مقالات آموزشی

شناخت توانایی های خود در بازاریابی محتوا قسمت سوم

مفید بود؟

آنچه که در بازاریابی محتوا برای یک بازاریاب اهمیت دارد، میزان اشتیاق وی به جذب موضوعات متنوع و پیدا کردن راه های جدید برای خلق محتوای تازه است. استعداد و توانایی ایجاد محتوایی که تنوع موضوعی، به خوبی در آن رعایت می شود، می تواند به شما در استراتژی بازاریابی محتوا کمک کند.

با کوچکترین و کمترین ایده هایی که در ذهن دارید، کار خود را آغاز کنید. سخت ترین نقطه ی شروع، تفکر به این موضوع است که آیا اهداف و افکار موجود برای آغاز کافی هستند یا خیر؟ در بازاریابی محتوا، وجود حداقل خلاقیت در ابتدا می تواند به عنوان یک جرقه محسوب شود. شما می توانید پس از آغاز کار و گرفتن ایده های مختلف، شروع به رشد و پیشرفت فرآیند تولید محتوای خود کنید.
چنانچه این توانایی را در خود می بینید، می توانید پس از کسب تجربه های کوچک، از تجربیات قبلی خود نیز به بهترین شکل برای ایجاد تنوع بهره¬مند شوید و پس از آن با به کار گیری اصولی که خواهید آموخت می توانید یک تجارت بزرگ و بی نقص راه اندازی کنید.
در این مرحله به کارگیری قدرت تخیل و تصور می تواند گام های محکم و مناسبی برای رشد تلقی گردد. در غیر این صورت فرصت های بی شمار ایجاد شده را از دست خواهید داد.

فرصت های ذهن خلاق خود را از دست ندهید.

در ذهن همه ی انسان ها زمان هایی وجود دارد موسوم به زمان طلایی. بسیار پیش آمده که مدت زیادی ذهن شما غیرفعال می شود و هر چه تلاش می کنید، موفق به ایجاد خلاقیت نمی شوید. اما برخی مواقع پیش خواهد آمد که موضوعات مختلفی در ذهن شما مرور می شود که می تواند هر کدام از آنها به خوبی، به یک ایده ی مناسب و شگفت انگیز تبدیل گردند. در بازاریابی محتوا همواره با این مسأله روبرو خواهید شد. سعی کنید آن را پیش بینی کنید و در مواقع لزوم آن را یکی از مراحل بازاریابی خود در نظر بگیرید تا پس از آن با مشکل مواجه نشوید.
در لحظات طلایی ذهن، به آن اجازه دهید پرواز کند و به خلق موقعیت های دیگر بپردازد. در بازاریابی محتوا نیاز دارید تا مغز شما بال و پر داده شود و به نقاط دوردست پرواز کند و موقعیت هایی را ببیند که دیگران تا به حال قادر به دیدن آن نبوده اند. زمانی که این افکار بی نظیر به ذهن شما خطور کرد، به بهترین شکل آن ها را ذخیره کنید و در بایگانی خود نگه دارید. چرا که در ایجاد محتوا، به طور قطع به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

خلاقیت صرفاً ذاتی نیست:

بسیاری از بازاریاب ها در ابتدا افراد خلاقی نبودند. در بازاریابی محتوا با مسائل مختلف و متنوعی مواجه خواهید شد. با مشاهده ی آنها همواره به تجربیات خود اضافه کنید.
امروزه ثابت شده که خلاقیت یک امر صرفاً ذاتی نیست و همه ی انسان ها با درجات مختلف از این استعداد برخوردارند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.