قبلا در این مطلب درباره سئو به عنوان یکی از مهمترین روشهای دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم. وبلاگ معروف Moz مقاله ای را با موضوع 9 پیشگویی برای سئو seo در سال 2018 منتشر کرده که در این مطلب به بخشهایی از آن می پردازیم. اینکار با نمرده دهی به پیشگویی های سال 2017 و تحلیل آنها برای سال 2018 انجام شده است. پیشگویی ها با اعداد 2+ و 1+ و 1- و 2- امتیاز دهی شده اند. به این مفهوم که اگر آن پیشگویی را درست دانسته 2+ ، اگر تقریبا درست 1+ ، اگر بیشتر نادرست بوده تا درست 1-، و اگر نادرست 2- امتیاز گرفته است.
1. جستجوی صوتی در سال جدید تا 25% رشد خواهد داشت. البته استفاده از جستجوی صوتی در سیستم های دسکتاپ رشد نخواهد کرد. اما در موبایل ها این نوع جستجو به رشد خود ادامه می دهد. (1+)
به دلیل داشتن یکسری آمار که نشان می دهد استفاده از جستجوی صوتی رشد داشته است، می تواند تا حدی درست باشد اما 25% به نظر کمی بالا می رسد. ما نمی دانیم جستجوی صوتی به نسبت جستجو با کیبرد چقدر استفاده می شود.
2. گوگل در صدر وب سایتهای مرجع باقی خواهد ماند. نه فیس بوک و نه سایر مراجع دیگر نخواهند توانست رقابت کنند. (2+)
چالش جدی ای میان این وب سایت ها در حال حاضر دیده نمی شود!
3. فضای تکنولوژی بازاریابی تثبیت بالایی نخواهد داشت. (2+)
4. گوگل تبلیغات جستجوی پولی پیشنهاد خواهد داد. (0)
به این دلیل که گوگل در سال گذشته هم از این کار استفاده کرده است اما ممکن است فقط آزمایش خود را روی این پیشنهادات بیشتر کند ولی به روال گذشته پیش برود.
5. در پایان سال 2018 حجم جستجوی آمازون در حدود %4 از حجم جستجوی گوگل خواهد بود. (2-) آمار نشان می دهد جستجوی آمازون حتی 1% از حجم جستجوی گوگل را هم به خود اختصاص نداده است. هنوز تا رسیدن به 4 درصد، راه درازی در پیش است.
6. توییر به طرز مقتدرانه ای مستقل باقی خواهد ماند و همچنان ارزشمندترین شبکه اجتماعی و ابزار استفاده برای تاثیرگذاران و ناشران خواهد بود. (2+)
7. 10 اپلیکیشن برتر موبایل، همچنان به قوت خود باقی خواهند بود، البته با کمی تغییر موقعیت در جایگاه خود از اول به دهم. (1+)
با مقایسه لیست برترین اپلیکیشن های سالهای 2016 و 2017 تغییراتی بیش از این را شاهد هستیم.
8. سال 2017 گوگل به طور عمومی اقرار خواهد کرد که داده های تعاملی را به عنوان ورودی برای سیستم های امتیازدهی و رده بندی به کار می برد، نه فقط برای آموزش و یادگیری. (2-)
معتقدیم در سال آینده گوگل این کار را ادامه خواهد داد اما به هیچ وجه درباره آن صحبتی نخواهد کرد.