مقالات آموزشی

آشنایی با روالهای طراحی وب در سال های اخیر

مفید بود؟

در این مطلب قصد داریم به 8 روند طراحی وب سایت که از روش های مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود، در سال 2018 بپردازیم.

1.    سینماگراف

تصاویر با بالاترین کیفیت هم ممکن است نتواند همه افراد را مشتاق و جلب کند. اما تصاویر زنده چرا! به دنیای هری پاتر فکر کنید و مقدار ناچیزی جادو بدون صرف داده ی زیاد به وب سایت خود بیفزایید! چطور اینکار را انجام دهید؟ با استفاده از تصاویری که تحرک دارند و المان های جداگانه ای در وب سایت شما هستند که حرکت می کنند. (سینماگراف به تصاویری زنده اطلاق می شود که علیرغم تصویر بودن، در قسمتهایی از آن تحرک مشاهده می شود. مانند افتادن برگی از درخت یا بارش برف یا حرکت آب روان)

2.    انیمیشن های سه بعدی 3D

یک روش دیگر برای اینکه وب سایت منحصر بفردی داشته باشید  استفاده از المانهای نزدیک به واقعیت به طور مداوم است. انیمیشن های سه بعدی توجه مخاطب را جلب می کند و باعث می شود مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کند.

3.    حال و هوای رابط کاربری (UI)

مثل اینست که وب سایت، شما را می فهمد، خلق و حال و هوای شما را پیش بینی می کند و می داند چه می خواهید: چطور ممکن است؟ رنگ های UI وب سایت خود را تغییر بدهید جوری که انگار ذهن خوانندگان را می خواند. (منظور از UI ظاهر سایت و صفحه اسکرینی است که کاربر از وب سایت شما می بیند.)

4.    نویسندگی UX

همانطور که اختصار، روح شوخ طبعی است، نویسندگی UX نیز روح وب سایت شما در سال 2018 است. محتوای متنی وب سایت خود را بسیار موجز و شفاف طراحی کنید. با نوشتن UX می توانید فروش خود را افزایش دهید و در استفاده از فضای زیادی از وب سایت خود صرفه جویی کنید. (منظور از UX تجربه کاربر از کار با وب سایت است که شامل احساسات و افکار وی می شود.)

5.    داستان گویی

یک داستان شگفت انگیز که در وب سایتتان گفته می شود، می تواند درگیر شدن کاربران با وب سایت را افزایش دهد. در 2018، کل وبسایت باید انعکاس دهنده یک داستان فعال در ارتباط با برند باشد.

6.    تایپوگرافی گویا

در 2018 انتظار می رود تایپوگرافی (یعنی طراحی کلمات و نوشته ها) پر از رنگ و خلاقیت و غیر معمولی باشد.

7.    ویدیوی واقعیت مجازی VR (Virtual Reality Video)

VR Video ها در سال 2018 برای برندها پر کاربرد خواهند بود. آنها در یک بستر مجازی فیلمی واقعی از محصولات و خدمات را به نمایش می گذارند.

8.    رابط کاربری صدا و جستجو

اگر وب سایت قابلیت جستجو و همچنین برقراری ارتباط با صدای کاربر را نیز داشته باشد، مخاطبان بیشتر درگیر وب سایت خواهند شد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.