مقالات آموزشی

ترفند ترکیب گیمیفیکیشن با راهکار بازاریابی محتوا قسمت دوم

مفید بود؟

به عنوان یک بازاریاب، نیازمند روش هایی برای ادغام پدیده ی جدید گیمیفیکیشن با استراتژی بازاریابی محتوا

هستید.

تمرکز بر اهداف بازاریابی

اینکه بازدیدکنندگان سایت خود را بیشتر هیجان زده کنید و هنگام استفاده از این استراتژی افراد بیشتری را جذب کنید، بسیار مهم و موفقیت محسوب می شود، اما در این بین باید اطمینان حاصل کنید که اهداف کلی بازاریابی از دست نرود. اگر مشتریان به سایت شما تنها با هدف پرداختن به بازی مراجعه کنند، پس از خروج هیچ افزایش آگاهی از برند شما صورت نمی گیرد و میزان سودی که انتظار داشتید در انتها، عایدتان نخواهد شد. فرایند تولید، هرچه که باشد، باید بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر وب سایت شما هدایت کند و توجه آنها را به محصولات و خدمات بزرگتری که ارائه می دهید، جلب کند.

بازیگرانتان را به خوبی شناسایی کنید

شناسایی بازیگرانتان، زمانی که به خوبی صورت گیرد، کلید رسیدن به ادامه ی مسیر تولید محتوای شما خواهد بود.
استراتژی های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها با چالش های خاصی همراه هستند. قبل از اینکه خودتان را به یک بازی خاص بسپارید، باید درباره ی انواع مختلف مصرف کنندگان بازی های آنلاین فکر کنید.
در این استراتژی چند نوع مصرف کننده وجود دارند که هر گروه از آنها به بازی به صورت متفاوتی نگاه می کنند و هر یک پاداش مختلفی می خواهند. علاوه بر نوع بازیکن، در مورد جمعیت شناسی مخاطبان خود نیز فکر کنید.

 

یکی از بزرگترین نقاط قوت فیسبوک، بازی های آن است. این شبکه اجتماعی با بیش از 200 میلیون نفر کاربر، بسیاری از مخاطبان خود را به واسطه ی انجام بازی هر روزه به سمت خود جدب می کند.

 

انگیزه ی مخاطب برای انجام بازی، سبک بازی، میزان موفقیت، اولویت پاداش، سطح تعامل اجتماعی در هنگام بازی و علل عدم موفقیت در بازی (سختی یا عدم وجود انگیزه) از جمله مواردی است که باید در مورد بازیکنان تجزیه و تحلیل شود. هنگامی که جزئیات بیشتری از بازیکنان خود در اختیار داشته باشید، می توانید یک سبک موفقیت آمیز بازی طراحی کنید.
بازاریابان آنلاین در سرتاسر جهان دائماً در حال تلاش برای یافتن راه های جدید و نوآورانه برای جذب مخاطب هستند. گیمیفیکیشن می تواند کمک بسیار خوبی در بازاریابی شمرده شود. گیمیفیکیشن در برخی موارد به عنوان یک نوع سرگرمی، بعضی وقتها نوعی شیوه ی آموزشی و پرورشی و در عین حال به عنوان یک فرم ردیابی هدف و نظارت بر پیشرفت عمل می کند. هر یک از این موارد در جایگاه خود در حال افزایش تعامل کاربر  هستند و می توانند موجب افزایش آگاهی مشتریان از برند تجاری شما شوند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.