باید بدانید چگونه یک وبسایت وردپرس را بهینه سازی کنید، لینک ها را بسازید و از تحلیلگرهای سایت با ابزارهای مختلف SEO استفاده کنید.
سئو یک دنیای بزرگ است که نکات زیادی در آن نهفته میباشد. جالب است بدانید که افراد متخصص در این زمینه گاهی تنها بخشی از این نکات را میدانند و این حاکی از ورودشان به یک حرفهای است که نیازمند به روز رسانی دائمی علم آن خواهند بود.
با انجام قوانین پایهای سئو وردپرس که در واقع اصل بناگذاری یک سایت میباشند، میتوان یک وب سایت را از شروع کار آن کاملا در مسیر موفقیت قرار داد و عدم رعایت همین تکنیک های ساده چالشهای بزرگی را برای سایت در آینده به وجود خواهد آورد که در ادامه به دو مورد از آن اشاره خواهد شد.
آیا وردپرس برای سئو خوب است؟
بسیاری از مردم می پرسند “آیا وردپرس برای سئو خوب است”؟ اگر در این مورد جستجو کنید، پاسخ کلی که دریافت می کنید بله است. اما وردپرس به خودی خود هیچ کاری برای کمک به سئو انجام نمی دهد: همه چیز به تنظیمات صحیح و دانش فنی شما بستگی دارد.
یک وب سایت وردپرسی که به خوبی مهندسی شده و به خوبی ساختار یافته است، می تواند برای یک استراتژی سئو خوب معجزه کند. از سوی دیگر، یک سایت ضعیف با توجه کمی به طراحی، سرعت یا محتوا، فقط به دلیل اینکه وردپرس است، کارایی نخواهد داشت.
وب سایت خود را حسابرسی کنید
هدف کلی سئو، کلیکهای بیشتر، اعتبار دامنه، افزایش اعتماد و رتبه است. بنابراین یک قدم عالی برای شروع این است که سایت خود را برای خطاها و اندازه گیری دقیق سرعت اسکن کنید. ما می دانیم که سرعت یک عامل اصلی در رتبه بندی است. تجربه صفحه نیز یک عامل رتبه بندی جدید از سوی گوگل است.
همچنین اگر وب سایت وردپرس شما کند و پر از خطا باشد، افزودن و بهینه سازی محتوا بسیار بی معنی است، بنابراین این بهترین قدم برای شروع است.
استفاده از چند ابزار مانند Google Page Speed Insights و SEMRush Site Audit، (رایگان برای یک پروژه جداگانه) به سایت شما ممیزی می دهد. همچنین شما میتوانید به طور کلی سئو سایت خود را به تیم رایا مارکتینگ بسپارید تا بیشترین نتیجه را در کمترین زمان ببینید.
به PHP نسخه 7 ارتقا دهید
من قصد دارم این کار را جزو کارهایی که برای افزایش سرعت سایت می توان کرد نام ببرم، زیرا PHP قدیمی می تواند بر عملکرد کلی وب سایت شما تأثیر بگذارد. PHP یک زبان برنامه نویسی وب است و وردپرس با آن نوشته شده است. اگر نسخه PHP شما قدیمی باشد، داشبورد وردپرس به شما اطلاع خواهد داد. شما باید این را در حساب میزبانی (هاست) خود به روز کنید، این کار را نمی توان از داخل وردپرس انجام داد. اگر شک دارید، با میزبان خود تماس بگیرید و یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. وردپرس در حال حاضر از PHP زیر نسخه 5.6 پشتیبانی نمی کند. PHP 7 دو برابر سریعتر است و تقریباً چهار سال است که در دسترس است. پس هیچ بهانه ای نیست.
