بازاریابی محتوا یک استراتژی قوی و همه جانبه است. اما با استفاده از تکنیکها، فرصت ها و پلتفرم هایی که در اختیار دارید، شروع کردن در امر بازاریابی اندکی گیج کننده است.
با این وجود برند های معتبری وجود دارند که قبل از شما کار خود را در بازاریابی محتوا آغاز کرده اند. بنابراین با استفاده از تجارب مارک های شگفت انگیز و موفق، می توان چیز های زیادی آموخت.
در ادامه نمونه هایی از شرکت های مختلف در مکان ها و صنایع گوناگون معرفی خواهیم کرد که محتوای خود را در فرمت های متنوعی به مخاطبین عرضه کردند. با استفاده از نمونه های زیر می توانید خلاقیت خود را افزایش دهید.
به تولید ایده بپردازید تا اشتیاق طرفداران، توسط شما برانگیخته شود و تماشاچیان را به سادگی با تجربیات جدید روبرو کنید.
ماجراجویی در بستنی
(نوع محتوا: وب سایت، محتوای چندرسانه ای / زمینه فعالیت: خرده فروشی)
بستنی تولید شده مبتنی بر شیر تازه، به عنوان متخصص در تحویل بستنی لذیذ در منطقه ی نیویورک، از وب سایت خود برای انتشار عکس های جذاب استفاده کرد که به طور روزانه با مضمون “ماجراجویی در بستنی” منتشر می شد. سادگی به کار رفته در تصاویر برای مخاطب بسیار جذاب و گیرا بود. در این وب سایت عمدتاً تصاویر با کیفیت از بستنی های خوشمزه قرار می گرفت. تصاویر موجود در سایت گاه به گاه در بازه های زمانی متفاوت، مورد به روز رسانی کامل قرار می گرفتند.
بازی با مشکلات اجتماعی
(نوع محتوا: ویدئو / زمینه فعالیت: تکنولوژی)
بخشی از نبوغ یک محتوای عالی، توانایی آن در تغییر دادن افکار افراد مختلف است. حتی اگر محتوای شما فنی و کاملاً تخصصی باشد، باز هم می توانید با انتشار محتوا، افکار مخاطبین را در سطح خوبی تغییر دهید. Hootsuite این مساله را از طریق ارائه ی مطالب خیره کننده ی خود نشان داد. از جمله ی آن، محتوای الهام گرفته از رسانه های اجتماعی در سریال پرطرفدار و محبوب Game of Thrones است.
مجله آناناس
(نوع محتوا: مجلات چاپی / زمینه فعالیت: توریسم و سفر)
Airbnb در اوائل سال 2015 یک مجله با جلدی براق به نام آناناس چاپ و راه اندازی کرد. این مجله شامل گرافیک چاپی زیبا و بر پایه ی ارائه ی پیام های تجاری ایجاد شد. Airbnb هنگامی که متوجه شد بیشتر تجربیات مشتریان آن به صورت آفلاین صورت می گیرد، تصمیم گرفت برای کارایی بهتر، در این مسیر حرکت کند.
تیم چاپ مجله از ماموریت روشن و تعریف شده ی Airbnb لذت می برند و تمرکز خود را روی داستان های مشتریان و آزمایش دستاوردهای بازاریابی معطوف کرد.