مقالات آموزشی

آشنایی با نکات کلیدی در دیجیتال مارکتینگ

مفید بود؟

بیایید به این فکر کنیم که واقعا چرا باید دیجیتال مارکتینگ را آغاز کنیم؟

بی‌نهایت دلیل وجود دارد که چرا دیجیتال مارکتینگ راه حل‌های عالی برای اغلب تجارت ها و کسب و کارها دارد. اما در این‌جا به دو موضوع مهم که بیشترین تاثیر را در راه فروش و یافتن مشتریان دارند اشاره می‌کنیم.

 

تعداد مخاطبان زیاد در فضای دیجیتال

باتوجه به آمار های به دست آمده ضریب نفوذ اینترنت در ایران از سال 97، به 90 درصد رسیده‌است. یعنی 74 میلیون نفر کاربر فعال اینترنتی شده اند که 64 میلیون از این آمار از تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها استفاده می‌کنند و بیشتر از 10 میلیون از آن ها از مودم خانگی، سازمان ها استفاده می کنند.  باتوجه به چنین آماری نشان می‌دهد از طریق فضای دیجیتال شما می‌توانید با کاربران بیشتری تعامل کنید و ان‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

سهولت در هدف گیری و افزایش اعتماد مخاطبان

مراحل سه گانه بازاریابی به این شکل است :

  •     مرحله اول: بخش بندی
  •    مرحله دوم: جایگاه یابی
  •    مرحله سوم: هدف‌گیری

مرحله اول: بخش بندی

در بخش اول یک بازاریاب باید مخاطبان را با توجه به مسائل روانشناسی، رفتاری، جغرافیایی بررسی کند و آن ها را دسته بندی کند.

مرحله دوم: جایگاه یابی

جایگاه کسب و کار شما در این مرحله مشخص خواهد شد. شما بعد از بررسی دقیق کاربران و بررسی عملکرد و رفتار و سلایق آن‌ها بر اساس جنسیت، سن، منطقه جغرافیایی می توانید بر اساس نیاز و سلیقه کاربران خود محصولات و خدمات خود را طراحی و تولید کنید.

مرحله سوم: هدف‌گیری

در این بخش فعالیت‌های بازاریابی با توجه به مخاطبان هدف طراحی می شود و سپس برای آن مخاطبان برنامه‌هایی در حوزه بازاریابی دیجیتال

و آنلاین اجرا می‌شود.

تجزیه و تحلیل دقیق‌ و قابل اطمینان‌

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که شما آگاهی بیشتری نسبت به تجزیه و تحلیل بازاریابی خود پیدا می‌کنید. مثلا می‌توانید تجزیه و تحلیل کسب و کارتان را به دست بگیرید و نتایج فعالیت های خود را بررسی کنید. همچنین با بررسی و تجزیه و تحلیل کسب و کارتان می‌توانید در زمینه ارتقاء شغلی و زمینه فعالیتتان گام بردارید.

 

آنالیز رقبا

شما در هر زمینه‌ای که در فضای اینترنت فعالیت کنید باید رقبای خود نیز بررسی کنید تا علاوه بر اینکه از آن ها ایده‌های متناسب با کارتان بدست آورید ، دست به نوآوری بزنید. پس این مزیت دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند از طریق ابزار ها دیجیتال مارکتینگ به آنالیز آن‌ها و تولید محتوا  بپردازید.

فعالیت های بازاریابی خود را هر چند وقت یکبار زیر ذره بین خود قرار دهید  و لیستی از دست آوردها و ضرر هایی که تا به حال کسب و کارتان داشته است داشته باشید و برای اهداف خود استراتژی و برنامه ریزی داشته باشید که با هر آنالیز ببینید تا چه میزان به اهداف خود دست پیدا کردید.

  • رایا مارکتینگ در زمینه کار اینترنتی، عملکرد مناسبی داشته است و بسیاری از افراد متخصص با این شرکت همکاری داشته اند. اگردر زمینه کار اینترنتی علاقه مند هستید می توانید به روی عبارت مقابل کلیک کنید : استخدام کار اینترنتی

توسعه کسب و کار

در شیوه‌های قدیمی برای توسعه کسب و کار هزینه‌های بسیاری صرف می‌شد. اما امروزه یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که با صرف کم‌ترین هزینه، و در یک مدت زمان تقریبا کم می توانید کسب و کارتان را گسترش دهید. مثلا اگر یک آنلاین‌شاپ دارید و لباس ورزشی می‌فروشید می‌توانید بعد از اینکه برند سازی کردید و به مشتریان معرفی شدید لوازم جانبی دیگر که برای یک ورزشکار لازم است را نیز در فروشگاه خود بیاورید. یا حتی یک بخش اضافه کنید تا افراد از شما به شکل آنلاین برنامه ورزشی و تمرینی خود را بگیرند.

اندازه گیری نتایج  برای یافتن استراتژی مناسب

یک مزیت اصلی و مهم برای دیجیتال مارکتینگ، به دست آوردن نتایج دقیق و صحیح است. به عبارتی با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید میزان ROI (نرخ ورود) را برای هر فعالیتتان در زمینه دیجیتال مارکتینگ اندازه بگیرید. بیایید مثالی را در این زمینه با هم مرور کنیم:

ترافیک سایت

با استفاده از نرم افزار آنالیز دیجیتال، شما می‌توانید تعداد دقیق افرادی را که از صفحه اصلی وب‌سایت شما دیدن کرده‌اند به دست آورید. (Hubspot یکی از این نرم افزارهاست)  همچنین با کمک نرم افزار آنالیز داده‌ها می‌توانید ببینید چه تعداد از صفحات را دیدن کرده اند، مخاطب شما کجای دنیاست و … .
هوش مصنوعی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به کمک شما می آید تا راه‌های بهتر را آنالیز و بررسی کنید. با توجه به میزان ترافیکی که هر روش در دیجیتال مارکتینگ برای وب‌سایتتان جلب کرده، می‌توانید روش‌های خود را اولویت بندی کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.