دقت در انتخاب قالب بندی سایت
یکی از ابتدایی ترین عملیاتی که در سئو وردپرس انجام میشود انتخاب نمودن قالبی درخور سایت میباشد. بسیاری از افراد در هنگام برگزیدن یک قالب برای وب سایت خود به دنبال شکیل ترین و گران قیمت ترین نمونه ها میروند. آن ها هیچ اهمیتی به کد های یک قالب که اگر منظم باشد، موجب خواهد شد تا به طرز شگفت انگیزی کیفیت وب سایت افزایش یابد و تاثیر خوبی بر روی آن داشته باشد، نمیدهند.
نکته مهمتر سرعت بارگذاری و لود شدن قالب ها است که از نظر گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد. میزان زمان بارگذاری یک سایت یک عامل مهم در رتبه دادن به یک سایت به شمار میرود و هر چقدر که مدت زمان کوتاه تری لود شود در رتبه بهتری قرار خواهد گرفت. لذا در هنگام انتخاب یک قالب مناسب تنها نگاهتان به زیبایی آن نباشد بلکه کارایی یک قالب نقش مهم تری را ایفا میکند.
پلاگین های بیهوده را دور بریزید
آیا میدانید پلاگین چیست؟ پلاگین یک نرم افزار مکمل است که امکانات جانبی سایت را افزایش میدهد. در سئوی یک سایت وردپرس پلاگینها نقش مهمی دارند. برخی از افراد به دلیل علم کمی که در این حیطه دارند برای سایت خود انواع پلاگینها را دانلود و نصب میکنند. آن ها نسبت به این موضوع که با پلاگین های بیهوده حجم سایت خود را به شدت افزایش داده و سبب نتیجه معکوس در سرعت بارگذاری سایت خواهند شد، کاملا بی اعتنا هستند.
در این صورت رتبه بندی سایت افت قابل توجهی خواهد داشت. پس بهتر است پلاگین های انتخابی برای سایت کارا و قابل استفاده باشند و مهم تر اینکه سبب ارتقای رتبه آن شوند. تمامی عملیاتی که بر روی سئو یک سایت انجام می شود تنها یک هدف دارد و آن کسب یک رتبه عالی توسط موتورهای جستجوگر است. پس هر گونه اقدامی باید در راستای این هدف انجام پذیرد.
تنظیمات وردپرس خود را بررسی کنید
1.در داشبورد وردپرس خود، به «تنظیمات > خواندن» بروید. مطمئن شوید که چک باکسی که میگوید «جلوگیری از ایندکس کردن این سایت توسط موتورهای جستجو» علامتگذاری نشده باشد. – نباید باشد، به طور پیش فرض نیست، اما ممکن است برای حالت توسعه روشن شده باشد و فراموش شده باشد. اکثر طراحان وب اطلاعات زیادی در مورد سئو ندارند.
2.در “تنظیمات > عمومی” می توانید یک شعار تنظیم کنید. اگر سایت بگوید “فقط یک وب سایت وردپرس دیگر” در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شود و احمقانه به نظر می رسید.
3.بعد در “تنظیمات > پیوندهای ثابت” مطمئن شوید که URL های شما روی زیبا تنظیم شده اند. منظور من از این است که به طور پیش فرض، سایت های وردپرس فقط از اعداد شناسه پست استفاده می کنند که شبیه www.example.com/?p=123 است. این برای SEO وحشتناک است: یک کلمه هشدار. تغییر ساختار پیوند ثابت می تواند به سایت شما آسیب برساند اگر رتبه بالایی داشته باشد. گفته میشود، اگر رتبهبندی خوبی داشته باشد، مشکوک است که ساختار URL ضعیفی دارید، بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که قبل از ادامه کار از درستی آن مطمئن شوید.
بهینه سازی محتوا برای سئو
هدف شما به عنوان صاحب وب سایت باید این باشد که بهترین و جامع ترین محتوایی را که می توانید بنویسید. هر پست یا صفحه در وب سایت خود را به عنوان مراقبت از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص ببینید و سپس می توانید هر صفحه را بر اساس آن بهینه کنید.
هر صفحه باید یک موضوع منحصر به فرد داشته باشد. در غیر این صورت محتوای شما می تواند شروع به آدم خواری کند. ترسناکه؟ همه به این معنی است که صفحات شما برای رتبه بندی با یکدیگر رقابت می کنند.
