مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره دیجیتال مارکتینگ و نکات مهم آن

مفید بود؟

آموزش دیجیتال مارتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ

را از کجا شروع کنیم؟ اگر قصد داریم دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک مسیر شغلی برای خود برگزینیم آیا لازم است آموزش ببینیم؟ چطور می‌توانیم به آموزش‌های مفید در این زمینه دست یابیم؟
با یک جستجوی ساده در می‌یابیم که موسسات آموزش علم دیجیتال مارکتینگ به سرعت رو به گسترش است. محتواهای آموزشی زیادی هر روز در این زمینه تهیه و در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها قرار می‌گیرند. وبلاگ‌های زیادی وجود دارند که به امر دیجیتال مارکتینگ پرداخته‌اند. اما تمام آن‌ها معتبر نیستند. از آن‌جایی که موضوع دیجیتال مارکتینگ امری نوظهور است، هنوز مسیر آموزش آن و تعیین دروس و یا فنونی که یک بازاریاب دیجیتال باید بداند، در طول زمان دستخوش تغییرات می‌شود.

 

آموزش دیجیتال مارکتینگ از چند طریق ممکن است. یکی از کم هزینه‌ترین راه‌ها آموزش‌های خودخوان است. البته باید بگوییم یادگیری و تعامل با افراد متخصص می‌تواند شما را به اهدافتان زود تر برساند. زیرا متخصص دیجیتال مارکتینگ نکات مهم و کلیدی را در کم ترین زمان در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای فراگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ چندین مهارت شخصی و فردی برای شخص یادگیرنده لازم است

کنجکاو باشید

همیشه باید در زمینه شغل خود پرسشگری کنید و از همه ابعاد آن سر دربیاورید.

تلاشگر باشید

مسیر شما قطعا چالش ها و موانع زیادی دارد که با تلاشگری و سر سختی می توانید بر آن ها فائق شوید.  خود را با شرایط وفق دهید. نگذارید اتفاقات منفی بر شما اثر بگذارد و انگیزه شما را کم کند.

مشتاق و علاقه مند باشید

یادگیری بسیار شیرین است البته برای کسانی که به آن مشتاق و علاقه مند هستند. همیشه از نکات نت برداری کنید و سعی کنید از مشاوران در این زمنیه راهنمایی بگیرید. خوب گوش کردن می تواند در یادگیری به شما بسیار کمک کند.

مشتریان خود را بشناسید

مشتریان شما چه رنج سنی ای دارند و جنسیت آن ها چیست؟ از نظر جغرافیایی در کدام نقطه ساکن هستند؟ نیاز آن ها چیست و در موتور های جستجو بیشتر دنبال چه می گردند؟
داشتن استراتژی های مخاطب پسند بسیار اهمیت دارد که با شناسایی مشتریان و کاربران امکان پذیر است.

تقویت مولتی تسکینگ

شما باید در زمینه دیجیتال مارکتینگ بتوانید چندین کار را همزمان با هم پیش ببرید. برای دیجیتال مارکتر ها سرعت یک مولفه مهم در پیشرفت و طرقی شغلی است.

 

 

افکار و ایده های دیگران را بررسی کنید

رقبا می توانند به شما آموزش‌های خوبی در زمینه ایده ها دهند و فکر شما را روشن تر کنند. به افکار و ایده های آنان احترام بگذارید سعی در کپی برداری ایده های آنان نکنید شما قرار است یک کار نوین در زمینه فعالیت خود بکنید.

تعامل داشته باشید

درست است که در فضای آنلاین هستیم اما یک عامل هم در دیده شدن کسب و کار شما تعامل با کاربران است و به عنوان یک بازاریاب دیجیتال باید با مشتریان تعامل داشته باشید.

اصول کاری قوی داشته باشید

داشتن نظم و انجام فعالیت ها به شکل روتین از اهمیت بالایی برخوردار است. فرسایشی کار نکنید وقت برای تفریح و سرگرمی هم بگذارید. باید در نظر داشته باشید گوگل منظم فعالیت کردن شما را می بیند و به آن امتیاز می دهد .

صداقت داشته باشید

شجاعت گفتن نمی دانم داشته باشید در مسیر آموزش تا پروسه راه اندازی کسب و کار همیشه خود را یک دانشجو بدانید که در حال یادگیری است.

مهارت‌های لازم در دیجیتال مارکتینگ

1.    سئو

مهارت های سئو کار

  •     سئو
  • طراحی سایت
  •     آنالیز وب سایت
  •     اندازه گیری رتبه وب سایت
  •    مشاوره رایگان سئو
  •     پشتیبانی سئو
  •     گوگل ادوردز
  •     طراحی سایت فروشگاهی
  •    افزایش رتبه سایت در انواع موتورهای جستجو
  • استخدام فرییلنسر تولید محتوا

 

2. شبکه های اجتماعی
3. گوگل ادز
4. ایمیل مارکتینگ
5. بازاریابی محتوا
6. تجزیه و تحلیل
7. دانش بازاریابی  و برندینگ
8. درک ساختار وب و کمی برنامه‌نویسی

به وب سایت اکادمی دیجیتال مارکتینگ سری بزنید. آن ها درباره خود چنین مضمونی نوشته اند:

«اولین آکادمی دیجیتال مارکتینگ در ایران به منظور ارتقا سطح آموزشی و کاربردی اصول دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای متوسط و کوچک SME راه اندازی شد.

هدف از راه اندازی آکادمی دیجیتال مارکتینگ

کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف و افزایش سطح دانش و تجربه و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به بازار دیجیتال و اینترنتی و جذب مشتریان جدید است.»

در این سایت وب سایتهای مشابه، کارگاه های آموزشی دیجیتال مارکتینگ، وبینار، مقاله، دروس و .. پیدا خواهید کرد. به عنوان مثالی دیگر از سایت‌های خارجی به این سایت که اینستیتیوی دیجیتال مارکتینگ نام دارد نیز سر بزنید.

  • Digital  Education Marketing

طبقه بندی مختلفی از آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته دروس متفاوتی در دوره‌های جداگانه در نظر گرفته شده و گواهی پایان دوره نیز اعطا می‌گردد. دوره مبتدی آن در عرض 30 ساعت طی می شود. در حالی که دوره متوس آن 32 هفته و دوره پیشرفته نزدیک به دو سال به طول می‌انجامد. در واقع آموزش‌ها و سیستم آن دانشگاهی پیش می‌رود.

 

دوره های 30 ساعته

اما برای صاحبان مشاغل هم، دروس و آموختنی‌های دیگری در نظر گرفته شده است. این کارگاه‌ها به صورت دوره‌های 30 ساعته، موضوع خاصی را آموزش می‌دهند. شاغلین و دارندگان کسب و کار بسته به نیاز خود می‌توانند هر کدام از دوره‌ها را به صورت جداگانه‌ای ثبت کنند.
در این وب‌سایت همچنین پرسشنامه‌ای به منظور تعیین سطح توانایی های دیجیتال شما تعبیه شده که می‌توانید با شرکت در این آزمون، میزان توانایی خود را بسنجید و سپس برای آموختن بیشتر در سطح خود اقدام کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.