اگر تصمیم گرفته اید رپورتاژ آگهی انجام دهید اولین نکته ای که باید توجه کنید این است که کجا تبلیغ کنید آیا تبلیغات شما در روزنامه، مجله، وب سایت…
تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ به شما امکان می دهد بر اساس مجموعه ای از پارامترهایی که انتخاب می کنید، گزارش هایی را در مورد عملکرد تبلیغاتی خود ایجاد، سفارشی سازی، صادرات، اشتراک گذاری و برنامه ریزی کنید. در گزارش تبلیغاتی، میتوانید اطلاعاتی را که برای مدیریت کمپینهای خود و ایجاد گزارشهای ایمیلی تکراری نیاز دارید، دریافت کنید.
اگر شما هم بدنبال تبلیغات ونوشتن آگهی از طریق رپورتاژ آگهی هستید حتما متوجه شدهاید که ایجاد ونوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب باید داری چه نکات وخصوصیاتی باشد.
آیا من به عنوان یک فرد عادی میتوانم رپورتاژ بسازم یا اینکه باید کمک بگیرم یا اینکه ساخت رپورتاژ فقط باید توسط متخصصین انجام شود.
جواب ساده است شما هم میتوانید تا قسمت هایی در ساخت یا نوشتن رپورتاژ سهیم باشید اما اگر ساخت رپورتاژ را به چند مرحله تقسیم کنیم متوجه خواهید شد کههر مرحله متخصص خاص خود را میطلبد.
- کسب و کار شما چیست ؟
- دنبال کدام کلمات کلیدی برای سئو یا برند شدن هستید ؟
- ایده شما چیست ؟
- آیا این ایده مناسب رپورتاژآگهی هست یا خیر ؟
- آیا این ایده مناسب ودر شان کسب و کار من هست یا خیر ؟
- چه متن یا تیتری را انتخاب کنید تا جذاب و کنجکاو برنگیز باشد ؟
- تصاویر را چگونه انتخاب کنید ؟
- از کدام سایت برای انتشار و نوشتن رپورتاژ آگهی استفاده کنید ؟
- ایا متن و تیتر خبری شما ذهن مخاطب را کنجکاو میکند ؟
- آیا متن و نوشته شما در مورد برند و کسب و کارتان خواهد بود ؟
- چگونه رپورتاژ را به سایت خودم لینک دهم؟
- چه تعداد لینک می توانم در رپورتاژ استفاده کنم ؟
- رپورتاژ از کدام طریق بهتر است ؟
1- نوشتن رپورتاژ در مجلات و روزنامه 2- رپورتاژ در رسانه ها 3- رپورتاژ در اینترنت
جواب همه سوالها اینجاست؟
خبر یا تبلیغات شما باید غیر مستقیم باشد بهترین رپورتاژ رپورتاژی است که غیر مستقیم شما راتبلیغ کند و کسب و کار شما را معرفی کند.
متن تبلیغاتی که استفاده میکنید باید جذاب باشد و حس کنجکاوی مخاطب را بر انگیزد متن یا اگهی شما باید مخاطب را نسبت به برند شما و کسب و کار شما کنجکاو کند.
تصاویری که انتخاب میکنید باید متنوع و مرتبط و جذاب باشد.
برای ایجاد وساخت بهترین و جذابترین ایده می توانید اتاق فکر تشکیل دهید با همکاران خود و یا تیم ساخت رپورتاژ که بهتر است حتما از تیم ساخت رپورتاژ کمک بگیرید.
نتخاب انتشار رپورتاژ بستگی به چند عامل دارد :
- هزینه و بودجه شما
- نوع برند و کسب و کار شما
جوابگویی تبلیغات شما از طریق کدام رسانه؟ مجلات – تلویزیون – اینترنت
معمولا در ایران بیشتر از طریق اینترنت این کار را انجام میدهند
معمولا تیتر یا خبری را تعدادی عکس تهیه میکنند در سایتی پر بازدید انتشار میدهند و بین 3 تا 5 لینک هم اختصاص میدهند.