اگر نمی دانید برای کدام کلمات کلیدی و عبارات جستجو باید صفحات خود را بهینه کنید، باید کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. این مقاله در مورد چگونگی انجام تحقیقات کلمات کلیدی می تواند کمک کند. رتبه بندی کلمات کلیدی عمومی، برای مثال «کفش» یا «رهن» تقریباً غیرممکن است.
این کلمات نیز قصد کمی دارند یا اصلاً قصد خرید ندارند. بنابراین باید سعی کنید برای عبارات طولانی تر (کلمات کلیدی بلند) که جایگاه بیشتری دارند، رتبه بندی کنید. کلمه کلیدی خود را به Rankmath یا Yoast اضافه کنید و لیستی از پیشنهادات مفید ظاهر می شود.
امتیاز 100% به این معنی نیست که در گوگل رتبه خواهید گرفت و امتیاز پایین به این معنی نیست که رتبه نخواهید داشت. فقط مجموعه ای از پیشنهادات است.
هنگامی که یک کلمه کلیدی اصلی برای صفحه خود انتخاب کردید، این روزها دیگر خبری از کلمه کلیدی قدیمی نیست. گوگل به ارتباط کلی مقاله شما در زمینه چیزی که می خواهید رتبه بندی کنید، نگاه می کند.
بنابراین میخواهید چیزی را که به عنوان «کلیدواژه اثبات» یا «کلید واژههای LSI» شناخته میشود، اضافه کنید. برای کلمات کلیدی مشابه یا نمودار LSI، Ubersuggest Neil Patels را بررسی کنید. ایده این است که اگر یک کلمه کلیدی را وارد کنید، نرم افزار پیشنهادات زیادی از کلمات کلیدی اضافی و مرتبطی را که باید اضافه کنید به شما ارائه می دهد.
هر چه تعداد بیشتری از این موارد را به طور طبیعی در محتوای خود بگنجانید، مقاله “اثبات” بیشتری مبنی بر مرتبط بودن صفحه شما با موضوع خواهد داشت و بر این اساس ایندکس می شود. وب سایت خود را در مورد موضوع نگه دارید.
من با بسیاری از مشاغل کوچک کار کرده ام، و اکثر مالکان آنقدر باهوش هستند که بدانند محتوا می تواند کمک کند. اما می گویند کمی دانش خطرناک است. تجربه من این است که صاحبان مشاغل یک وبلاگ ایجاد می کنند و سپس فقط در مورد هر موضوع نامرتبط می نویسند.
فرض کنید، به عنوان مثال، کسب و کار شما فروش اتومبیل است، و شما یک وب سایت دارید و یک وبلاگ ایجاد می کنید. اما پست وبلاگ شما شروع به صحبت در مورد چیزهایی می کند که به هیچ وجه به کیک مربوط نمی شود. شما درباره سفر یا رستوران های مورد علاقه خود وبلاگ می نویسید. این موضوع کلی وبسایت شما را کمرنگ میکند و کار گوگل را سختتر میکند تا درباره چیست،
بنابراین اگر اتومبیل می فروشید و می خواهید در مورد سفر و غذا وبلاگ بنویسید، خوب است. فقط وبلاگ سفر خود را در مورد رانندگی و غذای خود را در مورد استفاده از ماشین در شهر بسازید. همه چیز در مورد افراد زمینه است.
این فقط یک نمای کلی از کارهایی است که می توانید برای کمک به سئو سایت خود در وب سایت وردپرس خود انجام دهید. اگر صاحب کسب و کار هستید، احتمالاً کارهای مهم تری برای انجام دادن دارید، بنابراین بهتر است یک شریک رسانه دیجیتال قابل اعتماد برای همکاری با شما پیدا کنید. ما می توانیم با یک استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال کمک کنیم و به رشد کسب و کار شما کمک کنیم. اگر مایل به همکاری هستید همین امروز با ما تماس بگیرید