گوگل نزدیک به 200 فاکتور برای بهینه و ارتقا سئو ارائه داده است که خیلی از انها راشاید بارها شنید ه ایم و برخی دیگر شاید برایمان تازگی داشته باشد. در کل همه اینها قوانین گوگل برای سئو هستند و چه بخواهیم چه نخواهیم باید رعایت کنیم.
یکی از فاکتورهای مورد نظر گوگل تعامل با کاربر می باشد.
صفحاتی که بیشتر کلیک می شوند از ارزش بالایی برخوردارند.
Bounce Rate: صفحاتی که کاربر بتواند حدس بزند که این صفحه محتوای خوبی ندارد.
Google chrome به گوگل کمک می کند تا بفهمد کاربران یک صفحه را مشاهده می کنند یا خیر. ترافیک مستقیم داشتن در ارتقا رتبه سایت و سئو تاثیر بالایی دارد.
داشتن بازدید کنندگان تکراری از امتیازات مثبت بر سئو می باشد و گوگل این امر را بررسی می کند
سایت هایی که در کروم بوکمارک می شوند ارزش بالایی دارند.
دیدگاه داشتن زیاد یک صفحه تاثیر مثبت دارد و از نظر گوگل یک امتیاز برای سئو محسوب می شود.
ماندن افراد در سایت در زمان بیشتر از نشانه های کیفیت سایت می باشد.
قوانین الگوریتمی خاص
گوگل برای کلمات کلیدی مبهم نتایج بیشتری را نشان می دهد.
گوگل برای نویسندگان گوگل پلاس رتبه بالاتری را اختصاص می دهد.
شکایت DMCA رتبه سایت را پایین می آورد.
جستجوهایی که با خرید همراهند. گوگل نتایج متفاوتی را برای کلماتی مه باخرید همراهند نشان می دهد.
جستجوهای گوگل پلاس در بالای جستجو ها می باشد.
برندهای خاص در جستجو های گوگل ارجحیت دارند.
فاکتور شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو
تعداد توئیت های یک صفحه بر نتایج گوگل تاثیر گذارند.
توئیت افراد با سابقه و قابل اعتماد که فالورهای زیادی دارند تاثیر بهتری دارد.
لایک های فیسبوک یک سیگنال ضعیف در گوگل می باشد.
اشتراک گذاری مطالب در فیسبوک یک بک لینک محسوب می شود.
پینترست یک رسانه اجتماعی محبوب نزد گوگل است که به آن اهمیت می دهد.
گوگل پلاس رسانه اجتماعی متعلق به گوگل که تاثیر در نتایج جستجو ها دارد.
فاکتورهای برند
داشتن بک لینک با نام برند بر سئو و نتایج جستجو بسیار تاثیر گذار می باشد.
برندهای تجاری فعال در فیسبوک در نتایج و جستجوهای گوگل موفق ترند
عدم استفاده از اکانتهای فیک در شبکه های اجتماعی
برندهای بزرگ در سایت های خبری گوگل جایگاه ویژه ای دارند.
فاکتورهای on-site webspam
الگوریتم پاندا به محتوا اهمیت زیادی می دهد.
پاپ آپ یک تبلیغات مزاحم محسوب می شود.
سایت هایی که تبلیغات زیادی دارند جریمه می شوند.
فاکتورهای off-page webspam
افزایش ناگهانی لینک ها تاثیر منفی دارند.
به متن های نامربوط لینک ندهیم.
فروش لینک تاثیر منفی دارد.