روش بازاریابی درونگرا را در پیش بگیریم. یعنی جذب مخاطبین با تمرکز بر نیازهای آنها و تولید محتوای مفید برای پاسخ به نیازهایشان.
جایگاه ویدیو مارکتینگ در سال 2018
1. کاربرد ویدیو در حال افزایش است. 81% از کسب و کارها از ویدیو در روش های بازاریابی خود استفاده می کنند. (با افزایش 18 درصدی نسبت به سال 2017)
2. ما ویدیوهای بیشماری را تماشا می کنیم. از محتوای ویدیویی که در محیط کار می بینیم گرفته تا سرویسهای آنلاین تماشای ویدیو، ویدیو بخش مرکزی طرز زندگی کردن ماست.
3. بازاریابان به ویدیو برای کمک به انجام کارهایشان تکیه می کنند. اغلب اوقات از ویدیو به عنوان یک ابزار برای پیشبرد و هدایت عملکرد بازاریابی در حوزه های مختلف یاد شده است.
4. مشتریان ویدیو را خیلی دوست دارند. تعجب آور نیست اگر بگوییم به نظر می رسد ویدیو ارزش زیاد و تجربیات مفیدی را به ما به عنوان مشتری منتقل می کند.
5. ما علاقه داریم ویدیوها را به اشتراک بگذاریم. تحقیقات نشان داده است اگر محتوای ویدیوی تولیدی برای مخاطبینتان لذت بخش و جذاب باشد، آنها ویدیو را با دوستانشان به اشتراک می گذارند. برند بودن لزوما ضررده نیست. فراموش نکنید که محتوا پادشاهی می کند!
6. وبسایت LinkedIn در سال 2018 جهش خواهد کرد. در حالی که تنها 38% از بازاریابان در لینکدین ویدیو منتشر می کنند، سه چهارم آنها گزارش موفقیت از اینکار داده اند. همچنین بیش از 55% از کاربران گزارش داده اند که انتشار ویدیو را در سال 2018 ادامه خواهند داد یا شروع خواهند کرد.