در بازاریابی محتوا به منظور ایجاد محتوایی که بتواند در آغاز، در ذهن مشتری تأثیر بگذارد، نیازمند آن هستید تا کاربر را در تولید محتوا و متون خود با روش های متفاوت درگیر کنید.
تولید محتوا به همراه کاربران
یک ایده ی اساسی و ریشه ای وجود دارد که اگر می خواهید مطالب شما مرتبط و متناسب باشند، از مخاطبان هدف خود بخواهید که در تولید آنها به شما کمک کند. در این زمینه نیاز به زمان کافی خواهید داشت تا پس از آن محتوایی متناسب و مرتبط تری داشته باشید. می توانید یک کارگاه آموزشی با گروهی از مخاطبانتان تشکیل دهید. عنوان صفحات وب خود را به صورت جداگانه در برگه هایی یادداشت کنید، موارد مشابه را در کنار هم قرار دهید و تدابیری اتخاذ کنید که اطلاعات مورد نیاز را از کاربرانتان بدست آورید. از کاربران خود بخواهید ضمن داشتن کارت شناسایی مشخص به سؤالات مربوط در هر یک از برگه ها پاسخ دهند و اطلاعات مورد نیاز را طی پیش نویسی به شما ارائه دهند. مشتریان می توانند در زمان معینی به کارت های شاخص پاسخ دهند.
مزیت این روش این است که پاسخ ها با واژگان و الگوهای ذهنی مخاطبان شما مطابقت دارد. این محتوا برای اصلاح صحیح و حذف خطاها نیاز به ویرایش دارد. نتایج حاصل شده در استفاده از این روش بسیار شگفت انگیز است و نقطه ی شروع خوبی برای تهیه ی محتوای نهایی شماست.
مشارکت کاربر در ایجاد محتوا، یک روش عالی برای تطبیق آن با قابلیت جستجو و یافتن آن است. پس از اضافه کردن محتوای بیشتر و تغییرات مورد نظر، باید اطمینان حاصل کنید که ارتباط موضوعی از دست نرود و قابلیت جستجوی محتوای مورد نظرِ مخاطب به خوبی فراهم شده باشد. ممکن است ترجیح دهید اکثر وقت خود را صرف تولید محتوای بیشتر کنید، چرا که وب سایت شما حاوی صفحات بسیار زیادی است، اما مطمئن باشید شیوه ای که بتوانید از مخاطبتان برای ایجاد محتوایی بهتر کمک بگیرید، در طولانی مدت اثربخشی بیشتری خواهد داشت.
هر صفحه ای که به وب سایت شما اضافه می شود، راه کاربر را برای یافتن پاسخ خاصی که به دنبال آن است سخت خواهد کرد. در حقیقت در اکثر موارد، کاربران پاسخ تعداد انگشت شماری از سؤال هایشان را در سایت جستجو می کنند.
راه های میانبر برای رسیدن سریع به پاسخ ها توسط کاربران، حذف برخی از صفحات و محتواها می باشد.
وزارت بهداشت آمریکا 200000 صفحه در وب سایت خود داشت. پس از مدتی، آنها 150000 صفحه را حذف کردند، بدون آنکه کسی مطلع شود. با استفاده از رویکردی مشابه می توانید به نتایج مطلوبی برسید. بدین وسیله زمان بیشتری برای تست و بهبود محتوای سایت، در برابر تنها افزایش آن در اختیار خواهید داشت.