خوب است بخوانید: سئو خارجی چیست و چه نقشی در بهینه سازی سایت دارد؟
یکی از روش های رایج شرکت در کمپینهای تبلیغاتی است. کمپین های تبلیغاتی معمولاً یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کنند. به عنوان مثال، یک خودروساز ملی مدل جدیدی از خودرو را با تبلیغات چاپی در روزنامه ها و مجلات معرفی می کند. این شرکت همچنین ممکن است برای دستیابی به بازار هدف خودرو، تبلیغات غنی از گرافیک را در وب سایت ها قرار دهد. این حمله رسانه ای ترکیبی عموماً نتایج مطلوب تری نسبت به تبلیغات گاه به گاه بدون استراتژی مرکزی ایجاد میکند. این سازنده خودرو یا هر کسب و کاری که محصول یا خدماتی را می فروشد، اثربخشی کمپین خود را بر اساس معیارهای تعریف شده ارزیابی می کند. یک گزارش مکتوب یک تجزیه و تحلیل عینی کمپین ارائه می دهد، نتایج مطلوب را برجسته می کند و مناطقی را که در آنها تعدیل استراتژی تبلیغات مناسب است، شناسایی می کند.
اهداف کمپین تبلیغاتی را خلاصه کنید.
یک یا چند نتیجه مشخص را که میخواهید از کمپین تبلیغاتی به دست آورید، دوباره بیان کنید. به عنوان مثال، یک کسب و کار خرده فروشی ممکن است بخواهد تا پایان کمپین فروش را 10 درصد افزایش دهد. صاحب رستوران ممکن است بخواهد تعداد مشتریان روزانه خود را تا یک تاریخ مشخص افزایش دهد و شاید مبلغی را که هر مشتری خرج می کند افزایش دهد. بیان یک هدف به صورت مشخص و قابل اندازه گیری به شما امکان می دهد تعیین کنید که چه زمانی به هدف رسیده اید.
چشم انداز رقابتی را در طول کمپین توصیف کنید.
بدانید که کمپین تبلیغاتی خود را در خلاء انجام نداده اید. در حالی که شما تبلیغات هدف گرا خود را اجرا می کنید، رقبای شما استراتژی های خود را اجرا می کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک رقیب کوپن فروشگاه 10 درصدی شما را با کوپن تخفیف 20 درصدی مقابله کرده باشد. غذاهای ویژه ساعت خوش صاحب رستوران ممکن است یک رقیب را ترغیب کرده باشد تا یک منوی کاملاً جدید برای ساعات شاد ارائه دهد. فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی هر رقیب را در طول دوره کمپین خود فهرست کنید و در مورد اینکه چگونه آن استراتژیها بر کسبوکار شما تأثیر گذاشته است، بحث کنید.
نتایج ملموس کمپین را نشان دهید.
از ارقام فروش، نمودارهای مبتنی بر صفحه گسترده یا سایر گرافیک ها برای ارائه عینی نتایج استفاده کنید. همچنین اثربخشی رسانه های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک نمایندگی خودرو هستید، میخواهید بدانید که کمپین تبلیغاتی خودروسازان ملی چه تاثیری بر نتایج فروش شما در طول دوره کمپین داشته است. یک روش ساده این است که از مشتریان نمایشگاه بپرسید که چگونه در مورد وسیله نقلیه جدید یاد گرفته اند. از روشهای ردیابی دیگر مانند شمارههای رایگان مختلف تبلیغات چاپی و کدهای پاسخ متنوع تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. داده های خود را با آمار مربوطه ارائه شده توسط سازنده ترکیب کنید.
در مورد توصیه هایی برای کمپین های آینده بحث کنید.
اجزای کمپین تبلیغاتی را که نتایج دلخواه شما را تولید کرده اند، خلاصه کنید. به عنوان مثال، نشان دهید که چگونه تبلیغات دستگاه های الکترونیکی قابل حمل بازار هدف جوان تری را به خود جلب کرد. علاوه بر این، تاکتیکهای مبارزاتی را که انتظارات شما را برآورده نمیکنند یا حتی به طرز بدی شکست خوردهاند، ارائه دهید. به عنوان مثال، نشان دهید که چگونه یک کمپین تبلیغاتی وسیله نقلیه فروش مناسبی نداشته است زیرا آن بخش از بازار قبلاً از وسایل نقلیه رقبا اشباع شده بود. اطلاعات مربوط به موقعیت محصول در بازار را تجزیه و تحلیل کنید و توضیح دهید که چگونه آن موقعیت انتظار میرود تغییر کند. توصیه هایی را برای بهبود شانس موفقیت کمپین تبلیغاتی بعدی خود فهرست کنید